De Nieuwe Ducati Scrambler

Das inderdaad mooi spul. Wel alles super goed afdekken voor de remvloeistof. Als ik het goed begrijp is Isopropyl Alcohol het beste spul om eventueel gemorste remvloeistof te verwijderen.

Ja, ik leg er een stapeltje handdoeken en wellicht wat plastic onder. Komt allemaal wel goed. De Scrambler is bij mij nagenoeg onder zeil. Moet nog een paar puntjes aanpakken, maar dan is het zo ver. Moet onder andere nog effe olie verversen, de ketting schoon maken en dik dik in het vet zetten tegen roesten en later de accu er uit. Heb hem afgelopen weekend al gewassen / in de was gezet, spul in de benzine gegooid en 'fogging-oil' in de cilinders gespoten. Maar wil nog wel ff kijken of ik de knippers er voor de winter nog op krijg. Zou moeten lukken dacht ik zo en dan plaats ik nog wel een paar piccies. En o ja, dan de indoor hoes er weer over heen en klaar is Clara... Dan, over een tijdje, hetzelfde recept op de RS toepassen.
 
Ja, ik leg er een stapeltje handdoeken en wellicht wat plastic onder. Komt allemaal wel goed. De Scrambler is bij mij nagenoeg onder zeil. Moet nog een paar puntjes aanpakken, maar dan is het zo ver. Moet onder andere nog effe olie verversen, de ketting schoon maken en dik dik in het vet zetten tegen roesten en later de accu er uit. Heb hem afgelopen weekend al gewassen / in de was gezet, spul in de benzine gegooid en 'fogging-oil' in de cilinders gespoten. Maar wil nog wel ff kijken of ik de knippers er voor de winter nog op krijg. Zou moeten lukken dacht ik zo en dan plaats ik nog wel een paar piccies. En o ja, dan de indoor hoes er weer over heen en klaar is Clara... Dan, over een tijdje, hetzelfde recept op de RS toepassen.
Ja die knippers moeten er toch echt op voor volgend seizoen!
Verder heb je het er maar druk mee, ik neem aan dat er nog wel wat leuke ritjes inzitten op de RS.
Zolang er niet gestrooid wordt blijf ik wel rijden en zodra er wel wordt gestrooid alleen als het flink geregend heeft.
 
Ja, op de RS blijf ik nog wel ff rijden. Maar naar mate het kouder wordt neemt de grip van de Supercorsa's wel dramatisch af. We gaan het beleven.
 
Een tip voor de Scramblers die door weer en wind rijden: Ik zag dat 2 schroefjes waarmee de tankdop in de tank zit geschroefd behoorlijk roestig zijn geworden. Wat blijkt: Het afwateringsgaatje, waardoor water dat binnenkomt langs de rand van de tankdop, zit verstopt. Daardoor blijft er steeds wat water in de rand staan. De bovenrand van de tank - onder de montage van de dop dus - is ook al roestig.
verzameld stof en water hebben er voor gezorgd dat het niet eens zo gemakkelijk is om tankafvoer en slang weer schoon te krijgen. De slang kronkelt nogal en de tank moet omhoog. Allemaal wel te doen, maar voorkomen is beter > Ik raad iedereen aan om de afvoer af en toe door te blazen om verstopping te voorkomen. Kan heel simpel door een rietje in het gaatje te steken en te blazen.
 
Ik zag dat de boutjes bij mij inderdaad ook wat aangetast zijn. Goede tip om de afvoerslang in de gaten te houden en door te blazen. Ga die boutjes wel een keer vervangen door RVS exemplaren.

Heb vandaag de remolie-potjes op de RS gemonteerd. Appeltje eitje en staat super. Kan daar zo van genieten.
Vandaag ook een tank leeg gereden. Heerlijk weer vandaag. Ik begin steeds meer verliefd op de RS te worden. Wat een heerlijke gooi en smijtfiets is het toch. En dan heb je nog steeds van die prutsers in van die koekblikken die met piepende bandjes bij het stoplicht wegrijden en denken dat motortje er wel ff uit te trekken. Haal met gemak 100 km/hr in de eerste versnelling. Het is echt insane... Bij het volgende stoplicht zitten ze wazig rechtuit te staren...🤪 Blijft grappig.
 
Mijn scrambler heeft afgelopen week een 12.000 km beurt bij Goedhart gehad (op kilometerstand 38.000) en ik kan er weer tegenaan. Nu zijn twee weken geleden de banden a €458 gedaan, dus de eigenlijke rekening is in tweeën gesplitst. Ik moet zeggen, het viel mee. Ik had mij voor bereid op een hoger bedrag. Het is €501 voor een 12.000 beurt geworden (zonder de olie wissel omdat ik die zelf al had gedaan en zonder de banden). Verder prima service daar dus een tevreden klant hier.

Komend weekend ga ik weer een lang weekend (do t/m zo) in Duitsland rijden. Geen idee of dat de laatste toch van het jaar wordt, maar het begint nu wel zo zachtjes aan behoorlijk fris te worden.
 
Da’s mooi. De mijne is net over de 10.000 kilometer gegaan. Dus in het nieuwe seizoen ben ik snel de Sjaak voor ook zo’n beurtje. Goed om te weten dat het een puike beurt was en de prijs inderdaad schappelijk. Bij mij zal het waarschijnlijk wel samenvallen met een olie / filterwissel. Kost ook niet de halve wereld. Ben er nog niet uit of ik een parapluutje of een nieuwe band laat zetten. Ik zie het wel in maart of zo. Hele winter om over na te denken...
 

Mijn scrambler heeft afgelopen week een 12.000 km beurt bij Goedhart gehad (op kilometerstand 38.000) en ik kan er weer tegenaan. Nu zijn twee weken geleden de banden a €458 gedaan, dus de eigenlijke rekening is in tweeën gesplitst. Ik moet zeggen, het viel mee. Ik had mij voor bereid op een hoger bedrag. Het is €501 voor een 12.000 beurt geworden (zonder de olie wissel omdat ik die zelf al had gedaan en zonder de banden). Verder prima service daar dus een tevreden klant hier.

Komend weekend ga ik weer een lang weekend (do t/m zo) in Duitsland rijden. Geen idee of dat de laatste toch van het jaar wordt, maar het begint nu wel zo zachtjes aan behoorlijk fris te worden.

Het is altijd goed om je voor ge bereiden op een hoger bedrag ondanks dat het net zoveel kost voelt het prettiger als je uiteindelijk de rekening krijgt:+.
Wel lekker weer een tripje naar Duitsland, naar welk gebied ga je?
Wat de temperatuur betreft moet je inderdaad geluk hebben. Hier is het momenteel nog lekker maar zodra het onder de 5℃ duikt wordt het toch tijd voor wat dikkere kleren en handschoenen.
Die banden zijn aardig aan de prijs, ik ben blij dat ik hier in de buurt wat op deze kosten kan besparen. Ik heb het nog even opgezocht en ik had voor plus achter voor 325 inc. montage waar ik op kon wachten. Ook werd alles netjes gesmeerd en schoon gemaakt. Ik hoop dat deze jongen zijn zaak nog lang heeft(Motorbanden Zeeland).
 
Da’s mooi. De mijne is net over de 10.000 kilometer gegaan. Dus in het nieuwe seizoen ben ik snel de Sjaak voor ook zo’n beurtje. Goed om te weten dat het een puike beurt was en de prijs inderdaad schappelijk. Bij mij zal het waarschijnlijk wel samenvallen met een olie / filterwissel. Kost ook niet de halve wereld. Ben er nog niet uit of ik een parapluutje of een nieuwe band laat zetten. Ik zie het wel in maart of zo. Hele winter om over na te denken...
Als je een bedrijf kan vinden die een parapluutje wil zetten dan zou ik dat zeker doen. Er zijn helaas niet veel (motor) bedrijven meer die dat willen doen.
 
Daar was ik helaas al achter 😒. Maar ja, zoals gezegd, ik heb er de hele winter om over na te denken / te sparen...😄
 
Zo, even weg geweest maar genoeg om bij te lezen. Hier staat de scrambler min of meer al in zijn winterslaap. Ben er gewoon weg niet meer aan toe gekomen en het begint nu ook weer kouder te worden :)
 
Zo, even weg geweest maar genoeg om bij te lezen. Hier staat de scrambler min of meer al in zijn winterslaap. Ben er gewoon weg niet meer aan toe gekomen en het begint nu ook weer kouder te worden :)
Winterslaap?! De temperaturen zijn nog steeds in de dubbele getallen...|(:N :X ;)
Nee ieder zijn ding natuurlijk maar als ik kijk hoeveel ik nog genoten heb met 8 a 9 ℃ een paar weken terug in Duitsland en België dan vind ik dat toch echt een beetje vroeg.
Misschien nog een laatste foto ter motivatie. ;)
Foto genomen door Kees-Jan :
Screenshot_20181021-210636_1.jpg
 



Het is altijd goed om je voor ge bereiden op een hoger bedrag ondanks dat het net zoveel kost voelt het prettiger als je uiteindelijk de rekening krijgt:+.
Wel lekker weer een tripje naar Duitsland, naar welk gebied ga je?
Wat de temperatuur betreft moet je inderdaad geluk hebben. Hier is het momenteel nog lekker maar zodra het onder de 5℃ duikt wordt het toch tijd voor wat dikkere kleren en handschoenen.
Die banden zijn aardig aan de prijs, ik ben blij dat ik hier in de buurt wat op deze kosten kan besparen. Ik heb het nog even opgezocht en ik had voor plus achter voor 325 inc. montage waar ik op kon wachten. Ook werd alles netjes gesmeerd en schoon gemaakt. Ik hoop dat deze jongen zijn zaak nog lang heeft(Motorbanden Zeeland).

Inderdaad behoorlijke prijsverschillen in banden. Ik betaalde 195 achter en 150 vóór (incl. montage, nieuwe ventieltjes enz.) Dat is dan wel Pirelli Scorpion Trail 2-k (achter), maar qua prijs zou dat geen verschil gemaakt hebben, zo kreeg ik te horen.
 
Nou, de Triumph Scrambler 1200 is onthuld. Hij is er in 2 smaken en ziet er erg goed uit. Prijzen zijn nog niet bekend. Ben benieuwd wat jullie er hier van vinden.
 
Nou, de Triumph Scrambler 1200 is onthuld. Hij is er in 2 smaken en ziet er erg goed uit. Prijzen zijn nog niet bekend. Ben benieuwd wat jullie er hier van vinden.
Ik ben meer onder de indruk van de nieuwe Bonneville Speed Twin. Als deze er 2 jaar geleden was geweest dan had ik het wel geweten. Een moderne retro met lekker dik blok zonder de nep carburateurs maar met moderne tubeless wielen en fatsoenlijke(al had ik liever radiale Brembo's gezien) remmen.
Die 1200 Scrambler is gaaf maar of er veel mensen zijn die serieuze off road ambities hebben maar dat persé in retro stijl willen doen vraag ik me toch echt af. Des al niet te min een gave machine.
Toch doet geen van deze machines !e ook maar 1 seconde twijfelen aan de recente aankoop van mijn 1100 Scrambler, ik vrees dat ik behoorlijk besmet ben met het Ducati virus.
S0-nouveaute-2019-triumph-speed-twin-569444.jpg

S0-nouveaute-2019-triumph-speed-twin-569443.jpg
 
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij heeft de Scrambler in tegenstelling tot de Speed Twin wel radiale stoppers.
Voor lekkere Brembo M50 blokjes er op. Remt als een idioot.
Er komen nu telkens meer details naar buiten, en ik moet zeggen dat ik het echt een gave fiets vindt.
Het digitale dashboard met de ronde klok en daarbuiten omheen de kleine schermpjes voor o.a. riding modes en via telefoon geintergreerde navi vindt ik wel top eigenlijk. Alleen de handkappen vindt ik minder om te zien. En eigenlijk horen er bar-end-mirrors op. Maar dan is tie wel af.
Hij zal in de 'XE' versie helaas wel weer een lieve duit gaan kosten hier in NL....
Denk in de buurt van, of op hetzelfde prijspijl als, een Speed Tripple RS... Toch zo'n 18,500 eurootjes...
En dan is er in eens heel veel meer keus tussen een aantal andere zalige fietsen, waaronder dus ook de Duc 1100.
En dan houdt je nog geld over voor een paar leuke accessoires of een lekker ritje naar het buitenland.
Keuzes, keuzes, keuzes...
 
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij heeft de Scrambler in tegenstelling tot de Speed Twin wel radiale stoppers.
Voor lekkere Brembo M50 blokjes er op. Remt als een idioot.
Er komen nu telkens meer details naar buiten, en ik moet zeggen dat ik het echt een gave fiets vindt.
Het digitale dashboard met de ronde klok en daarbuiten omheen de kleine schermpjes voor o.a. riding modes en via telefoon geintergreerde navi vindt ik wel top eigenlijk. Alleen de handkappen vindt ik minder om te zien. En eigenlijk horen er bar-end-mirrors op. Maar dan is tie wel af.
Hij zal in de 'XE' versie helaas wel weer een lieve duit gaan kosten hier in NL....
Denk in de buurt van, of op hetzelfde prijspijl als, een Speed Tripple RS... Toch zo'n 18,500 eurootjes...
En dan is er in eens heel veel meer keus tussen een aantal andere zalige fietsen, waaronder dus ook de Duc 1100.
En dan houdt je nog geld over voor een paar leuke accessoires of een lekker ritje naar het buitenland.
Keuzes, keuzes, keuzes...

Dat heb je inderdaad goed gezien, sterker nog volgens de informatie zijn het M50 remklauwen dus die blokken zitten er al op.
Wat de prijs betreft denk ik dat het behoorlijk hoog gaat ziin, als ik kijk naar de Thruxton R die 18500 moet kosten dan moet de Scrambler daar haast wel boven zitten dus ik denk net geen 19 voor de XC en voor de XE ruim 20.000.
Ik denk dat ze mikken op BMW GS en KTM 1290 Adventure rijders, die eens wat anders willen, gezien de vele elektronische hulpmiddelen en uitrusting. Echte retro cocurentie is er op de Desert Sled na niet echt wat betreft terrein vaardigheid maar als het alleen om de uitstraling draait dan tellen de hele Scrambler en RnineT famile natuurlijk ook mee.
Al met al blijf ik het gaaf vinden dat er zo veel modellen zijn uitgekomen in het retro segment de afgelopen jaren en ik ben benieuwd of er ook nog verschillende modellen gaan komen in de Ducati Scrambler 1100 range.
 
Precies, ben ook wel benieuwd naar eventuele andere smaken rond de Duc 1100. En natuurlijk wat er volgende maand allemaal op de EICMA wordt onthuld. Er zullen wel weer de nodige doekjes van een aantal mooie exemplaren worden afgetrokken...
 
Precies, ben ook wel benieuwd naar eventuele andere smaken rond de Duc 1100. En natuurlijk wat er volgende maand allemaal op de EICMA wordt onthuld. Er zullen wel weer de nodige doekjes van een aantal mooie exemplaren worden afgetrokken...
Beter zullen ze niet worden. Hoogstens opgetuigd met meer electronica waarvan je je kunt afvragen of je dat nodig hebt als je een beetje normaal rijdt.
Kan allemaal handig zijn. Maar nodig?
Als ik nu een andere motor zou moeten kopen (en het mocht geen Scrambler zijn), dan ging ik waarschijnlijk voor een oud type Multistrada. Een 620 had ik eerder al; dan wordt het een 1000DS.
Rijdt prima zonder electronica en doet alles wat je wilt; ook op reis en met passagier en/of bagage.
 
Beter zullen ze niet worden. Hoogstens opgetuigd met meer electronica waarvan je je kunt afvragen of je dat nodig hebt als je een beetje normaal rijdt.
Kan allemaal handig zijn. Maar nodig?
Als ik nu een andere motor zou moeten kopen (en het mocht geen Scrambler zijn), dan ging ik waarschijnlijk voor een oud type Multistrada. Een 620 had ik eerder al; dan wordt het een 1000DS.
Rijdt prima zonder electronica en doet alles wat je wilt; ook op reis en met passagier en/of bagage.
Helemaal mee eens, alleen ABS is iets waar ik absoluut niet meer zonder zou willen.
 
Beter zullen ze niet worden. Hoogstens opgetuigd met meer electronica waarvan je je kunt afvragen of je dat nodig hebt als je een beetje normaal rijdt.
Kan allemaal handig zijn. Maar nodig?
Als ik nu een andere motor zou moeten kopen (en het mocht geen Scrambler zijn), dan ging ik waarschijnlijk voor een oud type Multistrada. Een 620 had ik eerder al; dan wordt het een 1000DS.
Rijdt prima zonder electronica en doet alles wat je wilt; ook op reis en met passagier en/of bagage.

Als ik nu een andere motor zou moeten kopen (en het mocht geen Scrambler zijn) dan zou ik toch voor een Naked gaan. Wellicht weer voor een Street Triple, maar de nieuwe Speed Triple ziet er ook erg mooi uit. Vooral de afwerking.

Als het wel een Scrambler mag zijn (met een wat beperkter budget) dan zou ik exact dezelfde kopen die ik nu al heb, alleen natuurlijk het 2018 model. Dus met versnellingsindicator etc.
Als het budget iets ruimer is, een 1100 zou dan wel op het verlanglijstje staan. Model weet ik effe niet. De Sport heeft natuurlijk topspecs, maar het matzwart vindt ik weer minder. Ben sowieso niet zo’n fan van matte lakken. Dan zou ik de spatborden moeten wisselen voor Alu exemplaren en de tank laten overspuiten...
De Triumph 1200 vindt ik echt heel erg geslaagd. Die is al mooi op de foto, dus verwacht er veel van irl. Prijzen zijn nog niet bekend, dus weet niet in welk segment hij valt. Als het budget groot zou zijn, dan zou ik waarschijnlijk voor de Triumph gaan. Ik hoop dat hij in februari op de motorbeurs te bewonderen is.

Het is misschien een beetje vroeg, maar zou het een leuk idee zijn om met ons Scrambler-cluppie naar de motorbeurs te gaan? Ik gooi het zo maar ff in de groep...
 
Terug
Bovenaan Onderaan