Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 18 - V-Twin 60°

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb die van mij zo'n 2cm verlengd, omdat ie altijd zo kritisch stond en mijn brommer ook wat is verhoogd. Door het verhogen stond ie helemaal mega kritisch. De standaard is hol van binnen. Dus doorgezaagd, dikke massieve buis er in, dichtlassen en afwerken. Nu staat ie mooi recht, al blijft het kritisch. Ik denk dat 't m ook in t ontwerp zit. De meeste motoren staan veel steviger.

157hzcj.jpg
 
Vraagje, puur uit nieuwsgierigheid.. Vanavond een man gesproken die vandaag een voor hem nieuwe Rsv1000r uit 2004 had gekocht.

Hij beweerde dat het een factory was in de rood grijze kleurstelling. Nu liet hij een foto zien en zag ik, een RSV zonder de gouden ohlins voorpoten, zonder de blauwe OZ velgen en zonder de brembo klauwen. Hij wist het zeker en ik wilde geen discussie aangaan. Maar ik wil het wel graag weten... Dus graag jullie mening.
 
Vraagje, puur uit nieuwsgierigheid.. Vanavond een man gesproken die vandaag een voor hem nieuwe Rsv1000r uit 2004 had gekocht.

Hij beweerde dat het een factory was in de rood grijze kleurstelling. Nu liet hij een foto zien en zag ik, een RSV zonder de gouden ohlins voorpoten, zonder de blauwe OZ velgen en zonder de brembo klauwen. Hij wist het zeker en ik wilde geen discussie aangaan. Maar ik wil het wel graag weten... Dus graag jullie mening.

Heb je ook een account bij de ARA?

Overzicht Mille's van 1998 t/m 2008 staan daar, evenals Tuono's (bovenste 2 topics)

http://www.aprilia-riders.nl/phpbbforum/viewforum.php?f=4&sid=e64205c43872616e028fbd3d5072c3de
 
Vraagje, puur uit nieuwsgierigheid.. Vanavond een man gesproken die vandaag een voor hem nieuwe Rsv1000r uit 2004 had gekocht.

Hij beweerde dat het een factory was in de rood grijze kleurstelling. Nu liet hij een foto zien en zag ik, een RSV zonder de gouden ohlins voorpoten, zonder de blauwe OZ velgen en zonder de brembo klauwen. Hij wist het zeker en ik wilde geen discussie aangaan. Maar ik wil het wel graag weten... Dus graag jullie mening.

Voor zover ik weet heeft een Factory altijd die zaken, wellicht is het ooit een Factory geweest en hebben ze de onderdelen er vanaf gehaald.. maar waarom zou iemand dat doen :?
 
Er zijn veel topics over de zijstandaard van aprilia.
Ze zijn kort en de hoek is te stijl, verlengen geeft dus beperkt resultaat.
Raar genoeg heeft de USA wel een goede gekregen !!
Dat is dan de makkelijkste oplossing maar lastig te krijgen hier.
Ook passen sommige Hond@ CBR 1 op 1 maar ben de jaartallen kwijt.
Heb zelf een GSXR eronder maar dat was wat metaal werk voor nodig.
Even google en zeker op de AF1 site staat er veel over.

Wel of niet Factory zijn juist de delen die eraf zijn , blijft een goede motor mits zonder schade maar daalt de waarde behoorlijk van.
Zelfs onder non-factory geld, blijft een motor met een verhaal en die zijn lastig.
 
Vraagje, puur uit nieuwsgierigheid.. Vanavond een man gesproken die vandaag een voor hem nieuwe Rsv1000r uit 2004 had gekocht.

Hij beweerde dat het een factory was in de rood grijze kleurstelling. Nu liet hij een foto zien en zag ik, een RSV zonder de gouden ohlins voorpoten, zonder de blauwe OZ velgen en zonder de brembo klauwen. Hij wist het zeker en ik wilde geen discussie aangaan. Maar ik wil het wel graag weten... Dus graag jullie mening.

Zonder Ohlins en OZ wielen is het geen factory.

Ook is de factory nooit in de rood/grijze kleurstelling geleverd.
 
Even een vraagje heeft iemand met een oer wel s geëxperimenteerd met de voorvork wat verder door te laten steken?
Ik heb nadat ik de voorvorkkeeringen heb laten vervangen de vork een paar mm door laten steken en heb het idee dat hij iets lichter stuurt. Heb hem een ring verder laten zaken.
Standaard is 8mm geloof ik, heb nu op 12mm.
 
Sender:



Zonder Ohlins en OZ wielen is het geen factory.

Ook is de factory nooit in de rood/grijze kleurstelling geleverd.

Dat ja.

Ze proberen er soms wel als zodanig uit te zien :X

En heeft een Factory standaard overal carbon? Voor- en achterspatbord, (kettingbeschermer?) zijflanken, binnenkuipjes en de achterstukken van de bodykuip?
 
Laatst bewerkt:
Er zijn veel topics over de zijstandaard van aprilia.
Ze zijn kort en de hoek is te stijl, verlengen geeft dus beperkt resultaat.
Raar genoeg heeft de USA wel een goede gekregen !!
Dat is dan de makkelijkste oplossing maar lastig te krijgen hier.
Ook passen sommige Hond@ CBR 1 op 1 maar ben de jaartallen kwijt.
Heb zelf een GSXR eronder maar dat was wat metaal werk voor nodig.
Even google en zeker op de AF1 site staat er veel over.

Wel of niet Factory zijn juist de delen die eraf zijn , blijft een goede motor mits zonder schade maar daalt de waarde behoorlijk van.
Zelfs onder non-factory geld, blijft een motor met een verhaal en die zijn lastig.

Ik ga eens opzoek naar zo'n USA model, thanks.
 
Die is overigens wel heel zeldzaam. In .nl heb ik hem nog nooit in het wild gezien.
Ik heb die kleurstelling, maar dan de niet-factory.
 
Verwarrende bij die 2004 t/m 2007 modellen is dat ze standaard RSV1000 R heten. Terwijl de R-versie van de eerdere modellen de luxe uitgeruste variant was (met Ohlins & OZ) is dit in de latere bouwjaren de "basis" variant.

Er zijn een aantal varianten geweest volgens mij:

2004-2005:
RSV 1000 R — Zonder Ohlins en zonder OZ velgen
RSV 1000 R Factory — Deze is met Ohlins en met OZ velgen

2006-2007:
RSV 1000 R — Alleen Ohlins voorvork, geen OZ velgen (wel look alike)
RSV 1000 R Factory — Ohlins voor + achter + OZ velgen
 
Laatst bewerkt:
2004-2005:
RSV 1000 R — Zonder Ohlins en zonder OZ velgen
RSV 1000 R Factory — Deze is met Ohlins en met OZ velgen

2006-2007:
RSV 1000 R — Alleen Ohlins voorvork, geen OZ velgen (wel look alike)
RSV 1000 R Factory — Ohlins voor + achter + OZ velgen
Is het ook niet zo dat er de 2006-2007 in beide OZ wielen zitten, maar dat de OZ wielen van de Factory gesmede wielen zijn. En in de R gegoten wielen?
De gesmede wielen zijn door het smeedproces sterker en door het gebruik van minder materiaal ook lichter.
 
Laatst bewerkt:
Is het ook niet zo dat er de 2006-2007 in beide OZ wielen zitten, maar dat de OZ wielen van de Factory gesmede wielen zijn. En in de R gegoten wielen?
De gesmede wielen zijn door het smeedproces sterker en door het gebruik van minder materiaal ook lichter.

Volgens mij zijn dat geen OZ's maar gewoon door Aprilia geproduceerde aluminium wielen, maar dat weet ik niet zeker. De gesmede OZ's zijn duidelijk mooier afgewerkt en lichter.
 
Zoiets staat wel in de OP inderdaad.

Goh, ik heb geloof ik wel wat los gemaakt ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan