Harley Davidson - episode 17 - Screw it, lets ride!

Status
Niet open voor verdere reacties.
daily_picdump_2951_640_41.jpg
 
Goedemorgen heren en dames,
Ik heb een probleem met mijn Harley-Davidson fxd Dyna Super Glide uit '98 (EVO2) en ik hoop dat jullie mij hier verder in kunnen helpen,
Het begint al bij het starten, zodra ik op de startknop druk gaat de motor rond en slaat aan zonder moeite echter hoor je tijdens het rondgooien een tikkend geluid er door heen komen. Dat is weg zodra de motor loopt. hij loopt verder wel zonder gekke geluiden of moeite, na ongeveer 10-20min rijden begint het volgende probleem, de motor gaat rottig lopen en gaat over op één cilinder. Zodra ik het gas los laat loopt hij wel netjes stationair op twee cilinders maar zodra ik dan weer gas wil geven gaat hij weer over op één cilinder. als ik hem dan uit zet is plots alle stroom compleet weg, nog geen neutraal lampje dat brand. Ik kan dan de contactsleutel draaien wat ik wil er gebeurd niks. Als ik dan ongeveer 1-2 min stil sta en ik draai het contact weer aan kan ik de motor starten en er mee rijden alsof er niks aan de hand is.

Voor extra info als de motor loopt geeft de accu 13,8volt aan.
Ik heb de massa kabel van de accu naar het frame al gecontroleerd en goed schoon gemaakt met de staalborstel.

Iemand een idee?
Alvast bedankt,
Nicky
 
Goedemorgen heren en dames,
Ik heb een probleem met mijn Harley-Davidson fxd Dyna Super Glide uit '98 (EVO2) en ik hoop dat jullie mij hier verder in kunnen helpen,
Het begint al bij het starten, zodra ik op de startknop druk gaat de motor rond en slaat aan zonder moeite echter hoor je tijdens het rondgooien een tikkend geluid er door heen komen. Dat is weg zodra de motor loopt. hij loopt verder wel zonder gekke geluiden of moeite, na ongeveer 10-20min rijden begint het volgende probleem, de motor gaat rottig lopen en gaat over op één cilinder. Zodra ik het gas los laat loopt hij wel netjes stationair op twee cilinders maar zodra ik dan weer gas wil geven gaat hij weer over op één cilinder. als ik hem dan uit zet is plots alle stroom compleet weg, nog geen neutraal lampje dat brand. Ik kan dan de contactsleutel draaien wat ik wil er gebeurd niks. Als ik dan ongeveer 1-2 min stil sta en ik draai het contact weer aan kan ik de motor starten en er mee rijden alsof er niks aan de hand is.

Voor extra info als de motor loopt geeft de accu 13,8volt aan.
Ik heb de massa kabel van de accu naar het frame al gecontroleerd en goed schoon gemaakt met de staalborstel.

Iemand een idee?
Alvast bedankt,
Nicky

Hoi Nicky,

Het lijkt er op dat er ergens iets in je bedrading niet goed is zou het traject vanaf je dynamo eens doormeten ,misschien een slechte spanningsregelaar .
Heb je ook iets gemeten tijdens de storing ? Het zijn een aantal storingen bij elkaar , rookt ie ook wanneer de motor op 1 cilinder loopt ( zwarte rook) en hoe zien je bougies eruit ? Kortom even wat dingen gaan uitsluiten.....

Succes
 
Ik wist dat je die hier ook ging posten! :t

Maar eerlijk gezegd, ik vind het wel wat hebben, je zal het maar ergens in je (voor)tuin hebben staan, het ademt* toch wel een bepaalde sfeer uit 8-)

* ja het ademt wel degelijk, anders zou het niet roesten :+
 
Het kan ook je accu zijn als een sell door warmte krom gaat trekken maak
Hij een rare sluiting met ook raare klachten
 
Hoi Nicky,

Het lijkt er op dat er ergens iets in je bedrading niet goed is zou het traject vanaf je dynamo eens doormeten ,misschien een slechte spanningsregelaar .
Heb je ook iets gemeten tijdens de storing ? Het zijn een aantal storingen bij elkaar , rookt ie ook wanneer de motor op 1 cilinder loopt ( zwarte rook) en hoe zien je bougies eruit ? Kortom even wat dingen gaan uitsluiten.....

Succes

ik ben niet verder gekomen dan alleen de accu meten, ik zal proberen om dit weekend een rondje te rijden met multimeter en bougiesleutel op zak.
 
ik ben niet verder gekomen dan alleen de accu meten, ik zal proberen om dit weekend een rondje te rijden met multimeter en bougiesleutel op zak.
maak een eigen topic in techniek aan. Dan krijg je (hopelijk) betere respons.

Als alle electra uitvalt, en later weer aan gaat, is er een grote kans dat een zekering niet goed is, of een automatische zekering uit sloeg en na enige tijd weer aan.
 
Bedrading stekkers contacten ` allemaal goed na fietsen !!! ….. min zowel plus van accu aansluiting ook schoonmaken vastzetten ,,,
Accu stresstesten` meten is weten .
 
Goedemorgen heren en dames,
Ik heb een probleem met mijn Harley-Davidson fxd Dyna Super Glide uit '98 (EVO2) en ik hoop dat jullie mij hier verder in kunnen helpen,
Het begint al bij het starten, zodra ik op de startknop druk gaat de motor rond en slaat aan zonder moeite echter hoor je tijdens het rondgooien een tikkend geluid er door heen komen. Dat is weg zodra de motor loopt. hij loopt verder wel zonder gekke geluiden of moeite, na ongeveer 10-20min rijden begint het volgende probleem, de motor gaat rottig lopen en gaat over op één cilinder. Zodra ik het gas los laat loopt hij wel netjes stationair op twee cilinders maar zodra ik dan weer gas wil geven gaat hij weer over op één cilinder. als ik hem dan uit zet is plots alle stroom compleet weg, nog geen neutraal lampje dat brand. Ik kan dan de contactsleutel draaien wat ik wil er gebeurd niks. Als ik dan ongeveer 1-2 min stil sta en ik draai het contact weer aan kan ik de motor starten en er mee rijden alsof er niks aan de hand is.

Voor extra info als de motor loopt geeft de accu 13,8volt aan.
Ik heb de massa kabel van de accu naar het frame al gecontroleerd en goed schoon gemaakt met de staalborstel.

Iemand een idee?
Alvast bedankt,
Nicky

Nou`` heb je het lek al boven ? of heb je hem aangestoken en ritueel verbrand ..:z
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan