ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Ik heb voor de liefhebbers nog een orgineel achterlicht liggen 2004/05 model .

Voor het 2008/10 model heb ik nog een groen voorspatbord ( licht beschadigd)
Org set Duo voetsteunen achter , org remschakelset , org rijders seat , org duo seat ( zwart) org duoseat groen ( geleverd op 2009/10 model ) orginele hugger .org clippons , (en zelfs de orginele taartschep )😁( maar dit wil niemand ) .en ook nog een orginele uitlaat .
Dit alles voor het 2008/10 model

Heb ook nog een koffer incl adapter speciaal voor de zx10r 2008/ 10 , deze heb ik net op MP gezet daar zou ik graag op zijn minst €90,- voor willen vangen .

Voor de rest 2 bakken bier .
Voorkeur geniet alles in één koop
Interesse. Die uitlaat kan ik sowieso wel gebruiken en ori spatbord is bij mij ook naar de knoppen. Ik heb je ff een pm gestuurd.
 
Denk dat je foto's als "privé" zijn aangemerkt. En dan zien we ze niet.
Mocht je de topkuip hebben, dan hou ik me aanbevolen. Gaat voor mij om alles boven het middendeel, dus rechtsboven, midden (waar het kuipruitje in zit) en linksboven.

In principe heb ik alle onderdelen waar je naar op zoek bent.

Topkuip: zgan de topkuip heb ik 2 jaar geleden nieuw gekocht.
"Rechtsboven": heeft een klein beetje grindbak schade. De bevestigingspunten zijn in orde. Er zit echter een barstje bij het bevestigingspunt van de spiegel.
''Linksboven": helaas is het bevestigingspunt aan de binnenzijde afgebroken. Het lakwerk is in goede staat.

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt.
 
Check je PM even

Ik heb voor de liefhebbers nog een orgineel achterlicht liggen 2004/05 model .

Voor het 2008/10 model heb ik nog een groen voorspatbord ( licht beschadigd)
Org set Duo voetsteunen achter , org remschakelset , org rijders seat , org duo seat ( zwart) org duoseat groen ( geleverd op 2009/10 model ) orginele hugger .org clippons , (en zelfs de orginele taartschep )😁( maar dit wil niemand ) .en ook nog een orginele uitlaat .
Dit alles voor het 2008/10 model

Heb ook nog een koffer incl adapter speciaal voor de zx10r 2008/ 10 , deze heb ik net op MP gezet daar zou ik graag op zijn minst €90,- voor willen vangen .

Voor de rest 2 bakken bier .
Voorkeur geniet alles in één koop
 
Ok, gisteren tot een nare conclusie gekomen: ik heb last van de beruchte scheuren in men frame..
Ik wist dat dit een probleem was bij de Gen1's en heb bij aankoop van de motor hier op gelet; 8000km en 2 jaar geleden waren de scheuren er nog niet! De motor is van 2004, heeft 48000km en bij mijn weten ongeval vrij. Google leert dat dit geen alleenstaand geval is.
Ik baal verschrikkelijk gezien al de tijd en geld ik in deze motor heb geïnvesteerd. Ik doe nooit wheelies en die sporadische trackdays kunnen toch ook niet de oorzaak zijn. Heb geen idee wat te doen: Verkopen 'as-is' voor peanuts, verkopen in onderdelen, repareren, etc. Gelukkig staat de winter voor de deur en kan ik even bezinnen.-O- Alle tips en info zijn welkom.
frame crack 2.jpg
frame crack1.jpg
 
Das kut man..

Ik denk dat, als je er nog veel plezier mee hebt, nog geen trek heb in een andere, en maximus rendementus van je investeringen wilt hebben het (laten) repareren de enige oplossing is?
Ongetwijfeld zit er de nodige ervaring binnen dit forum subdeel vwb adressen en tips voor herstel.

Zoals je zelf al aangeeft is het einde seizoen dus geen noodzaak om gekke sprongen te maken 'om toch maar te kunnen rijden'... Bezint etc...

Suc6 ermee!

Grtz,fRank
 
In principe heb ik alle onderdelen waar je naar op zoek bent.

Topkuip: zgan de topkuip heb ik 2 jaar geleden nieuw gekocht.
"Rechtsboven": heeft een klein beetje grindbak schade. De bevestigingspunten zijn in orde. Er zit echter een barstje bij het bevestigingspunt van de spiegel.
''Linksboven": helaas is het bevestigingspunt aan de binnenzijde afgebroken. Het lakwerk is in goede staat.

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt.
PM gestuurd :W
 
Ok, gisteren tot een nare conclusie gekomen: ik heb last van de beruchte scheuren in men frame..
Ik wist dat dit een probleem was bij de Gen1's en heb bij aankoop van de motor hier op gelet; 8000km en 2 jaar geleden waren de scheuren er nog niet! De motor is van 2004, heeft 48000km en bij mijn weten ongeval vrij. Google leert dat dit geen alleenstaand geval is.
Ik baal verschrikkelijk gezien al de tijd en geld ik in deze motor heb geïnvesteerd. Ik doe nooit wheelies en die sporadische trackdays kunnen toch ook niet de oorzaak zijn. Heb geen idee wat te doen: Verkopen 'as-is' voor peanuts, verkopen in onderdelen, repareren, etc. Gelukkig staat de winter voor de deur en kan ik even bezinnen.-O- Alle tips en info zijn welkom.
:o-O-
Wat al wordt gezegd, misschien laten repareren? Of anders frame vervangen?
 
OK, ik denk dat in delen verkopen of in z'n geheel met de schade te pijnlijk gaat zijn.
Optie 1: ik laat het huidige frame herstellen & verstevigen, met het risico dat andere lasnaden het ook gaan begeven
Optie 2: ik vervang het frame door een half-stalen frame. Heb een bedrijf gevonden in Polen die ze maken voor de Gen1.
De finish en de originaliteit is dan wel niet meer daar, maar volgens ervaringen wel oer-degelijk.
BSA frame.jpg
 
OK, ik denk dat in delen verkopen of in z'n geheel met de schade te pijnlijk gaat zijn.
Optie 1: ik laat het huidige frame herstellen & verstevigen, met het risico dat andere lasnaden het ook gaan begeven
Optie 2: ik vervang het frame door een half-stalen frame. Heb een bedrijf gevonden in Polen die ze maken voor de Gen1.
De finish en de originaliteit is dan wel niet meer daar, maar volgens ervaringen wel oer-degelijk.
Bekijk bijlage 1335848

Dat is ook gaaf zeg!
 
OK, ik denk dat in delen verkopen of in z'n geheel met de schade te pijnlijk gaat zijn.
Optie 1: ik laat het huidige frame herstellen & verstevigen, met het risico dat andere lasnaden het ook gaan begeven
Optie 2: ik vervang het frame door een half-stalen frame. Heb een bedrijf gevonden in Polen die ze maken voor de Gen1.
De finish en de originaliteit is dan wel niet meer daar, maar volgens ervaringen wel oer-degelijk.
Bekijk bijlage 1335848

Wauw!! Dat ziet er wel heel gaaf uit.. is het betaalbaar en betrouwbaar ?
 
Ik vind het origineel mooier, ook de air duct gaat via het balhoofd door het frame, dus het inlaattraject gaat anders zijn.
Betaalbaar is het wel: zal rond 600€ komen incl verzending. En kwa degelijkheid; heb ervaringen gevraagd aan iemand die zijn ZX10 als stuntmotor gebruikt. Hij heeft dit frame gemonteerd na 2 (!) OEM frames vernield te hebben. Heel stevig volgens hem. Heb de vrouw alvast ingelicht dat haar wagen deze winter niet in de garage kan staan! :+

To be continued!
 
Ik vind het origineel mooier, ook de air duct gaat via het balhoofd door het frame, dus het inlaattraject gaat anders zijn.
Betaalbaar is het wel: zal rond 600€ komen incl verzending. En kwa degelijkheid; heb ervaringen gevraagd aan iemand die zijn ZX10 als stuntmotor gebruikt. Hij heeft dit frame gemonteerd na 2 (!) OEM frames vernield te hebben. Heel stevig volgens hem. Heb de vrouw alvast ingelicht dat haar wagen deze winter niet in de garage kan staan! :+

To be continued!
Ik vind dit wel mooier dan origineel eigenlijk.
Ram air is wel aan te passen lijkt me, dus wat dat betreft voorzie ik geen probleem.
Prijs valt idd heel erg mee, had zelf rond de 1000 verwacht
 
Optie 2: ik vervang het frame door een half-stalen frame. Heb een bedrijf gevonden in Polen die ze maken voor de Gen1.
De finish en de originaliteit is dan wel niet meer daar, maar volgens ervaringen wel oer-degelijk.
Gelijk een ritje Polen doen, in het buitenland zijn ze een kei in het omkatten. :+
Maar ziet er écht wel bijzonder uit zo, originele motor die je nooit meer weg moet doen dan. :9

Bij het ombouwen zal je nog wel wat drempeltjes moeten nemen denk ik.
Leveren ze hem ook al gecoat?
 
Ik zie dat er een plaat op het frame gelast is waar die 3 bouten in zitten,wie gaat dat doen?Moet je het frame opsturen?
 
Eh ja tis wel 'anders dan anders' maar krijg er toch een beetje een Duc gevoel bij persoonlijk, of t nou steviger is of niet.

Hoe is de stabiliteit op snelheid trouwens? Stunten met een motor is toch net wat anders dan af en toe de 270 of gekker aantikken...8)7

Benieuwd of het wat wordt, suc6!

Grtz,fRank
 
Eh ja tis wel 'anders dan anders' maar krijg er toch een beetje een Duc gevoel bij persoonlijk, of t nou steviger is of niet.

Hoe is de stabiliteit op snelheid trouwens? Stunten met een motor is toch net wat anders dan af en toe de 270 of gekker aantikken...8)7

Benieuwd of het wat wordt, suc6!

Grtz,fRank

Wil je er nou mee aangeven dat 270 of harder rijden meer "stress" veroorzaakt op een frame dan stunten ? Of begrijp ik je opmerking compleet verkeerd?!

Ik vraag me als enige af of de stijfheid gelijkwaardig blijft
 
Terug
Bovenaan Onderaan