Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

Als je de fusebox covers niet mooi vindt en ze eraf wil zou ik gaan voor een andere fiets. Heb er nu een open liggen omdat de vorige eigenaar niet zo goed kon schroeven (schroefdraad kapot gedraaid) maar als je je zekeringen al goed en netjes ergens anders weggewerkt krijgt heb je nog lelijke gaten in je frame die zichtbaar blijven.

Alle kappen zijn te bestellen. Als de Abarth je voorkeur heeft zou ik die bestellen en je voorkant demonteren (cockpit).


Bedankt voor je reactie! Duidelijk.
De 700 vind ik qua frame ook wel mooi maar ik heb van 1999 tot 2011 een TRX850 gehad dus wel "been there, done that" met een twin met 270gr krukas.

De Abarth versie vind ik ook wel de mooiste uitvoering (mooi mix van moderne techniek en Caferacer)

Maar zijn die gaten in het frame dan niet af te dekken met een rooster of een kort luchthappertje. Als is het maar voor dummy of alleen van frisse lucht onder de tank, zal dan wel beter smoelen.
 
Hallo, nieuw lid hier op dit forum.

Om maar meteen met de deur binnen te vallen wou ik jullie als XSR gebruikers vragen wat jullie denken over de XSR900 als beginners motor?
Verstandig, niet doen, ga voor de 700, doe is rustig aan, etc!

Ik ben nog bezig met de laatste loodjes voor mijn rijbewijs en ben dan ook natuurlijk volop aan het kijken wat een beetje in de smaak valt. Ik moet zeggen dat ik nogal snel verlieft werd op de XSR model maar weet bij godsnaam niet of dit wel een verstandige keuzen is om als beginner aan te beginnen.
Ik neem aan dat jullie hier wel wat meningen over hebben en deze met mij kunnen delen.

Toevallig zag ik vandaag nog een XSR 60th anniversary model rond rijden bij Hoofddorp misschien iemand van jullie geweest.

Alvast bedankt voor de feedback!

In het algemeen: dit ligt aan jezelf (lees als: gebruik rechterhand). Het rijgemak wat JIJ ondervind is wellicht de belangrijkste factor.

Mijn vrouw had een paar motoren geprobeerd (ook die van mij) en ze vond een TRX850 met 83pk een helse, onmogelijk machine! Een R1 met 180PK vond ze superrelaxedrijden (muv van de zithouding) en een bandit600 was ze bang op.......dus zeg het maar :X
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie! Duidelijk.
De 700 vind ik qua frame ook wel mooi maar ik heb van 1999 tot 2011 een TRX850 gehad dus wel "been there, done that" met een twin met 270gr krukas.

De Abarth versie vind ik ook wel de mooiste uitvoering (mooi mix van moderne techniek en Caferacer)

Maar zijn die gaten in het frame dan niet af te dekken met een rooster of een kort luchthappertje. Als is het maar voor dummy of alleen van frisse lucht onder de tank, zal dan wel beter smoelen.

Alles kan maar het is maar net wat je mooi vindt. Zo is het als hij los is: Google Afbeeldingen resultaat voor https://www.fz09.org/forum/attachments/129986d1514687640-fuse-box-hole-26001409_1930222357231214_5975813148779599629_n.jpg

Als je dan ook zoekt op Monkeebeast zie je wat het doet in het totaalplaatje. M.i. Alleen mooi als je de motor flink aanpast.

Leuk de reacties voor de 16e. Als er nog wat meer mensen reageren zou dat tof zijn. Regen is wel mijn voorbehoud overigens.

Verder:
Ik verkoop mijn originele Yamaha radiator side covers. Iemand interesse? Zijn nkg geen jaar oud. De motor komt nu langzaam in kleine delen uit elkaar om aangepast te worden. Let me know!
 
Alles kan maar het is maar net wat je mooi vindt. Zo is het als hij los is: Google Afbeeldingen resultaat voor https://www.fz09.org/forum/attachments/129986d1514687640-fuse-box-hole-26001409_1930222357231214_5975813148779599629_n.jpg

Als je dan ook zoekt op Monkeebeast zie je wat het doet in het totaalplaatje. M.i. Alleen mooi als je de motor flink aanpast.

Bedankt voor de duidelijke foto. De framegaten vallen mij nog mee, ik had erger verwacht.

Ze zijn wel gevormd en nette randen (niet zo'n lomp gelast gat gaat waar normaliter een ram-air doorheen steekt)

Die monkey beast is wel mooi aangepast. Is meer een soort apocalyptische dirt tracker geworden.
 
Zo hippe site geworden zeg, kan alleen niks terugvinden de favorieten zijn weg en zie dan maar een de juiste topic te vinden tussen de 8biljoen verlopen rommel.

Hier nog vorige week Rotterdam Rollout:

Bekijk media item 1326845
 
Hierbij zoals beloofd een update van iedereen met interesse.

XSR rit September 2019 update:

Wes_1987 (regio Rotterdam)
Krentenbol (Purmerend)
MotoRRmania (regio Rotterdam)
WDZXSR (Ede)
ReneDrie (optioneel) (Gorinchem)
VDouglas (Amsterdam)

Ideeen:
Midden NL afspreken

Datum:
8 of 16 September

Zullen we plannen op 16 September?

Tot nu toe hebben alleen ik, @Krentenbol en Wes_1987 gereageerd. 3 van de 6 die hadden aangeven beschikbaar te zijn. Ik heb het nog steeds op de planning staan (mocht het niet gaan regenen. Wat jullie? Goed idee om het te combineren met Bikes & Boards in Zandvoort @Wes_1987 ?
 
Ik heb het ook op de agenda staan hoor, mits echt aanzienlijke regenkans is dat bespaar ik mijn XSR liever... Goed idee maar dan stel ik voor om ook Zandvoort als afspreekplek te doen, dan kan ik me inschrijven voor de dragraces dat lijkt mij wel cool....
 
Ik had hem er ook nog op staan, alleen is er voor mij helaas wat tussen gekomen wat ik niet kan missen. Dus ik moet helaas overslaan dit keer. Volgende keer ga ik graag ook mee
 
4 man dus? Noem maar een locatie en tijd en ik zorg dat ik er ben. Ik kom vanuit Ede dus alles onder Amsterdam of tussen Amsterdam en Zandvoort is prima. Gaan er nog mensen zich van te voren opgeven voor activiteiten? Voor overige motoren/bezoekers is het gewoon gratis dacht ik.

Qua locatie: Yamaha Motor Europe N.V in Schiphol-Rijk? Vanaf daar is het nog een half uurtje naar Zandvoort. Qua tijd: Wat zeggen jullie van 10:30 meeten?

Wellicht goed om een whatsapp groep aan te maken? Als jullie je nummer naar mij PB'en kan ik wel een groep aanmaken zodat we dit topic niet teveel 'vervuilen' ;)
 
Laatst bewerkt:
A9953DEF-D279-4B6F-98AA-2E7D532FFEDD.jpeg
 
Eerste date met de 'XSR Club'. Mijn 700 tussen de 2 900's van MotoRRmania en Krentenbol. In 2019 gaan we voor minimaal het dubbele aantal XSR's.
IMG-20180916-WA0048.jpg
 
Leuk om te zien heren! Ik ben inmiddels weer een tijdje onderweg met mijn XSR900 en ik ben me nu wat meer aan het verdiepen om de db killers uit de uitlaat te halen. Met als doel om er net iets meer geluid en geroffel uit te krijgen.

Weet iemand of dit op enige fatsoenlijke wijze is te doen op een Akrapovic Yamaha XSR 900 Laag gemonteerd uitlaatsysteem (dit is de standaard uitlaat van yamaha die op de abarth zit)?
 
Super foto’s heren. Erg jammer dat ik niet mee kon op de dag zelf. Ben pas sinds vandaag weer fit.

Mochten er nog mensen interesse hebben in een zondagsritje voor einde seizoen? Ik sta er voor open!

@WDMC003
Geweldige uitlaat.. ik heb zelf ook de Twin eronder zonder DB killer en zonder cat (moet ik nog steeds testen, heb hem wel liggen!)
En geroffel heb je zeker, bij goed doorschakelen in hoge touren zelfs een flinke knal soms. Gas los ook heerlijk.

Losmaken is niet heel lastig. Volgens mij 1 boutje en een puntlasje (voorzichtig losboren) per killer. Wel af en toe het roet uit de mond van de demper halen zodat hij mooi blijft!
 
Super foto’s heren. Erg jammer dat ik niet mee kon op de dag zelf. Ben pas sinds vandaag weer fit.

Mochten er nog mensen interesse hebben in een zondagsritje voor einde seizoen? Ik sta er voor open!

@WDMC003
Geweldige uitlaat.. ik heb zelf ook de Twin eronder zonder DB killer en zonder cat (moet ik nog steeds testen, heb hem wel liggen!)
En geroffel heb je zeker, bij goed doorschakelen in hoge touren zelfs een flinke knal soms. Gas los ook heerlijk.

Losmaken is niet heel lastig. Volgens mij 1 boutje en een puntlasje (voorzichtig losboren) per killer. Wel af en toe het roet uit de mond van de demper halen zodat hij mooi blijft!

Mooi, dank voor je bericht. Ik heb wisselende verhalen gelezen maar over het algemeen zou het met voorzichtig uitboren wel moeten lukken! Ik ga dit weekend eens aan de slag.
 
Yes, heeft even een dagje vertraging opgelopen maar ze zijn eruit.

Wat ik heb gedaan is als volgt:
- beide uitlaten gedemonteerd;
- laspunten voorgeboord met een zo klein mogelijk boortje, uiteindelijk voorzichtig met boortje 8 een gat uitgeboord (beetje slijpolie om de temperatuur niet teveel op te laten lopen);
- daarna heb ik een stalen buis aan de achterzijde erin gestoken, deze buis was in diameter groter dan de demper waardoor hij perfect geschikt was;
- uiteindelijk met de buis in de uitlaat op de grond geslagen terwijl ik de uitlaat aan de bovenzijde vasthield. Hierdoor werd de demper er na een paar flinke tikken uitgetikt.

Ik heb het overal gelezen maar uiteindelijk moet je veel meer kracht zetten dan je denkt, uiteindelijk lukt het wel ;)

Thanks voor je advies iig!
 
Yes, heeft even een dagje vertraging opgelopen maar ze zijn eruit.

Wat ik heb gedaan is als volgt:
- beide uitlaten gedemonteerd;
- laspunten voorgeboord met een zo klein mogelijk boortje, uiteindelijk voorzichtig met boortje 8 een gat uitgeboord (beetje slijpolie om de temperatuur niet teveel op te laten lopen);
- daarna heb ik een stalen buis aan de achterzijde erin gestoken, deze buis was in diameter groter dan de demper waardoor hij perfect geschikt was;
- uiteindelijk met de buis in de uitlaat op de grond geslagen terwijl ik de uitlaat aan de bovenzijde vasthield. Hierdoor werd de demper er na een paar flinke tikken uitgetikt.

Ik heb het overal gelezen maar uiteindelijk moet je veel meer kracht zetten dan je denkt, uiteindelijk lukt het wel ;)

Thanks voor je advies iig!

Goedzo!

Ik heb ook zo moeten kloten bij de demper van mijn r6 destijds. Hier hebben de killers er nooit in gezeten.

Heb je al gereden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan