Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 79

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kende 'm nog niet.
Meestal houd ik niet zo van dit soort 'gepimpte' motoren, maar deze Fireblade is prachtig :9~ :9~ :} Al ben ik geen fan van de overvloed aan carbon

Wat is het voordeel van de carbon poten? Onafgeveerd gewicht besparen neem ik aan, of zijn er nog meer voordelen? (naast de looks)

uiteraard het onafgeveerd gewicht en de stuureigenschappen dat dat met zich meebrengt.

verder zal in de toekomst afhankelijk van de coating die men op het carbon aanbrengt ook de flex van de vork gekozen kunnen worden.
deze toepassing is niet aan u en mij besteed maar wel op hoog niveau
 
uiteraard het onafgeveerd gewicht en de stuureigenschappen dat dat met zich meebrengt.

verder zal in de toekomst afhankelijk van de coating die men op het carbon aanbrengt ook de flex van de vork gekozen kunnen worden.
deze toepassing is niet aan u en mij besteed maar wel op hoog niveau

Over uniek gesproken. Mooi hoor!
 
Hallo mensen,

Een maat van me wil bij deze blade gaan kijken:
honda-cbr-1000-rr-fireblade-1168802_4.jpg

honda-cbr-1000-rr-fireblade-1168802_3.jpg

honda-cbr-1000-rr-fireblade-1168802_2.jpg

Kent iemand deze? Enig idee hoe de schade ontstaan is? Alvast bedankt :W
 
Laatst bewerkt:
Niet eerder gezien maar de schade lijkt wel mee te vallen. Even rijden met de handen van het stuur, merk je snel genoeg of alles nog recht is.
 
Dit is een klein schuifje. Kan nooit hard zijn gegaan.
Vond dit eerst een mindere kleursamenstelling. Maar zag een tijd geleden 1 in real life. Erg strak hoor in deze kleur..

Ff kijken of de clipon niet krom is en of er verborgen schade achter de kap zit. Lekkage van koelvloeistof of olie oid. (lijkt mij niet maar je weet nooit) En idd even met losse handjes rijden.
 
Heren,

:W Korte vraag van een meelezer in dit topic:

Mijn luchtfilter (origineel) is aan vervanging toe waarop ik heb zitten neuzen waar ik een nieuwe kan bestellen, aangezien reinigen niet echt aangeraden word. Deze prijzen vond ik behoorlijk hoog voor een 'luchtfiltertje' en ik ben maar een schijntje meer kwijt voor een K&N filter.
Nu vraag ik mij af of dit plug and play is in de zin van de afstelling van de motor. Meer lucht doorlaten klinkt leuk maar je motor moet natuurlijk niet te arm gaan lopen..

Situatie; CBR1000RR uit 2005, motorblok is stock, enkel een Yoshi RS-5 slip-on.

Nog een mini vraag, welke bougies kan ik het beste bestellen voor de fiets en om de hoeveel km moeten deze vervangen worden ongeveer? (nu 42500 op de teller)

Alvast hartelijk dank!

Groetjes, GuidoVW :W
 
Elke verandering aan de motor zal van invloed zijn op je A/F waarde dus in de ideale wereld zou je een Powercommander moeten monteren (maar dat had je met die slip-on dan ook al moeten doen).
De praktijk is dat niet veel mensen dit doen.
Ik heb dat wel gedaan en de PC heeft veel meer - als + waardes in de tabel staan, wat betekent dat hij af-fabriek te rijk stond.
Je kunt ook gewoon een keer een dyno-run doen, op sommige open dagen van motorshop's zelfs gratis, dan weet je precies hoe arm of rijk hij loopt. Vergeet niet je pair af te doppen voordat je op de bank gaat...

Bougies:
NGK Bougie IMR9C9HES - Tenkateshop.com
En ja, die prijs is per stuk maar hebben een onderhoudsinterval van 52000 km uit m'n hoofd.
Gezien het feit dat je nogal even aan het sleutelen bent voordat je erbij kunt zeker de moeite waard.

Ik weet niet of je op Ebay actief bent maar daar kun je ze voor de helft bestellen. Let wel op, er zit namaak tussen, even het kaf van het koren scheiden dus.
 
GuidoVW, Ik kan je in ieder geval aanraden om niet zelf de bougies te gaan vervangen, het is nogal een pokke klus. Je kan er echt super slecht bij, radiateur moet aan de kant etc. Je bent gewaarschuwd :P
 
Dat is inderdaad een pokkeklus. Ik heb het 1x zelf gedaan, maar ik weet niet of ik het nog een keer zelf zou doen.
 
Ach jongens kom op... jaag hem niet zo'n schrik aan!
Uurtje of 3 sleutelen en het is gebeurd...gewoon goed opletten en dan komt alles goed...
 
Ow ja geen probleem...
Als je tenminste 50 euro per uur wilt betalen..dat is namelijk mijn uurtarief (excl. BTW maar zonder papier incl. natuurlijk)...
 
Motortjes staan op de aanhanger, vannacht rijden we naar Oostenrijk voor een weekje heerlijk toeren daar. Op het programma staat onder andere de Stelviopas. :)
 
Ik stoorde me al langer aan de standaard spiegels van de 2005. Iedere keer na het inklappen het hele zwikje weer opnieuw afstellen. Ik had al een tijdje een setje imitatie 2008-spiegels thuis liggen, dus vandaag toch maar besloten om ze aan te gaan passen voor een 2005. Viel al met al nog wel mee. Ik zie meer in de spiegels dan bij de oem's en ik heb geen knipperlichten op de kuipen meer nodig.

11807443_938536726203041_2225012750228664244_o.jpg


De knippers doen het ook. Alleen nog even zoeken naar een Y-splitter of er zelf een maken, zodat ik de flushmount knipperlichten erbij kan laten knipperen.

http://youtu.be/XL7-89N1OB4

Verder nog een setje SW-Motech Blaze Zadeltassen gekocht, voor de wat langere tripjes en een setje Goodridge staalomvlochten remleidingen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik ben Chantal.
Ik heb vanmiddag een fireblade gekocht *O*
2006, 28500 km en helemaal standaard.

full


full


Over twee weken kan ik hem ophalen met nieuwe MPP banden, beurt, enz.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan