Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

een écht dom mens zou niet kunnen starten en wegrijden.... domheid bij mensen uit zich vooral in ego.
ze weten echt wel waar je op doelt als je ze aanspreekt, maar weten ook dat de waarheid over waarom ze zo doen niet gepikt word.
dus geven ze de vinger of een grote smoel, en hopen zich daarmee er onder uit te werken....

iedereen maakt fouten...
maar bijv geen richting aangeven uit gemakzucht terwijl je ziet dat de andere auto's bij het kruispunt dat wel doen, of gewoon doorrijden bij een zebrapad terwijl mensen aan het oversteken zijn, of een blinde z'n geleide stok uit de handen rijden... dat zijn geen oeps momentjes, maar expres geen rekening houden met anderen.
en hoe dom ze ook zijn: hiervan zijn ze zich wel degelijk bewust... ze pikken het alleen niet als ze erop aangesproken worden.

on topic: gisteren meegemaakt dat een koekblikker misschien dacht dat ik op het fietspad thuis hoorde....
reden allebij op een 50 weg en hij/zij had geen zin om achter me te rijden, en haalde in terwijl een tegenligger aankwam.
ik dacht al van: ´die komt weer naar rechts als ie naast me zit´ en ja hoor!
gelukkig had ik al mn gas losgelaten zodat ie naar rechts kon vóór het tot een botsing kon komen met de tegemoetkomende auto.
daarna ging ie er met brullende motor vandoor, terwijl ik hem hoofdschuddend nakeek....

Gr.
Lonewulf
 
Laatst bewerkt:
...
ik dacht al van: ´die komt weer naar rechts als ie naast me zit´ en ja hoor!
gelukkig had ik al mn gas losgelaten zodat ie naar rechts kon vóór het tot een botsing kon komen met de tegemoetkomende auto.
daarna ging ie er met brullende motor vandoor, terwijl ik hem hoofdschuddend nakeek....

Gr.
Lonewulf
Heb je goed op gereageerd :Y
Velen zouden "hun plaats opgeëist" hebben, en ernaast blijven rijden, of hem ervoor trekken, met tot gevolg, grote kans op aanrijding. Dat je dan in je recht bent is maar een magere troost vergeleken met alle miserie die je erbij krijgt.
 
Ook hier oppassen met te snel oordelen. Mijn instructeur reed meestal op de motor achter mij. Echter, wanneer hij na mij een leerling moest ophalen voor een B-examen, pakte hij de auto. Dat is 2x gebeurd. Ik had er geen probleem mee dat hij met de auto achter me reed. Het was zelfs leerzaam, want hij liet me zien wat blikkers geneigd zijn om te doen (blikkeracties waar we ons in dit topic druk over maken :+) waar ik als motorrijder rekening mee moet houden. Verder nam hij ook de auto mee tijdens het AVD examen. Ik heb een prima instructeur gehad!

Uiteraard ben ik wel van mening dat een motorinstructeur doorgaans les moet geven met zijn eigen motor! Echter, ik had (en heb nog steeds) er begrip voor dat het niet altijd kon.
Ik heb er geen probleem mee gehad en het AVD-examen in één keer gehaald.
Heb je goed op gereageerd :Y
Velen zouden "hun plaats opgeëist" hebben, en ernaast blijven rijden, of hem ervoor trekken, met tot gevolg, grote kans op aanrijding. Dat je dan in je recht bent is maar een magere troost vergeleken met alle miserie die je erbij krijgt.

Zeker op de motor eis je nooit je plaats op maar laat je ze hun gang gaan en zorg je dat je ruimte om je heen hebt :Y
 
Ben benieuwd hoeveel mensen die dit schrijven het ook daadwerkelijk zo doen.

Eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat nu ik dit lees.... ik het wel heel verstandig vind en misschien zelf ook eens moet overwegen om zo te handelen. 🤔
 
Ben benieuwd hoeveel mensen die dit schrijven het ook daadwerkelijk zo doen.

Eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat nu ik dit lees.... ik het wel heel verstandig vind en misschien zelf ook eens moet overwegen om zo te handelen. 🤔


Hier zitten de beschaafde motorrijders,die over t algemeen het vrij goed kunnen vertellen hoe een ander moet :]
 
Ben benieuwd hoeveel mensen die dit schrijven het ook daadwerkelijk zo doen.

Eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat nu ik dit lees.... ik het wel heel verstandig vind en misschien zelf ook eens moet overwegen om zo te handelen. 🤔
Ik ben verstandiger gaan worden door te gaan motorrijden.
Bijvoorbeeld:
Voorrang van rechts. Met de auto eiste ik die ook op als ik die had, met de motor ben ik gaan beseffen dat dit niet zo erg verstandig was.
 
Nee dat verstand heb ik niet gekregen bij de letter A op mijn rijbewijs. Stond achteraan in de rij denk ik. Mag graag nog eens doorbulderen. Ondanks toch al eens klem te hebben gezeten tussen mijn motor en een auto. Of een koprol over een auto heen.

Maar dat ligt meer aan mijn koppigheid. Vandaar dat ik de wijze lessen hierboven toch eens in overweging ga nemen
 
Helemaal met Gilles eens, maar Tcat zegt ook al: "Zet Poes dan ook zo neer, dat ik iig niet van mijn sokken kan worden gereden, en dat men mij dus ook daadwerkelijk ziet.". Dus ik denk dat hij dat ook al deed. En ik ga er ook meestal naast staan. Hooguit als iemand echt ziek veel ruimte overlaat voor het verkeerslicht; met name als iemand twee meter voor de de detectielussen stopt (waarom zo veel mensen dat doen? Zouden ze denken dat het flitsdingen zijn?), dan ga ik daar maar op staan.

Waar ik het dan weer niet mee eens ben is je motorfiets structureel "Poes" noemen.

@Gilles, this ook niet zo dat ik hem er 5cm voor zet.
Zorg wel dat er minimaal 2 motor lengtes tussen zit. Bij dat stoplicht gaat dat makkelijk.
Sta er iedere dag, en weet ondertussen wanneer het licht op groen gaat:+:+

@SB
Dat is heel makkelijk uit te leggen.
Volledige naam van de motor:
Thundercat = Donderpoes = Poes
Letterlijke vertaling dus:P
 
Ik probeer me daar iets bij voor te stellen, handschoenen aan, helm op en dan vragende gebaren maken. Help me eens op weg, hoe doe je dat ? :P







Of met de auto,trein,bus gaan als je je nu al zo'n zorgen maakt of in de regen in het donker op de motor voor jou wel verstandig is.

Of je blijft op je werk, scheelt ook weer km.
Nou....
Vanochtend dus toch maar met de motor. Het ritje zelf viel zoals verwacht enorm mee, gewoon weer effe wennen om in de regen te rijden.
Maar ik had toch écht niet in de file willen staan. Om 6.00 uur ochtends stond er op mijn stuk op de A2 al anderhalf uur vertraging.

Nu was ik mooi op tijd voor alles. :)

Als het echt gaat stormen of sneeuw ijzel achtige dingen, nee dan blijft mijn smurf binnen staan. Ik ook trouwens ;-p
dagje thuis werken wordt het dan.
 
Lekker nat vanmorgen. Een fietser ging onderuit door de natte blaadjes. Gelukkig geen verwondingen, hij stond snel weer overeind en ik kon weer door :]
 
@Gilles, this ook niet zo dat ik hem er 5cm voor zet.
Zorg wel dat er minimaal 2 motor lengtes tussen zit. Bij dat stoplicht gaat dat makkelijk.
Sta er iedere dag, en weet ondertussen wanneer het licht op groen gaat:+:+
Maar dan nog, mensen vinden dat gewoon niet prettig. Kan je stom vinden of onterecht, maar het is nu eenmaal een feit. Ik probeer het wel eens zo uit te leggen: stel je bent een sprinter, laten we zeggen op de schaats. Je staat op de baan, klaar voor de start en je wil eens lekker goed van de start gaan!
Dan komt Sven Kramer. en die gaat recht voor je staan. Want hij is toch sneller. Niet leuk toch?
En dan gaat hij vervolgens ook nog kalmpjes voor je beetje opwarmen.
Als hij nou náást je was gaan staan, had je het misschien nog leuk gevonden ook.
 
Nou....
Vanochtend dus toch maar met de motor. Het ritje zelf viel zoals verwacht enorm mee, gewoon weer effe wennen om in de regen te rijden.
Maar ik had toch écht niet in de file willen staan. Om 6.00 uur ochtends stond er op mijn stuk op de A2 al anderhalf uur vertraging.

Nu was ik mooi op tijd voor alles. :)

Als het echt gaat stormen of sneeuw ijzel achtige dingen, nee dan blijft mijn smurf binnen staan. Ik ook trouwens ;-p
dagje thuis werken wordt het dan.
Ik kon vanmorgen voor het eerst mijn regenpak in gebruik nemen. Stond eerst wel even te balen toen ik dat ding in de woonkamer aan stond te trekken, duurde me allemaal wel veel te lang. Tijdens het tanken brak het zweet me al uit.
Maar rijdend was het heerlijk! Behalve dat het lekker is dat je niets door voelt lekken :'), houdt het ook nog een partij koude rijwind tegen!

Inderdaad is het rijden in de regen gewoon een kwestie van even wennen. Net een iets ander mindset aannemen. bumperklevers nog wat makkelijker voorbij laten gaan, niet nog net even de vrachtwagen in willen halen voor de afrit, schijt hebben aan de rest als je de rotonde net even iets langzamer wil nemen omdat je je daar prettiger bij voelt.

Eenmaal op de snelweg was ik toch blij dat ik de optie motor + regenpak weer had verkozen boven koekblik. Die file had ik niet in willen staan :N
 
Vanochtend heb ik mijn nieuwe Restyle textiele motorpakken getest op de waterdichtheid en die 45 minuten in de regen heeft het makkelijk overleefd. :)

Met in de regen rijden heb ik geen moeite eigenlijk. De witte pijlen en strepen en zwarte asfaltstrepen probeer ik altijd wel te vermijden.
 
Ik heb nou denk ik zo'n 3 a 4 motorpakken versleten. Van budget tot "ver boven mijn budget". Uiteindelijk lekken ze allemaal... de ene wat later dan de andere -O-
Echt om moedeloos van te worden. Ja dan heb je nog van die jassen van 1000 euro of meer, maar dan laat ik me maar liever natregenen, die paar keer per jaar dat het zo vreselijk giet :X
 
Ik heb nou denk ik zo'n 3 a 4 motorpakken versleten. Van budget tot "ver boven mijn budget". Uiteindelijk lekken ze allemaal... de ene wat later dan de andere -O-
Echt om moedeloos van te worden. Ja dan heb je nog van die jassen van 1000 euro of meer, maar dan laat ik me maar liever natregenen, die paar keer per jaar dat het zo vreselijk giet :X

Nou daarover gesproken, zit ik al een tijdje met iets te tobben. Zit na te denken om te sparen voor Rukka Gore-Tex jassen, en dan niet de Z-liner membraan maar echt de 3-layer (Pro) membraan, zodat het regen niet in het textiel kan komen. Probleem is wel de prijs: een Rukka jas met 3-layer GTX is er vanaf 600 euro en een broek van dezelfde serie kost vrijwel evenveel. Terwijl een motor-regenbroek en -jas ongeveer 25-40 en 50 euro kost, respectievelijk en deze altijd te dragen is over motorjeans of textiel. Nogal een verschil dus
 
Hm, ook aan het sparen, maar wel voor een nieuwe Rukka set.

De huidige set wordt nu bijna tien jaar (?) in weer en wind gebruikt en is nog steeds 100% waterdicht. Het is dat de ritsen en klittebandjes aan het verslijten zijn en de gele kleuraccenten wat verkleuren, maar de Gore-tex doet haar werk nog steeds fantastisch..

Jarenlang heb ik van iets financieel makkelijk haalbare pakken gebruikt maar na eenmaal verwend te zijn met echt goed materiaal....
 
Ik heb nou denk ik zo'n 3 a 4 motorpakken versleten. Van budget tot "ver boven mijn budget". Uiteindelijk lekken ze allemaal... de ene wat later dan de andere -O-
Echt om moedeloos van te worden. Ja dan heb je nog van die jassen van 1000 euro of meer, maar dan laat ik me maar liever natregenen, die paar keer per jaar dat het zo vreselijk giet :X
Je kunt Restyle niet onder de dure merken scharen maar het is wel heel goed spul. Ik blijf hardstikke droog. En als de regenvoering kapot gaat haal ik gewoon een nieuwe, veel goedkoper als een complete jas/broek.
 
Ik was trouwens onder de indruk van de intelligentie van koeien. In de Pyreneeen zag ik het volgende tafereel: Er komt een colonne koeien aan. Moeder overste vooraan. Bij de weg aangekomen stopt ze en kijkt of het veilig is. Ze bleef staan en wachtte tot ze allemaal veilig aan de overkant waren. Daarna ging ze weer naar voren en nam de leiding weer over. Daar kunnen overstekende mensen nog wat van leren!
 
Overigens rij ik met een Rukka Realer. Kost wat, maar dan heb je echt een fantastisch pak voor de doorrijder. Ik zit ruim 30K km per jaar op de motor en tot voor kort zelfs 55k km (ben minder gaan werken en zo) en dit is het eerste pak dat na twee jaar nog steeds waterdicht en comfortabel is!
 
Overigens rij ik met een Rukka Realer. Kost wat, maar dan heb je echt een fantastisch pak voor de doorrijder. Ik zit ruim 30K km per jaar op de motor en tot voor kort zelfs 55k km (ben minder gaan werken en zo) en dit is het eerste pak dat na twee jaar nog steeds waterdicht en comfortabel is!

Dat kan ik alleen maar onderschrijven.

Mijn motoruniform heb ik nog nooit een waterdicht exemplaar van gehad.
Hoe het ook was, na 3 tot 4 uur voelde je het vochtig en nat worden. En met wat pech had je gewoon geen tijd een ander pak aan te gaan doen B|

Persoonlijk ben ik groot Clover en Rukka fan.
Kost idd 200 euro meer dan een normaal goed pak, maar het gaat wel 5 jaar mee en behoudt zijn kwaliteit. Kost dan dus nog maar 40 euro per jaar meer en dat heb ik er dan graag voor over.
Wat winterbestendigheid staat Rukka bij mij op nr 1.
 
Hmmm, niet echt helemaal compleet..
lees het volgende: Wat is Artikel 185 WvW | 112schade.nl

Toch is dat artikel een beetje slordig.

  • Er moet sprake zijn van een verkeersongeval tussen een motorrijtuig en een niet-motorrijtuig. Een botsing met het motorvoertuig is niet vereist. Het is voldoende dat het motorvoertuig bij het verkeersongeval betrokken is.
Als je in je uitleg als motorrijtuigen en motorvoertuigen door elkaar gaat gooien....
 
Terug
Bovenaan Onderaan