Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 33

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de foto's op Wetransfer gezet, stuur even een pb met je email als je ze ook wil hebben :Y
 
Hierbij nogmaals de verzamelpost voor in de OP, kom maar op met de linkjes :)



Even samengevat, even aanvullen als er nog meer linkjes beschikbaar zijn (van wat foto's ofzo 8-) ). Wordt de link van het totaal in de meeting lijst van de OP gezet :)

Assen meeting 22 en 23 augustus 2017:

Foto's

bikemotel:
BikeMotel.nl

Circuit-filmpjes:

JBT:

sneedee:

mc sp1:
vtr sp1 assen sessie 3
vtr sp1 assen sessie 4
vtr sp 1 assen 23 08 sessie 5

vuurbloed:
2 sec in 3 bochten racecracks 23-8-2017
racecraks assen 23-08-2017 sessie 4 niveau 2
YouTube
racecracks assen 23-08-2017 sessie 2 niveau 2

wokkelz:
TT Circuit Assen [Session 1]
TT Circuit Assen [Session 2]
TT Circuit Assen [Session 3]
TT Circuit Assen [Session 4]
TT Circuit Assen [Session 5]
Honda VTR SP1/2 TT Circuit Assen PitBox impressie (box impressie)

Bikemotel foto's moet zijn:
https://www.facebook.com/1069155360...211815829823/1642210039163334/?type=3&theater
 
Oke photobucket out of the picture. _O-

Nog een keer. *O* *O*

Mag deze op OP?

360.jpg
 
Hierbij nogmaals de verzamelpost voor in de OP, kom maar op met de linkjes :)



Even samengevat, even aanvullen als er nog meer linkjes beschikbaar zijn (van wat foto's ofzo 8-) ). Wordt de link van het totaal in de meeting lijst van de OP gezet :)

Assen meeting 22 en 23 augustus 2017:

Foto's

bikemotel:
BikeMotel.nl

Circuit-filmpjes:

JBT:

sneedee:

mc sp1:
vtr sp1 assen sessie 3
vtr sp1 assen sessie 4
vtr sp 1 assen 23 08 sessie 5

vuurbloed:
2 sec in 3 bochten racecracks 23-8-2017 vergelijk Milco peter 3 bochten
racecraks assen 23-08-2017 sessie 4 niveau 2 sessie 4
YouTube sessie 5
racecracks assen 23-08-2017 sessie 2 niveau 2 sessie 2

wokkelz:
TT Circuit Assen [Session 1]
TT Circuit Assen [Session 2]
TT Circuit Assen [Session 3]
TT Circuit Assen [Session 4]
TT Circuit Assen [Session 5]
Honda VTR SP1/2 TT Circuit Assen PitBox impressie (box impressie)

heb even aangevuld (vet gedrukt)
 
Deze is nu volledig bijgewerkt, even aanvullen als er nog meer linkjes beschikbaar zijn (van wat foto's ofzo 8-) ).

De link is inmiddels in de OP gezet :)

Assen meeting 22 en 23 augustus 2017:

Foto's

bikemotel:
https://www.facebook.com/1069155360...211815829823/1642210039163334/?type=3&theater

Circuit-filmpjes:

JBT:

sneedee:

mc sp1:
(sessie 1)
(sessie 2)
vtr sp1 assen sessie 3 (sessie 3)
vtr sp1 assen sessie 4 (sessie 4)
vtr sp 1 assen 23 08 sessie 5 (sessie 5)

vuurbloed:
2 sec in 3 bochten racecracks 23-8-2017 (vergelijking Peter en Milco in 3 bochten)
racecraks assen 23-08-2017 sessie 4 niveau 2 (sessie 4)
YouTube (sessie 5)
racecracks assen 23-08-2017 sessie 2 niveau 2 (sessie 2)

wokkelz:
TT Circuit Assen [Session 1] (sessie1)
TT Circuit Assen [Session 2] (sessie 2)
TT Circuit Assen [Session 3] (sessie 3)
TT Circuit Assen [Session 4] (sessie 4)
TT Circuit Assen [Session 5] (sessie 5)
Honda VTR SP1/2 TT Circuit Assen PitBox impressie (box impressie)

Met dank aan clubtrainer voor de tip voor de rondetijden...

Raceresults > Results
 
Laatst bewerkt:
Vuurbloed, heb de manual erop nageslagen en moet constateren...: Je hebt gelijk, index line vooras moet gelijk aansluiten aan buitenkant voorvork.

:} Dank voor je opmerking!
 
Dat wel, maar dan denk ik dat ik kan blijven rammen tot ik een ons weeg. Scheelt maar een mm of 1-2, vind het wel best zo... :)
 
Als een tikkie niet helpt, laten waar ie zit.

Geen BFH gebruiken....












Big

Fucking

Hammer
 
cris,je gaat je sp ook niet op zijn voorpoten slaan met een hamer omdat hij niet naar je luisteren wil hé??.. Daar Is altijd nog een gashendel voor
 
Als een tikkie niet helpt, laten waar ie zit.

Geen BFH gebruiken....

Big

Fucking

Hammer
Moet ff kijken wat de oorzaak is, want volgens mij is dat na de voorvork upgrade gekomen (althans, daarna is het me pas opgevallen). Misschien dat de pasbussen omgedraaid zijn ofzo :?
 
Moet ff kijken wat de oorzaak is, want volgens mij is dat na de voorvork upgrade gekomen (althans, daarna is het me pas opgevallen). Misschien dat de pasbussen omgedraaid zijn ofzo :?

Als je pasbussen omgedraaid zijn zitten je schijven ook niet meer in het midden van je klauwen. Ik zou het even nakijken.

Hoe ik dat weet? ;)
 
Laatst bewerkt:
full


Deze week eindelijk een voor 90% complete originele undertail weten te scoren. Hebben we van het najaar weer wat te doen😊
 
Hallo Sp1 rijders,

Ben normaal gesproken meer een lezer als een schrijver maar nu wil ik toch graag het volgende (bekende) probleem voorleggen.

Ben op dit moment aan het rijden in de Dolomieten met mijn vader. Allebei al 10 jaar in het bezit van een SP. Nu is voor de tigste keer hier de dynamo stuk gegaan.

Spanningsregelaar staat op een koelplaat met een fan erop.
Dynamo doorgemeten en maakt sluiting (stekkerpolen verbinden met massa op frame geeft bij elke spoel weerstand)
Laadspanning 14.3 volt. Bij rijden met licht aan start de motor niet. Na rijden zonder licht laad de accu weer op. Ik denk dat er meer uit gaat dan erin met licht aan.

Ben er vrijwel zeker van dat het komt door filerijden in de hitte. Blok werd maximaal 113 graden heet.

De vraag is nu: gaat toch de spanningsregelaar stuk door de hitte en daardoor de dynamo of gaat de dynamo gelijk stuk door een te heet blok. Dat zou je kunnen weten als je kan bepalen of de spanningsregelaar stuk is maar dat lastig te meten.

Ik ga al op vakantie met een reserve dynamo en spanningregelaar bij me :?

Iemand enig idee?

Alvast bedankt,
Jeroen
 
Hallo Sp1 rijders,

Ben normaal gesproken meer een lezer als een schrijver maar nu wil ik toch graag het volgende (bekende) probleem voorleggen.

Ben op dit moment aan het rijden in de Dolomieten met mijn vader. Allebei al 10 jaar in het bezit van een SP. Nu is voor de tigste keer hier de dynamo stuk gegaan.

Spanningsregelaar staat op een koelplaat met een fan erop.
Dynamo doorgemeten en maakt sluiting (stekkerpolen verbinden met massa op frame geeft bij elke spoel weerstand)
Laadspanning 14.3 volt. Bij rijden met licht aan start de motor niet. Na rijden zonder licht laad de accu weer op. Ik denk dat er meer uit gaat dan erin met licht aan.

Ben er vrijwel zeker van dat het komt door filerijden in de hitte. Blok werd maximaal 113 graden heet.

De vraag is nu: gaat toch de spanningsregelaar stuk door de hitte en daardoor de dynamo of gaat de dynamo gelijk stuk door een te heet blok. Dat zou je kunnen weten als je kan bepalen of de spanningsregelaar stuk is maar dat lastig te meten.

Ik ga al op vakantie met een reserve dynamo en spanningregelaar bij me :?

Iemand enig idee?

Alvast bedankt,
Jeroen
Dat je met een reserve dynamo en sr op pad moet, is wel enorm ruk. Lijkt me dat je dan niet echt relaxt op je bike zit terwijl je met zo'n mooie rit bezig bent. :/

Ik ben echt een elektra-noob, kan je er helaas niet mee helpen. Succes iig... :/
 
Laatst bewerkt:
Mega ruk.....




VFR's (en vele andere merken) kennen dit probleem....


Mijn "take on this shit", na 20 jaar VFRDISCUSSION en wat techneuten gesproken te hebben.....


De generator (het is geen dynamo, die levert gelijkstroom) doormeten is relatief eenvoudig met een multimeter en de stekker met deze draden los van de spanningsregelaar/SR (dee de wisselstroom van je generator omzet/gelijkricht naar gelijkstroom, de 14.3 die jij meet) Er komen 3 gele draden uit; die moeten (bij 20C) over elke combinatie van 2 draden een weerstand hebben tussen 0.2 en 0.5 Ohm.
Met een volle accu kun je de motor starten met de stekker met de 3 gele draden los van de SR.
Hier meet je over de gele draden de wisselstroom (AC). Met toenemend toertal neemt ook de AC waarde toe. Uit mijn heeft zeg ik dat je bij 5000 toeren iets van 70+ VAC wilt zien. Meten doe je bij koude EN warme/hete motor.
Want hitte, dat zeg je zelf al is wat op den duur voor problemen gaat zorgen.
De generator zit in een heet blok en wordt gekoeld met olie; de generator zelf niks anders dan dun gewikkeld koperdraad om blokjes (weet niet noe die heten) die op hun beurt voorzien zijn van een bescherm laag. die laag heeft te lijden onder de hitte EN de ethanol die in onze benzine zit. Die vindt zijn weg langs de zuigerringen in de olie. is die laag doorbroken krijg je sluiting, hitte en gaat het bergafwaarst. Het is een "crap shoot", de generatorin mijn VFR zag er na 50,000km nog prima lichtbruin uit (en de VAC waardes prima), terwijl anderen al bij 20,000 een zwart geblakerd exemplaar hadden..... Bij mijn SP heb ik mij voorgenomen de olie elke 6,000 te wisselen.
En dan meet ik ook de output in VAC.
OK de AC stroomt uit de generator richting de SR: controleer de bedrading stekkers op verkleuring/smelten.
De SR moet zoals gezegd iets van 14.3VDC leveren, maar de AC die erin stroomt wordt hoger naarmate je meer toeren maakt. Dit overschot zet ie om in hitte want teveel VDC sloopt anders je accu. Ja, de kunt de SR op een koelplaat zetten, er een computer fan opzettten, verplaatsen naar een plek met meer rijwindkoeling. Mijn originele SR (een platte puck zonder koelribben dus ik had er een P2 CPU heatsink opgezet) hield het 50,000km uit en was toen EOL. De vanvanger was een zg MOSFET SR (Wiki is your friend). Aan een SR is eigenlijk alleen de VDC uitput te meten (bij jou 14.3 dus goed). Om de weerstand te meten heb je heeeel specifieke meters nodig, met een heeeeeele lage interne weerstand. MEt een "gewone"(zelfs mijn FLUKE) meet je niet correct. Wat ik op mijn SP heb gezet is de LED voltmeter die ik op mijn VFR had. Zo kan ik ZIEN dat er iets niet in de haak is wanneer ik rijd (bij stilstaan bij stoplicht kakt de VDC in. Dat is normaal en daar heb je de accu voor). Controleer ook de bedrading naar en het startrelais zelf. Ik maakte alles 1x per jaar schoon, controleren de dat de stekkerverbindingen (de male/females) goed inelkaar staken (geen vonkvorming). Mbv een dunne tiewrap "trok"in de stekker verbindingen strak.

My 2 cents, heb HEAO-BE gedaan geen HTS-electro.....


Fingers crossed, want ik heb mijn SP nog niet zo lang..... Maar meten = weten


PS: bij mijn VFR en nu ook bij mijn SP heb ik de 2e koplamp bijgeschakeld. enerzijds zichtbaarheid, maar ook mijn theorie dat alles WATT in meer kan verbruiken hoeft de SR niet af te fakkelen... (nogmaal, HEAO, geen HTS...)
 
Toch leuk dat ze op fb mijn sp als groepsfoto hebben gebruikt bij Honda SP1,SP2 & RC51 Owners site.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan