Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Stationair toerental moet wel regelmatig zijn.
Rond 1100-1200 toeren.
Nieuwigheid? Afstelling?
Je motor is momenteel nog geknepen. Alle moderne KTM’s hebben de eerste 1000KM minder touren en PK’s tot hun beschikking. Het rode gebied begint al bij 6000tpm als je straks 1000km heb gereden dan springt hij gelijk van deze “inrij” modus af en heb je het volle toeren en PK bereik. De PK’s die je nu hebt zijn gelijkwaardig als je in regenmodus rijdt.
Gok zo’n 100pk ipv 125pk bij de 1090 & 100 pk ipv de 160 pk bij een 1290.
Ik zou hem dus eerst lekker inrijden en daarna kijken of het stationair nog onregelmatig loopt en afstelling nodig heeft.
Mooi fiets man!!
ipv de 160 pk bij een 1290
Het voordeel is niet meer cc een boxer heeft altijd voordeel loop cultuur
de arme afstelling schijnt ook dit te verergeren op een ktm forum word zeer positief over de afdoppen van de lamba gesproken.
Ik heb nou niet het idee dat mijn 1090 niet soepel (genoeg) is van onderuit.
Eerst maar eens goed inrijden en na de 1000 beurt zien we wel verder.
Is het een bekend gegeven dat ‘ie na contact uit (sleutel terugdraaien) na 2 seconden pas écht uit is?
Zelfs als je alleen het contact aanzet en weer uit duurt het even voordat alles echt stilvalt.
Is dat normaal dat er zoveel vertraging in lijkt te zitten?
Apart! Ik zal er ook eens op letten.
Altijd leuk een nieuwe motor volgehangen met elektronische snufjes.
Maar de vragen blijven komen;
Is het normaal dat na een reset het een eeuwigheid duurt voordat de resterende km’s en het gemiddelde verbruik worden weergegeven?
Ja, hij berekent immers het gemiddelde verbruik en daar doet hij bij mij tenminste een kilometer of 8 over voordat ik het in mijn scherm te zien krijg.
Het slechte starten bleek eenmalig. Start als een zonnetje. Loopt soms een beetje onregelmatig (vooral bij lage snelheid in z’n 2). En het nog even nadraaien van de brandstofpomp blijk ik gelukkig ook niet de enige mee te zijn.
Nooit op gelet om eerlijk te zijn ik draag ook oordopjes dus ik hoor het niet, maar over het algemeen loopt een brandstofpomp langer door, dit doen ze bij auto's ook namelijk.
Voor de R eigenaren: als ik aan de verstelknop van de veervoorspanning draai hoor ik klikjes, klopt dat? Mijn oude 950S had dat niet. Niks lam gedraaid al?
Zover ik weet horen ze te klikken, doen al mijn enduro's en crossers ook die ik heb gehad