racen op een pc40 / pc37 2017

heb zelf slechte ervaringen met Zrac, waren na 3 circuitdagen al verglaasd als een malle.
Heb ik normaliter nooit last van want zo hard rem ik niet :P
 
Hallo allemaal,

Op aanraden vanuit het 600RR topic zou ik hier mijn vraag nog eens willen stellen:

Ik heb afgelopen Augustus mijn eerste circuitdag gedaan waarbij ik meteen vrij heb gereden. Heb daarvoor weleens de landelijke motordagen gereden en heb aan brommerrace gedaan. Maar nog geen circuit dag dus.
Dit is mij wel dermate goed bevallen dat ik eraan zit te denken om het wat vaker te gaan doen. Ik heb een 600RR uit 2004 die gewoon bijna standaard is op het verenpakket, remmen, filter en uitlaat na.

Na de dag zeer voorzichtig te zijn begonnen (2.40) kreeg ik gaandeweg de sessies steeds meer gevoel. Mijn snelste tijd die dag was een 2.14, geen idee of dat snel is ofniet maar het ging wel lekker, maakt me verder ook niet zo veel uit.

Wat me opviel is dat ik wel een goede bochtsnelheid leek te hebben en ik met het aanremmen al goed vertrouwd raakte waardoor ik laat en harder durfde te remmen richting sessie 6. Echter verloor ik na mijn idee teveel tijd met het positioneren en kiezen van de ingangssnelheid van de bocht.

Kan ik nu beter een paar keer met instructeur gaan rijden om dit te verbeteren of is dit een kwestie van gewenning?

Bij het uitkomen van de bochten merkte ik dat ik geleidelijk over 2 wielen wat gleed maar dat voelde gewoon vertrouwd (ruskenhoek, stekkenwal, mandeveen)
Ik heb veel gekeken bij anderen maar merkte dat mijn rijstijl toch best veel scheelde met hun, de meeste gingen er harder in waar ik er weer harder uitkwam, dat waren dan vaak wel 1000's

Het hoeft zeker niet loei hard te gaan maar op een veilige manier harder rondgaan lijkt me wel leuk.
 
Hallo allemaal,

Op aanraden vanuit het 600RR topic zou ik hier mijn vraag nog eens willen stellen:

Ik heb afgelopen Augustus mijn eerste circuitdag gedaan waarbij ik meteen vrij heb gereden. Heb daarvoor weleens de landelijke motordagen gereden en heb aan brommerrace gedaan. Maar nog geen circuit dag dus.
Dit is mij wel dermate goed bevallen dat ik eraan zit te denken om het wat vaker te gaan doen. Ik heb een 600RR uit 2004 die gewoon bijna standaard is op het verenpakket, remmen, filter en uitlaat na.

Na de dag zeer voorzichtig te zijn begonnen (2.40) kreeg ik gaandeweg de sessies steeds meer gevoel. Mijn snelste tijd die dag was een 2.14, geen idee of dat snel is ofniet maar het ging wel lekker, maakt me verder ook niet zo veel uit.

Wat me opviel is dat ik wel een goede bochtsnelheid leek te hebben en ik met het aanremmen al goed vertrouwd raakte waardoor ik laat en harder durfde te remmen richting sessie 6. Echter verloor ik na mijn idee teveel tijd met het positioneren en kiezen van de ingangssnelheid van de bocht.

Kan ik nu beter een paar keer met instructeur gaan rijden om dit te verbeteren of is dit een kwestie van gewenning?

Bij het uitkomen van de bochten merkte ik dat ik geleidelijk over 2 wielen wat gleed maar dat voelde gewoon vertrouwd (ruskenhoek, stekkenwal, mandeveen)
Ik heb veel gekeken bij anderen maar merkte dat mijn rijstijl toch best veel scheelde met hun, de meeste gingen er harder in waar ik er weer harder uitkwam, dat waren dan vaak wel 1000's

Het hoeft zeker niet loei hard te gaan maar op een veilige manier harder rondgaan lijkt me wel leuk.
Allereerst leuk dat je je ook op het circuit aan het richten bent. Een erg leuke hobby.
Wat belangrijk is, is dat je alles stapje voor stapje doet en niet alles te snel willen. Focus je op het verbeteren van 1 ding per keer, bijvoorbeeld het aanremmen of de rijlijnen. Zo kun je bijvoorbeeld elke sessie op een ander onderdeel focussen.
Op die manier kun je jezelf geleidelijk aan heel veel dingen leren/verbeteren.
Rijden met een instructeur is altijd aan te raden. Of je nou een beginner bent of al verder gevorderd. Hier leer je op een dag heel erg veel van.
 
  • Leuk
Waarderingen: Also
Weet er misschien iemand hoe ver de voorvork mag/kan in veren , ik heb het gevoel dat ik de veer helemaal in rem.
2018-11-13 11_14_20-IMG_0371.JPG_ ‎- Paint 3D.png
 
Hallo allemaal,

Op aanraden vanuit het 600RR topic zou ik hier mijn vraag nog eens willen stellen:

Ik heb afgelopen Augustus mijn eerste circuitdag gedaan waarbij ik meteen vrij heb gereden. Heb daarvoor weleens de landelijke motordagen gereden en heb aan brommerrace gedaan. Maar nog geen circuit dag dus.
Dit is mij wel dermate goed bevallen dat ik eraan zit te denken om het wat vaker te gaan doen. Ik heb een 600RR uit 2004 die gewoon bijna standaard is op het verenpakket, remmen, filter en uitlaat na.

Na de dag zeer voorzichtig te zijn begonnen (2.40) kreeg ik gaandeweg de sessies steeds meer gevoel. Mijn snelste tijd die dag was een 2.14, geen idee of dat snel is ofniet maar het ging wel lekker, maakt me verder ook niet zo veel uit.

Wat me opviel is dat ik wel een goede bochtsnelheid leek te hebben en ik met het aanremmen al goed vertrouwd raakte waardoor ik laat en harder durfde te remmen richting sessie 6. Echter verloor ik na mijn idee teveel tijd met het positioneren en kiezen van de ingangssnelheid van de bocht.

Kan ik nu beter een paar keer met instructeur gaan rijden om dit te verbeteren of is dit een kwestie van gewenning?

Bij het uitkomen van de bochten merkte ik dat ik geleidelijk over 2 wielen wat gleed maar dat voelde gewoon vertrouwd (ruskenhoek, stekkenwal, mandeveen)
Ik heb veel gekeken bij anderen maar merkte dat mijn rijstijl toch best veel scheelde met hun, de meeste gingen er harder in waar ik er weer harder uitkwam, dat waren dan vaak wel 1000's

Het hoeft zeker niet loei hard te gaan maar op een veilige manier harder rondgaan lijkt me wel leuk.

2:14 snelste ronde van de dag met vrij rijden op Assen met een CBR600RR is groep 2-niveau en ik zou zeker nog met instructie rijden. Met 2:40 als snelste ronde in een sessie kun je beter niet gaan vrij rijden, want dan is het snelheidsverschil te groot en rijd je anderen in de weg, dit is niet alleen irritant, maar kan echt gevaarlijke situaties opleveren voor jezelf en anderen. Ik heb het zelf in augustus meegemaakt dat ik samen met een andere rijder werd opgehouden door 2 (heel) langzame rijders op pk-monsters: onvoorspelbare lijnen, langzaam in de bocht en dan vol gas op de rechte stukken, lastig inhalen dus. Eindelijk was het ons gelukt om er veilig voorbij te komen, maar doordat je nog niet "in je ritme" zit, rijd je daarna niet direct in de flow. De motorrijder voor me ging kort na de inhaalactie heel hard onderuit in de Haarbocht en de sessie werd afgebroken met een rode vlag.

Ter info: de snelste 600s rijden richting de 1:40 met de langzame Ruskenhoek.
 
Weet er misschien iemand hoe ver de voorvork mag/kan in veren , ik heb het gevoel dat ik de veer helemaal in rem.
Bekijk bijlage 1338532

Bij de pc37 is de dit 22 mm. Dat is gemeten van begin binnenpoot tot bovenkant tiewrap. Dus inclusief tiewrap en dan zit je echt op de aanslag. Ik weet niet hoeveel dit bij een pv40 is, maar het zou dus goed kunnen dat je onderin zit.
 
@defik
Je moet ook geluk hebben met je "instructeur"
De meeste instructeurs zijn nl meer voorrijders dan instructeur.

Er zijn gasten zat, die retesnel zijn, maar met een uitleg van "later remmen" en "eerder op het gas" kun je geen zak mee.

Als je in een groep rijdt met 5 à 6 cursisten, dan is dat al teveel.
Ben zelf instructeur bij de Race-Academy geweest, nog ten tijde dat Jan de scepter zwaaide..........en daar was je echt instructeur met hooguit 2 à 3 cursisten. (ook daar had je mindere instructeurs)

Probeer zo ontspannen mogelijk te rijden, netjes je lijnen en soepel op het gas.
Als je dat in de basis lukt, dan ga je vanzelf stappen maken door je grenzen te verleggen.
Je merkt dan dat het net even sneller/beter kan.

En met een PC37/PC40 heb je het perfecte materiaal voor die basis.
 
Ter info: de snelste 600s rijden richting de 1:40 met de langzame Ruskenhoek.[/QUOTE zei:
Dat is wel heel bizar hard, zal vast voor een hele hoop aan onderdelen op en aan die machines zitten. Ik zou al blij zijn als ik er een seconde of 10 weet af te halen met mijn straatbanden.
 
@defik
Je moet ook geluk hebben met je "instructeur"
De meeste instructeurs zijn nl meer voorrijders dan instructeur.

Er zijn gasten zat, die retesnel zijn, maar met een uitleg van "later remmen" en "eerder op het gas" kun je geen zak mee.

Als je in een groep rijdt met 5 à 6 cursisten, dan is dat al teveel.
Ben zelf instructeur bij de Race-Academy geweest, nog ten tijde dat Jan de scepter zwaaide..........en daar was je echt instructeur met hooguit 2 à 3 cursisten. (ook daar had je mindere instructeurs)

Probeer zo ontspannen mogelijk te rijden, netjes je lijnen en soepel op het gas.
Als je dat in de basis lukt, dan ga je vanzelf stappen maken door je grenzen te verleggen.
Je merkt dan dat het net even sneller/beter kan.

En met een PC37/PC40 heb je het perfecte materiaal voor die basis.


Ik ga dat komend jaar toch eens doen, wellicht wordt mijn houding dan ook beter en leer ik snel om harder in te sturen.
Kneedown voelt nu ook nog niet vertrouwd, rij liever op de oldskool manier.
 
10 seconden eraf halen met een sportieve straatband is zeker te doen hoor. Ik zou ook niet eerder overstappen op een circuitband.
Met welke banden rij je nu?
 
@defik : CRT is een serieuze toko met in de regel redelijk goede voorrijders......met een beetje geluk krijg je ook een paar bruikbare tips.
Over 2 wielen glijden met een tijd rond 2.15 is wel vreemd.
Met dat soort rondetijden "vraag" je nog niet zoveel van je banden, ook niet met Pipo's 2CT.
Wat voor bandenspanning rij je mee? (zijn straatbanden, veel lager dan 2.4 V en 2.6 A zou ik niet doen)

En die kneedown moet geen doel op zich zijn, maar is een "hulpmiddel" om te voelen hoe groot je hellingshoek is. (het opvangen wat MM doet, is een utopie.....voor ons stervelingen is dat automatisch een crash)
Zorg er voor dat je houding voor het aanremmen en de bocht juist is (niet meer gaan verzitten).......en druk je kont naar achteren, zodat het gewicht ook achteraan zit. (voorkomt voor een deel een slingerende motorkont)
Ga maximaal met 1 bil (niet meer) naast het zadel zitten en steek je knie rustig uit (niet krampachtig want het sturen voelt dan heel raar aan)
Als je vertrouwen hebt en het wat harder gaat, komt de kneedown vanzelf.............maar forceer de KD niet, dan forceer je ms andere dingen.

Met standaard PP's is ook door prutsers zoals ik 1.58 te rijden.
 
@defik : CRT is een serieuze toko met in de regel redelijk goede voorrijders......met een beetje geluk krijg je ook een paar bruikbare tips.
Over 2 wielen glijden met een tijd rond 2.15 is wel vreemd.
Met dat soort rondetijden "vraag" je nog niet zoveel van je banden, ook niet met Pipo's 2CT.
Wat voor bandenspanning rij je mee? (zijn straatbanden, veel lager dan 2.4 V en 2.6 A zou ik niet doen)

En die kneedown moet geen doel op zich zijn, maar is een "hulpmiddel" om te voelen hoe groot je hellingshoek is. (het opvangen wat MM doet, is een utopie.....voor ons stervelingen is dat automatisch een crash)
Zorg er voor dat je houding voor het aanremmen en de bocht juist is (niet meer gaan verzitten).......en druk je kont naar achteren, zodat het gewicht ook achteraan zit. (voorkomt voor een deel een slingerende motorkont)
Ga maximaal met 1 bil (niet meer) naast het zadel zitten en steek je knie rustig uit (niet krampachtig want het sturen voelt dan heel raar aan)
Als je vertrouwen hebt en het wat harder gaat, komt de kneedown vanzelf.............maar forceer de KD niet, dan forceer je ms andere dingen.

Met standaard PP's is ook door prutsers zoals ik 1.58 te rijden.

Ik reed met 30graden buitentemp.

Voor 2.1 achter 2.2

En inderdaad sliffer en stuiterde ik soms wat bij het hard rechtop remmen, mogelijk ook doordat ik te vroeg terugtrap naar een lage versnelling?
 
Halo.

Sinds vandaag staat er bij mijn vader een CBR600 in de werkplek met de bedoeling dat ik er mee ga rijden. Hij is van 2010 met een aantal leuke opties erop, waaronder een HRC ecu. Nu heb ik er een stukje mee gereden en ik vind het oppakken zeer slecht. Uiterraard gaan we de motor hellemaal nakijken, maar ik wil toch ook graag in de ECU kunnen. Ik ben gewend met Keihin flatslides die erg goed afgesteld waren, en nu wil ik kijken of ik de afstelling van de injectie in de buurt krijg.

Nu weet ik dat ik een speciale stekker nodig heb. Nu vind ik die belachelijk duur dus kwam ik bij deze site terecht:

Honda ECU Flasher Hardware Cable Lead Kit

Heeft er iemand ervaring met deze kabel en verkoper? Of is er iemand die zo'n kabel te koop heeft?
 
Ik heb geen idee maar ben benieuwd of het werkt. Ik zit in dezelfde situatie.

HRC kabeltje vind ik te duur, maar ben wel nieuwsgierig naar de afstelling. Ik had zelf bedacht dat een complete Woolich setup goedkoper is (en wellicht makkelijker te configureren) dan via de HRC software en kabel.

Dit kabeltje tzt eens proberen als niemand dat dan nog gedaan heeft. :t
 
Hallo allen,
Ik ben niet erg actief hier maar lees vaak mee.
Nu heb ik wel een vraag en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Ik rijd een pc37 uit 2003. Hier op zit nog een originele (aangepaste) demper.
Ik zou graag een sportdemper willen maar wil geen problemen met het geluid.
Welke demper raden jullie aan?

Groeten Gerben
 
Terug
Bovenaan Onderaan