Valpartijen

Valpartijen, wie heeft er wat beleefd?

  • Ja, meer dan één keer

    Stemmen: 124 45,1%
  • Ja, maar nog maar één keer

    Stemmen: 69 25,1%
  • Nog niet, maar het zal vast wel een keer gebeuren

    Stemmen: 23 8,4%
  • Nee, en ik hoop dat zo te houden

    Stemmen: 55 20,0%
  • Nee, dat zal mij niet overkomen

    Stemmen: 4 1,5%

  • Totaal aantal stemmers
    275
  • Opiniepeiling gesloten .
Het was hier, waar je meestal een stukje over de trambaan moet als er fietsers zijn of blikkers lopen te prutsen. Mijn ex-gf stond inderdaad niet bij de tramhalte maar liep daar net naartoe.

En ja, het zag er vast komisch uit. Maar ik vond het helemaal niet komisch. Gelukkig bleef, ondanks het best lange glijden, de schade beperkt tot een doorgeschuurd bovenlaagje van mijn jas en broek en een schuifplek op de zijkant van de motor er al zat maar wel toen een paar centimeter langer is geworden :)
O dus het was niet de eerste keer? :+

En heeft je ex-gf je nog overeind geholpen of stond ze te roepen: "Gna gna!" of iets in die trant? _O-
 
Een jaar niet gecrasht is een jaar niet geleefd:

1e keer, politiecircuit, eigen fout
2e keer, op straat lowsider op lage snelheid vanwege vers gestrooid strooizout en koude banden
3e keer, politiecircuit, de rijder voor mij besloot midden in de bocht opeens een noodstop te maken. Ik kon hem alleen ontwijken door mezelf onderuit te remmen
4e keer, trialbike clinic
5e keer, verloor m'n evenwicht en kon de motor niet meer opvangen
6e keer, op straat mezelf onderuit geremd

Wat heb ik geleerd:
- all the gear, all the time
- meer bescherming is meer beter. Ik rij sinds dit jaar altijd met airbagvest, rugbeschermer, racelaarzen etc.
- concentratie is key, vrijwel al m'n crashes hebben iets te maken met een gebrek aan concentratie, maar ik herken bij mezelf helaas niet goed wanneer ik minder geconcentreerd ben
- rustig aan met koude banden
 
3 keer :
-met de guzzi noodstop op natte kasseien ,koplamp,valbeugel en gps kapot
-yamaha wildstar mega olievlek lag al op de grond voor ik het besefte, batwing gekrast valbeugel en koffer kapot
-dyna wide glide kom uit een bocht en de baan lag vol gravel, valbeugel en stuur geplooid
 
Een jaar niet gecrasht is een jaar niet geleefd:

1e keer, politiecircuit, eigen fout
2e keer, op straat lowsider op lage snelheid vanwege vers gestrooid strooizout en koude banden
3e keer, politiecircuit, de rijder voor mij besloot midden in de bocht opeens een noodstop te maken. Ik kon hem alleen ontwijken door mezelf onderuit te remmen
4e keer, trialbike clinic
5e keer, verloor m'n evenwicht en kon de motor niet meer opvangen
6e keer, op straat mezelf onderuit geremd

Wat heb ik geleerd:
- all the gear, all the time
- meer bescherming is meer beter. Ik rij sinds dit jaar altijd met airbagvest, rugbeschermer, racelaarzen etc.
- concentratie is key, vrijwel al m'n crashes hebben iets te maken met een gebrek aan concentratie, maar ik herken bij mezelf helaas niet goed wanneer ik minder geconcentreerd ben
- rustig aan met koude banden

Zodeju, en komt daar je laatste crash bij de motorbeurs ook nog bij of was dat de 6e?
 
5x in 38 jaar...eerste drie keer eigen schuld, eenzijdige ongevallen...laatste twee maal door koekblik aangetikt met schuiver tot gevolg. Chirurgisch staal in mijn lijf. Heb mijn lief beloofd dat volgende keer de helm aan de wilgen gaat...
 
Lendewervels op 2 plekken gebroken. Heb nu een behoorlijke stellage van titanium in mn rug wat mn flexibiliteit niet ten goede komt. Verder is het voor mij lastig om langdurige houdingen aan te nemen. Veel afwisseling in zitten, staan, lopen en liggen. Dat is wel eens lastig, maar het is wat het is.

Jeetje, dat is wel heftig zeg!

Maakte je tijdens die crash gebruik van een backprotector of dat niet?
 
?
Jeetje, dat is wel heftig zeg!

Maakte je tijdens die crash gebruik van een backprotector of dat niet?

Rugbeschermer heb ik idd gebruikt, maar in ziekenhuis was er discussie of dat nu juist wel of niet goed geweest is. Zelf denk ik van wel, maar dat is puur gevoel en kan ik niet feitelijk onderbouwen.
 
Ja, meerdere zware klappers. Tot aan hartstilstand door bloedverlies aan toe.
Zie de MotoPlus van kort geleden. Ik was een van die heropstappers na een zwaar ongeval.

Niets bijzonders, hoort er bij.
 
In m’n eigen garage nota bene ☹ Ik had een motormover gekocht. Dus motormover onder de motor. MIddenbok naar beneden. Motormover schiet door mijn lompe actie onder motor vandaan, ik verlies m’n evenwicht, motor valt van me af over het dooie punt heen en toen was er geen houden meer aan. Afgebroken spiegel, stuk uit m’n scherm en m’n ego ☹ Inmiddels een motormover gekocht voor zijstandaard, dat werkt perfect.
 
Met AVB lessen ben ik best vaak horizontaal gegaan, maar tijdens 't deelnemen aan het verkeerd maar 1 keer. Dat was tijdens m'n derde of vierde les, onderweg naar het oefenterrein. We stonden stil bij een splitsing (haaietanden tegen), en gingen naar rechts afslaan. Ik trok met optrekken op een domme/rare manier aan m'n stuur en gaf veel meer gas dan de bedoeling was. Ik schoot uit de bocht, zo met de beugels van de motor tegen 'n lantaarnpaal in de middenberm aan. Gelukkig kon ik 'm daar gelijk neerleggen, de automobilist die vanuit de andere kant kwam was zich kapotgeschrokken. Ik had 't ding namelijk bijna vlak voor 'm neergegooid of in z'n flank geramd.

Gelukkig zaten er alleen deuken in de paal, de valbeugels van de motor en mijn trots. Er kon achteraf hard om gelachen worden.
 
Met lessen 1x tijdens de langzame slalom de motor neergelegd. Geen schade.

Tijdens een storm is mn motor omgewaaid (zonder mij erop), grootste schade was eigenlijk een verbogen stuurgewichtje.

Heb toch 'Nee, maar zal nog wel een keer gebeuren' ingevuld. Vind bovenstaande niet echt tellen namelijk.
 
1x aangereden op een rotonde...5 minuten nadat ik mn motor bij de garage had opgehaald na aankoop. Gebroken hand, paar blauwe plekken en schade aan de waterleiding, hendel, tank, voetsteun
1x onderuit op Midlands, klein schaafplekje op bar end en minuut later motor weer ophoog en nog 3u doorgegaan zonder schade/verwonding

Hele berg "net niet" situaties met bijna dagelijks rijden dus valt nog mee.
 
Gelukkig de meeste leermomenten en leergeld betaald in het brommer tijdperk.|(
Motoren heb ik gelukkig alleen maar stilstaand neergelegd.:$
Zoals stoppen en je voet neer willen zetten en dat dan je broek aan het stepje blijft hangen.... 8)7
 
Tot nu toe nog maar 1x, te laat me gerealiseerd dat de grindbak dieper was dan ik dacht, en dan hou je aan een krappe 300 kilo motor helemaal niks meer. Zeer blij met mijn enorme valbeugels, de grootste krassen zaten toch echt op mijn ego. Hielp niet bepaald mee dat dit bij het parkeren bij een werkuitje was en ik iedereen erop had voorbereid dat ik voor het eerst met de motor kwam. :+
 
Ik heb niets aangeklikt, omdat ik nog aan het lessen ben. Tot op heden alleen bij het 8tje draaien de motor helemaal schuin maar hem nog net weten te houden en omhoog kunnen trekken zonder hulp. Dat heb ik wel 1 week gevoeld in mijn rug en schouder.

Vorige week is mijn instructeur wel gevallen bij het wegrijden van de rijschool nog binnen de poort, door een nieuwe achterband bij een draaitje naar links met 5 km per uur of rond die koers. Ik zag het in mijn spiegel gebeuren, maar dat ben ik zelf niet geweest. Ik hoop niet te vallen, maar het zal vast wel een keer gebeuren.
 
Keertje aangetikt door een koekblik die de rotonde op kwam zetten. Vol in de ankers en dat zachte tikje liet mijn motor vervolgens vallen. Paar krassen op mijn stuur, achter voetsteun, standaard en beschermingsbeugels.

Ohja en 1 keer na het stoppen bij een benzinestation aan de snelweg. Met mijn domme kop niet gekeken naar de ondergrond (het was donker buiten) en bleek dat er precies een gat in grond zat. Waarop ik mijn voet wilde wegzetten maar de balans verloor.

De kleine langzame stommiteiten horen er ook bij toch?
 
KLR 250, van achteren aangereden, zowel de motor als ikzelf afgevoerd,
GPZ 900R Aanrijding met een fietser, rechterkant van de motor geschaafd ,
ong 3 weken later, zelfde GPZ 900R, dieselolie op een kruising en de linkerkant ook geschaafd....
 
Op nat gras de bocht omgaan en ik val om,knipperlicht was stuk.Ik had net mijn rbw dus ik schrok.
Ook net mijn rbw kreeg ik een spie wat ze gebruiken bij steigerbouw in mijn wiel,bijna de sloot in maar niet gevallen.
1x te veel kletsen en vergeten de jiffy te gebruiken en daar lag ik onder de Soes,niet meer overeind kunnen komen van het lachen,remhendel kapot.
Meer gelukkig niet.......afkloppen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan