Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

Yep, die Rob heeft af en toe mooie fietsjes erop staan

Blijft mooi die WW uitvoeringen
Vorige week werd er in Japan een nieuwe WW sleutel verkocht voor 675 euro
Als dit zo door gaat zijn ze straks echt onbetaalbaar
_DSC0737 kpoie .jpg
 
Blijft mooi die WW uitvoeringen
Vorige week werd er in Japan een nieuwe WW sleutel verkocht voor 675 euro
Als dit zo door gaat zijn ze straks echt onbetaalbaarBekijk bijlage 1349096
Nou grijp je kans Erik,die uit de advertentie is nu nog een koopje .
Wat de prijs voor die sleutel betreft,er schijnt een gerucht de ronde te doen in Japan dat een
gaijin uit Nederland alle 250cc onderdelen opkoopt:Y:+
 
Laatst bewerkt:
Trackday filmpje van een best wel rappe RZV Yamaha,

Mooi filmpje! Tenminste een van de weinige videos waar je niet gestoord wordt van vreselijk overheersende muziek, maar een video met echt tweetakt geluid. Ook mooi om te zien hoe hij de teller in het rood houdt en hoe laat hij remt in vergelijking met de viertakten, die theoretisch veel meer remcapaciteit hebben. (moderner en motorrem vanwege 4T).
 
Hij zal hem wel tegen het rood aan moeten houden anders is het vermogen weg.

Een snelle tweetakt heeft een powerband van hooguit 2500tpm. Dus van 10.000 tot 12.500. Daar onder is er niks thuis.
Daarom worden ze ook de unridebels genoemd.
Ff voor de beeldvorming. Van hooguit 40pk naar 200pk in 2500tpm met een cilinderinhoud van 500cc en een gewicht van 135kg.
 
Hij zal hem wel tegen het rood aan moeten houden anders is het vermogen weg.

Een snelle tweetakt heeft een powerband van hooguit 2500tpm. Dus van 10.000 tot 12.500. Daar onder is er niks thuis.
Daarom worden ze ook de unridebels genoemd.
Ff voor de beeldvorming. Van hooguit 40pk naar 200pk in 2500tpm met een cilinderinhoud van 500cc en een gewicht van 135kg.

zo extreem is het niet.
ze hebben een veel ruimere powerband. piekvermogen piekt inderdaad, maar bruikbaar vermogen is er al veel vroeger.
 
Een RZV oftewel RD500 heeft een powerband van 8000 tot zo,n 12000 met race pijpen.
Het is geen wegracemotor met een powerband zoals daddyphilipsen zegt,die zijn veel extremer dan een gewone RD.
De RZV uit het filmpje is niet standaard er zitten minimaal andere uitlaten onder.
Ik heb ooit het genoegen gehad op een echte RG race motor te mogen rijden,is totaal niet
vergelijkbaar met een straatmotor,een race motor is inderdaddy veel extremer.}):Y
Enigste weg 2 takt die redelijk in de buurt komt is de RG500.
 
Laatst bewerkt:
Precies, zowel de RD als de RG500 Gamma hebben een erg brede powerband voor een 2takt. Ze zijn dan ook gemaakt voor op de weg......
 
De echte 2takt race machines van weleer hadden zo'n brede powerband meneer janbros dat zelfs ene meneer Rossi (je weet wel dat niets voorstellende coureurtje) zijn machine terug heeft laten tunen omdat er anders totaal niet mee te rijden viel.

De fiets in het filmpje is verre van standaard. Dat kun je alleen al zien aan hoe agressief en snel hij een wheely trekt zo gauw hij in zijn powerband komt en dat is pas in de buurt van de 10ktpm als je goed kijkt
 
meneer janbros

"ze zei menheer tegen me" *O*


Ff voor de beeldvorming. Van hooguit 40pk naar 200pk in 2500tpm met een cilinderinhoud van 500cc en een gewicht van 135kg.

omdat je mij zo lief aan spreekt ...

waar haal je die kompleet van de pot gerukte cijfers vandaan ? toon me 1 dyno van een GP 2takt (heb zelf net héél hard gezocht, maar geen enkele gevonden ...) die je bewering staaft.

Het dichtste dat we bij de waarheid kunnen komen is dit :

X8IsktE.png


van een behoorlijk betrouwbare bron. gewoon x4 doen. mag wel, het summum van de 500's vergelijken met het summum van 125's.

giftig en bruut ja, maar van 40pk naar 200 in 2500 tr/min .... hoe kom je erbij _O- :')
als we de lijn verder naar onderen door trekken, is het eerder "van 40 naar 200 in 5000 tr/min" of "van 115 naar 200pk in 2500tr/min".
 
Laatst bewerkt:
De echte 2takt race machines van weleer hadden zo'n brede powerband meneer janbros dat zelfs ene meneer Rossi (je weet wel dat niets voorstellende coureurtje) zijn machine terug heeft laten tunen omdat er anders totaal niet mee te rijden viel.

De fiets in het filmpje is verre van standaard. Dat kun je alleen al zien aan hoe agressief en snel hij een wheely trekt zo gauw hij in zijn powerband komt en dat is pas in de buurt van de 10ktpm als je goed kijkt
Dat deed die van mij ook,een standaard RZV met alleen een aangepast luchtfilter en JM uitlaten.
005.JPG
 
Heren verder niet elkaar in de haren vliegen;),vergeet niet dat over de hele periode dat er met 2 takten
wedstrijden gereden zijn er veel ontwikkeld is ,zo is bijvoorbeeld een RG4 niet te vergelijken met bv een RGV de laatste
is ondanks flink wat meer vermogen heel wat rijdbaarder door een beter verlopende powerband.
De 4 waar ik op gereden heb was een echt beest met een powerband van zo,n 3000 toeren,dat was van weinig
tot ineens heel veel,mijn helm vloog bijna van mijn kop af zo heftig was dat.
Wat vermogen betreft verslaat iedere huidige straat superbike een RG4 maar die zijn veel rijdbaarder door
een brede powerband,en voelen lang niet zo spectaculair aan als een 140pk RG met een laag gewicht en kort powerbandje.
 
Mijn rg560 had een powerband van 3000 rpm. Van 8500 tot 11500 waarbij ik van 73 naar 127 pk ging op het wiel. Die was lastig te houden bij wheelycontrol. Heb er wel vreselijk veel lol mee gehad
Geen spijt van dat je die verkocht heb?
 
Als ik de prijzen soms zie...dan wel. Maar mijne was verre van stock he. Dan daalt ie wel qua waarde. Maar echt spijt..neuh. Ik heb erna een oude ducati gehad en een kawa 750. Ben nu weer ff motorloos. Eerlijk gezegd...trekt een oude rd350 mij wel. Maja.. alles op zn tijd. Heb geen haast.
 
Als ik de prijzen soms zie...dan wel. Maar mijne was verre van stock he. Dan daalt ie wel qua waarde. Maar echt spijt..neuh. Ik heb erna een oude ducati gehad en een kawa 750. Ben nu weer ff motorloos. Eerlijk gezegd...trekt een oude rd350 mij wel. Maja.. alles op zn tijd. Heb geen haast.
Dalen in waarde,dacht het niet,specials of verbeterde RG,s liggen een stuk hoger in prijs dan standaard fietsen.
Ik heb liever een RG zoals jij hem had dan een standaard fiets met gare versnellingsbak of andere versleten delen,
enigste fietsen die wel meer waard zijn dat zijn RG,s met 0km op de teller,en ook die zou ik persoonlijk niet willen
want rijden kan je er niet mee omdat dan de waarde keldert,en een motor om naar te staren hoef ik niet,
dan ga ik wel naar een museum .
 
Terug
Bovenaan Onderaan