Iemand ervaring met dit product

Zündapp Forum - Aanmelden

Waarschijnlijk zul je je moeten registeren om het te lezen, maar om kort te gaan, er zijn er die er goede ervaringen mee hebben. Het is relatief duur, echter je smeert 1:100. Het is nog redelijk nieuw dus hoe het zich in de praktijk zal bewijzen, time will tell. Ik heb nog een lading Castrol liggen maar wanneer dat op is stap ik over. Het is met name minder schadelijk voor het milieu, omdat je minder olie verbrandt dus vanuit dat oogpunt is het een verbetering.
 
Er staan ook claims die denk ik geen stand houden zoals deze:

De financiële stimulans vanuit operator- en consumentenperspectief is ook uitzonderlijk positief. Elke dollar die aan Triboron wordt uitgegeven, levert een brandstofbesparing van ongeveer 3 dollar op.

Of geldt dat alleen op de amerikaanse markt. Want de mixt dan wel de helft minder, het kost ook bijna 2 keer zoveel en echt zuiniger rijden heb ik nog niets van gelezen bij de Zundapps......
 
Ik geloof niet dat je er een kleinere hoofdsproeier door krijgt dus met dat zuiniger zal het wel meevallen. Misschien een paar procent.
 
Als er onzinnige dingen geclaimd worden is het gewoon oplichterij en moet je het niet kopen.
 
Er staan ook claims die denk ik geen stand houden zoals deze:

......

nog erger, deze :

Een derde van de brandstof gaat verloren door wrijving

als dat echt zo was, was de verbrandingsmotor 100 jaar geleden al begraven.

ongeveer 2/3de gaat verloren in de motor, maar niet wegens wrijving maar hoofdzakelijk warmteverliezen waarvan maar een klein deel van wrijving afkomstig is.

Mechanical efficiency and friction mean effective pressure (FMEP) – x-engineer.org
http://web.mit.edu/2.61/www/Lecture notes/Lec. 19 Friction and tribology.pdf
 
nog erger, deze :



als dat echt zo was, was de verbrandingsmotor 100 jaar geleden al begraven.

ongeveer 2/3de gaat verloren in de motor, maar niet wegens wrijving maar hoofdzakelijk warmteverliezen waarvan maar een klein deel van wrijving afkomstig is.

Mechanical efficiency and friction mean effective pressure (FMEP) – x-engineer.org
http://web.mit.edu/2.61/www/Lecture notes/Lec. 19 Friction and tribology.pdf
Sterker nog, bijna alle brandstof gaat op aan wrijving.
 
Het enige feit dat wel blijft bestaan is dat het geen olie verbrandt om te smeren. En vanuit dat oogpunt is het wel interessant, het is ook een nieuwe ontwikkeling die niet meteen onder de graszoden geschoffeld moet worden. Het wordt al een tijdje in de zweedse sneeuwscooter racerij gebruikt, en daar lijkt het goed te werken. Ik geef het de voordeel van de twijfel.
 
Bedankt voor de informatie, nu blijkt dat dit spul al van voor 2014 op e markt is, sommige zijn tevreden en andere hebben hun twijfels, op het via het forum van Kreidler Club is er iemand die daar in 2014 geen gebruik meer van maakt wegens schade aan de cilinder en zuiger, we zijn nu wel 4 jaar verder en het product zal dan wel verbetert zijn zeker.
Ook op 4 jaar tijd 10 euro duurder, omgerekend hier in België kost dan 1 liter brandstof met dat spul 1,84 euro, eigenlijk valt die prijs dan wel mee.
Een vriend van mij heeft dat spul besteld en gaat het uit proberen, ik blijf voorlopig nog bij mijn rode stihl 2Tolie.
 
Op Zundapp forum ook iemand met malheur in cilinder maar dan is het altijd de vraag of dat ook met 'ouderwetse' olie gebeurd zou zijn.
 
euh .... ? leg eens uit hoe stralingswarmte van de uitlaat en koeling van het blok wordt gedaan door wrijving ?

Ik heb altijd begrepen dat 75% van de brandstof energie door warmte wordt afgevoerd en 5% transmissie wrijving is dan blijft er 20% bewegingsenergie over. Echter dat is pure wrijving (banden en lucht) om ons ergens te krijgen. Theoretisch is mechanisch bewegen dus met een verbrandingsmotor nul komma nul efficiënt......
 
Terug
Bovenaan Onderaan