Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
:^

En dat van de GSX F, ook :^

Kijk maar:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Was een experience day op zandvoort.

En dan terug over dat eerste, de groep waarin ik zat, je had de instructeur op een BMW denk ik. Ik op mijn F'je, de andere 4 hadden een super sport. Ze gingen goed rechtdoor, dan kwam ik (veel) te kort :')
Maar de ronden waarbij het mijn beurt was achter de instructuer te rijden, was het om de twee bochten gas inhouden om de rest te laten terugkomen, en dat terwijl ik zelf geen bochtenkoning ben.

Ik kan naar mijn eigen mening best wel vlot door een bocht, bij mooi en warm weer rijd ik op mijn F'je de schaamranden achteraan zo weg, maar toch besef ik dat ik nog beter zou moeten kunnen. Maar ik klaag niet. Ik ben tevreden met wat ik kan :]
Dan zou ik me een beetje als een vis op het droge voelen _O-

Zit er nou een koperkleurige tankdop op :?
 
Dan zou ik me een beetje als een vis op het droge voelen _O-
Zal best meevallen, die groepen bouwen netjes op, en inhalen is er niet gelijk bij.
Bovendien zijn het iedere 4.6 kilometer dezelfde bochten. :+

De rondetijden zijn ook meer dan dertig seconden verschillend tussen groep drie/vier en groep één. :)
Zit er nou een koperkleurige tankdop op :?
Gold pimping!

Slick-Rick-Gold-Chain.gif
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je uiteindelijk niet veel goedkoper bent dan met de SpeedoHealer
Wel een leuk hobby project als je de kennis ervan hebt, welke mij helaas ontbreekt _O-
Een beetje overdrijvende teller is veel leuker dan een goed gekalibreerde.
Je moet je dan aan de regels houden. _O-
 
Laatst bewerkt:
Mijn GSX is van '91 dus nog gewoon de snelheid opnemer aan het voorwiel dus dat scheelt weer.
Ik heb hem gesmeerd toen hij erom ging en daarna niet meer, nu, 22.000 verder, heb ik een hele rij schakels die vast zijn gaan zitten (vrij plotseling) en begint mijn achtertandwiel haaientanden te krijgen.
Toch maar eens kijken naar een automatisch smeersysteem ;).
Nadat het hier vandaag nogal wat ketting gericht ging ... kom ik thuis, zet de motor op de middenbok, en heb de ketting toch nog maar eens ingespoten :P
ze zag er nog niet droog uit, maar het werd toch wel wat tijd ...
...
Zit er nou een koperkleurige tankdop op :?
:Y Had in een winterperiode de sleutel in het tankslot doen breken ... B|
Nieuw tankslot is te duur, en een tweedehands set ook zelfs. Dan maar deze mooie dop besteld voor 99,99€, dacht op bike-design of zoiets.
full

Wel niet afsluitbaar. Maar daar lag ik niet echt van wakker ...
Ik zou het zo weer willen, maar het is wat werk om die open te schroeven. En dan moet je de dop nog ergens leggen dat die niet kan vallen, en geen benzineplekken op je lak of kunststofdelen achterlaat. Allemaal niet handig als je minsten 1 keer per week moet gaan tanken.
...
Zal best meevallen, die groepen bouwen netjes op, en inhalen is er niet gelijk bij.
...
Idd. 1 instructeur neemt max 6 rijders mee. Inhalen mag niet, maar op het laatste rechte stuk moet de eerste afhaken en weer achteraan aansluiten, zodat iedereen twee keer per sessie achter hem aanrijdt, en hij na elke sessie uitleg en suggesties kon geven aan een ieder in zijn groep. Die experience day bestond uit drie sessies van telkens ongeveer 20 minuutjes à 12 rondjes. Per sessie ging de snelheid wel omhoog, alleen tijdens de derde sessie reed de instructeur van me weg. Twee anderen gaven na sessie twee al op. De instructeur zei me dat hij wanneer ik achter hem reed het tempo nog wat wilde opdrijven, maar dat de anderen dan te ver achter bleven. Ik voelde mij toen wel goed, ook al besefte ik dat die instructeur uiteraard met de vingers in de neus van mij kon wegrijden ...
... vraag me soms af of die dat niet enerverend vinden als ze een halve ronde moeten remmen in plaats van op het gas te gaan _O-

Van zodra er ingehaald mag worden (vrij rijden of zoiets?), of in de snellere groepen, weet ik het toch niet of ik het nog op een GSX F zou willen doen.
Kijk, het is een uitmuntende sport/toer motor, en de naam zegt het al, hij is goed geschikt om te toeren, en het kan er best sportief aan toe gaan, maar het is géén racer.
Een beetje overdrijvende teller is veel leuker dan een goed gekalibreerde.
Je moet je dan aan de regels houden. _O-
De positieve afwijking op de snelheidsmeting wordt er door constructeurs bewust in gelegd.
Als alles origineel is, is op een goede motorfiets* de afwijking 3 tot 5 km/u positief. Is niet of amper snelheidsafhankelijk zoals zovelen denken. De afwijking is NIET procentueel.
De ODO en trip tellers gaan daarentegen zo goed als correct.
Onlangs nog gecheked, 30km lang opgevolgd, op een km paal gereset (trip 1) en na 30km sprong die ongeveer 50m te vroeg op 30km. Amper afwijking dus.
Bij het afstellen na het plaatsen van een speedohealer, of een aftermarket zou ik mij dan ook richten op de ODO, en niet op de snelheidsweergave. Al heb ik een flauw vermoeden dat bij een after market die positieve afwijking er niet inzit. Ik zou dat het liefste hebben, dat als hij bijvoorbeeld 70km/u aangeeft, dat ook echt 70km/u is. Maar de nauwkeurigheid van de ODO ligt mij nog steeds nauwer aan het hart.

* Die Kymco RKS 150 waarmee ik op de Filipijnen reed had een afwijking van ongeveer 12km/u, maar ik weet niet of alles daar origineel aan was. Goed mogelijk van niet daar :P
 
Zal best meevallen, die groepen bouwen netjes op, en inhalen is er niet gelijk bij.
Bovendien zijn het iedere 4.6 kilometer dezelfde bochten. :+

De rondetijden zijn ook meer dan dertig seconden verschillend tussen groep drie/vier en groep één. :)Gold pimping!

[afbeelding]
Niet zozeer dat het niet snel genoeg zal gaan, maar het wachten op.
Langzamer rijden dan eigenlijk mogelijk is doe ik liever ergens anders :+

Gold?
file304.png


Denk dat je uiteindelijk niet veel goedkoper bent dan met de SpeedoHealer
Wel een leuk hobby project als je de kennis ervan hebt, welke mij helaas ontbreekt _O-
Een beetje overdrijvende teller is veel leuker dan een goed gekalibreerde.
Je moet je dan aan de regels houden. _O-
Das ook een manier _O-

Zit er nou een koperkleurige tankdop op :?
:Y Had in een winterperiode de sleutel in het tankslot doen breken ... B|
Nieuw tankslot is te duur, en een tweedehands set ook zelfs. Dan maar deze mooie dop besteld voor 99,99€, dacht op bike-design of zoiets.
full

Wel niet afsluitbaar. Maar daar lag ik niet echt van wakker ...
Origineel is eigenlijk ook niet afsluitbaar, je kan gewoon de hele dop eruit inbussen schroeven })
 
...
Origineel is eigenlijk ook niet afsluitbaar, je kan gewoon de hele dop eruit inbussen schroeven })
:N

Je kan hem wel losschroeven, maar zonder de dop ook te ontgrendelen, krijg je die er niet uit.

En ik kan het weten, want ik heb dat geprobeerd nadat het stukje sleutel erin was blijven steken :Y
Heb het slot er moeten uit boren :X

Maar gek genoeg ging dat WEL bij mijn BMW K 1200 S |(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet zozeer dat het niet snel genoeg zal gaan, maar het wachten op.
Langzamer rijden dan eigenlijk mogelijk is doe ik liever ergens anders :+
Ik heb nog nooit in de begeleidende groep gereden, maar het is eigenlijk wel verstandig de allereerste keer.

Bij sommige organisaties mag je na twee, drie sessies vrij rijden.
Standaard gebeurt er dan wat in de tweede bocht. _O- :X
Origineel is eigenlijk ook niet afsluitbaar, je kan gewoon de hele dop eruit inbussen schroeven })
Ik had voor de TL1000R een China setje van 18 euro.
Tankdop compleet en contactslot met sleutels. Zag er eigenlijk origineel uit. :}
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit in de begeleidende groep gereden, maar het is eigenlijk wel verstandig de allereerste keer.

