Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Allereerst leuk dat je je ook op het circuit aan het richten bent. Een erg leuke hobby.Hallo allemaal,
Op aanraden vanuit het 600RR topic zou ik hier mijn vraag nog eens willen stellen:
Ik heb afgelopen Augustus mijn eerste circuitdag gedaan waarbij ik meteen vrij heb gereden. Heb daarvoor weleens de landelijke motordagen gereden en heb aan brommerrace gedaan. Maar nog geen circuit dag dus.
Dit is mij wel dermate goed bevallen dat ik eraan zit te denken om het wat vaker te gaan doen. Ik heb een 600RR uit 2004 die gewoon bijna standaard is op het verenpakket, remmen, filter en uitlaat na.
Na de dag zeer voorzichtig te zijn begonnen (2.40) kreeg ik gaandeweg de sessies steeds meer gevoel. Mijn snelste tijd die dag was een 2.14, geen idee of dat snel is ofniet maar het ging wel lekker, maakt me verder ook niet zo veel uit.
Wat me opviel is dat ik wel een goede bochtsnelheid leek te hebben en ik met het aanremmen al goed vertrouwd raakte waardoor ik laat en harder durfde te remmen richting sessie 6. Echter verloor ik na mijn idee teveel tijd met het positioneren en kiezen van de ingangssnelheid van de bocht.
Kan ik nu beter een paar keer met instructeur gaan rijden om dit te verbeteren of is dit een kwestie van gewenning?
Bij het uitkomen van de bochten merkte ik dat ik geleidelijk over 2 wielen wat gleed maar dat voelde gewoon vertrouwd (ruskenhoek, stekkenwal, mandeveen)
Ik heb veel gekeken bij anderen maar merkte dat mijn rijstijl toch best veel scheelde met hun, de meeste gingen er harder in waar ik er weer harder uitkwam, dat waren dan vaak wel 1000's
Het hoeft zeker niet loei hard te gaan maar op een veilige manier harder rondgaan lijkt me wel leuk.
Er staat een sticker van Fron Row op je voorvork, dus ik zou het aan hun vragen.Weet er misschien iemand hoe ver de voorvork mag/kan in veren , ik heb het gevoel dat ik de veer helemaal in rem.
Bekijk bijlage 1338532
Hallo allemaal,
Op aanraden vanuit het 600RR topic zou ik hier mijn vraag nog eens willen stellen:
Ik heb afgelopen Augustus mijn eerste circuitdag gedaan waarbij ik meteen vrij heb gereden. Heb daarvoor weleens de landelijke motordagen gereden en heb aan brommerrace gedaan. Maar nog geen circuit dag dus.
Dit is mij wel dermate goed bevallen dat ik eraan zit te denken om het wat vaker te gaan doen. Ik heb een 600RR uit 2004 die gewoon bijna standaard is op het verenpakket, remmen, filter en uitlaat na.
Na de dag zeer voorzichtig te zijn begonnen (2.40) kreeg ik gaandeweg de sessies steeds meer gevoel. Mijn snelste tijd die dag was een 2.14, geen idee of dat snel is ofniet maar het ging wel lekker, maakt me verder ook niet zo veel uit.
Wat me opviel is dat ik wel een goede bochtsnelheid leek te hebben en ik met het aanremmen al goed vertrouwd raakte waardoor ik laat en harder durfde te remmen richting sessie 6. Echter verloor ik na mijn idee teveel tijd met het positioneren en kiezen van de ingangssnelheid van de bocht.
Kan ik nu beter een paar keer met instructeur gaan rijden om dit te verbeteren of is dit een kwestie van gewenning?
Bij het uitkomen van de bochten merkte ik dat ik geleidelijk over 2 wielen wat gleed maar dat voelde gewoon vertrouwd (ruskenhoek, stekkenwal, mandeveen)
Ik heb veel gekeken bij anderen maar merkte dat mijn rijstijl toch best veel scheelde met hun, de meeste gingen er harder in waar ik er weer harder uitkwam, dat waren dan vaak wel 1000's
Het hoeft zeker niet loei hard te gaan maar op een veilige manier harder rondgaan lijkt me wel leuk.
Weet er misschien iemand hoe ver de voorvork mag/kan in veren , ik heb het gevoel dat ik de veer helemaal in rem.
Bekijk bijlage 1338532
Ter info: de snelste 600s rijden richting de 1:40 met de langzame Ruskenhoek.[/QUOTE zei:Dat is wel heel bizar hard, zal vast voor een hele hoop aan onderdelen op en aan die machines zitten. Ik zou al blij zijn als ik er een seconde of 10 weet af te halen met mijn straatbanden.
@defik
Je moet ook geluk hebben met je "instructeur"
De meeste instructeurs zijn nl meer voorrijders dan instructeur.
Er zijn gasten zat, die retesnel zijn, maar met een uitleg van "later remmen" en "eerder op het gas" kun je geen zak mee.
Als je in een groep rijdt met 5 à 6 cursisten, dan is dat al teveel.
Ben zelf instructeur bij de Race-Academy geweest, nog ten tijde dat Jan de scepter zwaaide..........en daar was je echt instructeur met hooguit 2 à 3 cursisten. (ook daar had je mindere instructeurs)
Probeer zo ontspannen mogelijk te rijden, netjes je lijnen en soepel op het gas.
Als je dat in de basis lukt, dan ga je vanzelf stappen maken door je grenzen te verleggen.
Je merkt dan dat het net even sneller/beter kan.
En met een PC37/PC40 heb je het perfecte materiaal voor die basis.
Daar krijg ik als antwoord : vinger dikte , dus daar kan ik niks mee !Er staat een sticker van Fron Row op je voorvork, dus ik zou het aan hun vragen.
Met welke banden rij je nu?
@defik : CRT is een serieuze toko met in de regel redelijk goede voorrijders......met een beetje geluk krijg je ook een paar bruikbare tips.
Over 2 wielen glijden met een tijd rond 2.15 is wel vreemd.
Met dat soort rondetijden "vraag" je nog niet zoveel van je banden, ook niet met Pipo's 2CT.
Wat voor bandenspanning rij je mee? (zijn straatbanden, veel lager dan 2.4 V en 2.6 A zou ik niet doen)
En die kneedown moet geen doel op zich zijn, maar is een "hulpmiddel" om te voelen hoe groot je hellingshoek is. (het opvangen wat MM doet, is een utopie.....voor ons stervelingen is dat automatisch een crash)
Zorg er voor dat je houding voor het aanremmen en de bocht juist is (niet meer gaan verzitten).......en druk je kont naar achteren, zodat het gewicht ook achteraan zit. (voorkomt voor een deel een slingerende motorkont)
Ga maximaal met 1 bil (niet meer) naast het zadel zitten en steek je knie rustig uit (niet krampachtig want het sturen voelt dan heel raar aan)
Als je vertrouwen hebt en het wat harder gaat, komt de kneedown vanzelf.............maar forceer de KD niet, dan forceer je ms andere dingen.
Met standaard PP's is ook door prutsers zoals ik 1.58 te rijden.
Daar krijg ik als antwoord : vinger dikte , dus daar kan ik niks mee !
28mm, dat is wel een dikke vinger...Na heel wat rond gebeld te hebben heb ik begrepen dat het 28 mm is .
Dus we hebben nog wat te doen in deze winter.
Halo.
Nu weet ik dat ik een speciale stekker nodig heb. Nu vind ik die belachelijk duur dus kwam ik bij deze site terecht:
Honda ECU Flasher Hardware Cable Lead Kit
Heeft er iemand ervaring met deze kabel en verkoper? Of is er iemand die zo'n kabel te koop heeft?