Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
We kunnen nog wat olie op t vuur gooien
Dat weet ik, maar al die filters en regeneratie processen veranderen niets aan wat er uit komt, alleen maar hoe.
Geloof jij echt dat sprookje? Als morgen een pak meer overstapt op elektrisch rijden stopt dat mooi. Dat hebben wij hier al gezien met zonnepanelen. Plots alle subsiedies stop gezet, verschillende fabrieken dicht, en de elektriciteitsfactuur van mensen ZONDER zonnepannelen 20 a 30% gestegen om al die certificaten van zonnepanelen eigenaars te betalen, en ondertussen gaan die mensen hun rekening NIET omhoog.Groen
Eu ... watte?? Een Smart instapmodel??Blauw
Wow ! We gaan zelfs in kleurtjes dingen proberen duidelijk te maken ?
Het onderwerp houd anders wel nauw verband met het motorrijden in de toekomstHad gehoopt dat deze zinloze discussie wel dood zou bloeden maar blijkbaar krijgen een paar mensen er geen genoeg van ?
Ik heb anders wel al een Tesla met aanhangwagen zien rijden hoor!en vergeet het N.L caravannetje erachter ook vooral niet ,er zijn nog maar weinig elect auto s waar een trekhaakje aan mag voor een aanhanger of caravan b.v,ja een paar fietsen dat mag nog net , of moeten alle vakantiegangers toch maar in het vliegtuig
Tesla Model X mag zelfs 2268kg trekken, duidelijk meer dan een Volvo V70 bijvoorbeeld......Ik heb anders wel al een Tesla met aanhangwagen zien rijden hoor!
Ja, als je het bijvoorbeeld hebt op zo een immens lange dubbelasser van 1750kg bijvoorbeeld, daar kan dan een batterij van pakweg 500kg in, het zal je auto niet de wereld doen rondrijden, maar in het slechtste geval durf ik te geloven dat je daarmee de actieradius van de trekkende auto niet omlaag haalt, dus ik bedoel, auto met 500km actieradius, de caravan heeft een grote batterij voor extra power, berekend op wat nodig is voor die caravan, waardoor je mét je caravan nog steeds 500km kan rijden.zo zwaar wordt een caravan van @DKP dan ook wel
Dat klopt, maar een elektrische gezinsberline van om en bij de 20.000€ heedt immers genoeg aan een max trekgewicht van 900 tot 1200 kg (afhankelijk van de auto), de meeste huidige gezinsberlines (size a la Skoda Fabia Combi) mogen meestal alvast niet meer trekken.Maar is dat dan ook een auto voor de gewone man/vr
dan weet je w.s niet wat een caravan nu al weegt ?Dat klopt, maar een elektrische gezinsberline van om en bij de 20.000€ heedt immers genoeg aan een max trekgewicht van 900 tot 1200 kg (afhankelijk van de auto), de meeste huidige gezinsberlines (size a la Skoda Fabia Combi) mogen meestal alvast niet meer trekken.
In die gewichtsklasse moet wel een caravan (klein, maar niet te klein, met enkele as) met extra batterij te maken zijn denk ik.
Als je heden ten dage rijdt met een caravan van 1750 kg, hangt daar wellicht een auto van minstens hetzelfde gewicht voor, dat is al 3,5t of meer, dus je zit er nu ook niet ver van af.Met zulke gewichten mag iedereen straks wel een vractwagen rbw hebben, zie dat niet zo zitten
Die van mijn buurman minder dan 750kg, volledig uitgerust en 4 slaapplaatsen. Niet slecht, toch?dan weet je w.s niet wat een caravan nu al weegt ?
Beste meneer de brave huisvader*, er bestaan ook caravans ... eu ... caravannetjes voor achter de motor, dus ...Dit topic heet "Hoelang kunnen we nog motorrijden?"
Auto's en caravans mogen van mij per direct verboden worden.
Die zijn waarschijnlijk al verboden...Beste meneer de brave huisvader, er bestaan ook caravans ... eu ... caravannetjes voor achter de motor, dus ...
Niet zolang ze binnen de wettelijke bepalingen vallen, maar dáárvoor hebben we een ander topic uiterardDie zijn waarschijnlijk al verboden...
Dit topic heet "Hoelang kunnen we nog motorrijden?"
Auto's en caravans mogen van mij per direct verboden worden.
Dat weet ik, maar al die filters en regeneratie processen veranderen niets aan wat er uit komt, alleen maar hoe.
Als ik ga kakken komt er kak uit mijn gat, de samenstelling is afhankelijk van wat ik eet. Door buikoefeningen en yoga zal ik minder snel diarree krijgen, en misschien kak ik meerdere keren kleine deeltjes, wat het aangenamer maakt voor mijn gat, minder overlast voor mijn wc en afvoer, dat wel, maar verder is die kak nog steeds dezelfde met het zelfde eindresultaat wat betreft millieubelasting ...
... ja ik weet het, rare vergelijking, maar toch ...
Dat klopt, maar een elektrische gezinsberline van om en bij de 20.000€ heedt immers genoeg aan een max trekgewicht van 900 tot 1200 kg (afhankelijk van de auto), de meeste huidige gezinsberlines (size a la Skoda Fabia Combi) mogen meestal alvast niet meer trekken.
In die gewichtsklasse moet wel een caravan (klein, maar niet te klein, met enkele as) met extra batterij te maken zijn denk ik.
Als je heden ten dage rijdt met een caravan van 1750 kg, hangt daar wellicht een auto van minstens hetzelfde gewicht voor, dat is al 3,5t of meer, dus je zit er nu ook niet ver van af.
En zulk een grote caravan, en een geschikt trekkend voertuig, dan spreken we al over een heel hoog prijskaartje, zo hoog, dat de kost voor een particulier vrachtwagen rijbewijs de kost niet is.
Met een gewone gezinsberline en caravan met batterij valt wel onder de 3,5t te blijven.
En als dat er ookt zou komen, veranderd er misschien wel wat aan de rijbewijzen daarvoor, wie weet ...
Hmmm ... de motor kan er wel niet meer bij in, tenzij de caravan toch niet te groot is natuurlijk.
Maar ook dat is geen probleem, "schat, jij rijdt met de auto en caravan, ik doe de reis per motor", en zo rijd je weer méér met de motor
Om het maar weer on topic te draaien
Elektrisch uiteraard
en klopt ook niet
Na katalysator of slimme filters verandert de chemische samenstelling van het gas. Net als bijv. AdBlue doet bij diesels. Zo wordt het eindresultaat wel degelijk anders wat betreft milieubelasting.
Ik ben er niet helemaal van op de hoogte, maar volgens mij ligt dat in B toch net anders, en mag je met een BE ook niet over de 3,5t met de aanhanger, dus zit je aan 7t max. Wat sowieso al niet slecht is natuurlijk.De max 3,5 voor een BE rijbewijs is zonder het gewicht van de aanhanger.
Je mag dan ook met een RAM die maximaal 3,5t mag wegen (afhankelijk van het type) nog 5t aanhanger er achter hangen en dan is nog steeds een BE genoeg..
Feiten blijven blijkbaar toch lastig.