Nationaal Veteranen Treffen In Woerden

Dat is leuk. Ik moet ook nog foto's van alleen de Puch zelf hebben, maar wat ik zo kan vinden zijn foto's met een gozertje erop, zijnde ikke. De foto's zijn van toen ik 17 jaar was, want ik heb eerst een Zündapp CS50 gehad. Alleen vond ik de Puch veel leuker.
1j1_25_Kees_op_Puch.jpg


1j2_45_Kees_op_Puch_Monza.jpg


1k2_16_Kees_op_Puch_Monza.jpg


1k2_17_Kees_op_Puch_Monza.jpg


Ook toen waren ze vrij onbekend. Een groter voortandwiel plaatsen viel niet mee, 13 tanden voor ging nog, voor 14 tanden moest je de punten eraf slijpen. Dus dat was niks. Lang gezocht naar een kleiner achtertandwiel om hetzelfde te bereiken. Voordeel was wel dat ik op de MTS van iemand een blok met 2 losse cilinders kocht voor 10 gulden, en dat was toen ook al niet veel.
Na de Puch Monza 4GP volgde een Suzuki GS 750. Die had ik nooit weg moeten doen.
 
En dan komt de dagelijkse dosis weer, dit keer in de vorm van een Honda CB 750 F, die eigenlijk geen Bol d'Or genoemd zou mogen worden omdat dat alleen op de 900 en later op de 1100 staat? Dus die sticker hier zou dan niet origineel zijn? Mooi gepolijst kleppendeksel.
94)
IMG_5124_Honda CB750F Bold'Or.JPG


95)
IMG_5125_Honda CB750F Bold'Or.JPG
 
Een gecaféracerde Honda CX 500
98)
IMG_5126_Honda CX500.JPG


En een Victoria, maar welk type?
Let ook even op de parallellogram voorvork constructie.
99)
IMG_5129_Victoria.JPG
 
Voor foto 100 had ik toch wel een heel bijzondere en mooie klassieker in gedachten
Ee HRD V-twin. Let ook hier op de voor- en achtervork
100)
IMG_5137_HRD.JPG


Het luchtfilter is niet zo bijzonder
101)
IMG_5138_HRD.JPG


Ook zonder leesbril is de snelheid prima afleesbaar, geweldige klassieke Smiths klok
102)
IMG_5139_HRD.JPG
 
éntje maar ? -O-
:+
Begint vaste prik te worden, aankomen op het werk en ff de plaatjes van Tomcat bekijken , bakkie koffie erbij :P.

:W

Herkenbaar, met het verschil dat de koffie hier niet te z...pen is :(
Gevolg dat er een bak thee staat (met heet water, zodat het apparaat ook dat niet kan verpesten :+ )
 
Herkenbaar, met het verschil dat de koffie hier niet te z...pen is :(
Gevolg dat er een bak thee staat (met heet water, zodat het apparaat ook dat niet kan verpesten :+ )
Dat is hier met de koffie en thee precies hetzelfde. De upload vindt overigens aan de ontbijttafel plaats......
 
Voordeel van de ontbijttafel is dat dan de gedronken vloeistof wel van goede kwaliteit is :Y

En nogmaals dank voor het uploaden van dit moois
 
Voor mij is het ook het begin van de werkdag! Net de computer opstarten, even rustig de update van Tomcat bekijken en dan beginnen aan werk.
Is inderdaad een ochtendritueel geworden. Koffie heb ik dan al een tijdje geleden op. :)
 
Wat een mooie reacties. Nou dan gaat ie weer, koffie en thee drink ze bij de onderstaande plaatjes
Prachtige AJS 1 cilinder
104)
IMG_5131_AJS.JPG


En een echte Triumph Bonneville
105)
IMG_5132_Triumpf Bonneville.JPG


En dan, :$ dat weet ik niet :$, dus zeggen jullie het maar...
Edit: Een Ural dus.
106)
IMG_5133_Ural.JPG

Een machine met zijspan, wat wat precies. Ik heb deze plaatjes van te voren allemaal verkleind dus ik kan nu niet ff ver inzoomen op het logo.
2 cilinder boxer, aangepaste voorvork voor zijspangebruik, ik ben benieuwd. Soort van koffieopdracht, koffiequiz

Oja, ik heb ook nog een Z1000 plaatje in het Z1000 topic gepost die ik verder hier niet meer zal plaatsen. Werk ze!
 
Laatst bewerkt:
Wat een mooie reacties. Nou dan gaat ie weer, koffie en thee drink ze bij de onderstaande plaatjes
Prachtige AJS 1 cilinder
104)
Bekijk bijlage 1335831

En een echte Triumph Bonneville
105)
Bekijk bijlage 1335832

En dan, :$ dat weet ik niet :$, dus zeggen jullie het maar...
106)
Bekijk bijlage 1335833
Een machine met zijspan, wat wat precies. Ik heb deze plaatjes van te voren allemaal verkleind dus ik kan nu niet ff ver inzoomen op het logo.
2 cilinder boxer, aangepaste voorvork voor zijspangebruik, ik ben benieuwd. Soort van koffieopdracht, koffiequiz

Oja, ik heb ook nog een Z1000 plaatje in het Z1000 topic gepost die ik verder hier niet meer zal plaatsen. Werk ze!

Ook ik bekijk graag elke ochtend je foto's Tomcat!

Het zijspan is trouwens een Ural, een russische kopie van de WO2 BMW's. Vergelijkbaar met Dnepr. Ze zijn nog steeds nieuw te koop (o.a. bij MotoPort Hengelo :) )
 
Ook ik bekijk graag elke ochtend je foto's Tomcat!

Het zijspan is trouwens een Ural, een russische kopie van de WO2 BMW's. Vergelijkbaar met Dnepr. Ze zijn nog steeds nieuw te koop (o.a. bij MotoPort Hengelo :) )

Is dat dan weer niet een Chinese kloon van de ural, chaing chung ofzo :?.
Zo koffie is weer op, aan ut werk :t
 
Bedankt Bowler, had ik toch goed gegokt, kijk maar als je op het plaatje rechtsklikt en opslaan als doet zie je de naam die ik eraan gegeven had.
Ik weet sowieso veel te weinig van motoren voor 1975. Op zo'n treffen zie je er veel maar eigenlijk moet je met een kenner rondlopen. Paar jaar geleden met Strikkie rondgelopen, en die wist echt veel meer dan ik, en dat is het echt leerzaam.
Dan nog de vraag welke is motor van foto nummer 2? Het is sowieso leuk om aanvullingen/completere/betere typen of modelaanduidingen te krijgen.
Vandaag een heel fraaie wat we nu café racer noemen, althans in mijn ogen dan.
Een Moto Guzzi. Ik den al een wat nieuwere, als ik kijk naar de vork van de cilinders, de remmen, de wielen, de voorvork, en geen carburatuers. Maar misschien heb ik wel helemaal mis. Mooie aluminium tank, en Le Mans 1 (style) stuurkuipje.
107)
IMG_5134_Moto Guzzi.JPG


108)
IMG_5135_Moto Guzzi.JPG
 
Bedankt Bowler, had ik toch goed gegokt, kijk maar als je op het plaatje rechtsklikt en opslaan als doet zie je de naam die ik eraan gegeven had.
Ik weet sowieso veel te weinig van motoren voor 1975. Op zo'n treffen zie je er veel maar eigenlijk moet je met een kenner rondlopen. Paar jaar geleden met Strikkie rondgelopen, en die wist echt veel meer dan ik, en dat is het echt leerzaam.
Dan nog de vraag welke is motor van foto nummer 2? Het is sowieso leuk om aanvullingen/completere/betere typen of modelaanduidingen te krijgen.
Vandaag een heel fraaie wat we nu café racer noemen, althans in mijn ogen dan.
Een Moto Guzzi. Ik den al een wat nieuwere, als ik kijk naar de vork van de cilinders, de remmen, de wielen, de voorvork, en geen carburatuers. Maar misschien heb ik wel helemaal mis. Mooie aluminium tank, en Le Mans 1 (style) stuurkuipje.
107)
Bekijk bijlage 1335993

108)
Bekijk bijlage 1335994

Na wat Google werk en wat al bestaande kennis denk ik niet dat dit een hele nieuwe is (de basis dan iig ;) ). Het blok lijkt me een 1000, die vanaf 1984 in de Le Mans III zat (o.a.), voorvork is een nieuwere USD, zou denken van een Ducati. Denk dat de basis van deze (mooie) Guzzi een 1000SP is, aangezien die een tijdje redelijk goedkoop zijn geweest.
 
Met de eigenaar van de onderstaande Honda CB550F heb ik een poosje staan te praten. Bij sommige motoren komen bepaalde herinneringen boven. Bij deze dus ook. Toen ik vroeger de dijk uitfietste naar school, en dat vond ik toen een lange weg, werd ik elke morgen ingehaald door iemand op een CB550F. Die kwam dan de snelweg af de stoep van de dijk op accelereren. Dat ging echt van dik hout. Ik hoor die 4 in 1 nog brullen in gedachte.
109)
IMG_5136_Honda CB550F.JPG


110)
IMG_5142_Honda CB550F.JPG


Overigens, de achterband ziet er uit als een Metzeler ME 77. Zijn die nog nieuw te koop?
 
Leuk die herinneringen van vroeger, cb400f was mijn eerste motor.
Vóór ik mijn rijbewijs had ging ik altijd kijken bij MUTS motoren in Soest, daar stonden ze dan ; de Z650, gs550 en cb’s.
Dealers met nieuwe fietsen boeiden mij toen al niet :P.
De cb400f kwam uit de motorkelder in Hilversum, ook echt een kelder waarbij de cb via een lange trap omhoog geduwd moest worden_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan