Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Hele tijd geleden, toen ik liet weten dat ik remblokken via AliExpress had besteld, en nog heel wat andere dingetjes, werd er door iemand hier de vraag gesteld verslag uit te brengen na verloop van tijd hoe dat alles beviel.

De huidige LED'jes in het dashboard doen het goed, niks pinken meer :t

Zoals bij de montage van de remblokken als ik zei, moest ik de gaten voor de pennen een beetje bijwerken, daar je de pennen er anders niet doorkrijgt, de gaten zitten lichtjes uit de lijn van de pennen.

Nu met het onderhoud de remmen nog eens open gemaakt.

De remblokken links vooraan:
full


De remblokken rechts vooraan:
full


Beide paar zijn nog niet half, en als ik me niet vergis, staan ze er 10.000km op. Moet ik eens nakijken in mijn excel file. De schijven zijn ook niet onregelmatiger ingesleten dan voorheen.
Dus, ik ben best tevreden :Y

Dan de achterste remblokken:
full

De rechter blok is die aan de buitenkant, relatief normaal versleten, de linkse is die aan de binnenkant, schuin afgesleten. Maar dat ligt niet aan de blokken, een van de zuigers zit nogal vast.
Heb de zuigers ingespoten met WD-40 daar waar ze de klauw ingaan, paar keer in en uit gepompt, en terug wat gespoten. Nu nachtje laten trekken. Daarna alles weer monteren.
En dan opvolgen, en wanneer 1 remblok te ver op is, zet ik er de klauw op die ik destijds van @locodemoto over gekocht heb, gelukkig heb ik die nog liggen.

Morgen luchtfilter inspecteren en eventueel vervangen, was van plan om die pas te vervangen op 50.000km, maar ik heb een gevoel dat ik die nu toch ook al ga vervangen. En ook eens in mijn excel file kijken of ik op 30.000km de kleppen heb gesteld. Ik dacht het wel, maar wil zeker zijn. Zoniet, doe ik ze morgen ook nog.

Heb de motor ook wat gekuist, maar een blinkend exemplaar maak je er niet van met al dat zout dat er langs gestroomd is ... of je moest ze helemaal uit elkaar halen en onderdeeltje per onderdeeltje perfect oplappen. Maar dat is eerder een toekomstig projectje voor als ik een andere motor heb voor dagelijks gebruik. Althans, zo zou ik het willen, want om budgetaire redenen is de aankoop van een nieuwe toch nog even uitgesteld ...
 
Wd40 is niet al te best voor rubber, je kan beter de zuiger met een tandenborstel met silicone spray oppoetsen. Iets doet mij echter vermoeden dat je klauw aan een revisie toe is. In ieder geval de zuigers eruit en de groeven voor de seals eens goed schoonmaken.

Betreft je experiment met ali express remblokken... jij liever dan ik.

Hier allang prutsend met een oliekoeler ophanging. Heb m wel goed dacht ik zo maar m toch best strak in de rubbers t.o.v. de andere motoren. Denk het nog maar iets aan te passen voor de zoveelste keer.

Boven met afstandsbus een trillingsdemper

20190216_220833.jpg


Onder een schetsplaatje tussen frame en de 750 ophangbeugel eerst in karton, alu en tot slot in 5 mm staal:
20190213_214335.jpg


Zwart gespoten en lijkt goed

20190216_220920.jpg

20190216_220929.jpg


Dit al omdat de bochten erg ruim lopen bij een 1100f. Vind het bijmn 600tje wel gaaf ipv strak eromheen :)

De koeler zelf wou ik graag paralel aan het frame maar dan kwam die boven wel erg ver er vanaf. Zag later bij mn 1100 dat die gelijk zit, boven dichter op het frame dan onder. Optisch niet ideaal maar bij mn 1100 nooit aan gestoord en bij mn 600 zit straks de kuip ervoor.

20190216_171203.jpg


En daar staat de hele rataplan:

20190216_233943.jpg
 

Bijlagen

  • 20190213_214335.jpg
    20190213_214335.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 1
Ingebouwd voltmetertje is wel handig, zeker als je er ook eens naar kijkt 🤐

Heb de contacten vd dynamo eens schoongemaakt en dat bracht direct resultaat. Denk wel dat mn accu zn beste tijd gehad heeft, kort op contact en al gezakt naar 11volt :(
 
Vandaag verder gedaan aan mijn achterrem, was snel uitgemaakt, gewoon die klauw vervangen. 1 keer remmen en die bleef hangen als een te hoog opgetrokken handrem :X

En de kruis schroefjes van de ketting beschermer heb ik maar vervangen door boutjes :t
full


Gelukkig heb ik nog een bakje met allerlei bouten liggen, komen nog van mijn allereerste GSX F, zo doet ze nog steeds dienst :}
 
T oude type heeft daar een uitlaat voor en ook kruiskop van origine. Kom je dus niet bij ;)

Heb de mijne eens met een bijteltje los getikt voor ik ze verving door zeskant. Blijft een heel gedoe als ze er weer in moeten achter die demper op gevoel :(
 
Koeler éindelijk naar wens, blij mee!
20190217_170345.jpg


Verbaas mij echter over het volgende. Was bij de 750 ook zo namelijk. De rubber doppen onder het zadel, je zou denken daar steunt ie mee op het frame, die zweven???

20190217_165103.jpg
 
Koeler éindelijk naar wens, blij mee!
Bekijk bijlage 1354498
Radiator staat wel erg recht. Komt het spatbord er niet tegen bij diep inveren?

Dat van die doppen onder het zadel, tja, geen flauw idee, de 98-06 hebben dat niet.

Edit: bij het huidig onderhoud ook maar weer eens gemerkt hoe kl*te al dat zout op de weg is. Veel zaken aangetast tot en met, en alles mooi krijgen is nagenoeg onmogelijk geworden.

Echter droom ik er nog steeds van om te verhuizen, en een grote(re) garage werkplaats te kunnen hebben waar ik naast een andere woon werk motor een GSX F volledig uit elkaar kan halen en opknappen om enkel als hobby- en goed weer motor te gebruiken.

Maar voorlooig is dat nog enkel dromen.
 
Recht? Neh dit was recht 😁

received_414889272386373.jpeg


Hij zit inderdaad wel ver van het frame vanwege de uitlaatbochten, ik gok en vermoed dat er genoeg ruimte is. Tzt noodstop maken voor de deur met iemand die toekijkt :)

Ruimte is altijd een probleem haha

Ik heb elders een loods met meer ruimte maar wil ze bij huis hebben. Staan er nu 3 in een hutje van 3 bij 3 meter dus dat houdt ook niet over maar het gaat ;)
 
Recht? Neh dit was recht 😁

Bekijk bijlage 1354517

Hij zit inderdaad wel ver van het frame vanwege de uitlaatbochten, ik gok en vermoed dat er genoeg ruimte is. Tzt noodstop maken voor de deur met iemand die toekijkt :)
Ja, ik zie nu dat je bij de vorige foto de camera in een andere hoek hield waardoor de radiator verticaal lijkt te staan. Toch heb ik een licht vermoeden dat het spatbord de radiator gaat raken bij te diep inveren, maar dat zien we later nog wel dan :t
Ruimte is altijd een probleem haha

Ik heb elders een loods met meer ruimte maar wil ze bij huis hebben. Staan er nu 3 in een hutje van 3 bij 3 meter dus dat houdt ook niet over maar het gaat ;)
Ja, maar als je wil werken aan 1 van de motoren, rol je de andere 2 gewoon buiten. Ik kan maar aan 1 kant langs mijn motor. Een nieuwe wc plaatsen en de huidige wegnemen zou meer plaats opleveren, en staat ook nog op de planning.

Eerder, voor ik dit huisje kocht, had ik een huisje op het oog, waarvan het huisje zelf nog kleiner was dan mijn huidige, maar op 18are grond lag, plaats genoeg voor een extra tuinhuis van 4 op 4 meter of zo.
En dat was niet eens nodig, want er hing aan dat kleine huisje nog een garage (of noem het maar loods) waar je probleemloos 6 auto's in kreeg, 3 naast elkaar, 2 achter elkaar na het nodige maneuvreren. (Want slechts 1 poort, maar dat zou geen probleem geweest zijn).
Dat was gewoon een droom geweest, en de prijs was haalbaar, 138.000€ ... maar we kwamen te laat B|
 
Velgen binnen, nissin old skool 4 zuiger klauwen onderweg... brembo blokken voor in mn huidige klauwen binnen en oriënterend voor banden... op de 3.5 velg kan niet breder dan 150 en in 150 70 17 is de keuze beperkt. Dacht kort over 150 60 17 maar dan worden de wieltjes wel erg klein 🤣

Mij geadviseerd een setje meen metzler, race bandjes met veel grip dus eens laten bezinken na altijd bridgetone
 
Toch wel dik een rf wiel tov een 1100f wiel....past allemaal ook goed enzo...😂

20190222_221035.jpg


Ook rf schijven tov gsx600/750f schijven...beter...!

20190222_215839.jpg


Morgen bij de 750 andere dynamo erop, 13.8V zonder lampen, met lampen aan krap aan 13V lijkt me wat minimaal. Weer wat te prutsen om handen :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo!

Ik lees al een tijdje mee maar had nog niet gereageerd in dit topic. Inmiddels is de GSX600F de deur uit gegaan en heeft hij plaats gemaakt voor een SV650S, na anderhalf jaar met een vier cilinder te hebben gereden gemerkt dat het toch niet zo mijn ding is.

Eventueel heb ik nog een set ultrasoon gereinigde carburateurs en een complete originele uitlaat in goede staat voor een GSX600F uit 1996 liggen die voor een zachte prijs weg mogen. Wilde het eerst even hier vragen voordat de boel op marktplaats gaat. Eventueel iemand belang bij?
 
Zo, hier heb ik heeeeeeeel lang niet rondgehangen. Kwam een verhuizing en verbouwing tussendoor.
Weinig gereden de afgelopen tijd omdat de GSX brandstof lekt. Ben er net even wat beter naar gaan kijken maar het slangetje van brandstofkraan naar carbs toe is goed lek. Oud uitgedroogd etc.. (voor het idee, het is de slang die op de 'PRI' kant van de brandstofkraan zit en die verdwijnt ergens in het midden achterop de carbs.)
Nu de vraag: brandstofslangen en klemmen heb ik wel liggen, maar hoe kom ik hier een beetje fatsoenlijk bij? Is die tank omhoog te scharnieren? Of moet het hele apparaat uit elkaar en de carbs eraf om dat slangetje te kunnen vervangen.

Wilde ergens deze week een afspraak maken bij de motorzaak voor een beurtje en sowieso brandstofleidingen vervangen. Zou het mogelijk zijn om dat slangetje met duct-tape nèt lang genoeg te fixen om de 40km enkele reis die nog gemaakt moet worden te overleven?
Met een druppelende leiding durf ik nog wel te rijden, dat verdampt en vervliegt wel voordat het spannend wordt, maar deze staat nu te zeiken en dat is me net ff te gek.

IMG_20190225_164003949.jpg

IMG_20190225_164003949.jpg
IMG_20190225_163943434.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij een gsx vanaf 1999 moeten de kappen eraf voordat je de tank kunt lichten. Daarna is alles heel makkelijk bereikbaar. Voor 1999 weet ik het niet. Valt allemaal erg mee en zou hem gewoon vervangen omdat je moeilijk kunt zien waar die allemaal lek is en ducttape dus nooit gaat werken.
 
Bij een gsx vanaf 1999 moeten de kappen eraf voordat je de tank kunt lichten. Daarna is alles heel makkelijk bereikbaar. Voor 1999 weet ik het niet. Valt allemaal erg mee en zou hem gewoon vervangen omdat je moeilijk kunt zien waar die allemaal lek is en ducttape dus nooit gaat werken.
Tja dat is helaas.. de grap is dat de lekkage vol in beeld, goed bereikbaar en best flink is. Maar de aansluiting van dat slangetje zit in Narnia ofzo.
 
Gewoon effe kappen eraf en helemaal vervangen. Als de benzine onverhoopt een vonkje tegenkomt dan baal je dat je de kappen niet losgemaakt hebt.
 
@dojrn Je kan de kappen ook gewoon losmaken met de 2 bovenste boutjes en dan een beetje opzij trekken.
Steek er dan wel iets tussen, een blokje hout of zo, want als tijdens het lichten van de tank de kap terug schiet, is de kans groot dat het bevestigingspunt afbreekt.
 
14V met stadslicht en achterlicht 13.6V met 2 H4 aan is vooruitgang!
:^

Ik heb ook vooruitgang geboekt vandaag, nieuw record!
Getankt op 536,7km! :]
Nochtans niet als een bompa gereden hoor, maar wel rustig uiteraard.
Er ging 21,80 liter in, goed voor een verbruik van 4,06L/100km (1:24,62).
Gefaald! Net geen 1:25 :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan