Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanks Blarp & Plaspaal! Dat tourscherm is inderdaad wel echt vrij fors, hebben jullie nog problemen met de handkappen?

Vraagje past er in die SW-motech jetpack een rugzak en is hij makkelijk te plaatsen/verwijderen op de motor?

De jetpack is van zichzelf al een rugzak, dus ik neem geen extra tas mee. Ding is vrij groot - ik neem elke dag extra schoenen en kleding mee, soms ook nog sportspullen en dat past prima - en kan eventueel met 'n simpele rits nog veel groter gemaakt worden.
Het vastmaken aan de fiets is echt 10 seconden werk, super simpel met vier klikjes van rugzak naar buddyseattas. Regenhoes kost nog eens 4 seconden extra
 
Ik heb nu de buitenste handkapjes eraf gehaald aangezien ze het scherm net raakten en ik een beetje wind in de zomer niet erg vind. Zodra het iets frisser wordt gaan deze er sowieso weer op, eventueel ga ik gewoon beschermingstapje op scherm hangen.

Sorry ik bedoelde laptop (15 inch), maar was aan rugzak aan het denken :-) Heb nu een 39l topcase en daar geraakt geen laptop in vandaar.
 
Als je dat inderdaad eens zou willen doen en het resultaat zou willen laten weten. Als dit origineel ook zo is moet ik mij er inderdaad niet zo'n zorgen over maken. De poffen hoor ik er nu inderdaad ook doorkomen met de originele uitlaat bij het lossen van de gas.

Dan wordt het alleen nog de moeilijke keuze welke uitlaat ik eronder ga gooien :-)
zal even kijken van het weekend.
 
Hallo allemaal,

Sinds een klein maandje staat bij mij een tech-black Tracer 900 voor de deur, en stel me ook graag even voor.

Ik ben net 30, en heb mijn motor rijbewijs al ruim twee keer zo lang als de brommer zelf. Soort quarterlife crisis, maar dan goedgepraat omdat het ook een jeugddroom was en het nu voor woon-werk verkeer erg prettig is :Y (afgezien van de regenachtige dagen, maar m'n pak lijkt goed waterdicht). M'n vriendin heeft net een Ducati Monster 600 aangeschaft, dus we hebben wat leuke tochtjes op de planning staan!

De spec’s van mij Tracer
- Model 2017, Yamaha Tech Black
- Korte Tracer kentekenplaathouder met LED verlichting
- LED knipperlichten voor en achter (direct getest: niet bestand tegen voetballende kinderen op straat)
- Yamaha MT09 Motorblok beschermers
- Yamaha Handvatverwarming
- SW-Motech Jetpack (erg handig voor werk: meteen een rugzak)
- iPhone houder (waarom losse gps?)

Verder standaard uitgevoerd. Heb dan ook nog vrij weinig ervaring met brommers, dus weet bijvoorbeeld nog niet wat ik moet merken met andere banden, maar dat gaat vast nog komen..

[afbeelding]

Zit voor nu voornamelijk te kijken of ik nog iets verder uit de wind kan zitten - en zo kwam ik hier terecht. Heb m'n zadel nu laag en het scherm hoog staan. Hiermee geen last van turbulentie, maar met mijn 1.80 zit ik zo ruim boven de ruit dat het geen voordeel geeft op mijn hoofd en schouders. Waarschijnlijk de GIVI D2122S als ik dit forum 'n klein beetje doorscan, scheelt ook weer net 'n paar tientjes ten opzichte van de andere opties.
Was benieuwd of hier nog ervaringsdeskundigen zijn buiten de 250 pagina's die ik al gemist heb :)
ik ben ook 1.80m en madam heeft haar zadel op de laagste stand staan en ruitjeop het hoogst en ik heb nergens last van, misschien zit ik wel verder naar achteren ( kont bijna tegen buddyseat ) en daardoor lager voor de wind.
 
Wat vinden jullie de beste banden voor de Tracer? Ik heb er nog de originele banden onder zitten..
ik heb eerst de originele banden opgereden,
en dan overgeschakeld naar Bridgestone BT 023,
maar op aanraden van mijn motor-/bandenleverancier liggen er nu BT013 op.
Deze zijn iets sportiever dan de voorgaande en hebben wel een stuk beter grip.
Onlangs getest in Luxemburg en Frankrijk en goed bevonden.
Eén nadeel: veel vliegen tussen de tanden van de grijns op m'n gezicht ;)
 
Hoi Kennyvw98,

als jij je iPhone gebruikt als gps, welke app draai je daar dan op?
Ik merk nogal wat wrevel omdat TT niet snel geneigd blijkt te zijn om routes te importeren op een iPhone...

Ik merk ook dat je je iPhone op het stuur staan hebt, welke houder gebruik je daarvoor?


groet en welkom!
 
ik heb eerst de originele banden opgereden,
en dan overgeschakeld naar Bridgestone BT 023,
maar op aanraden van mijn motor-/bandenleverancier liggen er nu BT013 op.
Deze zijn iets sportiever dan de voorgaande en hebben wel een stuk beter grip.
Onlangs getest in Luxemburg en Frankrijk en goed bevonden.
Eén nadeel: veel vliegen tussen de tanden van de grijns op m'n gezicht ;)

Ik geloof er niks van, van die BT-013... heb je dat wel goed? Weet nog dat de BT-014 uitkwam... das was in de tijd dat de 'gewone' single compound Pilot Power uitkwam... 2004.
 
Hoi Kennyvw98,

als jij je iPhone gebruikt als gps, welke app draai je daar dan op?
Ik merk nogal wat wrevel omdat TT niet snel geneigd blijkt te zijn om routes te importeren op een iPhone...

Ik merk ook dat je je iPhone op het stuur staan hebt, welke houder gebruik je daarvoor?


groet en welkom!
Ik heb veel verschillende apps getest en by far the best voor de motor is Scenic. Voornamelijk als je route wil importeren en/of zelf routes wilt creëren. Google maps werkt weer het best als je van A naar B moet.
 
Laatst bewerkt:
Sorry ik bedoelde laptop (15 inch), maar was aan rugzak aan het denken :-) Heb nu een 39l topcase en daar geraakt geen laptop in vandaar.

Ahh vandaar :-) Mijn 14" laptop past makkelijk zoals je ziet (323.5 mm x 217.1 mm x 15.95 mm)
full


als jij je iPhone gebruikt als gps, welke app draai je daar dan op?
Goed punt, daar heb ik nu nog niet over nagedacht, tot nu toe alleen GoogleMaps en FlitsMeister nodig gehad om van A naar B te gaan. Ga dit waarschijnlijk volgende week testen en zal Arab Rider zijn tip testen :-)

Ik merk ook dat je je iPhone op het stuur staan hebt, welke houder gebruik je daarvoor?
Ik heb deze voor mijn iphone 6. Had hem nog liever boven de dash gehad, maar het is zichtbaar genoeg
 
Ik geloof er niks van, van die BT-013... heb je dat wel goed? Weet nog dat de BT-014 uitkwam... das was in de tijd dat de 'gewone' single compound Pilot Power uitkwam... 2004.

Je hebt gelijk, ik heb net gecontroleerd...is Batlax 016, maar wel een goede band



pff, ouderdom eist zo z'n tol... :)
 
Ik ben 1.80m zadel in laagste stand en scherm in hoogste.
Totaal geen problemen met het originele scherm.

Heb de Tracer nu 8 weken en ben 4000km verder.
 
Ik werd gek van de turbulentie, heb eens een rondje gereden zonder scherm en verbaasde me over hoe stil het ineens was. Heb nu m'n originele scherm behoorlijk ingekort. Krijg een mooie stille windflow rond de helm maar lever uiteraard wat in qua windbescherming (alhoewel het me erg mee valt).
Zal binnenkort wel even een foto maken en plaatsen.
 
Ik heb nog een ingekort Ermax scherm in de verkoop i.v.m. de verkoop van mijn tracer hierdoor heb je geen last meer van het gebulder. Bij interesse graag een pb sturen.

full

full
 
Hey Smoke,

Wel even je PB functie aanzetten dan.... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels de originele banden opgereden, heb er 7100 km over gedaan. Het asfalt in Schotland heeft ze lekker snel doen slijten. Heel slecht vond ik ze niet.

Nu overgegaan naar de Bridgestone 30Evo, die gaan hopelijk iets langer mee.
 
Hoi Kennyvw98,

Zit voor nu voornamelijk te kijken of ik nog iets verder uit de wind kan zitten - en zo kwam ik hier terecht. Heb m'n zadel nu laag en het scherm hoog staan. Hiermee geen last van turbulentie, maar met mijn 1.80 zit ik zo ruim boven de ruit dat het geen voordeel geeft op mijn hoofd en schouders. Waarschijnlijk de GIVI D2122S als ik dit forum 'n klein beetje doorscan, scheelt ook weer net 'n paar tientjes ten opzichte van de andere opties.
Was benieuwd of hier nog ervaringsdeskundigen zijn buiten de 250 pagina's die ik al gemist heb :)
Herkenbaar, ik ben na een vergelijkbare zoektocht ook bij die d2122s uitgekomen. ;-)

Daarmee kijk ik (1.85) over het scherm heen, wind op m'n borst, helm zonder turbulentie in de rijwind. Dat is dus vergelijkbaar met het standaard scherm. Toch lijkt die d2122s mij beter uit de wind te houden (minder lawaai), maar ik sluit enig zelfbedrog niet uit.

Als je "verder uit de wind wil zitten" dan zou je naar een touring scherm toe moeten, waar je echt doorheen kijkt, met de luchtstroom over je helm heen. Dat zijn altijd van die enorme scooter-achtige flabbers, zoals de 2122dt. Heb ik tot nu toe mijn Tracer niet willen aandoen.

Tussen "wind op de borst" en "wind over je hoofd heen" zit een vervelende zone waar je met je helm in de turbulentie zit. Dat is althans mijn conclusie tot nu toe, maar geef graag mijn mening voor een betere.
 
Ik heb de 2122DT. Is groot idd. Maar ik kijk er ruim overheen.
Als ik op de motor zit valt die ruit niet op :)
 
Ik heb de 2122DT. Is groot idd. Maar ik kijk er ruim overheen.
Als ik op de motor zit valt die ruit niet op :)
:) Jij bent wel 1.95 zag ik he. Maar klopt het dat jij met die 2122DT de rijwind over je helm heen hebt? Als je gaat staan, til je dan je hoofd in de luchtstroom?

Ik vraag het omdat ik stiekem (ondanks de looks) toch overweeg om zo'n touring scherm te proberen...
 
Ik heb de 2122DT op de hoogste stand staan en kijk er dus overheen. Kortere medemensen kunnen nog een stuk omlaag met de ruit.
Ik voel de luchtstroom bovenop mijn helm op de snelweg, maar is bij mij niet heel turbulent (geen ongewenste hoofdbewegingen)
Het is geen "Goldwing" oplossing, maar ik kan tot over de invorderingsgrens naar mijn Cardo G9 radio luisteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan