Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic - Deel XV

Status
Niet open voor verdere reacties.
1542469987908.png


Wat vinden jullie van zoiets voor aan de SV? _O-
Het lijkt me wel grappig om zoeits te gaan maken.
Ik heb zelfs als een ruwe schets gemaakt

1542470066740.png



Vastmaken aan de bobbins, en daar een verticale draaipunt, bij het driehoek een horizontale draaipunt, en achterin weer verticaal met een veer (geel)
 
Goeden dag mede sv rijders.

Vandaag had ik zo een dag van had ik maar in bed gebleven.

S, morgens wilde ik met mijn sv 650 naar het werk gaan. Dus motor uit de garage en garagedeur dicht. Bij het dicht doen. Zie ik in mijn ooghoek mijn motor bewegen en voordat ik er bij kon zijn valt hij op op zijn kuit en ligt hij plat op de grond. Met wat moeite de motor opgetild en ja hoor. Kap schade versnellingspoot afgebroken en nog wat kleine beschadigingen. Nou heb ik het model met volle Kuip en was hij helaas al eens op zijn linker kant gevallen bij een ongeluk en is dus de beugel om de zij kuip vast te maken helemaal verbogen. Ik hem hem al geprobeerd terug te buigen. Maar dot lukt helaas niet. Nou heb ik dus een linker beugel nodig om mijn zij Kuip vast te maken. Zoals hij hoort. Alleen hen ik via internet zitten zoeken. Maar ik kom nergens het onderdeel nr tegen of de beugel zelf.

Het gaat om een sv650 uit 2003 met injectie.

Wie weet welk onderdeel nr deze beugel heeft. Of wie heeft er nog zo een Beugel te koop voor mij
 
Klopt; word alleen als compleet montage pakket verkocht en niet in losse delen.
Maar die beugel moet toch wel weer recht te maken zijn?

Met een bankschroef en een hamer kom je een heel eind denk ik zo.
 
Ik merk wel een duidelijk verschil sinds het kouder is geworden afgelopen 2 weken. Verbruik van 1 op 20 meer richting 1 op 15 en de uitlaat knalt veel meer en harder.
 
De afgelopen twee tankvullingen heb ik 'voor de gein' weer eens gekeken wat het verbruik is, en dat zit nog gewoon op 1 op 23.
Gewoon normaal gemengd gebruik, woon-werk, 130 km/u snelweg, binnenweg, dijkjes etc. 's Zomers in mijn verbruik meestal iets hoger (niet veel), omdat je 's winters toch iets behoudender rijdt, en zeker in het donker.
 
ik zit ook gewoon rond de 1 op 23 na afgelopen weekend. Nou ben ik niet zon ervaren rijder maar ik probeer de 60 weggetjes toch wel lekker sportief te rijden.
 
Ik houd elke tankbeurt bij met een app, zuinigste dat ik ooit gehaald heb met deze motor is 1 op 20. Scheelt niet heel veel of ik nou snelweg rijd of een middag lang "sportief" aan het gas hang. Toch wel een merkbaar verschil i.v.m. mijn GS die af en toe 1 op 30 reed, zeker nu ik ook nog eens meer km's maak
 
Ik houd elke tankbeurt bij met een app, zuinigste dat ik ooit gehaald heb met deze motor is 1 op 20. Scheelt niet heel veel of ik nou snelweg rijd of een middag lang "sportief" aan het gas hang. Toch wel een merkbaar verschil i.v.m. mijn GS die af en toe 1 op 30 reed, zeker nu ik ook nog eens meer km's maak
Alles goed afgesteld? Kan echt veel uitmaken. Ik hoorde dat @Prut_Potje 1 op 18 op het circuit reed :?
 
Ik houd elke tankbeurt bij met een app, zuinigste dat ik ooit gehaald heb met deze motor is 1 op 20. Scheelt niet heel veel of ik nou snelweg rijd of een middag lang "sportief" aan het gas hang. Toch wel een merkbaar verschil i.v.m. mijn GS die af en toe 1 op 30 reed, zeker nu ik ook nog eens meer km's maak
ik zou hem een keer afstellen dan, ik heb 1 op 27,5 gehaald, maar dat was een erg saai ritje XD
op het circuit heb ik een keer 1 op 18 gereden inderdaad, lekker sportief rijden dan zit ik rond de 1 op 21.

Maar ik moet mijn motor binnenkort weer eens afstellen, hij ruikt naar benzine als je er achter rijdt
 
Ik rij voor 80% snelweg denk ik, dus toch maar eens naar (laten) kijken..

Is afstellen zelf te doen voor iemand met niet al te veel sleutelervaring? Enige wat ik kan bedenken is synchronisatie en evt foutcode uitlezen. Heb ook ooit iets lezen over een C00 streepje. Is dat genoeg?

Anders maar gewoon wegbrengen, hij is toch al bijna toe aan een beurt
 
Ik rij voor 80% snelweg denk ik, dus toch maar eens naar (laten) kijken..

Is afstellen zelf te doen voor iemand met niet al te veel sleutelervaring? Enige wat ik kan bedenken is synchronisatie en evt foutcode uitlezen. Heb ook ooit iets lezen over een C00 streepje. Is dat genoeg?

Anders maar gewoon wegbrengen, hij is toch al bijna toe aan een beurt

Een keer naar een dyno en laten meten hoe de A/F ratio is.Het kan ook zijn dat het luchtfilter dusdanig vies is, dat de verhouding ook slecht wordt
 
Nou is mijn rijstijl wel wat vlotjes O-), maar ik zat van de zomer op 1 op 17±. Nu met de kou naar de 1 op 15. Dagje Assen kwam uit op 1 op 12,5. Maar de carbs gaan na de winter wel weer gesynced worden.
 
Je hebt injectie zie ik, dus dan is carbs afstellen niet aan de orde.
"Helaas" wel ja, weet net goed exact carbs werken, maar heb nu injectie...

Een keer naar een dyno en laten meten hoe de A/F ratio is.Het kan ook zijn dat het luchtfilter dusdanig vies is, dat de verhouding ook slecht wordt
Volgens mij zijn de kosten van een dyno best aardig aan de prijs toch? Als ik er voordeel uit wil halen t.o.v. geld dat ik uitgeef aan benzine teminste

Nou is mijn rijstijl wel wat vlotjes O-), maar ik zat van de zomer op 1 op 17±. Nu met de kou naar de 1 op 15. Dagje Assen kwam uit op 1 op 12,5. Maar de carbs gaan na de winter wel weer gesynced worden.
ben gelukkig dus niet de enige die zo onzuinig rijd
 
"Helaas" wel ja, weet net goed exact carbs werken, maar heb nu injectie...


Volgens mij zijn de kosten van een dyno best aardig aan de prijs toch? Als ik er voordeel uit wil halen t.o.v. geld dat ik uitgeef aan benzine teminste


ben gelukkig dus niet de enige die zo onzuinig rijd

Voor onder de 50 euro heb je al makkelijke een Dyno.
Dan is hij nog niet afgesteld, maar kun je wel met de desbetreffende persoon bespreken hoe het beter kan.
Bij injectie is het over het algemeen "simpel" de mapping veranderen
 
Mijn motor wordt een beetje minder stabiel in de bochten.
Balhoofd is spelingsvrij, draait goed, geen drukpunten etc.
Hoe controleer ik het handigst of de achtervork speling op de lagers heeft?
Motor met de voetsteunen op twee assteunen, voorwiel op de grond, dus evt iemand op de motor laten zitten en dan met de hand voelen aan de achtervork, of is er een handigere manier?
 
Moeilijk, klinkt als een plan, maar het bewegen lijkt me niet heel gemakkelijk te zijn. Ik zou bij het schannierpunt bij het frame zijwaarts kracht zetten.
Als je toch bezig bent, even kijken of er speling zit op de achteras.

Benzineverbruik, mijne doet zo'n 1 op 20. Ik rijd, vind ik zelf, rustig. Vind 1 op 27 ook erg hoog. Lager dan 1 op 15 heb ik nog nooit meegemaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan