De nieuwe Suzuki Burgman 400

nu 14000km op de teller de achterband is compleet op begint te cuppen en is vierkant.
normaal is 12000km de max dus valt niet tegen er komt weer scootersmart op ben zeer tevreden.
 
Ik heb nu 10000km mee gereden, en echt rijdt prima, niets anders dan loof.
Ik heb nu 0,75 liter carter olie verbruikt.
 
ik rijd stevig door 1 op 28.standaard scherm is niks ik heb givi hoogscherm is wereld van verschil.
 
Ik heb afgelopen vrijdag mn burgman 400 opgehaald, wat een mooie scooter ! Nu maar eerst inrijden, wat best wel lastig is om rond de 4000 toeren in te rijden, wil steeds gas geven ! Nog effe geduld hebben dus, ga het langzaam wat opvoeren met veel variatie in snelheid. Ben ook erg tevreden met het hoge givi scherm, wat een verschil met het originele scherm, bijna geen wind meer en kijk er net overheen.
E6FBB84E-6E53-4F82-B58A-D8D0FD41FA18.jpeg
0E9D1EBA-0741-435C-8FC3-F63C11A3C284.jpeg
1B1CD77F-8C84-4701-A69C-AE74DE1964A0.jpeg
 
Vind het ook een hele mooie scooter zeg.
Ziet er zeer gelikt uit en zal vast lekker rijden.
Zelf rijd ik een Yamaha Xmax400 van 2018 en die valt in hetzelfde segment als jouw Burgman 400.
Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het van jouw scooter mooier vind dat jij niet van die plompe luchtfilterkasten achterop/onderzijde hebt zitten.
Bij mijn Xmax400 zitten die aan beide kanten en vind dat best wel een lelijk gezicht.
Zou jij aub nog eens een foto kunnen plaatsen van de cockpit?
Ben daar wel erg benieuwd naar.
Ik wens jou heel veel rijplezier met je mooie scooter en veel veilige kilometers.
Wat het inrijden betreft vond ik dat ook best wel lastig.
Het belangrijkste is en blijft dat je de machine vooral onder wisselende toerentallen inrijdt, maar daar ben jij je wel van bewust.
Met name de 60 en 80km per uur wegen zijn dan een must om te rijden met wisselend bochtenwerk.
Op die manier heb ik het gedaan bij mijn Xmax400 en dat heeft zijn vruchten afgeworpen.
Sterker nog: ik ging pas na de 1500km de snelweg op.
Wilde het gewoon helemaal top doen omdat ik deze machine nog een lange tijd wil berijden.
Ik heb er nu een machtig fijne machine aan.
Oliewissel met nieuw filter heb ik bij de 5000km gedaan.
Niet zozeer omdat dat moest, maar wel omdat ik graag die olie eruit wilde hebben en kakelverse erin.
Het kost je de kop niet en vind de machine alleen maar prettig.
Vr Gr
 
gefeleciteerd ,heb de mijne precies een jaar nu.
vind alles top behalve het zadel lange ritten zijn shit erop.
ik heb nog nooit zon pijn gehad van een zadel als dit zadel.
 
bedankt !
@ Dylan, ik heb ook heel lang gedacht dat ik een xmax 400 zou kopen, stond op nr1, burgman nr2, beverly nr3, maar na een proefrit zat ik er toch niet zo goed op als ik gedacht had, oa stuur te dicht bij, te weinig ruimte......daarna proefrit op de burgman, en daar zat ik veel beter op, het stuur is hoger en ik heb meer beenruimte. Bij de xmax vind ik het ook niet zo mooi, die luchtfilter kasten en de vering, dat hebben ze bij de burgman beter gedaan, luchtfilter zit voorin en de vering onderin. Maar zo heeft elke scooter wel iets wat optisch beter kan ! Vind ze alle 2 mooi om te zien ! De cockpit van de burgman had ook wel wat moderner gemogen, ziet er vrij simpel uit en je kan niks veranderen met knopje aan het stuur, zoals bij de xmax, maar je moet op de knopjes drukken in de cockpit.
@ Teun, het zadel ziet er zo comfi uit, verbaasd me dat je er zo'n zadelpijn op krijgt, kan hier nog niks over zeggen omdat ik er nog niet zo lang op gereden heb.
Maar ik had op mn bev en andere motors soms ook wel pijn na lange ritten.........!
cockpit.jpeg
 
de kosten tot nu ,bij 1700km de eerste olie wissel gehad 29 euro kosten,de 2 beurt bij 9000km was oliewissel en kleine beurt 119 euro dat zijn de kosten na 10000km. bij 14000km nieuwe achterband (scootersmart) nieuwe remblokken en beetje olie 160 euro bij van der kuinder. maar er komt nog een beurt aan op 15000km die moet ik doen voor de garantie. en hij had 0.4 liter olie bijvullen nodig dat is iets om beter in de gaten te houden.
 
en laats met vervoeren is me ruit in gescheurd dus er moet een nieuw givi scherm op. dat ligt niet aan het scherm maar aan mezelf.
 
Ben benieuwd. Zie wel dat jij een andere km stand aanhoud voor onderhoud.
Ik heb 1000km 6000km en 12000km.
 
140km per uur meer zit er niet in
Dan is 'ie toch wel een stuk langzamer geworden in vergelijking met het vorige model; de mijne (K9) haalt 170km/u op de teller, wat 153km/u echt is (maar liefst 10% afwijking, moet dat nou echt?) en dat is in NL genoeg.
 
Dan is 'ie toch wel een stuk langzamer geworden in vergelijking met het vorige model; de mijne (K9) haalt 170km/u op de teller, wat 153km/u echt is (maar liefst 10% afwijking, moet dat nou echt?) en dat is in NL genoeg.
wel met topkoffer en hoogscherm.en al me scooters behalve de bmw scoot wijken 10% af de bmw 5%.
 
denk dat net op de snelweg me uitlaat pakking kapot is gegaan lijkt wel een harley nu.
reed vanaf amsterdam naar utrecht volgas een km of 20 lang.
ik realiseer me ineens dat dit met het vernieuwen van de achterband gebeurd moet zijn.
 
Laatst bewerkt:
Vind het ook een hele mooie scooter zeg.
Het belangrijkste is en blijft dat je de machine vooral onder wisselende toerentallen inrijdt, maar daar ben jij je wel van bewust.
Met name de 60 en 80km per uur wegen zijn dan een must om te rijden met wisselend bochtenwerk.
Op die manier heb ik het gedaan bij mijn Xmax400 en dat heeft zijn vruchten afgeworpen.
Sterker nog: ik ging pas na de 1500km de snelweg op.

Dan moet je eens een Suzuki Address met 113cc inrijden. Dat is pas lastig! :] Wil je het echt goed doen, dan mag je niet eens op 80km-wegen komen in het begin en zou je 'm alleen in de stad kunnen inrijden, wat resulteert in doodsaaie uren rijden door de stad met flink wat verkeerslichten en omdat je 'm aan het inrijden bent is naar voren kruipen ook niet echt slim, vanwege dat je vol gas weg wil rijden vooraan (113cc he). Als ik de 1000km heb aangetikt en de olie is verwisselt en de klepspeling is nagekeken, verklaar ik 'm voor 'ingereden'. Immers zijn eigenlijk de eerste 50 kilometers echt belangrijk en in de fabriek trekken ze het gas helemaal open om de blokjes te testen, die krijgen er serieus van langs. Maar het is inderdaad gewoon met wisselende toerentallen rijden, binnendoor lukt dat in principe altijd wel. Wat loopt jouw X-Max 400 eigenlijk op top? Of nog niet geprobeerd?
 
. . Immers zijn eigenlijk de eerste 50 kilometers echt belangrijk en in de fabriek trekken ze het gas helemaal open om de blokjes te testen, die krijgen er serieus van langs.

Het gaat voornamelijk om de zuigerveren, als die goed inlopen zijn, dan is de klus al geklaard. Als je de 1000km beurt laat doen laat je dan ook de eindtransmissie olie vervangen door gl 80w90 of laat je de door Suzuki voorgeschreven 10w30 olie inzitten. voor de rest succes met het inrijden.
 
Het gaat voornamelijk om de zuigerveren, als die goed inlopen zijn, dan is de klus al geklaard. Als je de 1000km beurt laat doen laat je dan ook de eindtransmissie olie vervangen door gl 80w90 of laat je de door Suzuki voorgeschreven 10w30 olie inzitten. voor de rest succes met het inrijden.

Wat is het verschil met die andere transmissie-olie? Ik was van plan alleen te doen wat is voorgeschreven met die 1000-beurt. Het inrijden schiet niet op, zit nu pas op 700km. Maar met zo'n licht ding ga je ook niet flinke afstanden overbruggen. Gister wel binnendoor naar Bodegraven geweest. Normaal ongeveer 40 minuten rijden over de snelweg, nu anderhalf uur binnendoor. _O- Wel veel gezien! :Y Heb niet veel tijd gehad om in te rijden en ook nog tussendoor een Monkey 125 gehad om te testen en natuurlijk mijn ER-6N die ook niet moet stil blijven staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan