Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Daar verschillen de meningen over. De ene vindt afstellen enkel noodzakelijk met een compleet ander systeem, de ander vindt een ander dempertje al de moeite. Testbankrun zijn volgens mij de kosten niet en geeft wel duidelijkheid hoe die loopt ermee.

Hier de kuipen op mn projectje gepast, juiste rubbertjes en boutjes bij elkaar gezocht etc. Ben tevreden qua looks tot op heden: onbeduidend klein fietsje met ietwat een afgeragde look ;)

Ding is erg hoog en voor mij ook erg klein, net een bromfiets. Zie de humor er wel van in. Rijden voorlopig nog niet want zit nog met wat kostenposten aan ontbrekende delen maar ook geen haast geboden.

20190206_150613.jpg


20190206_150637.jpg
 
Oha ja, mijn setje banden is binnen, binnen ongeveer 1.700km komen ze rond de velgen te spannen :]
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Best knap zo *O*

Op 1 ding na ... de goudleurige ketting steekt wat af op al dat zwart :P

Dit is een oude set om de tandwielverhouding te testen. Heb voor nu 1 tandje meer dan een standaard 600f heeft. Benieuwd of dat volstaat met 50 pk extra ;)
 
Mooi pijpje gezien, vind echter 221km enkele reis nogal stevig 😭Bekijk bijlage 1351422

Reactie en daarmee goede hoop dat dit mijn uitlaatje gaat worden :)


Edit: zou eerdaags op de post gaan ...

Duo voetsteunen zullen dan vervallen/slijp die driehoeken van het frame af en laat 1 strip eraan lassen voor de 4 in 1 :)
 
Laatst bewerkt:
wat oriënterend voor een leuk origineel dempertje, e keur is mooi, niet teveel herrie ook.

zag onderstaande van een Kawasaki zx10r 2004 en lijkt me niet onaardig parallel aan de afgezaagde kuipdelen zo hoog mogelijk :)

demper.jpg
 
Uitlaat gaat vandaag op de post dus slijptol in mn vers opgelapte framepje ;)

20190208_120309.jpg
 
Hij gaat goed:

Oliekoeler 750 past mooi met de beugeltjes van die motor op mijn frame. Leidingen moeten nog overgezet worden en dan in orde.

Frame redelijk glad gekregen en herspoten waar de voetsteunen zaten.

Drukstift koppeling ingekort en met schuine kantje als origineel gemaakt met slijpsteen. Gepolijst met fijn schuurpapier en spik en span. Koppeling lijkt goed te werken. 👍
 
Mooi ding, blij mee!

20190209_152548.jpg


Oliekoeler ff kijken hoe en wat, die paste gister prachtig maar moet met deze uitlaat wat hoger of verder naar voren. Eindelijk een uitdaginkje, moet niet te makkelijk gaan. De 750 leidingen opgehaald dus kan wat proberen qua mogelijkheden.

De 1100 had een set stalen remleidingen aan de voorkant, checken of die op dit fietsje een beetje uitkomen. Ook nog een handvol van die leidingen met knelfitting liggen hopelijk 1 passend voor de achterkant, die tevens niet lekt ;)
 
vanochtend weer op de bike naar werk gegaan. was goed te doen. ondanks de afgelopen 3 weken weinig tot niet gereden hebben liep alles gesmeerd :) Ik voorzie de komende 2 weken wel dagelijks motor gebruik. heerlijk :D
 
Mooi ding, blij mee!

Bekijk bijlage 1352834

Oliekoeler ff kijken hoe en wat, die paste gister prachtig maar moet met deze uitlaat wat hoger of verder naar voren. Eindelijk een uitdaginkje, moet niet te makkelijk gaan. De 750 leidingen opgehaald dus kan wat proberen qua mogelijkheden.

De 1100 had een set stalen remleidingen aan de voorkant, checken of die op dit fietsje een beetje uitkomen. Ook nog een handvol van die leidingen met knelfitting liggen hopelijk 1 passend voor de achterkant, die tevens niet lekt ;)
Coole pijpjes! 8-) :
 
vanochtend weer op de bike naar werk gegaan. was goed te doen. ondanks de afgelopen 3 weken weinig tot niet gereden hebben liep alles gesmeerd :) Ik voorzie de komende 2 weken wel dagelijks motor gebruik. heerlijk :D
Eind deze week tot 14°C! :o

Dus, ondanks ik wintertje doorrijdt, wordt dit uiteraard nog meer genieten! :]
 
heb ik net nieuwe banden op de 1100, begint het toch wat te knagen om er 17 inch velgen in te zetten :X
 
Gisteren de spullen gehaald om vandaag aan het grote onderhoud te beginnen.
Dit keer wel de Champion olie filter weer genomen want ongeveer 7€ goedkoper, en er voor 9€ zo een "schoteltje" bij gekocht.
Probeer ik dat schoteltje thuis ... doeme toch, dat gat is 3/8, en ik heb enkel ratels van 1/2 en 1/4. Dus nog voor 3,5€ een verloop stuk gehaald, dus 12,5€ extra betaald. Ach, 2 filters en het is terug verdiend :t
full
 
Máár! Ik vrees een ander probleem ...
Zonet tijdens het verplaatsen van de cargo site naar de passagiers security check, wat ik zonder oordopjes doe wegens amper 4,5km, hoor ik een soort getik.

Heb al eerder gehoord dat het de uitlaatcollector is die dan lekt. Dus bij parkeren met mijn hand er rakelings langs, en heb idd de indruk dat hij verliest aan de derde cilinder. Bij beetje gas geven verdwijnt het.

Ik vrees echter dat de uitlaatcollector het aan het begeven is :(
 
Vandaag dus aan mijn onderhoud begonnen.
Olie, oliefilter en bougies zijn reeds vervangen. Benzinefilter ga ik morgen nog eentje halen, deze is een stuk vuiler dan ik verwacht zou hebben. Heb dus intussen ook het luchtfilter liggen. Was gepland te vervangen op 50.000km, naar ik ga mijn huidige filter toch eens inspecteren en zien of ik het nu al moet vervangen of niet.

Kleppen zou ik ook nog moeten nazien. Maar ik weet uit ervaring dat die bij mijn rijstijl pas na 30.000km een lichte afwijking krijgen. Ben nog aan het twijfelen wat ik nu zou doen, ze wel of niet nakijken (laatste keer was op 20.000 dacht ik, maar ik moet eens in mijn bestanden kijken, mogelijk heb ik die op 30.000 ook nog eens gedaan). Zoja, dan laat ik het zijn voor deze keer. Ik heb intussen alweer mijn record gebroken door 525km op 1 tank te rijden (4,16L/100km), en 2 keer tijdens relatief sportief ook maar 4,26 en 4,29 liter per 100km verbruikt te hebben. Dan heb ik toch de gedachte dat de kleppen nog wel goed zouden moeten zitten.

Achterband eraf gekregen door een V opening uit te zagen, en dan met een dremel langs de binnenkant de staaldraad ringen door slijpen, nadat ik die uit de velgrand geduwd had.
Bandenlepels en velgbeschermers aanschaffen zou anders ook wel helpen 8)7

Voor het voorwiel eruit te krijgen kwam ik tot de conclusie dat ik vergeten was dat de 2004 versie een andere voorwielnaaf heeft ... nog snel naar een gereedschapswinkel, een inbus van 12mm die rechtstreeks op een dop zit voor op een 1/2" ratelsleutel, gaan kopen, 6€, kan ik niet voor sukkelen. Voorwiel was er snel uit, alleen krijg ik die band er niet af, ook niet geprobeerd eigenlijk, want mijn schijfjes van de dremel zijn op.
Morgen ermee langs een auto onderhouds bedrijf, voor 10€ doen ze het daar op een losse velg :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb ik net nieuwe banden op de 1100, begint het toch wat te knagen om er 17 inch velgen in te zetten :X

Wist het ergens gezien te hebben;

Powerscreen 17" wheel swap

Nu heb ik moeite me te bedwingen, een hersenspinsel realiseer ik liefst per direct maar zou nu wat aan beheersing moeten gaan werken: de bandenset er vorig jaar op gezet inc kettingset en remleidingen en maak weinig kilometers. Wordt een beetje zonde op deze manier daarnaast zijn de wielen zelfde formaat dus stuurt ie geen milimeter beter ;)

Heb van de 1100f een voorvork compleet met velg en al achter de hand evenals achterbrug met alles erop en eraan ivm meten en vergelijken. Ga dus op therapeutische basis RUSTIG rondkijken en OP MN GEMAK de onderdelen verzamelen. 😂

Het 16 inch verhaal beperkt namelijk qua bandenkeus en de voorremmen met 2 zuigers zijn niet geweldig. Nu vind ik een brede achterband niet heel boeiend maar een 180 (ipv 150) staat toch wel ruig ;)

Achterwiel is betrekkelijk plug and play lees ik met dat type velg inc tandwielhouder en remklauwsteun dus dat is een makkie. Bij de voorkant betwijfel ik behoud van de originele vork i.c.m die remklauw adapters. Vind dat er altijd zo amateuristisch uitzien. Neig dan eerder naar een compleet andere vork waar die 4 zuiger nissins met 90 mm steek gewoon oppassen. Daarnaast is de 1100f vork zelf ook nogal gedateerd. Gok datbv een rf vork al een hele verbetering is.

Sta enerzijds te trappelen gewoon omdat ik het leuk vind maar zou een beetje wonderlijk zijn nu al. Eerst mn 6-11 maar eens afmaken en met de 1100 gewoon rijden :)
 
Zet je filters ook vast met de ratel dan of gewoon handvast?
Met de ratel, maar gewoon "handvast", plus 1/4 omwenteling. Gewoon op het gevoel eigenlijk. Maar steeds bij het loshalen nooit veel kracht moeten zetten om los te halen.

Hetzelfde met de bougies, niet op moment (heb ook geen momentsleutel), maar gewoon op het gevoel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan