Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Staat er niet ergens op het blok een code die aangeeft of het een 600 of 750 is? Meen dat dat tijdje geleden ook al in dit topic voorbij kwam.
 
Bedankt voor de vlotte reacties.
Ik zal eens aan mijn broertje vragen of hij de schuur wil induiken om te kijken of er wat op het motorblok staat.
Verder lijkt het mij weinig nut hebben om een 600 als 72 kW op kenteken te zetten als dit standaard al minder is...
 
Linker zijkant tussen de kuip door kijken. Staat het verticaal op het blok 749cm3. Of wat anders;)
IMG_20190121_192736.jpg
 
E9B4ACB1-C939-4B4D-9223-6A021C4652F2.jpeg


Het lijkt er op dat ik 0 cc heb 😬 Zal van de week even langs gaan en zelf verder zoeken....
 
Bedankt voor de vlotte reacties.
Ik zal eens aan mijn broertje vragen of hij de schuur wil induiken om te kijken of er wat op het motorblok staat.
Verder lijkt het mij weinig nut hebben om een 600 als 72 kW op kenteken te zetten als dit standaard al minder is...

Point taken...
750 kenteken, schade en toen onderdelen bij elkaar geraapt en dat was van een 600?

Ziet er goed uit! Voelt het ook solide (ondanks dat ie nog niet in elkaar zit ;)).

En jij hebt letterlijk een wasmachine voor de kleine wasjes? :9

Voor het geld had het netter in elkaar gezet mogen zijn. 1 gat is niet geboord, kokers niet mooi rechthoekig, einddop verkeerd erin. Maar een zooi metaal dus ik verwacht eenmaal in elkaar dat het sterk zat is.

En moest even kijken waar je het over had 😝 Ja die is voor de ontzichtbare stringetjes van mijn scharrels 😇

Bekijk bijlage 1349496

Het lijkt er op dat ik 0 cc heb 😬 Zal van de week even langs gaan en zelf verder zoeken....

Hmmmm, later gemonteerd blok?
 
Tja, iets anders kan ik idd ook niet verzinnen. Tenzij het bewust is gedaan om een 600 als 750 te kunnen verkopen maar dat lijkt me nogal een boel gehannes voor een paar euro extra
 
Bekijk bijlage 1349496

Het lijkt er op dat ik 0 cc heb 😬 Zal van de week even langs gaan en zelf verder zoeken....
Jij hebt denk ik één van de weinige waar je helemaal zelf de inhoud mag bepalen. Snel "1000" erop zetten en gaan met die banaan!
On a more serious note, wel balen dat de historie niet helder is!
Voor het geld had het netter in elkaar gezet mogen zijn. 1 gat is niet geboord, kokers niet mooi rechthoekig, einddop verkeerd erin. Maar een zooi metaal dus ik verwacht eenmaal in elkaar dat het sterk zat is.

En moest even kijken waar je het over had 😝 Ja die is voor de ontzichtbare stringetjes van mijn scharrels 😇

_O-_O-

Jammer dat de prijs niet zichtbaar is in de kwaliteit.
Zelf heb ik afgelopen jaar de zolder opgeknapt. Daarbij ook gezocht naar verschillende methoden om de motorspullen op te bergen, ook de verschillende producten van Bikertidy. Uiteindelijk voor een roede (hangspul) en wandrails+planken (legspul) gegaan.
 
Goedenmorgen gsxr rijders.
Zit met een vraag die jullie wellicht kunnen beantwoorden. Past een remschijf van een K6 of7 van 310mm op een wiel van een k4 waar een 300mm schijf op hoort?
Bij voorbaat hartelijk dank
 
Goedenmorgen gsxr rijders.
Zit met een vraag die jullie wellicht kunnen beantwoorden. Past een remschijf van een K6 of7 van 310mm op een wiel van een k4 waar een 300mm schijf op hoort?
Bij voorbaat hartelijk dank

Op de velg passen of ook in de motor?
Bedoel of de schijf op de velg past is eenvoudig te meten.
 
Ben wezen kijken naar pvm velgen van een k4 maar daar zaten 300mm schijven in. Terwijl ik 310mm nodig heb om ze te laten inbouwen in m'n oliegekoelde gsxr racer. Als de schijf van een nieuwer model gsxr die wel 310mm zijn er ook op zou passen. Kan ik er andere schijven op zetten. Zitten nu sunstar schijven op de pvm
 
Dat middelste gat zou bij 310mm schijven ook iets van 69mm moeten zijn alleen de afstand van de boutjes onderling weet niet of daar verschil in zit
 
Tja, iets anders kan ik idd ook niet verzinnen. Tenzij het bewust is gedaan om een 600 als 750 te kunnen verkopen maar dat lijkt me nogal een boel gehannes voor een paar euro extra

Er zijn gasten die een 1000 blok in een 600 hebben gehangen .
Dan heb je geluk 😂
 
72kw is 100pk dat is in Duitsland goedkoper te verzekeren en in Frankrijk plicht dus het zal een ingevoerde zijn.

En aangezien niemand vrijwillig een upsd voor een rsd wisselt lijkt me dit gewoon een 600.
Het is een 600, te zien aan de kleurstelling, voorvork en achterbrug. Hier stoppen ze alleen vaak een 750cc motor in. Dus het blok zou wel een 750 kunnen zijn. Kun je checken aan de code die er achter (dacht ik, niet 100% zeker) op het blok staat.
 
Het is een 600, te zien aan de kleurstelling, voorvork en achterbrug. Hier stoppen ze alleen vaak een 750cc motor in. Dus het blok zou wel een 750 kunnen zijn. Kun je checken aan de code die er achter (dacht ik, niet 100% zeker) op het blok staat.

Zegt niets, kuipsetje is zo gewisseld.

En blokcode is al gezegd en er staat dus niets op.
 
Het is een 600, te zien aan de kleurstelling, voorvork en achterbrug. Hier stoppen ze alleen vaak een 750cc motor in. Dus het blok zou wel een 750 kunnen zijn. Kun je checken aan de code die er achter (dacht ik, niet 100% zeker) op het blok staat.

Kleurstelling, achterbrug en voorvork idd ook uitgevogeld en dat is van een 600.
Bloknummer zal ik van de week controleren, positie schijnt idd de achterkant te zijn.
Ik zal dan direct ook even kijken naar de slag. Ik heb gevonden 44.5 mm voor een 600 en 46 mm voor een 750.
Framenummer duid wel op een 750, JS1GR7DB..........

We gaan het mee maken en hou iedereen op de hoogte en bedankt voor de reacties
 
Zegt niets, kuipsetje is zo gewisseld.

En blokcode is al gezegd en er staat dus niets op.

Net te laat, blokcode is nog niet gecontroleerd. Alleen het gedeelte waar normaal gesproken de inhoud op staat. Hier staat niks op.
Zoals hierboven geschreven zal ik van de week even kijken naar de blokcode.
 
Kleurstelling, achterbrug en voorvork idd ook uitgevogeld en dat is van een 600.
Bloknummer zal ik van de week controleren, positie schijnt idd de achterkant te zijn.
Ik zal dan direct ook even kijken naar de slag. Ik heb gevonden 44.5 mm voor een 600 en 46 mm voor een 750.
Framenummer duid wel op een 750, JS1GR7DB..........

We gaan het mee maken en hou iedereen op de hoogte en bedankt voor de reacties

Dat het frame wel weer van een 750 is, maakt het nog vreemder! In 1996 bestond er ook nog geen 600 srad. Die kwam pas in 97.

Je kan ook even de code op de ECU checken. Die moet ook verschillen. Gaat de teller tot 300 (750) of tot 280 (600)?
 
Ok, verrekte lastig dat het ding niet bij mij thuis staat :(
Maar conclusie tot zo ver, vork en achterbrug uit een 600.
Kappenset van een 600 (volgens mij kleurstelling uit 1999)
Frame van een 750 (zal nog even checken bij het balhoofd)
VIN van een 750

Teller en ecu zal ik ook even controleren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan