Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey, toevallig ben ik ook op zoek naar uitlaatbochten. Zat best een lang gat in, dicht gemaakt met iets, maar dat is er denk ik alweer vanaf. Ik lees ff mee waar de bochten het best besteld kunnen worden.
 
Nou de div 900 (4km) komt naar huis, ze kunnen er weinig mee bij dealer. Ik zal jullie op de hoogte houden van de onderdelen die nog bruikbaar en verkoopbaar zijn..voor de geïnteresseerden. Je kan natuurlijk roepen wat je wilt "hebben" dan kan ik dat alvast er af schroeven. Ik wil van het moment gebruik maken om eens wat anders te rijden...
 
Mijn Diversion 900 is weg, ik heb nog wat spulletjes over:

Originele demper, links (staat nog niet op MP)
Mooi Corbin zadel, die staat al wel op MP

Mocht ik meer tegenkomen dan laat ik het wel weten, groet, Raymond
 
Nou de div 900 (4km) komt naar huis, ze kunnen er weinig mee bij dealer. Ik zal jullie op de hoogte houden van de onderdelen die nog bruikbaar en verkoopbaar zijn..voor de geïnteresseerden. Je kan natuurlijk roepen wat je wilt "hebben" dan kan ik dat alvast er af schroeven. Ik wil van het moment gebruik maken om eens wat anders te rijden...

Wat is er mis mee? Of wat is ermee gebeurd?
 
Wat is er mis mee? Of wat is ermee gebeurd?

Soms zegt een plaatje meer dan 1000 woorden...

img-20180928-wa0002-jpg.1333157
 
Rubber vervangen achter oliefilter, was nogal een soort spannend wist namelijk niet wat voor een draad er op die holle bout zat waar je het filter weer op draait en die die ronde schijf vasthoudt, bleek gelukkig normaal draad te zijn. Het rubber dat er tussen zat was wel slecht en het is aannemelijk dat het daarop lekte.
 
Mijn Diversion 900 is weg, ik heb nog wat spulletjes over:

Originele demper, links (staat nog niet op MP) = weg
Mooi Corbin zadel, die staat al wel op MP

Mocht ik meer tegenkomen dan laat ik het wel weten, groet, Raymond
 

Bijlagen

  • IMG_1471.jpeg
    IMG_1471.jpeg
    165,9 KB · Weergaven: 13
  • IMG_1473.jpeg
    IMG_1473.jpeg
    232 KB · Weergaven: 14
:W

Sinds afgelopen week ook in het bezit van een Diversion 900 uit 1996 met 105k op de klok *D .

Wil hem gaan gebruiken voor woon-werk verkeer, deze week komt de olie, oliefilter, voorbandje, cardanolie en accu binnen zodat hij er helemaal tegenaan kan de komende tijd.

Rijden er hier mensen met een afwijkende achterbandmaat? Mijn gevoel zegt dat 150 nogal smal is, of is dat veerder prima te doen?

Ik heb liever een motor die koud ook stationair blijft lopen, als ik hem nu warm op 1100rpm zet loopt-ie koud alleen met de choke er vol op en draait dan 3000rpm, da's voor een koude motor nou niet bepaald gezond. Ben zelf jaren monteur geweest ;)

Dat 1400rpm bij warme motor stationair niet ideaal is klopt helemaal, daarom geef ik ook al aan dat ik liefst de carburateurs eens een ultrasoon bad zou willen laten geven, dan een kleine revisie van de carbs en dan alles opnieuw synchroniseren. Na 23 jaar en 119.000Km zal dat zeker geen kwaad kunnen. Ik ken echter niemand die een ultrasoon reiniger heeft waar een motorcarburateur in kan.

Ooit een stuk gelezen over home-made ultrasoon. Dunwandige metalen bal vullen met reinigingsvloeistof (of aceton/ethanol :+ ) en aan de onderkant een schuurmachine er tegen aan gemaakt met een spanbandje. Lijkt me een goede DIY oplossing *D
 
Ik heb sinds twee maanden ook een diversion 900.
Heb hem overgenomen van iemand die hem al twee jaar buiten had staan en er voor de rest niet meer op reed.
Helemaal uit elkaar gehaald en het nodige vervangen aan de motor.
Nieuwe accu, voorvork keerringen vervangen en nieuwe olie, achterrem blokken vervangen, uitlaat kransen waren
verrot dus nieuwe erop gelast en van de uitlaat collector was niet veel meer over.
Ik ben toen daarvoor aan het zoeken gegaan en er een gevonden bij Bolski, van RVS en past prima.
Na een km of 300 gereden te hebben begon hij te stotteren en raar te lopen.
Stationair alleen met de choke erop, dus dacht carburateurs schoonmaken.
Nu blijkt dus dat de inlaatrubbers zijn vergaan en moet ik dus op zoek naar een paar gebruikte.
Als iemand er nog een paar heeft liggen dan hoor ik dat graag.
 
Ik heb sinds twee maanden ook een diversion 900.
Heb hem overgenomen van iemand die hem al twee jaar buiten had staan en er voor de rest niet meer op reed.
Helemaal uit elkaar gehaald en het nodige vervangen aan de motor.
Nieuwe accu, voorvork keerringen vervangen en nieuwe olie, achterrem blokken vervangen, uitlaat kransen waren
verrot dus nieuwe erop gelast en van de uitlaat collector was niet veel meer over.
Ik ben toen daarvoor aan het zoeken gegaan en er een gevonden bij Bolski, van RVS en past prima.
Na een km of 300 gereden te hebben begon hij te stotteren en raar te lopen.
Stationair alleen met de choke erop, dus dacht carburateurs schoonmaken.
Nu blijkt dus dat de inlaatrubbers zijn vergaan en moet ik dus op zoek naar een paar gebruikte.
Als iemand er nog een paar heeft liggen dan hoor ik dat graag.

Ik verdenk mijne ook van lek zijn. Origineel zijn ze helaas 100 euro per stuk:( Ik heb ooit is gelezen dat iemand het rubber van de bestaande afsneed en sleep en daar nieuwe rubbers op plaatste. Lijkt me wel een heel karwei.
 
Ik heb sinds twee maanden ook een diversion 900.
Heb hem overgenomen van iemand die hem al twee jaar buiten had staan en er voor de rest niet meer op reed.
Helemaal uit elkaar gehaald en het nodige vervangen aan de motor.
Nieuwe accu, voorvork keerringen vervangen en nieuwe olie, achterrem blokken vervangen, uitlaat kransen waren
verrot dus nieuwe erop gelast en van de uitlaat collector was niet veel meer over.
Ik ben toen daarvoor aan het zoeken gegaan en er een gevonden bij Bolski, van RVS en past prima.
Na een km of 300 gereden te hebben begon hij te stotteren en raar te lopen.
Stationair alleen met de choke erop, dus dacht carburateurs schoonmaken.
Nu blijkt dus dat de inlaatrubbers zijn vergaan en moet ik dus op zoek naar een paar gebruikte.
Als iemand er nog een paar heeft liggen dan hoor ik dat graag.

Woesthoff Brummen
Inlaat rubber Yamaha XJ 900 S Diversion 1983-1994.
 
Als iemand een stel oude inaalrubbers heeft liggen voor een 900 diversion die lek zijn, zou ik ze graag willen overnemen. Dit om te experimenteren met het verwijderen van de rubbers en er andere op te zetten. Zodat dit probleem voortaan geen 400 euro gaat kosten.
 
Nou de div 900 (4km) komt naar huis, ze kunnen er weinig mee bij dealer. Ik zal jullie op de hoogte houden van de onderdelen die nog bruikbaar en verkoopbaar zijn..voor de geïnteresseerden. Je kan natuurlijk roepen wat je wilt "hebben" dan kan ik dat alvast er af schroeven. Ik wil van het moment gebruik maken om eens wat anders te rijden...

Ik zou het bagagerekje wel willen hebben.

Ik ben overigens nieuw hier; heb sinds vorig weekend een Diversion 900.
Heb hierrvoor enkele XJ600 en XJ900's gehad.
 
Dit zijn allemaal de verkeerde, deze zijn voor de oude xj900. Op de diversion zit een gietijzeren gedeelte eraan vast gevulkaniseerd. Vandaar dat ze ook 100 euro per stuk kosten nieuw.
Dan zou ik, in jou geval, gewoon even bellen met Joost Woesthoff. Die heeft heel veel. Dus misschien heb je geluk.
 
Een paar daagjes druk gehad, nu weer even wat tijd. De laatste tijd wanneer ik de eerste 3 minuten rijd gaat ineens mijn oliepeil lampje branden voor 15 seconden ofzo en daarna niet meer. De enige keren dat hij dat niet doet is wanneer er meer olie in zit dan er achter dat glaasje mag staan. Wat zouden jullie doen? Gewoon iets meer olie erin banjeren? Ik kwam er trouwens achter toen ik zag dat er "te veel" olie in zat, na het op peil gebracht te hebben begon dit probleem weer.
 
Een paar daagjes druk gehad, nu weer even wat tijd. De laatste tijd wanneer ik de eerste 3 minuten rijd gaat ineens mijn oliepeil lampje branden voor 15 seconden ofzo en daarna niet meer. De enige keren dat hij dat niet doet is wanneer er meer olie in zit dan er achter dat glaasje mag staan. Wat zouden jullie doen? Gewoon iets meer olie erin banjeren? Ik kwam er trouwens achter toen ik zag dat er "te veel" olie in zat, na het op peil gebracht te hebben begon dit probleem weer.

Hoe peil jij je olie? En welke motor?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan