Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik onderschrijf de goede ervaringen van TenCats met de DUNLOP ROADSMART 3, zowel op de 1200 GS, als op de VERSYS 650 en 1000.

Ik ben NOG enthousiaster over de PIRELLI SCORPION TRAIL 2 ( eerst 2x op de KTM 1290 SAS en inmiddels ook op de 1200 GS) maar die is een béétje een allroadband en die misstaat dus ietwat op jullie pure straatbrommers (lees : klein, laag, gedrongen en bibberend voor alles wat op een gravelpaadje lijkt :+)

TenCats duikt thans schuimbekkend in zijn collectie van 6254 fotootjes van de RS, op zoek naar eentje waarop deze op 3 korrels zandachtige substantie staat geparkeerd, teneinde het tegendeel te bewijzen. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik onderschrijf de goede ervaringen van TenCats met de DUNLOP ROADSMART 3, zowel op de 1200 GS, als op de VERSYS 650 en 1000.

Ik ben NOG enthousiaster over de PIRELLI SCORPION TRAIL 2 ( eerst 2x op de KTM 1290 SAS en inmiddels ook op de 1200 GS) maar die is een béétje een allroadband en die misstaat dus ietwat op jullie pure straatbrommers (lees : klein, laag, gedrongen en bibberend voor alles wat op een gravelpaadje lijkt :+)

TenCats duikt thans schuimbekkend in zijn collectie van 6254 fotootjes van de RS, op zoek naar eentje waarop deze op 3 korrels zandachtige substantie staat geparkeerd, teneinde het tegendeel te bewijzen. :P

Nee hoor, ik duik nergens in. En dat jij straatbanden op je "all road"-motoren laat monteren zegt waarschijnlijk al genoeg over je eigen gravel angsten. Ik vraag me trouwens af of de door jou aangeprezen Pirelli's met semi-nopjes wel onder het voorspatbord van de K75 passen.
 
Mijn gravelangsten (Scrabble-woord ?) worden kordaat onderdrukt op mijn KTM 690 Enduro R ABS.

Merk ook : sinds enige tijd staan er ook "echte" allroadbanden op mijn loeizware allroadbrommers (niet dat ik kraaiend van de pret met die monsters het woeste decor induik...O-))....
 
Tja ik ga inderdaad niet een allroad band onder de K laten zetten. Ben op zoek naar banden met bij voorkeur een dubbele compound. Heb zelf goede ervaringen met bridgsetone bt45, maar was gewoon benieuwd naar eventuele alternatieven. Michelin doe ik iig niet |(
 
Ik heb goede ervaringen met de Conti RoadAttack 3. Die heb ik om mijn gietwielen liggen. Is een 100% wegband en ik vind deze zeer goede rijeigenschappen hebben en heel veel grip, zowel op droog als op koud/nat wegdek.
 
ja goede rijeigenschappen op koud en nat moet een band zeker hebben aangezien ik een 'doorrijder' ben. Zeg maar de motor variant van de friese doorlopers. :+
bedankt voor de aanbevelingen, ik ga me eens inlezen. :Y
 
Dan moet je Motoplus nr.12/2018 even inzien. Daar worden 6 bandenmerken getest op de beste sport/toer motor die er bestaat.
 
Niets van gemerkt, en ik heb behoorlijk wat buien gehad. Ik was daar, n.a.v. de test ook een beetje bang voor, maar dat moet je toch zien vanuit het vergelijk van de banden. Dus t.o.v. de beste regenband is de Dunlop wat minder, maar nog steeds erg goed.
 
Wat een lampies werken er bij een verzekeraar! De expert (?) had het continu over economisch total loss. Blijkt die mafkees het inruil bedrag voor vorige motor als korting gezien te hebben waardoor het factuurbedrag een stuk lager uitkomt dan werkelijk. Conclusie de motor is nu ineens wel te repareren.......... Ze had al bijna een andere gekocht en diverse onderdelen van de 800 hadden we inmiddels verkocht. Zucht...... onderdelen ter reparatie zijn blijkbaar besteld en zolang ze niks geks meer tegenkomen moet hij eind van de maand weer rijden.
 
Iemand nog belang bij een Zega kofferset (zij en top) voor een R1150gsa? Heb um verkocht, maar ze wilden de set niet. Beugels kunnen wat verf gebruiken omdat die altijd op de motor hebben gezetten. Koffers zijn in goede staat :) PM maar ff :)

Oh heb ook nog een orginele uitlaat demper liggen.
 
Wat een lampies werken er bij een verzekeraar! De expert (?) had het continu over economisch total loss. Blijkt die mafkees het inruil bedrag voor vorige motor als korting gezien te hebben waardoor het factuurbedrag een stuk lager uitkomt dan werkelijk. Conclusie de motor is nu ineens wel te repareren.......... Ze had al bijna een andere gekocht en diverse onderdelen van de 800 hadden we inmiddels verkocht. Zucht...... onderdelen ter reparatie zijn blijkbaar besteld en zolang ze niks geks meer tegenkomen moet hij eind van de maand weer rijden.
Communiceren is niet één van de sterkste punten van de gemiddelde verzekeraar. Wat moet je nu weer gaan kopen om de motor weer compleet te krijgen?
 
Communiceren is niet één van de sterkste punten van de gemiddelde verzekeraar. Wat moet je nu weer gaan kopen om de motor weer compleet te krijgen?
2 zadels origineel en wunderlich waren verkocht en rreds opgehaald.
Zijkoffers met binnentassen had ik ook al verkocht maar die zouden pas over een week opgehaald worden. Die heb ik gelukkig nog af kunnen zeggen.
 
Ik zou de verzekeraar daarop aanspreken... het is de mededeling van hùn expert die jullie misleid heeft, waardoor die spullen te goeder trouw verkocht werden, in het vooruitzicht van de ogenschijnlijk noodzakelijke aankoop van een nieuwe motor..

De extra- kosten die ontstaan om ze terug aan te kopen, maken nu deel uit van de schade.
 
Die zadels lagen op zolder stof te vergaren aangezien ze een verlaagd zadel gemonteerd heeft. We hadden hem alleen tzt weer met originele in willen leveren.
 
Deze week heeft de lc zijn beurtje gehad. Km stand is nog maagdelijk dus vielen de kosten mee.
Ik zag 2 uitvoeringen van de nieuwe 1250 gs staan...
Erg fraai maar vond de witte met goedkleurige spaakwielen een beetje hoog honda gehalte hebben.....is bmw nu ook al aan het kopieeren????
De exclusive versie vond ik wel weer erg fraai....met de standaard wielen in hoogglans zwart..dat hebben ze weer van mij afgekeken......

Maar die 1250 met alle opties moet nu al bijna 25000 kosten...zonder valbeugels.....zonder koffers.......kanonne
 
Het schiet een beetje uit de bocht met die prijzen. Voor het geld van een compleet aangeklede GS koop je een Audi A1. Je hebt dan 4 wielen, je zit altijd droog en koel of warm, radio, geen pijn in je reet........
 
Terug
Bovenaan Onderaan