Ik zal me eigen eerst even voorstellen.
Ik ben Tim Koopmans en kom uit Raamsdonk.
Heb zelf eerst een suzuki intruder vs 700 gereden en een beetje verbouwd.
Deze heb ik doorgeschoven naar mijn vriendin en daarna zelf een suzuki vs 1400 gekocht en verbouwd.
Nu heb 5 jaar geleden een susuki Savage gekocht met als plan er een hardtail van te maken.
Dit is ook mijn eerste motor waar ik zelf een frame voor heb gelast (excl balhoofd)
Nu dat de brommer bijna af is, dacht ik, het wordt tijd om het met jullie te delen.
Ik wilde 5 jaar gelden al een topic starten maar is er niet van gekomen ivm 4 jaar pauze dus het zal meer een foto-collage worden dan een verbouw topic.
Het eerste half jaar er druk mee bezig geweest, maar met de komst van een kleine (die nu 4 jaar is) heeft de motor op een laag pitje gestaan ,zeg maar gerust dat het pitje uit heeft gestaan
Afgelopen tijd het project weer opgepakt.
Als eerste de motor uit elkaar gehaald.
Blok uit elkaar gehaald voor revisie, maar goed ook want er zat nogal wat zooi in de oliepomp .(stukjes plastic van een oude nokkenasketting geleider)
Blok geheel schoongemaakt en gespoten en afgebakken in de bbq .
Blok weer in elkaar en getest. (starten lopen)
Tijd voor het frame aan te pakken.
Slijptol erin en de voorvork incl balhoofd in positie gezet voor het aanpassen van het frame.
Na veel passen en meten,buigen en 100x kijken zit tie in elkaar gehecht.
Nieuwe achteras en bussen gedraaid want mijn achterbrug is wat breder geworden.
Ik heb ook de keuze gemaakt om de aandrijf belt te laten vervallen en om te bouwen naar ketting.
tandwielen van een suzuki gs550 en een 530 x-ring ketting.
Stuur is ook zelf gemaakt met een internal throttle, vind ik zelf cleaner ogen.
Voorspatbord en de tank zijn origineel, achterspatbord online besteld en zelf aangepast.
Spatborden en tank en helm heb ik gewrapt in legergroen(mat) en matzwarte striping eroverheen.
Zadel zelf gemaakt met 3mm stalen bodemplaat en voorzien van schuim en dit bekleed met tuigleer en vastgezet met popnagels.
Frame en onderdelen in de 2k lak (primer/lak/blankelak)
En alles weer terug in elkaar op wat kleine dingen na: elektrisch nog het 1 en ander aansluiten en wegwerken.
Binnenkort de eerste testrit en het afstellen van de carb( waarschijnlijk moet de witte spacer van de gasnaald ertussen uit en een grotere sproeier ivm open uitlaat (met db killer) en open luchtfilter).
Maar eerst even naar de kleur van de bougie kijken na de eerste testrit, daarna weten we meer .
Ik laat jullie weten hoe het is afgelopen
Ik hoop dat het een beetje overzichtelijk is gebleven en mochten er vragen en/of opmerkingen zijn hoor ik het graag.
ps: binnenkort begin ik ook een projectje om te verbouwen, een yamaya virago xv920 (TR1)
hoop dat het dan wel lukt om een verbouwverslag te maken
Ik ben Tim Koopmans en kom uit Raamsdonk.
Heb zelf eerst een suzuki intruder vs 700 gereden en een beetje verbouwd.
Deze heb ik doorgeschoven naar mijn vriendin en daarna zelf een suzuki vs 1400 gekocht en verbouwd.
Nu heb 5 jaar geleden een susuki Savage gekocht met als plan er een hardtail van te maken.
Dit is ook mijn eerste motor waar ik zelf een frame voor heb gelast (excl balhoofd)
Nu dat de brommer bijna af is, dacht ik, het wordt tijd om het met jullie te delen.
Ik wilde 5 jaar gelden al een topic starten maar is er niet van gekomen ivm 4 jaar pauze dus het zal meer een foto-collage worden dan een verbouw topic.
Het eerste half jaar er druk mee bezig geweest, maar met de komst van een kleine (die nu 4 jaar is) heeft de motor op een laag pitje gestaan ,zeg maar gerust dat het pitje uit heeft gestaan
Afgelopen tijd het project weer opgepakt.
Als eerste de motor uit elkaar gehaald.
Blok uit elkaar gehaald voor revisie, maar goed ook want er zat nogal wat zooi in de oliepomp .(stukjes plastic van een oude nokkenasketting geleider)
Blok geheel schoongemaakt en gespoten en afgebakken in de bbq .
Blok weer in elkaar en getest. (starten lopen)
Tijd voor het frame aan te pakken.
Slijptol erin en de voorvork incl balhoofd in positie gezet voor het aanpassen van het frame.
Na veel passen en meten,buigen en 100x kijken zit tie in elkaar gehecht.
Nieuwe achteras en bussen gedraaid want mijn achterbrug is wat breder geworden.
Ik heb ook de keuze gemaakt om de aandrijf belt te laten vervallen en om te bouwen naar ketting.
tandwielen van een suzuki gs550 en een 530 x-ring ketting.
Stuur is ook zelf gemaakt met een internal throttle, vind ik zelf cleaner ogen.
Voorspatbord en de tank zijn origineel, achterspatbord online besteld en zelf aangepast.
Spatborden en tank en helm heb ik gewrapt in legergroen(mat) en matzwarte striping eroverheen.
Zadel zelf gemaakt met 3mm stalen bodemplaat en voorzien van schuim en dit bekleed met tuigleer en vastgezet met popnagels.
Frame en onderdelen in de 2k lak (primer/lak/blankelak)
En alles weer terug in elkaar op wat kleine dingen na: elektrisch nog het 1 en ander aansluiten en wegwerken.
Binnenkort de eerste testrit en het afstellen van de carb( waarschijnlijk moet de witte spacer van de gasnaald ertussen uit en een grotere sproeier ivm open uitlaat (met db killer) en open luchtfilter).
Maar eerst even naar de kleur van de bougie kijken na de eerste testrit, daarna weten we meer .
Ik laat jullie weten hoe het is afgelopen
Ik hoop dat het een beetje overzichtelijk is gebleven en mochten er vragen en/of opmerkingen zijn hoor ik het graag.
ps: binnenkort begin ik ook een projectje om te verbouwen, een yamaya virago xv920 (TR1)
hoop dat het dan wel lukt om een verbouwverslag te maken