The Eye Of The Storm! VTR1000F deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allemaal de beste wensen.
Ik weet dat er hier mensen zijn die met een afgedraaid vliegwiel rijden, kunnen zij hier wat meer over vertellen?
Bv. Hoeveel eraf, voordelen, nadelen, adressen waar laten doen etc.
Iemand toevallig nog een vliegwiel liggen die hij kwijt wil?
Alvast bedankt, alle info is welkom.
 
Onderdelen
......
------------------------------------------------------------------------------------
Tankdop met sleutel
Origineel en in goede staat
Prijs € 30,- NU € 20,00 € 10,-
------------------------------------------------------------------------------------
......

Interesse in een onderdeel?
Reageer of Pm
Jeroen

Allemaal natuurlijk een geweldig goed 2016!!

Hoi Jeroen, die tankdop, kan je daar ook eens een foto van posten? Ik 'zit' ermee dat ik een bijzondere doorgang heb voor de vulpijp bij het tanken bij mijn vtr. Een vast plaatje waardoor de pijp precies past en de ontluchting tijdens het tanken minimaal is. Dit is kl#te :/
Wellicht zou ik het hele spulletje kunnen vervangen door een 'normaal' exemplaar.

Zal overigens het hele spulletje er eens af halen. Kijken of ik dat probleem kan fixen ;)

Thanx!!
 
Laatst bewerkt:
Jullie ook allemaal de beste wensen.
Ik hoop op veel veilige :] kms voor iedereen!


Morgen Rick,
Ik heb in beide motoren een afgedraaid vliegwiel. In de zwarte volgens tekening van Roger Ditchfield, zie in link hieronder.
In de streetfighter nog ietsje verder gegaan. Dus die is lichter, maar ik heb daar nog niet echt mee gereden. Nog zien of dat bevalt icm 520 ketting en magnesium wielen, misschien wordt t te zenuwachtig.

Het is overigens geen los vliegwiel, er zit gewoon een flinke schijf metaal aan de magneetschaal rotor (heet ie, dank u remco) van de dynamo. Hier zie je origineel en afgedraaid
[img=200]http://img.tapatalk.com/d/13/10/20/8yny9ygu.jpg[/img]
[img=200]http://img.tapatalk.com/d/13/10/20/peja7yvu.jpg[/img]

Voordelen:
Gas respons wordt veel beter
Motor loopt soepeler door toeren heen

Nadelen:
Minder ronddraaiende massa, dus je moet je stationair wat hoger gaan zetten, anders slaat ie vaker af.
Feller/happig onderin - tevens voordeel?
Afremmen op de motor wordt een stuk minder
Je went er gauw weer aan


In dit topic vind je ook de tekening van Roger Ditchfield.
Flywheel Lightening - SuperHawk Forum

Ik heb het ooit bij een machine werkplaats laten doen in Rotterdam.
Eigenlijk kunnen ze t overal waar ze een goeie draaibank hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ook de beste wensen allemaal.

Heb ook een lichtere rotor. Ben niet al te extreem gegaan, ik dacht verder kan altijd nog en terug niet ;) Aangezien het gewoon een normale wegfiets betreft wou ik het eerst ff zo proberen.

acglezmi0ew.13.30.jpg


Afgedraaid vs origineel:

hjdj82vdvte.04.42.jpg


Ik heb deze maten aangehouden:

wwmpyfrr6xi.jpg


En iedere metaalwerkplaats met een fatsoenlijke draaibank kan het inderdaad voor je doen, voor een beetje metaalbewerker stelt het niks voor. Ik heb het bij Main-tech laten doen, via via.
 
Oke heren, bedankt voor de info.
Rev, jij schrijft minder motorrem?
Ik lees verscheidene verhalen waarbij beweerd wordt dat hij meer op de motor zou gaan remmen, uitgelegd als dat het vliegwiel minder vermogen heeft om door de compressie te duwen, dit is ff kort verwoord.
Klonk mij wel logisch maar jouw ervaring is dus anders?
Ik hoor het graag, eerst maar ff een draaibank vinden.
 
Dat afremmen op de motor vind ik juist wel erg prettig, en vooral leuk als je ah aanremmen bent voor een bocht :9
 
Volgende vraag, is er iemand met stalen remleidingen voor als 2 leidingen vanaf pomp en ieder naar 1 klauw?
Zou diegene voormij de leidingen kunnen meten en ook de hoek van de banjo fittingen.
Fout gemaakt met bestellen, heb nu 1 leiding naar klauw en 1 over spatbord, ik vindt het geen gezicht en helemaal ruk met ontluchten.
Kan nu 1 leiding bij bestellen maar moet dan wel zelf maten doorgeven ivm maatwerk.
Kan we l gaan lopen kloten met een ijzerdraad maar dit is misschien makkelijker ook ivm de hoek.
Alvast bedankt.
 
Oke heren, bedankt voor de info.
Rev, jij schrijft minder motorrem?
Ik lees verscheidene verhalen waarbij beweerd wordt dat hij meer op de motor zou gaan remmen, uitgelegd als dat het vliegwiel minder vermogen heeft om door de compressie te duwen, dit is ff kort verwoord.
Klonk mij wel logisch maar jouw ervaring is dus anders?
Ik hoor het graag, eerst maar ff een draaibank vinden.

Eehhhhhh
 
Oke heren, bedankt voor de info.
Rev, jij schrijft minder motorrem?
Ik lees verscheidene verhalen waarbij beweerd wordt dat hij meer op de motor zou gaan remmen, uitgelegd als dat het vliegwiel minder vermogen heeft om door de compressie te duwen, dit is ff kort verwoord.
Klonk mij wel logisch maar jouw ervaring is dus anders?
Ik hoor het graag, eerst maar ff een draaibank vinden.

In theorie heb je juist meer motorrem inderdaad. Ik kan niet echt enorm verschil merken.

Volgende vraag, is er iemand met stalen remleidingen voor als 2 leidingen vanaf pomp en ieder naar 1 klauw?
Zou diegene voormij de leidingen kunnen meten en ook de hoek van de banjo fittingen.
Fout gemaakt met bestellen, heb nu 1 leiding naar klauw en 1 over spatbord, ik vindt het geen gezicht en helemaal ruk met ontluchten.
Kan nu 1 leiding bij bestellen maar moet dan wel zelf maten doorgeven ivm maatwerk.
Kan we l gaan lopen kloten met een ijzerdraad maar dit is misschien makkelijker ook ivm de hoek.
Alvast bedankt.

Een bedrijf die de leidingen kan leveren heeft toch ook de gegevens? Je kan normaal ook gewoon een set bestellen met 2 leidingen vanaf pomp dus dat hebben ze als het goed is. Bij mij meten heeft sowieso geen zin ik heb andere banjo's dan origineel
 
Even terug gezocht Licht vliegwiel - betere gas respons en acceleratie
*
De gasreactie zal gevoelligger worden. Bij het gas loslaten zal het toerental sneller dalen. Dit zul je zeker merken tijdens het schakelen. Het 'op de motor' remmen zal gemakkelijker gaan.
*

Als ik het zo lees - hij gaat makkelijker in z'n toeren omhoog, maar ook weer omlaag. Makes sense.
Zou ie dan inderdaad méér op de motor afremmen? Hmmm nooit echt zo ervaren.
Misschien moet ik eens op een standaard fiets een rondje rijden om t verschil weer te merken.
Mijne is ook zoveel aan veranderd dat t moeilijk te zeggen is wat welke mod precies doet.
 
@rikkie,

Gewoon ff mailen met hen.
vaak komen ze wel tegemoet met 15 euro dat ze op je account zetten ;)
 
Mmmmm, interessant onderwerp, ben benieuwd naar de ervaringen.

Allemaal de beste wensen in ieder geval!
 
Even terug gezocht Licht vliegwiel - betere gas respons en acceleratie
*
De gasreactie zal gevoelligger worden. Bij het gas loslaten zal het toerental sneller dalen. Dit zul je zeker merken tijdens het schakelen. Het 'op de motor' remmen zal gemakkelijker gaan.
*

Als ik het zo lees - hij gaat makkelijker in z'n toeren omhoog, maar ook weer omlaag. Makes sense.
Zou ie dan inderdaad méér op de motor afremmen? Hmmm nooit echt zo ervaren.
Misschien moet ik eens op een standaard fiets een rondje rijden om t verschil weer te merken.
Mijne is ook zoveel aan veranderd dat t moeilijk te zeggen is wat welke mod precies doet.

Van mij mag je hoor ;)
 
Ik heb vandaag de streetfighter in elkaar geschroefd.
Er blijft altijd wel iets te zaniken, maar ik noem hem "af" en ga er dit jaar mee rijden!
1k0.jpg

1k0.jpg


Meteen effe de vraag: met of zonder die carbon deksels. Ik twijfel.
1k0.jpg





Meteen effe beetje opgeruimd en gekeken wat er weg mag.
Bas Sch uit Vlissingen - Advertenties op Marktplaats.nl
Iemand nog iets nodig? Ik wil er vanaf :)

Blijkt dat ik ook nog een origineel vliegwiel had liggen
Voor degenen die hun vliegwiel afgedraaid willen hebben :)
Laat je deze afdraaien, wissel je hem uit en stuur je mij weer een originele terug.


Verder had ik het oude uitlaatsysteem van Ramon nog steeds liggen.
Een enkelzijdig IXIL dempertje. Heeft wat liefde nodig. Grof hard geluid.
Iemand interesse?
 
Ziet er erg goed uit bas, ik zou denk ik ook zonder carbon doen maar ja lekker doen wat jezelf het mooist vindt.
 
Heel mooi geworden! Ik verkies ook zonder deksel , maar het is jouw motor ;)
Ga je zonder radiators rijden of zaten die bij jou onder de zit , ben het alweer vergeten... :?
 
Radiator hangt onder de kont met geforceerde koeling. 2 ventilatoren staan normaal in serie (draaien ze beiden op 50%), tot de temperatuur sensor te warm wordt en schakelt dan parallel 2x100%.

Deze methode hebben mensen al gedaan met 1 vtr radiator. Ik heb een 1300VTX radiator, is wat groter en heeft meer koel capaciteit dan 1 originele vtr radiator.
In theorie zou dat voldoende mogen zijn, maar de uitlaten hangen er naast. Misschien kan ik beter niet gaan rijden met deze motor als het 30 graden is. We zullen het gaan ondervinden

Foto-GOR7IASO.jpg

Foto720-ADQXBETD.jpg

550.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zonder carbon doen.... vind het glanzend zwart wel sjiek zo!
Mooi resultaat Bas! Ben benieuwd hoe ie er in het echt uitziet... Komend voorjaar een meeting plannen, zorg ik dat mijn naakte ook af is!
 
HOUSTON WE HAVE A PROBLEM
Onze TS Richardus is spoorloos en daarmee het topic stuurloos :)


Ik schreef

Date: Fri, 6 Nov 2015 12:01:15 +0100
Jo leef je nog? Ik zag dit en dacht even checken.
Laatste bezoek:
maandag 31 augustus 2015 22:30 (2 maanden, 7 dagen, 14 uren en 29 minuten geleden)


Maar intussen is ie nog steeds niet online geweest

Laatste bezoek:
maandag 31 augustus 2015 22:30 (4 maanden, 14 dagen, 18 uren en 10 minuten geleden)


Ooh ooh wat nu!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan