KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

  • De brandstofpomp is onbetrouwbaar, maar of er een éénduidige oplossing is wordt betwijfeld. Heb zelf een solid state pomp van Facet en die lijkt niet kapot te willen in ieder geval

Opmerking over de brandstof pomp kun je ook gewoon de DR_bean upgrade plaatsen zodat alles zoveel mogelijk origineel blijft en is ook niet kapot te krijgen: lc8.nl :: Bekijk onderwerp - bezinepomp modificatie

op dit forum is nog meer info te vinden
 
@Unruled: Dat zijn berichten waar ik wat mee kan!
Hoe heftig het all-road gebeuren wordt is nog te bezien. Ik moet eerst nog inspiratie krijgen voor m'n trip (net een topic aangemaakt).

- Heb je niet snel last dat die pijpen aan de grond zitten? Het bied veel voordelen, maar ziet er helaas niet uit vind ik. Misschien wel iets om over na te denken.
- Carterpan is inderdaad dan de moeite om naar te kijken. Ik zat te denken aan zelf iets maken, maarja om dan de degelijkheid van origineel op te offeren... Nouja goed gezien dat niet zo degelijk blijkt te zijn maar eens wat aandacht aan schenken.
- Die standaard is wel een dingetje, echter is 150 dollar voor een beugeltje wel veel. Ik ga er eens naar kijken wat ik zelf kan doen.
- De brandstofpomp lees ik zo weinig over (mijne doet het iig al 81K), misschien eens in verdiepen. Ik zit wel te denken in een nood systeempje nu. Moeten de injectoren een bepaalde voordruk hebben of is het zolang ze brandstof krijgen goed? Mijn back-up jerrycan heeft een montage beugel (welke ik wel vast krijg hoger dan de injectoren) en een aftap kraantje waar een brandstof slangetje op past.
- Hoog spatbord dacht ik ook al aan. Monteren is super simpel en kost bijna niks dus voor zo'n trip zeker de moeite.
- SAS zijn we het wel over eens.
- Li-Ion accu's heb ik zelf goede ervaringen mee, echter nog niet met door beekjes en rivieren waden natuurlijk (dat sowieso nog maar op 250cc max).
- Bagage rek wil ik gewoon een echte van Givi dus is gewoon prima spul. Vind het H&B overkill lomp. Tassen twijfel ik over. Eerder (en op straat) wil ik er gewoon niet aan. Off-road is echter wel een dingetje dus toch maar eens naar kijken. Vanuit mijn Alphine/Trekking pak ik veel lichter (25 kg incl tas, eten (3 weken), kampeerspul, kleding) in dan wat ik overal op de motorfora zie dus denk dat ik met 2 kleine tassen en een 5L jerrycan (alleen vol als nodig) op t topkofferrek wel voorzien ben.
- Momenteel heb ik een rare ver straler achter m'n kuipruit (reflecteert en helpt dus weinig) en 2 grote lompe breedstralers op de valbeugels. Hier wil ik wat eleganters voor natuurlijk.

Die extra tank, past dat met je ABS module (deze wil ik wel houden).
 
@Unruled: Dat zijn berichten waar ik wat mee kan!
Hoe heftig het all-road gebeuren wordt is nog te bezien. Ik moet eerst nog inspiratie krijgen voor m'n trip (net een topic aangemaakt).

- Heb je niet snel last dat die pijpen aan de grond zitten? Het bied veel voordelen, maar ziet er helaas niet uit vind ik. Misschien wel iets om over na te denken.
- Carterpan is inderdaad dan de moeite om naar te kijken. Ik zat te denken aan zelf iets maken, maarja om dan de degelijkheid van origineel op te offeren... Nouja goed gezien dat niet zo degelijk blijkt te zijn maar eens wat aandacht aan schenken.
- Die standaard is wel een dingetje, echter is 150 dollar voor een beugeltje wel veel. Ik ga er eens naar kijken wat ik zelf kan doen.
- De brandstofpomp lees ik zo weinig over (mijne doet het iig al 81K), misschien eens in verdiepen. Ik zit wel te denken in een nood systeempje nu. Moeten de injectoren een bepaalde voordruk hebben of is het zolang ze brandstof krijgen goed? Mijn back-up jerrycan heeft een montage beugel (welke ik wel vast krijg hoger dan de injectoren) en een aftap kraantje waar een brandstof slangetje op past.
- Hoog spatbord dacht ik ook al aan. Monteren is super simpel en kost bijna niks dus voor zo'n trip zeker de moeite.
- SAS zijn we het wel over eens.
- Li-Ion accu's heb ik zelf goede ervaringen mee, echter nog niet met door beekjes en rivieren waden natuurlijk (dat sowieso nog maar op 250cc max).
- Bagage rek wil ik gewoon een echte van Givi dus is gewoon prima spul. Vind het H&B overkill lomp. Tassen twijfel ik over. Eerder (en op straat) wil ik er gewoon niet aan. Off-road is echter wel een dingetje dus toch maar eens naar kijken. Vanuit mijn Alphine/Trekking pak ik veel lichter (25 kg incl tas, eten (3 weken), kampeerspul, kleding) in dan wat ik overal op de motorfora zie dus denk dat ik met 2 kleine tassen en een 5L jerrycan (alleen vol als nodig) op t topkofferrek wel voorzien ben.
- Momenteel heb ik een rare ver straler achter m'n kuipruit (reflecteert en helpt dus weinig) en 2 grote lompe breedstralers op de valbeugels. Hier wil ik wat eleganters voor natuurlijk.

Die extra tank, past dat met je ABS module (deze wil ik wel houden).


Neem aan dat je zelf ook helemaal afgetraind bent en kilo te zwaar:+. Anders ben je net een dikke bierbuik op een ted
Nu de fiets weer mooi loopt heb ik het in de vingers gekregen om er meer mee te gaan sleutelen 8)7

In de ervaring die ik opgedaan heb in mijn Alphine/Trekking vakanties weet ik dat kg's heel zwaar kunnen wegen en dan vooral de laatste paar. Dus daarom ook in het motorrijden maar eens aandacht aan schenken.
Voor en achter even op een weegschaal gezet: afgetankt, zonder koffers: 123 kg voor 121 kg achter wat een dikke 244 kg maakt!

Eigenlijk vind ik dit gewoon veel te veel, zeker gezien ik nog wat wil gaan reizen en je hem dan al snel vol hangt met koffers en een jerrycan. De Adventure zal dus op dieet moeten en wat gaan afvallen. Een mooi streefgewicht leek me 220 kg afgetakt zodat ik met 3 volle koffers en een jerrycan onder de 250 kg blijf.
Ik heb al een aantal ideeën, maar hoop op nog wat inzichten vanaf jullie kant die ik over het hoofd gezien heb!

- 2 dempers vervangen voor een 2 in 1 systeem. Volgens vage berichten (iedereen heeft het over gewicht besparing, maar nergens staat hoeveel) is dat al de eerste ca 10 kg.
- Lithium ion accu zou naar zeggen een kg of 3 schelen.
- SAS systeem verwijderen zou ca 1,1 kg schelen (volgens Rottweiler tuning).
- Ik wil het H&B setje met rekken verkopen en overstappen op GIVI, die koffers zijn gewoon lichter, het frame daarvoor ook zeker (sterk genoeg heb ik met mijn F650 gemerkt). Wat dat zonder koffers zou schelen weet ik niet, ik weet echter wel dat er tussen de koffers flink verschil zit. Morgen eens wegen.
- De voorgaande eigenaren hebben er ontzettend zware breedstralers op gezet. On-road nog weinig aan gehad, kan me echter wel voorstellen dat het off-road zo rond de schemering aardig scheelt. Dit moet echter lichter kunnen natuurlijk (hier komen we in grammen jagers terrein).

Verder hoop ik eigenlijk van een stukje kennis/creativiteit van jullie gebruik te kunnen maken!


Neem aan dat je zelf ook helemaal afgetraind bent en geen kilo te zwaar :+. Anders ben je net als een dikke bierbuik op een te dure racefiets:P.
 
@Unruled: Dat zijn berichten waar ik wat mee kan!
Hoe heftig het all-road gebeuren wordt is nog te bezien. Ik moet eerst nog inspiratie krijgen voor m'n trip (net een topic aangemaakt).

- Heb je niet snel last dat die pijpen aan de grond zitten? Het bied veel voordelen, maar ziet er helaas niet uit vind ik. Misschien wel iets om over na te denken.
- Carterpan is inderdaad dan de moeite om naar te kijken. Ik zat te denken aan zelf iets maken, maarja om dan de degelijkheid van origineel op te offeren... Nouja goed gezien dat niet zo degelijk blijkt te zijn maar eens wat aandacht aan schenken.
Mooi of niet is smaak natuurlijk, ik vind het wel wat maar het is natuurlijk compleet anders dan origineel. Aan de grond krijg je ze niet, de bashplate zit er natuurlijk overheen (mits je de goeie hebt)
- Die standaard is wel een dingetje, echter is 150 dollar voor een beugeltje wel veel. Ik ga er eens naar kijken wat ik zelf kan doen.
In mijn geheugen was ie ook niet zo duur :+ Heb zo te zien 95 pond betaald... maar dat scheelde destijds niks.
- De brandstofpomp lees ik zo weinig over (mijne doet het iig al 81K), misschien eens in verdiepen. Ik zit wel te denken in een nood systeempje nu. Moeten de injectoren een bepaalde voordruk hebben of is het zolang ze brandstof krijgen goed? Mijn back-up jerrycan heeft een montage beugel (welke ik wel vast krijg hoger dan de injectoren) en een aftap kraantje waar een brandstof slangetje op past.
Ze moeten wel een bepaalde druk leveren, maar zoals hierboven gezegd kun je hem ook modificeren om betrouwbaarder te zijn.
- Hoog spatbord dacht ik ook al aan. Monteren is super simpel en kost bijna niks dus voor zo'n trip zeker de moeite.
- SAS zijn we het wel over eens.
- Li-Ion accu's heb ik zelf goede ervaringen mee, echter nog niet met door beekjes en rivieren waden natuurlijk (dat sowieso nog maar op 250cc max).
- Bagage rek wil ik gewoon een echte van Givi dus is gewoon prima spul. Vind het H&B overkill lomp. Tassen twijfel ik over. Eerder (en op straat) wil ik er gewoon niet aan. Off-road is echter wel een dingetje dus toch maar eens naar kijken. Vanuit mijn Alphine/Trekking pak ik veel lichter (25 kg incl tas, eten (3 weken), kampeerspul, kleding) in dan wat ik overal op de motorfora zie dus denk dat ik met 2 kleine tassen en een 5L jerrycan (alleen vol als nodig) op t topkofferrek wel voorzien ben.
Minder meenemen is beter, maar 'k zou het nog steeds in tassen doen :+
- Momenteel heb ik een rare ver straler achter m'n kuipruit (reflecteert en helpt dus weinig) en 2 grote lompe breedstralers op de valbeugels. Hier wil ik wat eleganters voor natuurlijk.

Die extra tank, past dat met je ABS module (deze wil ik wel houden).
Nee, maar ik heb ook geen ABS. Daarvoor moest de ABS pomp verplaatst worden of zo geloof ik... geen last van.
 
Neem aan dat je zelf ook helemaal afgetraind bent en geen kilo te zwaar :+. Anders ben je net als een dikke bierbuik op een te dure racefiets:P.
Ik heb me nooit zo druk gemaakt over het gewicht, ik reed met valbeugels voor en het HB rek achter rond, ding volgehangen met verstralers, (te) veel bagage en weet ik veel wat. Was nog altijd prima te doen, in tegenstelling tot de Tiger 800XC van een vriend van me, dat ding is gewoon niet geschikt voor offroad.

Maar, back on point, ik weeg inderdaad geen gram te veel. Maar daar hoef ik niets voor te doen, dus dat is niet zo bijzonder verder :P
 
Goedenavond, ik ben van plan een 990 SMR te kopen. Zojuist mijn R6 verkocht na een paar maanden omdat ik die toch niet zo leuk vond vergeleken met mijn 690 smcr. Maar ik wil toch wel wat meer pk's en een grotere motor nu ik mijn A rijbewijs heb.

Hebben jullie misschien tips waar ik op moet letten bij de aanschaf en wat een nette prijs is? Ik hou het al een maand in de gaten en zat naar deze te kijken: ≥ KTM 990 SUPERMOTO R (bj 2009) - Motoren | KTM - Marktplaats.nl , vind hem eigenlijk nog aan de prijzige kant. Zou graag jullie mening horen, alvast bedankt voor de reacties :)
 
Goedenavond, ik ben van plan een 990 SMR te kopen. Zojuist mijn R6 verkocht na een paar maanden omdat ik die toch niet zo leuk vond vergeleken met mijn 690 smcr. Maar ik wil toch wel wat meer pk's en een grotere motor nu ik mijn A rijbewijs heb.

Hebben jullie misschien tips waar ik op moet letten bij de aanschaf en wat een nette prijs is? Ik hou het al een maand in de gaten en zat naar deze te kijken: ≥ KTM 990 SUPERMOTO R (bj 2009) - Motoren | KTM - Marktplaats.nl , vind hem eigenlijk nog aan de prijzige kant. Zou graag jullie mening horen, alvast bedankt voor de reacties :)

Vraag even of de witte randen onbeschadigd zijn. Ik heb een tijdje een smr overwogen maar heb er vanaf gezien (950 SMR gekozen). Mij viel het toen op dat de scherpe witte kuipdelen achter/onder het zadel best vaak gekrast waren.
 
Goedenavond, ik ben van plan een 990 SMR te kopen. Zojuist mijn R6 verkocht na een paar maanden omdat ik die toch niet zo leuk vond vergeleken met mijn 690 smcr. Maar ik wil toch wel wat meer pk's en een grotere motor nu ik mijn A rijbewijs heb.

Hebben jullie misschien tips waar ik op moet letten bij de aanschaf en wat een nette prijs is? Ik hou het al een maand in de gaten en zat naar deze te kijken: ≥ KTM 990 SUPERMOTO R (bj 2009) - Motoren | KTM - Marktplaats.nl , vind hem eigenlijk nog aan de prijzige kant. Zou graag jullie mening horen, alvast bedankt voor de reacties :)

Nette prijs voor een nette fiets zo op het oog. Paar honderd krijg je er vast wel af
 
Goedenavond, ik ben van plan een 990 SMR te kopen. Zojuist mijn R6 verkocht na een paar maanden omdat ik die toch niet zo leuk vond vergeleken met mijn 690 smcr. Maar ik wil toch wel wat meer pk's en een grotere motor nu ik mijn A rijbewijs heb.

Hebben jullie misschien tips waar ik op moet letten bij de aanschaf en wat een nette prijs is? Ik hou het al een maand in de gaten en zat naar deze te kijken: ≥ KTM 990 SUPERMOTO R (bj 2009) - Motoren | KTM - Marktplaats.nl , vind hem eigenlijk nog aan de prijzige kant. Zou graag jullie mening horen, alvast bedankt voor de reacties :)
Ik heb zeven jaar een gsxr 750 gehad, ondertussen een 640 Supermoto gekocht omdat ik wat anders wou.
Dit beviel erg goed, zo goed dat ik niet of nauwelijks nog op de gsxr reed.
Toch ontbrak er wel wat vermogen op de 640, na een lange zoektocht een smr 990 met de juiste opties gevonden.
Ik kan niet anders zeggen dan dat het een erg leuke motor is, wel oncomfortabel (ligt misschien aan mij) en hij zuipt behoorlijk... maar voorlopig blijft deze.
Ga anders eerst eens proef rijden, grote kans dat je verkocht bent!
 
Bedankt voor de reacties!
"en hij zuipt behoorlijk..." Ongeveer 1 op 16? Of heb ik het dan helemaal mis.

Misschien inderdaad even bij die motor kijken, thx voor de tip.
 
Mijn 950 Adventure rijdt 1:14. Maakt niet uit wat ik doe, of hoe ik hem afstel. Heel bijzonder. 't Schijnt wel aan de hoge kant te zijn, maar meer dan 1:16 moet je sowieso niet op rekenen.
 
Ik zit ook rond de 1:15 met mijn 950 SMR, lange stukken snelweg kun je naar de 1:16, binnendoor en stads-werk ga je makkelijk naar de 1:14.
Die paar euro per jaar in vergelijking met een zuinige fiets is het plezier wel waard ;)
 
Dat klinkt niet helemaal lekker als je het mij vraagt. Heb je hem wel eens op de bank gehad om de afstelling te controleren? Is snel terugverdiend met dit verbruik!
Motor is onlangs afgesteld op compleet uitlaat systeem en motohooligan luchtfilter kast. Met akrapovic map eerder liep hij 1 op 11 ofzo.
Ik rij meestal wel behoorlijk door.
 
Mijn rij stijl vlot op trekken en 10-20km boven max snelheid. Met rottweiler filter en Akra’s en 43 tandwiel achter. Ik haal 1:16 - 1:18 afhankelijk van route (veel remmen en optrekken = 1:16 maar bij langere stukken is 1:18)
 
790 Adventure geïntroduceerd op de EICMA. Zou KTM straks dan eindelijk weer een nieuwe SM(R) gaan maken, nu ze er weer een geschikt blok voor hebben...? Iemand handig met Fotoshop?
 
Terug
Bovenaan Onderaan