Bij sommige organisaties mag je na twee, drie sessies vrij rijden.
Standaard gebeurt er dan wat in de tweede bocht. _O- :XIk had voor de TL1000R een China setje van 18 euro.
Tankdop compleet en contactslot met sleutels. Zag er eigenlijk origineel uit. :}
In de tijd dat ik dat probleem aan de hand had, was ik nog niet zo bekend met China setjes ... kende ik dat toen maar al :P

Ben het ermee eens, eerste keer op circuit doe je beter begeleid :Y
 
In de tijd dat ik dat probleem aan de hand had, was ik nog niet zo bekend met China setjes ... kende ik dat toen maar al :P
Even gezocht.. het was iets meer. ;)



Ben het ermee eens, eerste keer op circuit doe je beter begeleid :Y
Mijn eerste circuitdag was het gelukkig vrij rustig.
Maar ik kan mij nog herinneren uit 2006 dat de baan zo breed leek in Zandvoort.. en waar zijn de wegmarkeringen. :?
Je moet ook gewoon de hele baan gebruiken. Niks geen openbare wegmarkeringen.. stippellijnen en voorsorteren. _O-

road-building.jpg


Verder onderschatten minder ervaren rijders het onderlinge snelheidsverschil.
Dat kan wel oplopen tot over de 100 km/u, en als er dan twee rijders achter elkaar rijden, dan zie je de voorste niet.
(voorbeeld is echt gebeurd toen een rijder in de verkeerde sessie zat.. twee man slipstreamen en knallen met inhalen op een rijder daarvoor.
Er kon er eentje het niet meer navertellen -O- )
 
Laatst bewerkt:
http://www.revshop.eu/nl/healtech-speedohealer-v4-suzuki-s01.html

Deze heb ik op de Kawa gehad, echt ideaal ding. Super nauwkeurig te callibreren.
Alleen daarna geen rekening meer houden met .. "iets harder rijden dan de teller".
De snelheid klopt gewoon. Een raar gevoel kan ik wel zeggen. _O-
Pfff... heb ik daar een hele avond m'n hersens voor zitten kraken... bestaat het gewoon al :(
Had nog nooit van een SpeedoHealer gehoord, maar ding het doet precies wat ik had bedacht. Tegen de tijd dat ik aan een groter tandwiel toe ben zal ik er eentje bestellen. Dan is tenminste zeker dat 'ie waterdicht is ;)

Eu ... kan je dat nog eens uitleggen, ik begrijp er niks van :$ :$ :$
Vrij simpel: uitgangspunt is dat de snelheidsdetector van de motorfiets op de uitgaande as van de bak pulsen afgeeft, 1 puls per omwenteling (bij 1200 toeren dus 20 pulsen per seconde).
Als je met een andere tandwielverhouding rijdt, moet je je snelheidsmeter dus 'neppen' voor een ander aantal pulsen door te geven dan dat er door de opnemer op de uitgaande als worden gedetecteerd.
Je deelt het aantal waargenomen pulsen dan door de originele tandwielverhouding en vermeningvuldigt met de nieuwe tandwielverhouding.
Dus bijvoorbeeld in plaats van 20 pulsen, geeft de omzetter dan 21 pulsen per seconde af bij 1200 toeren (als je aan de voorkant een groter tandwiel zou zetten).
 
Laatst bewerkt:
Vandaag nog eens op onderzoek gegaan naar een maker voor een zelfontworpen navigatiebeugel. Had wat verbeteringen aangebracht, kost het ding nu gewoon 390 euro! (voor 2mm RVS)
Wel met een paar extra gaten voor kabeldoorvoeren.

Heeft iemand iets dergelijks weleens laten maken voor een wat vriendelijker tarief?

Dit is de tekening:
full

(pdf insluiten lijkt niet te werken, hier de link)

en het eindresultaat zou er ongeveer zo uit moeten zien
(malletje is van karton, met wat stelmogelijkheden om aan de juiste afmetingen en hoeken te komen; eindresultaat is zonder die schuifjes):
full

full
 
Nou.. alweer 350 km ÷ 18.8 liter = 1:18.6170212766.
Nog steeds geen DKP waardes. :+

Wel een weekje met weinig geduld, het benzineverbruik kwam iets lager op de prioriteitenlijst.
 
Pfff... heb ik daar een hele avond m'n hersens voor zitten kraken... bestaat het gewoon al :(
Had nog nooit van een SpeedoHealer gehoord, maar ding het doet precies wat ik had bedacht. Tegen de tijd dat ik aan een groter tandwiel toe ben zal ik er eentje bestellen. Dan is tenminste zeker dat 'ie waterdicht is ;)
Dit ding is helemaal uitontwikkeld en net zo betrouwbaar als je hele motorfiets. :}
En met de standaard formule bleek de snelheid precies gelijk aan de GPS.
Saai! :( :+

Er zitten meer finetuning manieren op.
 
Vandaag nog eens op onderzoek gegaan naar een maker voor een zelfontworpen navigatiebeugel. Had wat verbeteringen aangebracht, kost het ding nu gewoon 390 euro! (voor 2mm RVS)
Wel met een paar extra gaten voor kabeldoorvoeren.

Heeft iemand iets dergelijks weleens laten maken voor een wat vriendelijker tarief?

Dit is de tekening:
[afbeelding]
(pdf insluiten lijkt niet te werken, hier de link)

en het eindresultaat zou er ongeveer zo uit moeten zien
(malletje is van karton, met wat stelmogelijkheden om aan de juiste afmetingen en hoeken te komen; eindresultaat is zonder die schuifjes):
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is geen half werk Dick. _O- :t

Ik zal morgen eens naar het bestand kijken, heb in de werkvoorbereiding van een metaalbedrijf gezeten.
Volgens mij is het wel even een arbeidsintensief dingetje.
Je kan natuurlijk een aantal metaalbedrijven mailen, er zijn er letterlijk honderden. :)

Nu vallen mijn ogen dicht.. drukke dag achter de rug. :W :z
 
Dank!

Het is inderdaad wel veel werk afteken- en meetwerk, geen klachten over het feit dat men daar een prijs voor rekent.
Maar 8 euro voor een rond gat met doorsnede 4 of 5 mm vind ik toch wat gortig...

'k Zit er nog over te denken om eea om te zetten naar AutoCAD (zal me wel een paar dagen kosten, ben niet zo'n vaardig tekenaar) zodat het automatisch gefreesd kan worden. Maar ook dat zou (incl 3 x buigen, en zonder de extra beugeltjes) op 275 euro komen, terwijl de materiaalkosten ongeveer 30 euro zijn voor 2 mm RVS (135 x 1000 mm).

Ik zit zelf helemaal niet in die business, geen idee of dat gangbare bedragen zijn... (het werk bedoel ik, de materiaalkosten lijken me wel realistisch)
 
Dank!

Het is inderdaad wel veel werk afteken- en meetwerk, geen klachten over het feit dat men daar een prijs voor rekent.
Maar 8 euro voor een rond gat met doorsnede 4 of 5 mm vind ik toch wat gortig...

'k Zit er nog over te denken om eea om te zetten naar AutoCAD (zal me wel een paar dagen kosten, ben niet zo'n vaardig tekenaar) zodat het automatisch gefreesd kan worden. Maar ook dat zou (incl 3 x buigen, en zonder de extra beugeltjes) op 275 euro komen, terwijl de materiaalkosten ongeveer 30 euro zijn voor 2 mm RVS (135 x 1000 mm).

Ik zit zelf helemaal niet in die business, geen idee of dat gangbare bedragen zijn... (het werk bedoel ik, de materiaalkosten lijken me wel realistisch)
Misschien beter een leuke hobbyklusser benaderen die zelf een zetbankje heeft. 8-)
Er staan natuurlijk wel wat amauteurs en semi professionals op Motor-Forum.

Roughneckk
jerryt
suz rgv 800

De prijscalculatie kan ik mij wel in vinden, maar is wel typisch de boekhoud methode. :) (Machine/kolomboor instellen = tijd per gat)
Veel handwerk..

Wij doen bijvoorbeeld zelf geen werk voor particulieren, en ook niet voor one shot orders van een bedrijf die niet in ons beoogde marktsegment zit. Startkosten voor een order - factuur zijn al €150,- en de bestelling moet meerdere keren per jaar terugkomen. :)
 
Ik heb ook een tijd in de metaal gewerkt, als ik het zo bekijk zijn de prijven wel realistisch voor 1 stuk. Als het er meer zijn zou je hem kunnen laser snijden, dan wordt het interessanter.
 
Hallo allemaal, bij deze wil ik mij als nieuwe GSX-F rijder aanmelden in dit deel van het forum.

full

Mijn GSX-F 600 uit 1998, dit jaar in mei gekocht na het behalen van mijn A-rijbewijs. Heb de motor gekocht met 23.000 km op de klok.

Dit is mijn voorstel topic op het forum, voor de mensen die evt. wat meer willen weten;

Nieuw hier!

Groet'n,

Rik.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, bij deze wil ik mij als nieuwe GSX-F rijder aanmelden in dit deel van het forum.

[afbeelding]
Mijn GSX-F 600 uit 1998, dit jaar in mei gekocht na het behalen van mijn A-rijbewijs. Heb de motor gekocht met 23.000 km op de klok.

Dit is mijn voorstel topic op het forum, voor de mensen die evt. wat meer willen weten;

Nieuw hier!

Groet'n,

Rik.
Goedemorgen Rik!

en, Welkom in het GSX F topic! *O*
en ook Welkom op MF natuurlijk! *O*

ene, die GSX F 600 van jou, die ziet er zo te zien nog heel mooi uit 8-)
 
Goedemorgen Rik!

en, Welkom in het GSX F topic! *O*
en ook Welkom op MF natuurlijk! *O*

ene, die GSX F 600 van jou, die ziet er zo te zien nog heel mooi uit 8-)

Bedankt voor het welkom, mijn GSX-F ziet er inderdaad nog goed uit, heb in de afgelopen maanden een aantal opties toegevoegd. Waaronder xenon verlichting en een OSCO.
 
Ik kwam gisteravond thuis, maar even een foto van de laatste prille (30.xxx) kilometers. :+

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/GSX750F/IMG_20161129_200112_1.jpg"]afbeelding~][/URL]

Vanochtend met +40.xxx nu richting de halve ton. :)

Over 6 km maak je toch een nieuwe foto he?
Of misschien heb je dat al gedaan?

Ik zit nu iets over de 43.000km, dus beetje bij beetje komt de 50.000km eraan.

...
Misschien maak ik dan wel een foto bij 44.444. ;)
Bij mij is die 44.444km niet ver meer verwijderd.
Gisteren de 44.000km overschreden ...
 
Bedankt voor het welkom, mijn GSX-F ziet er inderdaad nog goed uit, heb in de afgelopen maanden een aantal opties toegevoegd. Waaronder xenon verlichting en een OSCO.
De mijne ook hoor. :P :+
Regelmatig complimentjes of het een nieuwe motor is. _O-

Welkom. ;)
Bij mij is die 44.444km niet ver meer verwijderd.
Gisteren de 44.000km overschreden ...
Misschien ga ik je nog wel een keer inhalen. ;)
Maar niet voor de 44.4444 merk ik al. :+

Deze week is het snel gegaan in ieder geval. Droog weer. *O*
 
Laatst bewerkt:
Misschien ga ik je nog wel een keer inhalen. ;)
Maar niet voor de 44.4444 merk ik al. :+

Deze week is het snel gegaan in ieder geval. Droog weer. *O*
Hoeveel km's doe jij zoal per week?

Vanaf het moment dat deze GSX F ingeschreven werd op mijn naam, tot op heden, zit ik aan een gemiddelde van 527,8km/week.

Jaja, net als mijn verbruik, en alle uitgaven tot de laatste €-cent, houdt ik ook wekelijks de km standen bij :$
 
Hoeveel km's doe jij zoal per week?

Vanaf het moment dat deze GSX F ingeschreven werd op mijn naam, tot op heden, zit ik aan een gemiddelde van 527,8km/week.

Jaja, net als mijn verbruik, en alle uitgaven tot de laatste €-cent, houdt ik ook wekelijks de km standen bij :$
- De auto rijdt op LPG, dus met de motor is diefstal van de eigen portemonnee.
+ Maar vanaf half augustus ook veel (duo)weekenden weg geweest met de F.

Dat is nu even over, maar gemiddeld rij ik zakelijk drie keer per week en 165 kilometer. :$
Van vijf dagen per week wordt ik erg blij, en dat komt ook wel voor.

Maar zelfs als ik alles @werk zou rijden wordt het maximaal 1.500 kilometer per maand. ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan