Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren, ik heb al anderhalf jaar een Garmin Zumo in de doos liggen en wil hem maar eens gaan plaatsen. Ik ben echt een noob met nul ervaring op het gebied van motor navigatie dus mijn vraag is het volgende:
Als ik hem aansluit met de voedingskabel in die kunstof houder zodat hij altijd laadt wanneer hij geplaatst is dan kan die kunstof houder er dus nooit af?! Dan rij ik dus ook op ritjes zonder navi met zo'n lillek plastic houdertje boven mijn stuur?!

Dank alvast!
Mijn Tomtom heeft het voordeel dat er een stekkertje zit, net een stukje van de houder, zodat je de houder kan verwijderen, maar dat de kabel kan blijven zitten. Ik weet niet hoe dat bij Garmin zit.
 
Heren, ik heb al anderhalf jaar een Garmin Zumo in de doos liggen en wil hem maar eens gaan plaatsen. Ik ben echt een noob met nul ervaring op het gebied van motor navigatie dus mijn vraag is het volgende:
Als ik hem aansluit met de voedingskabel in die kunstof houder zodat hij altijd laadt wanneer hij geplaatst is dan kan die kunstof houder er dus nooit af?! Dan rij ik dus ook op ritjes zonder navi met zo'n lillek plastic houdertje boven mijn stuur?!

Dank alvast!

welk type zumo heb je?
de houder van de 550 mag niet constant aan de voeding zitten want dan gaat ie stuk. (uit eigen ervaring)
ik heb nu een 395 en die houder blijft bij mij vast op het stuur. voeding zit op de verlichting. en rij altijd met navigatie al is het maar om de km/u te zien want ik het 2 tandjes groter achter tandwiel.

als je de houder van je stuur wilt halen dan zou je een stekkertje kunnen maken vanaf de accu naar je dashboard of bij het balhoofd zodat je daar de verbinding kan maken. maar dan hou je wel de knop op je stuur.
 
welk type zumo heb je?
de houder van de 550 mag niet constant aan de voeding zitten want dan gaat ie stuk. (uit eigen ervaring)
ik heb nu een 395 en die houder blijft bij mij vast op het stuur. voeding zit op de verlichting. en rij altijd met navigatie al is het maar om de km/u te zien want ik het 2 tandjes groter achter tandwiel.

als je de houder van je stuur wilt halen dan zou je een stekkertje kunnen maken vanaf de accu naar je dashboard of bij het balhoofd zodat je daar de verbinding kan maken. maar dan hou je wel de knop op je stuur.

Volgens mij een 345lm. Ik rij vaker zonder dan met dus ik zou het fijn vinden als de houder eraf zou kunnen dan maar dat lukt niet omdat die voedingskabel daarin ligt. Dat mijn RAM kogel op het stuur blijft vind ik niet erg. Zal eens kijken of er een stekker tussen kan.
 
Volgens mij een 345lm. Ik rij vaker zonder dan met dus ik zou het fijn vinden als de houder eraf zou kunnen dan maar dat lukt niet omdat die voedingskabel daarin ligt. Dat mijn RAM kogel op het stuur blijft vind ik niet erg. Zal eens kijken of er een stekker tussen kan.

desnoods een waterdicht stekkertje (male + female) kopen en er op (laten) solderen. Lijkt me sterk dat dit niet al is. mijn tomtom 450 heeft een stekkertje.
 
Garmin zit anders in elkaar (ik heb dan weer geen ervaring met TomTom)
Bij de 3xx blijft, zover ik weet, de houder idd achter op/in het voertuig..........en kijk je tegen een lege cradle aan.
Je kunt met solderwerk ms iets anders verzinnen, maar je hebt dan ook kans op een onbruikbare cradle.

(Bij mijn 590 bv, heb ik geen geluid als de nav niet in de cradle zit............speaker zit in de lader.)
 
Volgens mij een 345lm. Ik rij vaker zonder dan met dus ik zou het fijn vinden als de houder eraf zou kunnen dan maar dat lukt niet omdat die voedingskabel daarin ligt. Dat mijn RAM kogel op het stuur blijft vind ik niet erg. Zal eens kijken of er een stekker tussen kan.
Heb ook de navi-houder er gewoon opzitten. Met t afdekkapje ziet het er ook best netjes uit hoor. Het stoort mij in ieder geval niet en tijdens het rijden al helemaal niet. Zit op t balhoofd dus sowieso niet heel prominent aanwezig.

Je kan t ook nog wrappen in kleur van je velgen :P
 
Bij mij zit me Garmin met bijgeleverde standaard beugeltje gewoon continue op me stuur. Dacht ook ooit daar moet ik eens wat op verzinnen. Nou ja zo'n 4 jaar later zit ie nog precies hetzelfde. Ben gestopt met nadenken 😎
 
Thanks allemaal, zal eens kijken of ik me er aan irriteer als hij erop zit. Mocht dat zo zijn dan zet ik er misschien wel een stekkertje tussen.
 
Komt goed!

Mijn vader heeft afgelopen week een 2014 Z1000SX gekocht. Ik wou een ritje maken en stapte nogal sceptisch op.. Beetje met de mindset van "hoeveel koppel kan een 4 cilinder Jap nou hebben".. Is me heel erg mee gevallen! Ding zit serieuze power in, goed gevuld middengebied en een serieus eindschot. Heel anders als de Speed, ook veel zwaarder, maar wel leuk om te rijden!
 
Dat gevoel van het zwaar aanvoelen ken ik van mijn Z1000. Het gewicht voelde je eigenlijk altijd wel.
Was zeker geen verkeerde motor qua vermogen en rijden maar de Triumph rijdt veel lichtvoetiger.
Ik heb nu het gevoel dat ik nu ook veel vlotter door de bochten ga als op de Z1000. *O*
 
Komt goed!

Mijn vader heeft afgelopen week een 2014 Z1000SX gekocht. Ik wou een ritje maken en stapte nogal sceptisch op.. Beetje met de mindset van "hoeveel koppel kan een 4 cilinder Jap nou hebben".. Is me heel erg mee gevallen! Ding zit serieuze power in, goed gevuld middengebied en een serieus eindschot. Heel anders als de Speed, ook veel zwaarder, maar wel leuk om te rijden!
Misschien de opvolger
 
Komt goed!

Mijn vader heeft afgelopen week een 2014 Z1000SX gekocht. Ik wou een ritje maken en stapte nogal sceptisch op.. Beetje met de mindset van "hoeveel koppel kan een 4 cilinder Jap nou hebben".. Is me heel erg mee gevallen! Ding zit serieuze power in, goed gevuld middengebied en een serieus eindschot. Heel anders als de Speed, ook veel zwaarder, maar wel leuk om te rijden!
Ik kan niet zeggen dat ik al op heel veel motoren heb gereden al is t lijstje ondertussen ook wel lang. Maar eigenlijk kun je op vrijwel elke motor wel schik hebben is mijn mening. Ik zou zelf niet gauw weer terug gaan naar een diversion600, maar in de beginjaren van mijn motorcarriere heb ik toch 3 leuke jaartjes gehad op dat ding. De FJR zou ik er ook zo weer bij willen hebben en dat geldt voor zoveel...

Ik heb nog twee type motoren die ik nog eens moet proberen: een eenpitter crosser en een dikke V-twin choppert. De driewielers moet ik ook nog, maar staat mij toch wat tegen vanwege het wieloverschot :P
 
Misschien de opvolger

Leuke motor maar ik hoef hem niet zelf te hebben. Ik wil volgend jaar een Speed Triple R gaan kopen. Als er een 4 cilinder komt is dat een Yamaha MT10. Had er al 1 in de bestelling vorig jaar maar toen kochten we opeens een nieuwe woning.. 😅
 
Ik kan niet zeggen dat ik al op heel veel motoren heb gereden al is t lijstje ondertussen ook wel lang. Maar eigenlijk kun je op vrijwel elke motor wel schik hebben is mijn mening. Ik zou zelf niet gauw weer terug gaan naar een diversion600, maar in de beginjaren van mijn motorcarriere heb ik toch 3 leuke jaartjes gehad op dat ding. De FJR zou ik er ook zo weer bij willen hebben en dat geldt voor zoveel...

Ik heb nog twee type motoren die ik nog eens moet proberen: een eenpitter crosser en een dikke V-twin choppert. De driewielers moet ik ook nog, maar staat mij toch wat tegen vanwege het wieloverschot :P

Tuurlijk, elke motor heeft zijn charmes maar wat ik echt niet mis aan bijvoorbeeld de gixxer 600 die ik had is het totale gebrek aan koppel. Onder de 10.000 toeren gebeurd er vrij weinig waardoor het voor op straat veel minder geschikt is.

Ik heb een eenpitter gehad, een KTM SMC 690. Dat is echt een bruut geweld hoor maar het moet wel bij je passen. Ik reed erop zoals je op een sportmotor rijdt, dat voetje uitsteken en dwars gooien zoals het hoort op een supermotard kon ik voor geen meter!
 
Ik heb een eenpitter gehad, een KTM SMC 690. Dat is echt een bruut geweld hoor maar het moet wel bij je passen. Ik reed erop zoals je op een sportmotor rijdt, dat voetje uitsteken en dwars gooien zoals het hoort op een supermotard kon ik voor geen meter!
Dat kun je beter eerst met een goedkoop ding off-road leren, daarna pas op de straat :)

Ik wil binnenkort ook een MX training gaan doen en in de winter kan ik in de omgeving ook mooi off-roaden met m'n KTM 620 :)
 
Weet iemand misschien of Triumph bij het gereedschap setje van de Speed 11-15 een c sleutel mee leverde om de preload van de achterschokbreker af te stellen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan