€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

Thanks Erik! Ik hoop het niet nodig te hebben though :P

Zal wel een extra bus deo op de paklijst zetten. En een reserve zuiger voor de motor. You never know whahaha

Maargoed, eerst maar eens kijken of de koop door kan gaan, er zitten namelijk geen papieren bij. Ding staat al een tijdje half gedemonteerd stil bij iemand thuis, historie is mij onbekend, dus eerst even het framenummer checken of ie niet gestolen is en of ik er uberhaupt een kenteken op kan krijgen. Indien positief dan haal ik 'm op en kan het avontuur beginnen :)
Ik ben benieuwd. Lijk me idd een avontuur, alleen het in orde maken al, en dan de reis nog :)

Ik denk dat iedereen wel een plekje heeft voor wat spul, mocht dat tzt nodig blijken. Als het luk, heb ik een aanhangertje. Niet dat het een open uitnodiging is voor iedereen om dat vol te proppen :') maar daar waar nodig, kan er wel wat geschoven worden met bagage :Y
 
Truc blijft natuurlijk om zo min mogelijk mee te nemen. Minder kleding=minder bagage=vaker wassen. Wassen is ook weer een dingetje. Met z'n allen alles in de wasmachine op een rustdag. Zipbags mee en de was daarin doen. Ik zag een aantal jaren geleden een hele mooie truc om de was te doen. Een automobilist haalde uit zijn kofferbak een "kano-emmer" die vulde hij met wasgoed/water/wasmiddel als hij 's ochtends vertrok en als hij 's middags aankwam spoelde hij de was uit. Door het geschud in de kofferbak deed de was "zichzelf". Als ik ooit weer met een aanhanger ga rijden, ga ik deze truc zeker toepassen.
 
Ach met een rokende tweetakt rij je sowieso achteraan (en mogelijk ook voor andere redenen O-) :+ ).

Ik neem wel een waszak mee en bijvoorkeur van die sneldrogende kleding (spul waar ook sportkleding van gemaakt wordt).
 
mmm, tweetakt! heerlijk. net als de geur van een ouwe Diesel bus of vrachtwagen. want tegenwoordig ruikt dat ook klimaatneutraal. (maar als ik af en toe zie wat mijn bus uitbraakt, begrijp ik niet dat-ie toch aan de Euro5-norm voldoet)
 
Hierbij de 1986er VFR 700 die ik voor het astronomische bedrag van €200,- heb gekocht.

Heeft een tijdje stilgestaan maar bij de 1e startpoging met verse accu gaf hij al hoopvolle plofjes. Nu komt het schoonmaken, banden wisselen en de grote beurt. Hopelijk kan ik ergens de tijd vrijmaken om volgend jaar mee te doen. *D
de racer.jpg
 
Ziet er veel belovend uit.

En waar vindt je dit soort motoren ? Na de challenge moet er ook nog een keer zoiets mijn garage ingerold worden (want rijden doen ze niet bij aankoop ;) ).

Succes met de reanimatie
 
Jammer, wel leuke fietsen!
Zeker, ik heb er alleen al twee andere en zit wel vol met mijn bijna gloednieuwe fietsen. _O-
Probeer ook niet teveel rond te kijken voor dit soort snoepjes die je gewoon niet kan laten staan.
 
Laatst bewerkt:
Ugh, balen! Verkoper wil me het frame nummer ineens niet meer geven. Foute boel dus waarschijnlijk.

Mijn zoektocht gaat verder!

Of de verkoper heeft gisteren opgelicht gekeken, waar ze lieten zien dat je aan een chassisnummer en kenteken genoeg hebt om nieuwe papieren te bestellen, die je dan vervolgens uit de brievenbus van de eigenaar kan hengelen...
Mensen die een koekblik huurden via snapp-car en hem dan probeerden te verkopen aan een garage...
 
Of de verkoper heeft gisteren opgelicht gekeken, waar ze lieten zien dat je aan een chassisnummer en kenteken genoeg hebt om nieuwe papieren te bestellen, die je dan vervolgens uit de brievenbus van de eigenaar kan hengelen...
Mensen die een koekblik huurden via snapp-car en hem dan probeerden te verkopen aan een garage...

Als je nieuwe papieren bestelt, worden die altijd aan de geregistreerde eigenaar geleverd. Alleen als de geregistreerde eigenaar niet reageert (binnen 8 weken ofzo) kan de rdw het kenteken dan naar jou overschrijven, maar dan moet je wel met het voertuig verschijnen om het frame nummer te laten controleren.

Dat gaat echt niet zo makkelijk!
 
Als je nieuwe papieren bestelt, worden die altijd aan de geregistreerde eigenaar geleverd. Alleen als de geregistreerde eigenaar niet reageert (binnen 8 weken ofzo) kan de rdw het kenteken dan naar jou overschrijven, maar dan moet je wel met het voertuig verschijnen om het frame nummer te laten controleren.

Dat gaat echt niet zo makkelijk!
die je dan vervolgens uit de brievenbus van de eigenaar kan hengelen...

Kijk anders ff de uitzending van opgelicht waar ik aan refereerde, die ging erover dat het juist wel zo makkelijk is...
 
OK, als je een nieuwe tenaamstellingscode aanvraagt wellicht. Maar dan moet je weten wie de eigenaar is. In dit geval is er geen kenteken en het is al helemaal niet bekend wie de eigenaar van het frame nummer is. Misschien staat ie wel als "gesloopt" geregistreerd, of als "gestolen". Denk dat dat eerder is waarom hij mij geen frame nummer meer wil geven ;)
 
Laatst bewerkt:
Leuk topic, had hier nog niet eerder over gelezen maar het idee staat me wel aan.
Kwam net op facebook iemand tegen die zn cbr600f uit 1997 aanbod voor 300 euro met een kapotte spannigsregelaar. Vond ik niet alteveel. Geen foto's verder, maar moest aan dit topic denken ndat ik het vannacht helemaal had doorgelezen. Verder geen bijzondere fiets ofzo, maar wel goedkoop.

Werd hier trouwens aangeboden, onverkoopbare motoren
 
Laatst bewerkt:
Leuk topic, had hier nog niet eerder over gelezen maar het idee staat me wel aan.
Kwam net op facebook iemand tegen die zn cbr600f uit 1997 aanbod voor 300 euro met een kapotte spannigsregelaar. Vond ik niet alteveel. Geen foto's verder, maar moest aan dit topic denken ndat ik het vannacht helemaal had doorgelezen. Verder geen bijzondere fiets ofzo, maar wel goedkoop.

Werd hier trouwens aangeboden, onverkoopbare motoren
Ojee je bent gewaarschuwt, voor je het weet kan je de uitbreiding niet meer stoppen!
 
Ojee je bent gewaarschuwt, voor je het weet kan je de uitbreiding niet meer stoppen!
Bij gebrek aan een motorrijbewijs zal dat niet gebeuren en heb ik dat met ligfietsen.

Maar ik moet wel een keer weer rijlessen gaan nemen eigenlijk en een motor aanschaffen. Ook al is daar geen noodzaak toe, dit soort dingen zijn wel een goede reden :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan