Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Duidelijk, ga ik het nog ff in orde maken binnenkort. Het is wel een mooi stevig dingetje met wat kevlar versterkingen hier en daar :t

Ik heb ook door mijn circuitkuipen geboord. Gaat prima.

De nieuwe kuip bleek toen alleen niet te passen op mijn onderkuip omdat die van een ander merk is. _O-
 
weet je wat ik wel niet begrijp ...op Nederlandse verkoopsite's zoals marktplaats staan er dan GSX-R's 750 te koop van bouwjaar 2016/ 2017 en 2018.
Waar komen deze motoren dan vandaan als ze nieuw niet meer mogen verkocht worden ?
 
Idd las ik ook onlangs...maar wat is er van waar he :)

Ik denk niet dat Suzuki ooit z'n 750 uit z'n gamma zal halen
dan hadden ze dat wel gedaan toen ze nog een 600 er naast hadden, want het is een duur geintje om 2 bijna identieke fietsen naast elkaar op de markt te houden
Modellen zullen zich niet zo gauw opvolgen, maar helemaal er uit? Nee
 
Zal wel met die Euro4 crap te maken hebben?

De 600RR wordt hier ook niet meer geleverd vanwege die emissie hipsters in de EU.

GVd wat word ik daar een potje genderneutraal van.

Volgens mij worden er gewoon niet genoeg verkocht?
Als Yamaha het lukt, de rest zal de kosten niet vinden opwegen tegen de verkoop. Momenteel doen de nakeds het goed.
 
Volgens mij worden er gewoon niet genoeg verkocht?
Als Yamaha het lukt, de rest zal de kosten niet vinden opwegen tegen de verkoop. Momenteel doen de nakeds het goed.
Ah oke.
Bij de 600RR heeft het met de Euro4 norm te maken waaraan Honda geen trek heeft om aan te voldoen, omdat ze dan de motor te veel moeten aanpassen \ vernieuwen.

Deze wordt daarom enkel niet meer in Europa nieuw verkocht, maar in andere werelddelen wel. Volgens mij hetzelfde met de Triumph Daytona 675 meen ik (ik weet niet zeker of deze elders nog wel wordt verkocht).

Ik ben benieuwd naar de nieuwe 750. Is dit niet al jaren de meest verkochte GSXR?
Ik kan mij niet voorstellen dat die helemaal verdwijnt, maar aan de andere kant kon ik dat ook niet met zo'n icoon als de 600RR.

Dus het kan allemaal. -O-

De huidige is ook niet mega oud. Uit 2015 en daarmee 3 (bijna 4) jaren. Als je bedenkt dat de vorige generatie R6 10 jaar is meegegaan en de nieuwe daar eigenlijk nog steeds op gebaseerd is waarbij voor de 600RR hetzelfde geldt (uit 2007) dan kan het 2015 model nog best wat jaren nieuwe kleurtjes krijgen. :')

Volgens mij vernieuwd enkel Kawasaki met enige regelmaat compleet hun motoren (binnen het supersport segment).
 
Uiteindelijk is het 1 het gevolg van het ander. Er worden er niet genoeg verkocht dus word er minder geinvesteerd en dus word het te duur om ze aan alle regeltjes te laten voldoen.
 
Ik denk niet dat Suzuki ooit z'n 750 uit z'n gamma zal halen
Dat hebben ze jaren terug[2012] al gedaan want wat daarna is gekomen heeft alleen een andere kleur maar is veder precies gelijk aan de 2011 l1,sterker nog,het blok is gelijk aan de k6 met wat kleine aanpassingen.
Suzuki moet nu echt met wat nieuws komen want Marten laat zijn oren al naar wat anders hangen.
Nee,dat is niet de net aangeschafte DKW rt50 ....
 
Uiteindelijk is het 1 het gevolg van het ander. Er worden er niet genoeg verkocht dus word er minder geinvesteerd en dus word het te duur om ze aan alle regeltjes te laten voldoen.

Dat is in het geval van Honda niet zo. Daar is het zo dat alle 3 de delen USA, Japan en EU inspraak hebben in de ontwikkeling van een nieuw model. USA geeft vooralsnog aan daar geen behoefte aan te hebben omdat de EU (regering) hier een probleem heeft gemaakt welke voor de overige werelddelen niet geldt en waar de huidige motor nog prima functioneert. Zodoende is deze enkel in de EU niet meer leverbaar. De Japanse en Europese tak willen wel graag een nieuw model ontwikkelen was destijds de berichtgeving.

Bij andere merken kan best bovenstaande wat jij aangeeft van van toepassing zijn, maar daar heb ik mij niet in verdiept.
 
Dat hebben ze jaren terug[2012] al gedaan want wat daarna is gekomen heeft alleen een andere kleur maar is veder precies gelijk aan de 2011 l1,sterker nog,het blok is gelijk aan de k6 met wat kleine aanpassingen.
Suzuki moet nu echt met wat nieuws komen want Marten laat zijn oren al naar wat anders hangen.
Nee,dat is niet de net aangeschafte DKW rt50 ....

Mwa... uit het gamma halen is niet meer leveren. Nergens niet.
Dat is toch niet het geval toch? Ik heb geen bericht gezien dat de 750 end of life is en dat er echt nooit meer een nieuwe komt.

Van alle merken is het volgens mij enkel Kawasaki welke daadwerkelijk steeds echt met nieuwe modellen komt. De nieuwe R6 is ook een voortboortduursel op de R6 uit 2006.
CBR hetzelfde (2007)
GSXR hetzelfde (2006)
ZX6R alleen niet. Die is een aantal keren compleet vernieuwd (waarschijnlijk omdat het steeds bende is :9 ).

Suzuki gaat wat dat betreft mee met de rest. In het 1000 segment zijn er wel nieuwe modellen uitgebracht door alle merken (mede ook vanwege die Euro 4 norm).

Ik verwacht niet echt dat dit het einde is. Kawa komt als het goed is ook weer met een nieuwe ZX6R (de huidige voldoet niet aan de Euro 4 norm). Yamaha heeft het al gedaan dus de rest volgt vast wel (denk ik).

Die Euro4 meuk is dacht ik sinds dit jaar van toepassing. Dus er zal wat tijd over heen gaan voordat een nieuwe generatie geboren zal worden. Dit brengt voor fabrikanten grote wijzigingen met zich mee willen zij de EU bedienen als afzetmarkt.
 
Laatst bewerkt:
Ik had laatst op Asphaltandrubber.com gelezen dat er in 2019 een nieuwe 600 en 750 Gixxer komt. Ze zullen vast een QS en traction control hebben. En een nog dikkere katalysator :9. Ik heb vorig jaar op de nieuwe R6 gereden, wat een ademnood heeft dat ding. Ik had zelf gehoopt dat Triumph een 750 Daytona ging uitbrengen, maar het lijkt er helaas niet van te komen -O-.
Misschien dat de nieuwe Gixxers ook variabele kleptiming krijgen zoals de 1000 het ook heeft.
 
Hallo iedereen :)

Mij kort eens voorstellen, Ik ben Klaus afkomstig van Belgie.
15 jaar geleden begonnen met motor rijden ...ook 2 moto's gehad waaronder mijn laatste een GSX-R 750 K7
10 jaar geleden ben ik wegens omstandigheden moeten stoppen.
Maar sinds dit jaar begint het begint het trg te kriebelen om weer te beginnen.....Heb wel gemerkt dat het supersport gamma op sterven na dood is.
Buiten de Yamaha R6 ...is er niks meer te vinden in de middenklasse....Kon mijn ogen niet geloven toen ik dit allemaal las.
Ik vind wel iets terug op het internet dat ze (misschien ?) bezig zouden zijn om de 750 (ooit) nieuw leven in te blazen in Europa.

Weet iemand hier iets meer over of andere info ? Alvast bedankt :)
:W:W
 
Ik had laatst op Asphaltandrubber.com gelezen dat er in 2019 een nieuwe 600 en 750 Gixxer komt. Ze zullen vast een QS en traction control hebben. En een nog dikkere katalysator :9. Ik heb vorig jaar op de nieuwe R6 gereden, wat een ademnood heeft dat ding. Ik had zelf gehoopt dat Triumph een 750 Daytona ging uitbrengen, maar het lijkt er helaas niet van te komen -O-.
Misschien dat de nieuwe Gixxers ook variabele kleptiming krijgen zoals de 1000 het ook heeft.
Kijk maar eens naar de nieuwe V Strom 1000, daar zit het blok van de bekende TL1000 en later de SV1000 in, als je ziet dat dat gewoon 30-35pk scheelt, nu is die wel getuned voor middengebied maar toch. Nieuwe R1 maar ook de Gixxer 1000 wat die aan vermogen erbij krijgen met een volledige uitlaat:
]
S17-Dyno.jpg
 
Ik had laatst op Asphaltandrubber.com gelezen dat er in 2019 een nieuwe 600 en 750 Gixxer komt. Ze zullen vast een QS en traction control hebben. En een nog dikkere katalysator :9. Ik heb vorig jaar op de nieuwe R6 gereden, wat een ademnood heeft dat ding. Ik had zelf gehoopt dat Triumph een 750 Daytona ging uitbrengen, maar het lijkt er helaas niet van te komen -O-.
Misschien dat de nieuwe Gixxers ook variabele kleptiming krijgen zoals de 1000 het ook heeft.

Wat bedoel je met ademnood? Dat je echt toeren moet maken voor die überhaupt wat gaat doen (eigenlijk nog meer als bij een andere 600?)

Een QS is wel een heule leuke goodie :o
Dat geeft toch de funfactor tijdens het rijden een hoger gehalte. Alleen zo tricky voor jouw rijbewijs aangezien die dingen functioneren bij gassen.
 
Kijk maar eens naar de nieuwe V Strom 1000, daar zit het blok van de bekende TL1000 en later de SV1000 in, als je ziet dat dat gewoon 30-35pk scheelt, nu is die wel getuned voor middengebied maar toch. Nieuwe R1 maar ook de Gixxer 1000 wat die aan vermogen erbij krijgen met een volledige uitlaat:
]
S17-Dyno.jpg

Heeft dat ding nu 193 pk's aan het wiel?

Wow!
 
Wat bedoel je met ademnood? Dat je echt toeren moet maken voor die überhaupt wat gaat doen (eigenlijk nog meer als bij een andere 600?)

Een QS is wel een heule leuke goodie :o
Dat geeft toch de funfactor tijdens het rijden een hoger gehalte. Alleen zo tricky voor jouw rijbewijs aangezien die dingen functioneren bij gassen.

Ga nou niet zo’n ding op je wegmotor zetten.
Tandwielen kosten zeker 100 euro per stuk en ze gaan harder slijten. Leuk op circuit, op de wegmotor niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan