XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Leute, vraag van een amateur sleutelaar:

Ik heb een RP19 uit 2009. Zelf orginele uitlaat vervangen door Shark DSX 5. Kan ik nu ook nog probleemloos een sportlucht filter plaatsen (bv: K&N of BMC),
Of moet de motor dan opnieuw afgesteld worden ? Of kan dat alleen icm een powercommander oid ?
Iemand hier ervaring mee ?
moet niet maar voor een optimaal resultaat is dat wel beter natuurijk, ik heb ervaren dat de PCV een meer smeuiige powerband oplevert.. of dat die paar honderd EU het waard is... ? geen idee
 
Ga het filter gewoon proberen, is het niets dan gewoon terug naar stock filter.
XJR is al zeer smeuig, PCV is ook overkill denk ik....
Thanks!
 
Een nieuwe XJR rijder meldt zich! Nou ja, niet nieuw op de XJR, maar nieuw op dit forum.

Ik kocht mn eerste XJR in 2001, een splinternieuwe blauwe SP, bij Motoport Almere. Daar heb ik met veel plezier tot 2006 op gereden, helaas heb ik die total loss gereden. Toen tien jaar een Z1000 uit 2004 gehad, maar toch altijd een zwak blijven houden voor de XJR. Uiteindelijk in 2016 toch maar weer een zwarte XJR 1300 uit 2000 gekocht. In 2017 kwam ik echter een nog veel mooiere tegen (ook een zwarte, deze uit 2001), zodat ik nu aan mijn derde XJR bezig ben. Alledrie zijn/waren het pre-facelift modellen, persoonlijk vind ik de dikke tank veel mooier dan de smalle vanaf 2002.

Denk dat ik altijd wel XJR zal blijven rijden. Zeer degelijke techniek, tijdloze styling, veel onderdelen te vinden dankzij de lange productieperiode.

Hier twee plaatjes, genomen op het kartbaantje van Lelystad:

B5F7A8E6-3BE5-45ED-A8D6-A0C6BBBC9DD0.jpeg
48BEFE43-E73B-480D-B87D-96A462D0824D.jpeg
 
Hallo Allemaal !!

Ik heb afgelopen week mijn 3e XJR gekocht. Dit maal een met schade...Is er iemand hier die nog een paar voorvorkpoten , uiteraard zonder chroombeschadigingen , heeft liggen? Kun je het binnenwerk v/d voorvorkpoot van xjr 1300 in de voorvorkpoot van een 1200 kwijt (ivm met instelling)
Daarnaast ben ik op zoek naar een complete cockpit. Weet iemand of een cockpit van en 1200 direct aan te sluiten is op een 1300?
oja een koplamp heb ik ook nog nodig.

Als iemand iets heeft of antwoord weet op mijn vragen, bijvoorbaad dank!!!

groet Willem

Ben je nog op zoek, of al voorzien?
 
Hallo mannen.

Iemand hier een service manual van een xjr 1300 2002 in pdf toevallig. Heb er genoeg gevonden van bj 1999. Maar die is anders

Bedankt alvast.
 
Te koop aangeboden:

In zeer goede staat verkerende set van XJR 1300 (2001) Ohlins tank, zadel + achterkappen en ev. voorspatbord. Op een zeer klein krasje op de zadelkap (zie foto) rechtsachter in perfecte staat.

Gaan weg wegens custom build. Inruil andere tank (zelfde type) en ev voorspatbord bespreekbaar, deze onderdelen zullen toch gespoten worden.

Ontvang graag een realistisch bod voor het gehele setje. Mocht je enkel interesse in een los onderdeel dan kan je ook een PB sturen, zet ik je op de lijst.
 

Bijlagen

  • $_85 (1).JPG
    $_85 (1).JPG
    64,2 KB · Weergaven: 10
  • $_85 (2).JPG
    $_85 (2).JPG
    60,8 KB · Weergaven: 12
  • $_85 (6).JPG
    $_85 (6).JPG
    70,3 KB · Weergaven: 12
  • $_85 (5).JPG
    $_85 (5).JPG
    61,8 KB · Weergaven: 12
  • $_85 (7).JPG
    $_85 (7).JPG
    67 KB · Weergaven: 8
  • $_85.JPG
    $_85.JPG
    60,8 KB · Weergaven: 11
Een nieuwe XJR rijder meldt zich! Nou ja, niet nieuw op de XJR, maar nieuw op dit forum.

Ik kocht mn eerste XJR in 2001, een splinternieuwe blauwe SP, bij Motoport Almere. Daar heb ik met veel plezier tot 2006 op gereden, helaas heb ik die total loss gereden. Toen tien jaar een Z1000 uit 2004 gehad, maar toch altijd een zwak blijven houden voor de XJR. Uiteindelijk in 2016 toch maar weer een zwarte XJR 1300 uit 2000 gekocht. In 2017 kwam ik echter een nog veel mooiere tegen (ook een zwarte, deze uit 2001), zodat ik nu aan mijn derde XJR bezig ben. Alledrie zijn/waren het pre-facelift modellen, persoonlijk vind ik de dikke tank veel mooier dan de smalle vanaf 2002.

Denk dat ik altijd wel XJR zal blijven rijden. Zeer degelijke techniek, tijdloze styling, veel onderdelen te vinden dankzij de lange productieperiode.

:t Heb hem er tussen gezet bij de openingspost
 
Morgen naar Dortmund naar de motorbeurs. Geen XJRclubs of XJRtuner. Sinds ie uit de handel is gehaald wordt het allemaal minder. Ben benieuwd ...
 
Helemaal niks dus...... Geen XJR op de Yammie stand uiteraard ,Geen XJR club Duitsland en geen Klaus Goerz op de Beurs
Alleen een Martin Frame met een FJ Blok erin (maar dat is weer voor de XJR gebruikt)
 

Bijlagen

  • 2019-03-01 Dortmund Motorshow 145.JPG
    2019-03-01 Dortmund Motorshow 145.JPG
    282,2 KB · Weergaven: 4
Klein olielek geconstateerd deze winter. Lijkt bij carterplug te lekken, gok dat bij de oliewissel iemand te fanatiek is geweest. Is dat makkelijk te herstellen?

Iemand nog interesse in origineel kofferdragers voor een RP06?
 
Mooi filmpje!
Jammer dat er geen geluid bij zit, maar ik verzin dat er wel bij ;)
Goed dat je het op YT gezet hebt.
 
Helemaal niks dus...... Geen XJR op de Yammie stand uiteraard ,Geen XJR club Duitsland en geen Klaus Goerz op de Beurs
Alleen een Martin Frame met een FJ Blok erin (maar dat is weer voor de XJR gebruikt)
Ook geweest op Donderdag. Wordt ieder jaar minder daar. Enigste leuke was de MUNCH stand. 😊 De rest allemaal as usual.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan