Bmw S1000r de koning van de nakeds

Nooit gedacht maar een naked, of beter gezegd deze S1000R, is echt de beste fiets om te rijden met harde wind (windkracht 7)!
Altijd gedacht dat mijn grote allroads hiervoor het beste waren. Niet dus, had ik jaaaaaren eerder moeten weten, dan had ik al die lelijke hokken niet hoeven rijden |(

Doordat hij lang niet zo hoog is, lager zadel, de voorover positie, laag zwaartepunt, lengte vd fiets etc heeft de wind minder invloed en rijd ik met veel meer vertrouwen dan om het even welke allroad :]
 
@Maus75
Kijk dan ben ik toch niet de enige hier. Zie het ook met regelmaat op internationaal forum terugkeren. Afstelling, demping, houding op de fiets, kleding, scherm,banden etc. alles is al voorbij gekomen las ik. Bij de een helpt het een en bij de ander het andere of een combi van dingen.
Heb je daar een linkje van? Ga ik het eens doorlezen. :Y
 
Succes met de verkoop, moet goedkomen lijkt me.

Even een vraagje: jij hebt je katalysator vervangen. Wat doet dat precies met de motor, behalve gewichtsbesparing en meer geluid waarschijnlijk?

Hij kan ze uitlaatgassen beter kwijt(minder tegendruk door de dikke katalysator). Dus icm een powercommander zal die ook meer vermogen maken. Verder merk ik dat hij tijdens het rijden koeler blijft dan met de originele uitlaat.
 
Nooit gedacht maar een naked, of beter gezegd deze S1000R, is echt de beste fiets om te rijden met harde wind (windkracht 7)!
Altijd gedacht dat mijn grote allroads hiervoor het beste waren. Niet dus, had ik jaaaaaren eerder moeten weten, dan had ik al die lelijke hokken niet hoeven rijden |(

Doordat hij lang niet zo hoog is, lager zadel, de voorover positie, laag zwaartepunt, lengte vd fiets etc heeft de wind minder invloed en rijd ik met veel meer vertrouwen dan om het even welke allroad :]

Nou, gisteravond met deze wind alleen maar snelweg kilometers gemaakt en vond de voorkant toch weer erg onrustig bij 130-140km/u.
Heb van het weekend alle boutjes aan en bij de voorvork, remmen en voorwiel gecontroleerd voor de zekerheid (keerringen zijn onlangs vervangen dus dacht misschien is het niet goed vastgezet ;) ), maar dat zat allemaal goed vast.
Misschien toch maar een keer langs een dealer om het e.e.a. te controleren.

Heeft iemand hier een grotere ruit gemonteerd? Wellicht dat dat nog helpt?
 
Hij kan ze uitlaatgassen beter kwijt(minder tegendruk door de dikke katalysator). Dus icm een powercommander zal die ook meer vermogen maken. Verder merk ik dat hij tijdens het rijden koeler blijft dan met de originele uitlaat.

Bedankt voor je uitleg.
PC is voor mij op dit moment te duur. Wellicht iets voor volgend jaar.
 
@Maus75
Ik heb een groter ruitje. Werkt overigens super maar niet tegen het kopschudden op hogere snelheid. Bij mij begon het eergisteren vanaf de 165 maar merk dat de houding op de fiets ook enigzins invloed heeft.
@Worldbeater
dit is het forum waar je hierover veel kunt teruglezen (en andere zaken natuurlijk).
BMW S1000R - Forum
Het onderwerp komt in veel verschillende topics terug, o.a. bij general chat, suspension set-up.
 
@Maus75
Ik heb een groter ruitje. Werkt overigens super maar niet tegen het kopschudden op hogere snelheid. Bij mij begon het eergisteren vanaf de 165 maar merk dat de houding op de fiets ook enigzins invloed heeft.
@Worldbeater
dit is het forum waar je hierover veel kunt teruglezen (en andere zaken natuurlijk).
BMW S1000R - Forum
Het onderwerp komt in veel verschillende topics terug, o.a. bij general chat, suspension set-up.
Thanks, ga ik later met meer tijd lezen. De eerste hit op Google 'S1000R s..' gaf ook al het gezochte resultaat en forum.
Maar dan weet ik waar je gekeken hebt en waar we het over hebben. :t

En ook al gelijk een paar interessante filmpjes waar ik later mee aan de slag ga. :Y

S1000R suspension setup.JPG
 
Van mijn andere BMW gisteren de veervoorspanning twee klikjes verhoogd.
Helaas nat wegdek vanochtend, dus maar even niet getest of de voetsteunen nog aan de grond komen. _O-
 
Ik las net over het onrustig zijn bij 200+ aan de voorzijde.
Ik kan me daar totaal niet in vinden. Ik rij eigenlijk altijd in dynamic pro en dynamic vering.
200+ is imo niet erg comfortabel, dus vaak heb ik het niet geprobeerd, maar 265 haal je op de teller wel. Ook toen totaal niet instabiel.
 
Ik las net over het onrustig zijn bij 200+ aan de voorzijde.
Ik kan me daar totaal niet in vinden. Ik rij eigenlijk altijd in dynamic pro en dynamic vering.
200+ is imo niet erg comfortabel, dus vaak heb ik het niet geprobeerd, maar 265 haal je op de teller wel. Ook toen totaal niet instabiel.
Ik haal maar 255 met me grote lichaam(en tegenwind)☺️ Maar stabiel als een steen!
 
Ok Roderik, ik zal die settings ook eens proberen op hogere snelheid. Echter meen ik wel gelezen te hebben dat bmw bij de update in 2017 wel eea gedaan heeft om dit tegen te gaan.
 
Vandaag naar de dealer geweest en verteld van het 'wiebelen' in het stuur. Vervolgens is er een monteur gaan rijden, maar hij merkte er maar weinig van er alles functioneert zoals het moet. Alles zit goed vast, stuurdemper functioneert zoals het moet etc etc. Dus in ieder geval een geruststelling dat alles in orde is.
Het enige wat niet orde was, was de bandenspanning. Ik dacht dat ik hem voor op 2,5 bar had staan, maar volgens hem stond die op 2.0.
Daarna ben ik op de snelweg gaan rijden en bij 170km/u in road stand en vering op normal was het wiebelen al stukken minder.
Dus voorlopig laat ik het hierbij.

Ik heb wel zojuist de 'sport screen' van Wunderlich besteld.
 
Ik las net over het onrustig zijn bij 200+ aan de voorzijde.
Ik kan me daar totaal niet in vinden. Ik rij eigenlijk altijd in dynamic pro en dynamic vering.
200+ is imo niet erg comfortabel, dus vaak heb ik het niet geprobeerd, maar 265 haal je op de teller wel. Ook toen totaal niet instabiel.
Welkom met de mooie motor. ;)
Ziet de sticker op het rechterkuipdeel er nou een beetje wobbelig uit?
En die carbon tankcover wil ik ook nog. Wel staat die het mooiste bij een carbon undertail. Die heb ik al sinds vorig liggen maar moet er nog op. O-)
 
Hee Roderick, ik zie dat jij uit Oss komt, da's toevallig ik ook :)
En als ik die stapels banden zie ben jij toch zeker niet de Roderick die bij Hacos werkt?
 
BMW heeft aan journalisten een elektrische versie van de S1000R getoond. :o
In de volgende Motoplus over twee weken komt er meer info.
Lijkt me wel een handig ding voor woon~werk. 50 km per dag. :9
 
BMW heeft aan journalisten een elektrische versie van de S1000R getoond. :o
In de volgende Motoplus over twee weken komt er meer info.
Lijkt me wel een handig ding voor woon~werk. 50 km per dag. :9

Dat is eigenlijk zo vreemd nog niet. De eRR is ook al een tijdje geleden getoond en zal het zelfde frame/bouw hebben.

Of het echt iets gaat worden is natuurlijk de vraag want met de beperkte ruimte en gewicht zal ook voor BMW de actieradius problematisch worden...
 
Dat is eigenlijk zo vreemd nog niet. De eRR is ook al een tijdje geleden getoond en zal het zelfde frame/bouw hebben.

Of het echt iets gaat worden is natuurlijk de vraag want met de beperkte ruimte en gewicht zal ook voor BMW de actieradius problematisch worden...
Ik zag net een mooie E-bike die alleen in India wordt geproduceerd en verkocht.
80 km actieradius is voor mij prima. De S1000R heb ik toch als tweede fiets.
Voor woon~werk gebruik ik bijna alleen de G310R. Goedkoper, zuiniger, handelbaarder. ( krappe steeg en hersenloos te rijden )

Enkele maanden geleden had ik ook proefritten op een Zero gepland, maar toch maar uitgesteld.
Vooral van BMW verwachte ik de komende 1 - 2 jaar wat vuurwerk. En meer massa productie / concurrentie in de markt. :)
 
@Maus75
Ik heb een groter ruitje. Werkt overigens super maar niet tegen het kopschudden op hogere snelheid. Bij mij begon het eergisteren vanaf de 165 maar merk dat de houding op de fiets ook enigzins invloed heeft.
@Worldbeater
dit is het forum waar je hierover veel kunt teruglezen (en andere zaken natuurlijk).
BMW S1000R - Forum
Het onderwerp komt in veel verschillende topics terug, o.a. bij general chat, suspension set-up.
Even een stuk of vier topics snel doorgelezen en de rijhoogte afstellen is in alle gevallen het vertrekpunt. :Y

Bandenspanning heb ik het niet eens over, rij met de S1000R op Zandvoort en de bandenspanning gaat iedere keer flink omlaag zoals het hoort.
Dus wordt eigenlijk iedere rit gemeten en aangepast. :Y

En andere veren ( in de voorvork ) is bij iedere motor nuttig heb ik gemerkt.
( Zelf Hyperpro's gehad in een Triumph Trophy 1200, Trident 900, full systemen op een Kawa ZX-10R en Soes TL1000R )
Maar veel onrustig gedrag aan de voorkant komt vaak van de achterzijde. _O-

Thuis ook maar eerst het boekje ( op alle mogelijke zaken ) controleren en alles nalopen. :Y:Y
Uiterlijk dinsdag de rijhoogte checken en woensdag voor de laatste keer dit jaar testen op CPZ. :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan