Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Het verbruik is het probleem niet, dat is de kleine tank. Blijft irritant dat je je moet inhouden om 200 km op een tank te kunnen halen.
En dan het tanken op zich..de laatste halve liter krijg ik er alleen in als ik de tank voorzichtig voldruppel.
Het zal aan mij liggen. Ik heb gewoon een hekel aan tanken.
 
Ik begrijp jullie heel goed en ben zelf ook geen fan van tanken.
Heb motorfietsen gehad waarbij het relatief ook veel tijd koste om de tank volledig vol te gooien.
Van zulke dingen baal ik dan ook.
Sinds ik rondrijd met mijn Honda Deauville als woon/werk paard is dat gelukkig verleden tijd met tankgedoe.
Het tanken gaat super vlot, en door de grote vulopening is de 20 liter tank zo afgetopt en in een mum van tijd katsvol.
Ik rijd met mijn rijstijl 22 kilometer op een liter dus reken maar uit.
Ik rijd met gemak 350 kilometer op een tank en heb daarna nog genoeg peut over.
Jullie willen niet weten hoe fijn dat is en vooral als je veel rijdt en op de weg zit zoals ik.
Dan is om de 200 kilometer tanken of om de 150 kilometer geen prettig idee.
Vr Gr
 
Zag ze op Ebay wel eens voorbij komen. Misschien....
Ik herinner me nu pas weer waarom ik ze toen niet meteen gekocht heb. Zou ze een keer als er tijd over was, van RVS een setje draaien. Want anders zit je weer over een paar jaar te tobben met die nieuwe originele. Helaas is de mogelijkheid tot draaien inmiddels vervallen.
 
Het probleem met rvs zuigers is dat je dan last krijgt van contact corrosie door de verschillende elektrische lading van rvs en aluminium, daarom zijn de zuigers van staal met een laagje nikkel.
Hoe groter het verschil in edelheid van de metalen des te sneller zal het minst edele metaal wegrotten, het rvs zal niet meer rotten maar de alu tang zal sneller gaan rotten.
Hoe dat praktisch gezien uitpakt weet ik niet, ik ben wel van plan als testje bij de volgende remblok wissel van mijn sh150 er rvs zuigers voor te maken.
Gezien het feit dat de 150 remtang volkomen wegrot tot het punt dat de afdichting er gewoon uitvalt word het afwachten wat er gaat gebeuren...
 
Ik ken het verschijnsel contactcorrosie helaas maar al te goed. Heb daar ervaring mee. Geen positieve dus. Maarrrr, ik weet dat oldtimerfirma's wel gereviseerde klauwen met RVS zuigers voor auto's op de markt gooien. Sommige landen verbieden deze combinatie bij de wet. Geen idee hoe het bij jouw SH rem zal aflopen. Misschien is het minieme laagje remvloeistof tussen klauw en zuiger net genoeg om de narigheid voor te blijven
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ging de teller over de 40.000 km heen. Het ding voelt nog goed aan. De laatste 5000 kms zijn in zes maanden als woon/werkverkeer bij elkaar gereden. Tegenwoordig haal ik 'm in het weekend niet meer van de standaard af
 
Laatst bewerkt:
Gisteren heb ik een USB voedings aansluiting gemaakt zodat mijn navigatie van 5 volt voorzien wordt door een waterdicht converter blokje onder de km-teller te monteren, daar was door Honda al een 12 volt afgedopte stekker gelegd die via het kontakt-slot loopt.
Deze $2.5 heb ik gebruikt: 12 to 5 volt
De usb-kabel heb ik door de sleuf tussen km-teller en handvat links naar buiten gevoerd, wel de 12 volt gezekerd met een 3 Ampere zwevende zekering.
 
Diezelfde gleuf is op mijn scooter benut voor de draad van de handvatverwarming. Handig bedacht van Honda. Het niveau voor de remvloeistof is toch niet zichtbaar, vanuit deze positie.
 
Laatst bewerkt:
Als je de draad iets opzij drukt kan je met een zaklampje en de juiste kijkhoek toch nog de hoogte van de remvloeistof zien.

Diezelfde gleuf is op mijn scooter benut voor de draad van de handvatverwarming. Handig bedacht van Honda. Het niveau voor de remvloeistof is toch niet zichtbaar, vanuit deze positie.
 
Akrapovic uitlaat heeft het nu wat mij betreft definitief begeven. Voorkant is nu helemaal rond losgescheurd.
Akra gekocht in 2015, en in 2018 rip, na 5 reparatie’s nu total-loss. Ik ben hem zat... :r

C81CE24E-6BE6-4F3F-B7F6-ACEB021DDC03.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Goedendag SH fans, zijn de voor en achter lampen van de SH300i uit 2008 gewoon standaard overal verkrijgbare lampjes of is er iets speciaals aan.
 
Die kans is groot....

Ik zou 'm op mijn werk steeds kunnen repareren. Ware het niet, dat ik bij nacht en ontij rijd. Daarom de fluisterstille standaard uitlaat er onder heb, om de goede relatie met de buurtbewoners in stand te houden.
 
Een paar maanden geleden kocht ik een tweede standaard demper over van een man, die een Leo Vince daarvoor in de plaats had gekocht. Volgens hem lichter van gewicht en een mooier geluid op de koop toe. Gevoelsmatig minder trekkracht!!

Ach ja, ik ben er blij mee. Enige dat mij opviel bij montage, dat de bocht verzet moest worden op de uitlaatflens. Omdat de boel anders onder spanning kwam te staan. De ene Solfer kachelpijp is blijkbaar de andere niet....
 
Ach, standaard uitlaat werkt inmiddels ook goed na afstellen injectie, het is toch glad van de pekel. Moest verboden worden.! :X
Zie wel wat ik ervoor terug koop.
 
Ach, standaard uitlaat werkt inmiddels ook goed na afstellen injectie, het is toch glad van de pekel. Moest verboden worden.! :X
Zie wel wat ik ervoor terug koop.

Zo kruip ik weer een beetje dichter naar jouw snelheidsmonster. Origineel is toch weer een paar kg meer :-)
 
Ja, 5kg bijna. Ik vind dat wat teveel van het goede. Als je de SH300 afslankt, met lithium accu, lichte uitlaat, laag motoroliepeil, en nauwelijks benzine weegt ie 159kg. Dan laat ik mezelf ff buiten beschouwing...O-)
 
Goedendag SH fans, zijn de voor en achter lampen van de SH300i uit 2008 gewoon standaard overal verkrijgbare lampjes of is er iets speciaals aan.
Die zien indd geqoon standaard voor zit h4 ikzelf heb er de philips racingvision ingedaan. super licht
 
Terug
Bovenaan Onderaan