Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
dat is niet wat ik bedoelde. ik bedoelde dus,Eerst alles controleren en gangbaar maken. Daarna ev nieuwe olie.
Nauwelijks invloed. Koppeling kan gaan plakken, door stilstand. Vandaar dat ik dat noemde.dat is niet wat ik bedoelde. ik bedoelde dus,
1) hoe gedraagt de koppeling zich als de olie langer (in tijd e/o afstand) in het blok zit.
2) als het een negative uitkomst heeft, is het dan beter te spoelen?? en dan verse olie er in of moet ook dan de koppeling vervangen worden
daar bedoelde ik mee tast de olie zoals boven omschreven de functie van de koppeling aan.
ik heb niets gezegd over dat de koppeling vast zit.
Enige juiste antwoord is: hangt er vanaf. Waarom wil je het weten? Met olie "spoelen" zou ik niet als eerste doen om koppelingsproblemen te verhelpen.hoe gedraagt de koppeling zich als de olie langer (in tijd e/o afstand) in het blok zit.
in een negative antwoord.. is het dan beter te spoelen?? en dan verse olie er in of moet ook dan de koppeling vervangen worden....
Thomss
ik heb in Palermo een olielekkage gehad, en daar was geen olie voorhande.
ik heb toen 2.4 liter uit een sloopfiets gehaald en ben daar mee terug gereden..
(onderweg nooit meer aan gedacht)
thuis heeft de motor een paar maanden stilgestaan ivm outsourcing.
nu heb ik het gevoel dat de motor meer toeren maakt dan voorheen bij de zelfde snelheid.
vandaar dat ik vroeg als spoelen voldoende zal zijn of zal het zo zijn dat de lamellen dermate aangetast kunnen zijn dat het beter is deze te vervangen. (deze koppeling zit er ongeveer net 10000 km in. en zou zonden zijn deze weer te vervangen als het niet echt nodig is.
ik heb het nog niet open gemaakt...
het meest simpele is olie en koppeling vervangen.. maar dat doe ik liever alleen als het strikt noodzakelijk is.. Ook mijn budget is beperkt...
Ik denk dat je overbrengingsverhouding veranderd is doordat de olie die je gebruikt hebt in een hoogtoerige motor hoortja dat doe ik nu ook,
echter het dagelijkse ww deed ik voorheen 210km op een tank nu zit ik aan de 180.
ook heb ik het gevoel dat de motor meer toeren draaid als voorheen bij de zelfde snelheid.
het zondermeer vervangen van een koppeling die er op zich nog niet zo lang in zit heb ik mn twijfels over.
gebrek aan "sleuteltijd" doet mij zaken strakker plannen..
overigens weet ik niets van de olie die ik er in palermo in heb gegooit..
Ik denk dat je overbrengingsverhouding veranderd is doordat de olie die je gebruikt hebt in een hoogtoerige motor hoort
Dat, of het is onzin natuurlijk. Olie heeft niets met de toerentallen van doen, tenzij de motor nu permanent een beetje door de koppeling slipt maar dat gebeurt op kruissnelheid eigenlijk niet, tenzij je koppeling echt compleet naar god is.
tja.. ook een manier van denken..Als je nou eerst even gewoon nieuwe olie in dondert , open maken kun je dan later nog wel.
Maar wat in hemelsnaam is `outsourcing` , en wat heeft dat met de olie te maken ?
ik vermoed dat laatste, dat de koppeling door de vervuiling in de olie slippend is.
goed, ik heb nu maar goedkope olie gekocht en daar zal ik een 100 km mee gaan rijden.. als het verbetert vervan ik die weer voor de juiste olie en spaart het mij de kosten van een koppeling uit.
verbetert het niet, kan ik vooralsnog de koppeling vervangen .
ik denk dat dit de meest reeele oplossing is..
Zo doe ik het ook altijd.. maar je hebt met olie uit een sloopblok gereden dus die goedkope olie is hoogwaardiger dan dat.dat blok moet ik zowiezo spoelen, dus een goedkopere olie is dan een gulde middenweg.
100 km sturen op die olie kan niet ziveel kwaad..maar kan wel het een en ander uitsluiten.
als ik gelijk de juiste (dure) olie er in giet, kan ik die ook na 100 tot 200 km er uitgooien om dat die dan al vol zit met de eerdere vervuiling... toch...
of zit ik er goed naast...???
Ik heb vijf TL1000's gehad. Geen ervaring met goedkope olie daarin.Ik ben wel even nieuwsgierig om welke motor en 'goedkope' olie het gaat.