Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal ze er vanavond gelijk eens uit draaien en foto schieten.
De laatste 2 ritjes zijn al weer even geleden, maar daarbij gebeurde het wel bij allebei.
Neem aan dat ze tijdens stilstand niet terug kleuren :P
 
Ook even kijken of de choke buisjes helemaal terug in de carbs gaan als je de choke eraf zet. Misschien blijven er een paar open of deels open staan. Dit zou misschien de syptomen kunenn verklaren.

Ik heb wel eens (wel meer als 1 keer :X ) mijn volledige woon-werk rit gereden de choke er vol op.
Dan kom ik aan op de zaak, en dan zie ik pas dat ik de choke niet dichtgedaan heb. Maar de motor liep dan eigenlijk niet veel anders. Hooguit dat hij bij geen gas, toch weer meer toeren ging draaien, wat op zich niet gek is met een warme motor + open choke misschien.

Ik zal even kijken of ik een tekening van de carbs kan opdiepen. Weet namelijk niet helemaal zeker wat je bedoelt met de buisjes
 
Als je de choke opentrekt en je hebt het luchtfilter eraf. Dan zie je een soort buisjes uit de cabrs komen. Die moeten ook weer terug gaan als je de choke eraf doet.

Met warme motor met choke hoort de motor eigenlijk uit te vallen.
 
Goedemorgen iedereen,

ik zou graag nog 1 keer gebruik willen maken van de collectieve Div kennis hier, in een laatste poging mijn Div 900 weer rijdend te krijgen.

Wat is het probleem?
De motor start goed, en loopt ook goed daarna. Kan er goed mee rijden. Totdat hij warm is!
Dan gedraagt hij zich alsof hij te weinig benzine krijgt. Hij gaat inhouden, met horten en stoten. Bij elke snelheid/toerental. Stationair sterft hij dan gewoon langzaam uit.

Hiervoor heb ik zelf de carbs schoongemaakt, vanwege een lekkende cillinder.

In welke richting moet ik dit zoeken? Wat mij zo verbaasd is dat het pas optreed bij een warme motor.
Kan ik daar zaken als bougies al mee uitsluiten? of juist niet?
Heeft het zin om de carbs nog eens langs te lopen? Al kan ik me niet voorstellen dat die beïnvloed raken door het warm zijn van de motor

Iemand nog enige suggesties?

Anders gaat hij er helaas uit. Wegbrengen ter reparatie is hij niet meer waard in mijn ogen.
Ik ben geen ervaren techneut, maar heb wellicht toch een tip: loop de benzineslangen eens na. Ik had een vergelijkbaar probleem met de BMW, maar na vervanging van de - verouderde - benzineslangen heeft het zich niet meer voorgedaan.
 
Heb dit een tijdje geleden al, outside of the box, gesuggereerd, maar weet niet meer of het bij jou was... Misschien trekt je tank zich vacuüm en dan krijg je geen prut meer. En, dan heeft het niets met de warmte van je motor te maken, maar wel met de tijd dat hij draait. Gewoon benzinedop open zetten en kijken of je het probleem nog hebt...
Good luck!
 
Heb dit een tijdje geleden al, outside of the box, gesuggereerd, maar weet niet meer of het bij jou was... Misschien trekt je tank zich vacuüm en dan krijg je geen prut meer. En, dan heeft het niets met de warmte van je motor te maken, maar wel met de tijd dat hij draait. Gewoon benzinedop open zetten en kijken of je het probleem nog hebt...
Good luck!

Klopt, dat was bij mij, maar dat heeft helaas niet geholpen
 
Vandaag weer druk bezig geweest met de xj900s.
Er lekte een vlotterbakje, gelijk alle vlotterbakjes los gehad om weer helemaal schoon te maken en de sproeiers door te blazen. Er was toch nog een vies vlotterbakje bij.

soqo76.jpg


Gelijk de kans aangepakt om de standaard kruiskopjes te vervangen voor inbussen.

b4t06q.jpg


Morgen een testritje mee maken, hopelijk rijd die nu in de lage toeren een stuk soepeler.
 
Zojuist een heerlijk testritje gehad! Hij klinkt weer als een 4 cilinder onder de 3000 toeren. Hij rijd zoveel soepeler onderin en trekt zoveel beter weg vanuit stilstand. Heerlijk.

Enige is dat hij nu ongeveer stationair 300 rpm omhoog gaat als je het licht uitzet. Dit was op mijn div 600 niet zo. Is dit normaal voor een div 900?
 
Zojuist een heerlijk testritje gehad! Hij klinkt weer als een 4 cilinder onder de 3000 toeren. Hij rijd zoveel soepeler onderin en trekt zoveel beter weg vanuit stilstand. Heerlijk.

Enige is dat hij nu ongeveer stationair 300 rpm omhoog gaat als je het licht uitzet. Dit was op mijn div 600 niet zo. Is dit normaal voor een div 900?

Lijkt me niet normaal.
ik gok dat ie een beetje arm loopt, of dat je ergens een behoorlijk elektrisch probleem hebt...

Anders zou ik het ook niet weten.
 
Helaas nog geen kans gehad de bougies eruit te draaien. Hoop dat het van het weekend even lukt. Drukdrukdruk...
 
Ik heb een andere motor gekocht, nl een moto guzzi norge.
Dus mijn diversion is te koop, moet verder nog even uitzoeken wat de vraagprijs is, het is een "groene" uit '96 en heb ook nog een zwarte diversion 900 staan, die rijdend is weggezet, maar nog wel wat werk aan verricht moet worden.
waaronder accu, en roest van tank aan de buitenzijde!
Voor beide heb ik een kofferrek van givi, op de groene is hij geïnstalleerd en de andere los in de doos met zowel top als zijkoffers die onderling uitwisselbaar zijn!

Denk erover om beide samen te verkopen, mochten er belangstellenden zijn pb me maar en er is altijd over te praten!

tzt zal ik een advertentie plaatsen alhier.

Blijf uiteraard dit topic volgen want ik heb jaren veel plezier gehad aan de diversion, zowel de 600 (in het verleden) als de 900.
 
Ik heb een andere motor gekocht, nl een moto guzzi norge.
Dus mijn diversion is te koop, moet verder nog even uitzoeken wat de vraagprijs is, het is een "groene" uit '96 en heb ook nog een zwarte diversion 900 staan, die rijdend is weggezet, maar nog wel wat werk aan verricht moet worden.
waaronder accu, en roest van tank aan de buitenzijde!
Voor beide heb ik een kofferrek van givi, op de groene is hij geïnstalleerd en de andere los in de doos met zowel top als zijkoffers die onderling uitwisselbaar zijn!

Denk erover om beide samen te verkopen, mochten er belangstellenden zijn pb me maar en er is altijd over te praten!

tzt zal ik een advertentie plaatsen alhier.

Blijf uiteraard dit topic volgen want ik heb jaren veel plezier gehad aan de diversion, zowel de 600 (in het verleden) als de 900.

He Tyketto, dat is leuk, cadeau voor jou van de schoonzoon?

Binnenkort wil ik hem wel een keer zien hoor!
 
Moeten inderdaad nodig eens een ritje plannen *D
en nee geen cadeau van schoonzoon, maar mezelf beloond :) :)


Moeten we zeker doen.

Maar leuke stijgende lijn 600 - 900 - 1200!!

Je ziet ze niet veel rijden zeker, ik heb er nooit één gezien, of opgelet.

Moet ik maar opschieten met die Blackbird van me... Anders ben je niet bij te houden.
 
Halleau!

Mijn naam is Bart, ik ben 27 en kom uit Doorn en ik heb een probleempje met mij Diversion xj600s uit 95.

Ik heb deze nu net een paar weken en het is mijn eerste motor, dus weet er niet extreem veel van nog.
Wel heb ik er gelukkig een mooi wphb bij!

Nu was ik aan het rijden en hield de motor er ineens mee op. Electra probleem.
Main zekeringetje doorgebrand. Dag later nieuwe zekering er in en een reserve mee. Hij ging weer aan maar onderweg hetzelfde probleem.
Ik dacht eerst dat het te maken had met dat die teveel spanning kreeg ofzo omdat ik optrok én met licht aan reed. Maar dat zal niet zo zijn denk ik nu.
Want vanmiddag nieuwe zekering er in, contact slot om en meteen door gebrand.

Nu zal ik dus moeten gaan meten waar dan een elektrisch probleem zit, iets met de massa ergens misschien?

Ik vroeg me af of iemand tips/ideeën had waar ik misschien als eerste naar kan gaan kijken.

Bij voorbaat dank!
 
Halleau!

Mijn naam is Bart, ik ben 27 en kom uit Doorn en ik heb een probleempje met mij Diversion xj600s uit 95.

Ik heb deze nu net een paar weken en het is mijn eerste motor, dus weet er niet extreem veel van nog.
Wel heb ik er gelukkig een mooi wphb bij!

Nu was ik aan het rijden en hield de motor er ineens mee op. Electra probleem.
Main zekeringetje doorgebrand. Dag later nieuwe zekering er in en een reserve mee. Hij ging weer aan maar onderweg hetzelfde probleem.
Ik dacht eerst dat het te maken had met dat die teveel spanning kreeg ofzo omdat ik optrok én met licht aan reed. Maar dat zal niet zo zijn denk ik nu.
Want vanmiddag nieuwe zekering er in, contact slot om en meteen door gebrand.

Nu zal ik dus moeten gaan meten waar dan een elektrisch probleem zit, iets met de massa ergens misschien?

Ik vroeg me af of iemand tips/ideeën had waar ik misschien als eerste naar kan gaan kijken.

Bij voorbaat dank!

Hallo Bart welkom in het topic, ik denk dat je ergens sluiting hebt, het kan zijn bij het draaipunt van je stuur, of een onwaarschijnlijke oorzaak een stekker die is door gebrand of geoxideerd is.
 
Hoi, zijn er mensen met ervaring met een Diversion 900 i.c.m. HyperPro vering?

Mijn voorvering heb ik momenteel op de st,rakste stand gezet maar vind hem namelijk nog steeds zwakjes, en overweeg om HP vering erop te laten zetten.

Alvast bedankt!
 
Hoi, zijn er mensen met ervaring met een Diversion 900 i.c.m. HyperPro vering?

Mijn voorvering heb ik momenteel op de st,rakste stand gezet maar vind hem namelijk nog steeds zwakjes, en overweeg om HP vering erop te laten zetten.

Alvast bedankt!

schijnt ie enorm van op te knappen, is wel een behoorlijke uitgave!
 
schijnt ie enorm van op te knappen, is wel een behoorlijke uitgave!

In oude topics kwam ik al positiee ervaringen tegen inderdaad, maar wellicHt nog wat recentere recensies zijn welkom.
Overweeg alleen de voorvork, achterdemper is me te prijzig voor zo'n oud beestje...
 
Wat je eerst ook nog kan proberen is om de vork los te halen, schoon te maken, dikkere vork olie er in gooien?
want hoe lang zit de olie er al in?
 
In oude topics kwam ik al positiee ervaringen tegen inderdaad, maar wellicHt nog wat recentere recensies zijn welkom.
Overweeg alleen de voorvork, achterdemper is me te prijzig voor zo'n oud beestje...
Weet je of er al progressieve veren in de voorvork zitten? Daarnaast zou je een stuggere voorvorkolie kunnen toepassen. Scheelt in de kosten tov hyperpro.
 
Voor zover ik zelf kan aanvoelen zitten er geen progressieve veren in, vorkolie ... geen idee of en wanneer die vervangen is, ik rij er zelf nu 11k mee en heb de vorkolie niet vervangen iig.

Tip om dikkere olie te proberen is een goede, misschien dat ik dat eerst eens ga proberen!

Btw motor bij 40k gekocht en staat nu 51k op
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist mijn accu doorgemeten met draaiende motor.

Stationair licht uit : 14.2 volt
Stationair licht aan: fluctueert tussen 13v en 14v

3000rpm licht uit. 14,6 volt
3000rpm licht aan. 15,1 volt

Ondertussen al een andere dynamo gemonteerd. De regelaar zit ingebouwd in de dynamo. En kreeg precies dezelfde waarden.

Er moet ergens anders een storing zitten gok ik.

Iemand die hier wel is de laadspanning heeft gemeten op zijn eigen motor?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan