Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er gewoon gaaf uit. Maar het ging me allemaal wat te netjes voor hoe ie er uit ziet. ik ben benieuwd hoe het je bevalt.

Proefrit is me goed bevallen. Ik snap wat je bedoelt, hij mist die punch en agressie van de Speed. Thruxton trekt ook flink maar is ook snel buiten adem door zijn beperkte toerenbereik.
Ik denk dat je hem niet moet willen rijden zoals je een Speed rijdt, het is geen hooliganfiets. Vond hem wel heerlijk sturen, mede door de top vering. Blijft ook op hoge snelheid mooi stabiel in de bocht, valt me niks tegen voor een 160 achterband.

Remmen zijn dikke monoblocks met brembo pomp maar vond ze niet zo krachtig als de remmen van mijn Speed.

Toch vind ik hem heeeeel gaaf, zoals ik nu in de wedstrijd sta rij ik volgend seizoen nog op de Speedie en ga ik dan eens rustig kijken voor een Thruxton R.. 🙂
 
Proefrit is me goed bevallen. Ik snap wat je bedoelt, hij mist die punch en agressie van de Speed. Thruxton trekt ook flink maar is ook snel buiten adem door zijn beperkte toerenbereik.
Ik denk dat je hem niet moet willen rijden zoals je een Speed rijdt, het is geen hooliganfiets. Vond hem wel heerlijk sturen, mede door de top vering. Blijft ook op hoge snelheid mooi stabiel in de bocht, valt me niks tegen voor een 160 achterband.

Remmen zijn dikke monoblocks met brembo pomp maar vond ze niet zo krachtig als de remmen van mijn Speed.

Toch vind ik hem heeeeel gaaf, zoals ik nu in de wedstrijd sta rij ik volgend seizoen nog op de Speedie en ga ik dan eens rustig kijken voor een Thruxton R.. 🙂
Is zeker een dikke fiets alleen dat hangen op de stuur helften lijkt mij niks
 
Is gelukkig nog garantie

Kromme schijven is normaal gesproken niet vanzelf sprekend een garantie kwestie. (Althans niet in de auto wereld.) Tenzij een ander defect het heeft veroorzaakt.

Maar met een beetje mazzel heb je geluk en zijn ze coulant.

Ik had voor de vakantie nieuwe schijven en binnen een paar duizend km krom als een hoerentoeter. Onder garantie nieuwe gekregen *O*
Ik ben echt iedere hardere remactie bewust van oppassen voor krom trekken (rem niet vast houden, beetje naar voren steppen om hitte te verspreiden) en evengoed nog gaat het mis. Terwijl de schijven 0.5mm dikker zijn als de nominale originele maat.

Denk dat die sunstar schijven gewoon weinig kunnen hebben.
 
Proefrit is me goed bevallen. Ik snap wat je bedoelt, hij mist die punch en agressie van de Speed. Thruxton trekt ook flink maar is ook snel buiten adem door zijn beperkte toerenbereik.
Ik denk dat je hem niet moet willen rijden zoals je een Speed rijdt, het is geen hooliganfiets. Vond hem wel heerlijk sturen, mede door de top vering. Blijft ook op hoge snelheid mooi stabiel in de bocht, valt me niks tegen voor een 160 achterband.

Remmen zijn dikke monoblocks met brembo pomp maar vond ze niet zo krachtig als de remmen van mijn Speed.

Toch vind ik hem heeeeel gaaf, zoals ik nu in de wedstrijd sta rij ik volgend seizoen nog op de Speedie en ga ik dan eens rustig kijken voor een Thruxton R.. 🙂


Is ook een hele mooie motorfiets!
Een brede band is goed om het vermogen en de warmte kwijt te kunnen, voor het sturen kan je beter een smallere hebben.
 
Proefrit is me goed bevallen. Ik snap wat je bedoelt, hij mist die punch en agressie van de Speed. Thruxton trekt ook flink maar is ook snel buiten adem door zijn beperkte toerenbereik.
Ik denk dat je hem niet moet willen rijden zoals je een Speed rijdt, het is geen hooliganfiets. Vond hem wel heerlijk sturen, mede door de top vering. Blijft ook op hoge snelheid mooi stabiel in de bocht, valt me niks tegen voor een 160 achterband.

Remmen zijn dikke monoblocks met brembo pomp maar vond ze niet zo krachtig als de remmen van mijn Speed.

Toch vind ik hem heeeeel gaaf, zoals ik nu in de wedstrijd sta rij ik volgend seizoen nog op de Speedie en ga ik dan eens rustig kijken voor een Thruxton R.. 🙂
Alleen de betrouwbaarheid schijnt wel heel erg tegen te vallen. De Motoplus heeft er eentje in hun 50.000 km duurstest, maar tot de tussenstand bij 12.000 konden ze al een boek over volschrijven en dan bedoel ik niet met positieve verhalen :X
 
Alleen de betrouwbaarheid schijnt wel heel erg tegen te vallen. De Motoplus heeft er eentje in hun 50.000 km duurstest, maar tot de tussenstand bij 12.000 konden ze al een boek over volschrijven en dan bedoel ik niet met positieve verhalen :X

Ow dat is minder.. Wat voor soort problemen want Triumph's van de laatste 10-15 jaar doen het, op spanningsregelaars na, vaak juist erg goed dacht ik zo..
 
Heb gebeld met de dealer waar ik haar gekocht heb die blijft erbij dat het in de abs unit zit.
Ik ga er morgen of zaterdag heen en dan weten we meer
Heeft abs unit uberhaupt invloed op waar het aangrijppunt zit bij remmen? Het ging toch om een variabele vrije slag in je remhendel waarbij 1e keer langer is dan de 2e.

Als je de motor aanzet incl abs maar verder niet rijdt, zit dat verschil in vrije slag er dan ook?

En dan nog, sowieso zijn de schijven dus krom en dat mogen ze dan wel fiksen ja
 
Vorige week bij HK Suspension de voor- en achtervering laten reviseren, ik had een lekke voorvorkkering dus de voorvork moest sowieso uit elkaar. Nou daar knapt ie goed van op, rijdt weer als van ouds!
Nou zeg, laat ik ook net een kapotte keerring hebben. Zal wel aan de witte tank liggen.:W
 
Nou zeg, laat ik ook net een kapotte keerring hebben. Zal wel aan de witte tank liggen.:W

Weet zeker dat het niet aan het witte tank ligt. Mijn crossert heeft een zwarte tank en die gaan ook kapot. Het is trouwens niet moeilijk of ingewikkeld om ze zelf te vervangen. Het duurt geen uur per stuk om er nieuwe in te zetten. Zal bij speedy niet veel anders zijn denk ik.
 
Alleen de betrouwbaarheid schijnt wel heel erg tegen te vallen. De Motoplus heeft er eentje in hun 50.000 km duurstest, maar tot de tussenstand bij 12.000 konden ze al een boek over volschrijven en dan bedoel ik niet met positieve verhalen :X

Over de eerste 15.000 km zal ik mijn mond ook maar houden. Als je alles hebt gegemaakt dan gaan ze als een dolle! Nu wordt de mijne gewoon saai. Werkt altijd. Alleen de klemmen van de polen blijven breken maar dat ligt een beetje aan de bestuurder denk ik. Ook zijn de schermpjes op dashboard vervaagt of laat ik het beter zeggen het glas ervoor. Maar das nie erg want wie kijkt daar nu op. Kijken wat ik daar aan ga doen. De eerste opschuur ronde heeft niet gewerkt...
 
Dat is niet heel best..
Typisch dat ik op Amerikaanse fora eigenlijk alleen maar lees over beslagen klokken en andere kleine dingen. Misschien dat de duurtester een maandagmorgen model was. Deze review houdt mij niet tegen om er 1 te gaan kopen iig.
Heb 2 Aprilia's gehad dus ben niet zo snel bang.. 😅
 
Heeft abs unit uberhaupt invloed op waar het aangrijppunt zit bij remmen? Het ging toch om een variabele vrije slag in je remhendel waarbij 1e keer langer is dan de 2e.

Als je de motor aanzet incl abs maar verder niet rijdt, zit dat verschil in vrije slag er dan ook?

En dan nog, sowieso zijn de schijven dus krom en dat mogen ze dan wel fiksen ja
Nee heeft geen verschil
Ik ga het meemaken wat het wordt straks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan