Husqvarna 701 SM

Tekmo header akrapovic uitlaat evo1 luchtfilter deksel.
Aangezien het een 2017 is met de nieuwe ecu schilt het aanzienlijk met die filterkap en voorbocht :)

Software ook laten aanpassen?
Of gaat dat prima met die modificaties zonder de software aan te passen?

Heb zelf sinds een paar weken (bijna 2) zo'n 701 in de schuur staan. Maar na 1500km mis ik een beetje de OEMPF! onderin.

En hoe zit het met de passing van die tekmo-bocht? lees daar nogal verschillende meningen over dat het qua passing etc niet zo heel makkelijk gaat. En/of plastic smelt.
 
Laatst bewerkt:
Software ook laten aanpassen?
Of gaat dat prima met die modificaties zonder de software aan te passen?

Heb zelf sinds een paar weken (bijna 2) zo'n 701 in de schuur staan. Maar na 1500km mis ik een beetje de OEMPF! onderin.

En hoe zit het met de passing van die tekmo-bocht? lees daar nogal verschillende meningen over dat het qua passing etc niet zo heel makkelijk gaat. En/of plastic smelt.

Andere software is niet nodig.. Kan wel maar met deze aanpassing gaat hij echt al veel beter zeker onderin.
Ik had dat probleem in het begin ook en wilde hem verkopen.. Toch nog het kapje en de bocht geprobeerd en nu helemaal top..

Wat de bocht betreft met pasvorm klopt.. Maar de pasvorm is veranderd eind juni.. En paste perfect. Nu mooi aan het blauw maken ;)
 
Andere software is niet nodig.. Kan wel maar met deze aanpassing gaat hij echt al veel beter zeker onderin.
Ik had dat probleem in het begin ook en wilde hem verkopen.. Toch nog het kapje en de bocht geprobeerd en nu helemaal top..

Wat de bocht betreft met pasvorm klopt.. Maar de pasvorm is veranderd eind juni.. En paste perfect. Nu mooi aan het blauw maken ;)

Aaaaah kijk! Dat klinkt goed.
Dan schrap ik het hele powercommander / Sas-delete etc verhaal maar even.

Thx voor de antwoorden!
 
be51762cdc.png


Weekendje wezen sturen in de buurt van Willingen/Winterberg.
Helemaal content met de 701 in z'n natuurlijke habitat.

(op die afschuwelijke spiegels na dan, want mijn god wat zijn die dingen lelijk, niet zo lelijk als de originele husky spiegels, maar mijn god wat zijn ze lelijk. Maar je moet iets als je met een groep rijdt, thuis rijdt ik zonder spiegels).

2200km in 2 weken tijd sinds aanschaf is ook niet gek. :D
 
Zoek eens op Zefal Spy. Daar rij ik mee op mn SM. Werken best behoorlijk en vallen helemaal niet op...
20180218_134214.jpg
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Weekendje wezen sturen in de buurt van Willingen/Winterberg.
Helemaal content met de 701 in z'n natuurlijke habitat.

(op die afschuwelijke spiegels na dan, want mijn god wat zijn die dingen lelijk, niet zo lelijk als de originele husky spiegels, maar mijn god wat zijn ze lelijk. Maar je moet iets als je met een groep rijdt, thuis rijdt ik zonder spiegels).

2200km in 2 weken tijd sinds aanschaf is ook niet gek. :D
Ik heb van die ronde bar end spiegels van ebay voor 11 euro werken perfect.
 
Goedemiddag,

Mijn naam is Tidde en ik ben nieuw op het motorforum, gistermiddag ben ik trotse eigenaar geworden van een Husqvarna 701 uit 2016.

Na dit forum te hebben gelezen, weet ik zeker dat ik veel leuke kilometers ga maken !

Motor groet,

Tidde
 

Bijlagen

  • 4334731E-9575-4D4F-A041-185442159ABC.png
    4334731E-9575-4D4F-A041-185442159ABC.png
    138,3 KB · Weergaven: 34
Goedemiddag mede husqvarna eigenaren,
even een vraagje. welke motor olie gebruiken jullie ?
ik zit te denken aan deze
Motul Motorolie 7100 4T 10W50 4L

heb niet zoveel verstand van olie..

groet
Tidde
 
Het owners manual zegt 10w50. Maar 10w60 is ook goed. Ik zelf heb Motorex Cross Power, maar ook Bel-ray Thumper of Motol gaat prima.
 
Heren.

Ik hoor jullie er ook al over, zwakke low rpm"s.
Ik heb enkel een leovince slip-on.
t is soms gewoon link, in eens krijg ik mn kracht wel en voor je het weet loop je um.

Heeft iemand ervaring met de rottweiler fuel dongle?
 
Heren.

Ik hoor jullie er ook al over, zwakke low rpm"s.
Ik heb enkel een leovince slip-on.
t is soms gewoon link, in eens krijg ik mn kracht wel en voor je het weet loop je um.

Heeft iemand ervaring met de rottweiler fuel dongle?
 
Heren.

Ik hoor jullie er ook al over, zwakke low rpm"s.
Ik heb enkel een leovince slip-on.
t is soms gewoon link, in eens krijg ik mn kracht wel en voor je het weet loop je um.

Heeft iemand ervaring met de rottweiler fuel dongle?

Ik snap je verhaal niet zo goed. Beschrijf het eens met wat meer details. Want met "Loop je hem" weet ik niet wat je bedoelt.
En welk type 701 heb je? een 2016 of een nieuw model?
Wat is je tandwielverhouding?

Ik vind namelijk mijn 701 namelijk super voorspelbaar qua opbouw van het vermogen.


Wat betreft de Fuel Dongle:

De Fuel Dongle elimineert de Lambdasonde in de uitlaat en vervangt deze door een 'weerstand' waardoor de motor altijd het mengsel op een vaste waarde probeert houdt. De Lambdasonde geeft door middel van de uitlaatgassen een waarde door aan de ECU, waarna de ECU het mengsel bij-regelt om op de ingestelde waarde (die in de Map zit van de ECU) te behalen. De Fuel Dongle eliminieert de gemeten waarde van de lambdasonde en geeft een vaste waarde af. Deze vaste waarde zorgt ervoor dat de ECU denkt dat de motor 'Arm' loopt (veel lucht t.o.v. brandstof) waardoor de ECU meer brandstof gaat inspuiten.

Je mag dus verwachten dat de motor iets rijker onderin gaat lopen dan standaard, waardoor hij iets soepeler wordt.
 
Ik snap je verhaal niet zo goed. Beschrijf het eens met wat meer details. Want met "Loop je hem" weet ik niet wat je bedoelt.
En welk type 701 heb je? een 2016 of een nieuw model?
Wat is je tandwielverhouding?

Ik vind namelijk mijn 701 namelijk super voorspelbaar qua opbouw van het vermogen.


Wat betreft de Fuel Dongle:

De Fuel Dongle elimineert de Lambdasonde in de uitlaat en vervangt deze door een 'weerstand' waardoor de motor altijd het mengsel op een vaste waarde probeert houdt. De Lambdasonde geeft door middel van de uitlaatgassen een waarde door aan de ECU, waarna de ECU het mengsel bij-regelt om op de ingestelde waarde (die in de Map zit van de ECU) te behalen. De Fuel Dongle eliminieert de gemeten waarde van de lambdasonde en geeft een vaste waarde af. Deze vaste waarde zorgt ervoor dat de ECU denkt dat de motor 'Arm' loopt (veel lucht t.o.v. brandstof) waardoor de ECU meer brandstof gaat inspuiten.

Je mag dus verwachten dat de motor iets rijker onderin gaat lopen dan standaard, waardoor hij iets soepeler wordt.

Ik rij een husq SM 701 2018, tandwiel verhouding orgineel.
Met (Loop je hem) bedoel ik het engelse woord loop, te ver gaan met een wielie.

Heb soms ook, dat die kracht stoot um in eens onverwachts op zn achterwiel zet.
Het krachts verschil tussen die laag toeren en hoger toeren is wel erg groot, in eens ook.
Met orginele uitlaat was dat minder denk ik, maar mijn kap begon te smelten met de orginele uitlaat, dat was de hoofd reden van mn uitlaat wissel.

Ik lees wel goede dinge over die dongel, vandaar mn vraag hier, hoe jullie er over denken.
 
Ik rij een husq SM 701 2018, tandwiel verhouding orgineel.
Met (Loop je hem) bedoel ik het engelse woord loop, te ver gaan met een wielie.

Heb soms ook, dat die kracht stoot um in eens onverwachts op zn achterwiel zet.
Het krachts verschil tussen die laag toeren en hoger toeren is wel erg groot, in eens ook.
Met orginele uitlaat was dat minder denk ik, maar mijn kap begon te smelten met de orginele uitlaat, dat was de hoofd reden van mn uitlaat wissel.

Ik lees wel goede dinge over die dongel, vandaar mn vraag hier, hoe jullie er over denken.

Ja maar wat verwacht je van die dongle? dat de power onderin beter wordt? of bovenin rustiger?
De Dongle is een tussenoplossing en in mijn ogen geen echt goede oplossing. Wat dat ding in essentie doet, is een gemeten, variabele waarde vervangen voor een vaste waarde.

Ik herken mij echt totaal niet in de beschrijving die jij geeft over de krachtafgifte van een 701, zeker niet gezien jouw tandwielverhouding standaard is.

Daarnaast zorgt een slip-on echt niet voor een extreme toename in vermogen, maar zorgt voor een mindere restrictie. Waardoor de motor dus makkelijker loopt.
Zeker gezien de inlaat van de 701 de grootste restrictie is bij een 701. Wil je extra vermogen, dan moet je de inlaat aanpassen.

Wil je het helemaal goed doen. Inlaat + Uitlaat + Power Commander V + Custom map.
 
Bedankt voor je reactie,
Ja idd, maar ik hou het wel zo.
Ik zit nog vol in de garantie, en kracht zat idd.

Nog een vraag*D
Ik heb geen mapping switch? SM 08-2018.
In mn manual komt tie ook niet voor, en na 2017 hoeft de mapping ook niet aangepast te worden bij meeste uitlaten/ luchtfilters, weet u daar ook wat meer over?
 
Bedankt voor je reactie,
Ja idd, maar ik hou het wel zo.
Ik zit nog vol in de garantie, en kracht zat idd.

Nog een vraag*D
Ik heb geen mapping switch? SM 08-2018.
In mn manual komt tie ook niet voor, en na 2017 hoeft de mapping ook niet aangepast te worden bij meeste uitlaten/ luchtfilters, weet u daar ook wat meer over?

Mapping switch is alleen bij de 2016 modellen(met blauwe radiateur kappen). Vanaf 2017 zijn de motoren veranderd (extra balansas, meer toeren en meer vermogen en Euro4) en is die switch komen te vervallen.

Mijn 2017 701 rijdt al 11.500km met Akrapovic en standaard mapping. Loopt super, al merk ik wel dat hij met DB-killer erin, iets meer minder mooi loopt als met DB-killer eruit.


Om dat probleem te elimineren (ik rijd in Duitsland met DB-killer in de uitlaat en in NL zonder de DB-killer) gaat de volgende week de 701 na PCV+DNA Filter installatie naar de testbank voor 2 custom maps in combinatie met een Mapswitch. Zodat ik zeker weet dat het blok in beide configuraties perfect loopt.

Het extra vermogen is een mooie extra.
 
Aaaaaa oke, Thanks, was dr echt benieuwd naar.
Ja wel leuk, als ik uit de garantie ben ga ik ook wat spelen.
 
Mapping switch is alleen bij de 2016 modellen(met blauwe radiateur kappen). Vanaf 2017 zijn de motoren veranderd (extra balansas, meer toeren en meer vermogen en Euro4) en is die switch komen te vervallen.

Mijn 2017 701 rijdt al 11.500km met Akrapovic en standaard mapping. Loopt super, al merk ik wel dat hij met DB-killer erin, iets meer minder mooi loopt als met DB-killer eruit.


Om dat probleem te elimineren (ik rijd in Duitsland met DB-killer in de uitlaat en in NL zonder de DB-killer) gaat de volgende week de 701 na PCV+DNA Filter installatie naar de testbank voor 2 custom maps in combinatie met een Mapswitch. Zodat ik zeker weet dat het blok in beide configuraties perfect loopt.

Het extra vermogen is een mooie extra.
kunnen ze bij de 701 wel in de software komen dan of laat je hem mappen der mate van een powercommander?
 
Heren, de 15 minute idle reset? doen jullie daar aan?


The 'famous' 15 minute idle reset procedure. This resets the adaptive base values of the ECU. It won't transform the bike but it can make a worthwhile improvement. It is very important that the engine is stone cold. One or two hours after riding is not enough! Do this after the bike has been off for a full night or day. Start the engine and let it idle for 15 minutes without touching anything. After 15 minutes, switch the engine off with the ignition key. Done. During this procedure you won't see or hear anything happening besides the idling and (probably) the fan. Don't worry, the reset is done. Besides after certain maintenance or parts replacement, you could consider doing it twice a year with the turning of the seasons. A reset for the colder autumn & winter period and one time for warmer conditions during spring & summer. This is not mandatory or needed and don't expect miracles.
 
Terug
Bovenaan Onderaan