Exacte verschillen KTM 520 en 525 voor tuningsproject

ridermark

MF'er
7 jan 2014
62
0
HARDERWIJK
Gedag.

Intro: voor een tuningsproject heb ik een KTM 525 gekocht zonder kenteken, bouwjaar 2006. Hier zit een getuned blok in. Origineel zou dit een enduro zijn geweest (er kan verlichting worden aangesloten ed) maar is nooit ingevoerd. Prachtig allemaal maar ik wil een supermoto met kenteken.

Plan: ik wil een enduro 525 kopen, liefst ook uit 2006 of 2007, en liefst ook met SM wielen.
Ik kan ook een 520 kopen (die ouder is dus) en alles daar in bouwen. Reden: eigenlijk puur financieel gezien..

Wat ik weet: ik weet dat het 525 blok gewoon in een 520 past en dat de hele motorfietsen erg op elkaar lijken en er veel onderdelen gewoon op elkaar overgezet kunnen worden.

Wat ik wil weten: waar ga ik tegen aan lopen als ik mijn 525 spul op een 520 enduro wil zetten?
Het gaat hem dus voornamelijk in de kleine dingen; bedrading, is dat volledig het zelfde? Subframe, kappen, verlichting, elektrische start?

En o ja, je hebt ook nog een 525 uit 2003 die er uit ziet als een 520 met dubbele uitlaatbocht tot achter, terwijl dit officieel wel een 525 is. Hoe zit dit?
 
Laatst bewerkt:
Nouja het is de SX van Berry de Vos geweest waarmee hij meerdere keren Nederlands kampioen en internationaal kampioen is geweest in de grasbaan races. Hij vertelde mij dit omdat er een stuurslot op zat. Het is ook mogelijk om verlichting op te zetten. Misschien niet duidelijk omschreven. De motor is toen nieuw aangeschaft.
 
Gedag.

Intro: voor een tuningsproject heb ik een KTM 525 gekocht zonder kenteken, bouwjaar 2006. Hier zit een getuned blok in. Origineel zou dit een enduro zijn geweest (er kan verlichting worden aangesloten ed) maar is nooit ingevoerd. Prachtig allemaal maar ik wil een supermoto met kenteken.

Plan: ik wil een enduro 525 kopen, liefst ook uit 2006 of 2007, en liefst ook met SM wielen.
Ik kan ook een 520 kopen (die ouder is dus) en alles daar in bouwen. Reden: eigenlijk puur financieel gezien..
Aan welke bedragen denk jij dan? een enduro of sm is nogal een groot verschil
Wat ik weet: ik weet dat het 525 blok gewoon in een 520 past en dat de hele motorfietsen erg op elkaar lijken en er veel onderdelen gewoon op elkaar overgezet kunnen worden.

Wat ik wil weten: waar ga ik tegen aan lopen als ik mijn 525 spul op een 520 enduro wil zetten?
Het gaat hem dus voornamelijk in de kleine dingen; bedrading, is dat volledig het zelfde? Subframe, kappen, verlichting, elektrische start?
Je hebt een kabelboom nodig of moet er zelf een maken, een exc onsteking en vliegwiel, accu,spanningsregelaar, subframe van een 525 is passend te maken op een 520 met wat kleine aanpassingen ( subframe bevestigingen zitten net anders)

En o ja, je hebt ook nog een 525 uit 2003 die er uit ziet als een 520 met dubbele uitlaatbocht tot achter, terwijl dit officieel wel een 525 is. Hoe zit dit?
2003 is een tussenjaar, benoemen ze de 520 en 525.
je herkent het ''facelift'' model aan de ovale frame (bij de stepjes) kont bestaat uit een deel plastic ipv 3 delig, enkele uitlaatbocht ipv 2 pijpjes, voorwiel asmaat is 26(dacht ik) ipv 20..


Succes met je project! hoop dat je een goed inkomen hebt aangezien dit aardig wat knaakjes kan gaan kosten.
 
Laatst bewerkt:
Dankje koenWitjes.
Ik kan een 520 supermoto voor €2K verder een goede basis.
Anders een nieuwer type 525 voor ruim €3K...
Kan ik de draadboom en lichtspoel (geloof dat dat niet eens hoeft) gewoon zo overzetten van een 520 op een 525 blok?
Dan weet ik iig 1 vervelend struikelblok want op die grasbaanracer zit top vering doe ik zo wil overzetten maar natuurlijk met sumo wielen.. Dat wordt al ff lastig. Kan ik die dunne as met wat aanpassingen (een speciale bus ofzo) er alsnog in maken?
 
2003 heeft nog de 3delige kappen en de dubbele voorbocht, dit veranderde pas bij de 2004
vanaf 2005 is de koplamp veranderd en heeft hij een breder/platter frame


Voorbeeld:
2003
ktm_525_2003_2.jpg


2004
ktm_exc_525_2004_2.jpg


2005+
ktm_525_2005_2.jpg


Tankkappen verschillen volgens mij ook in lengte maar bevestigingspunten niet
 
Heeft er nog iemand een 525 staan voor een leuke prijs? Liefst natuurlijk in sm outfit. Evt losse wielen zijn welkom :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan