Zero Motorfietsen

Nou, die test van MotoME tussen een Zero en een Panigale had de Panigale (bereden door een pro) het toch goed zwaar met de Zero (die de eerste meters sneller van z'n plek kwam). Dus ik denk dat je wel heeeeel goed je best moet doen om 't met een Fazer 1000 te winnen van een Zero.
 
Nou, die test van MotoME tussen een Zero en een Panigale had de Panigale (bereden door een pro) het toch goed zwaar met de Zero (die de eerste meters sneller van z'n plek kwam). Dus ik denk dat je wel heeeeel goed je best moet doen om 't met een Fazer 1000 te winnen van een Zero.
Je moet zorgen dat je trekkracht op je achterwiel hebt. Kijk maar hoe een dragracer dat doet.
En omdat een Fazer nogal lang is, trekt hij sneller op dan een supersport.
 
Aha. Mooi. Volgende keer dat er een Panigale óf een Zero naast me staat zal ik 'm eens een poepie laten ruiken met de Rex. :+
 
Een Zero heeft ook maar heel weinig vermogen, het is alleen erg goed toegankelijk.
Met een Fazer 1000 van nog geen 2000 euro kun je veel sneller optrekken: van 0 tot 100 in 2,9 seconden volgens Motorrad. Maar daar moet je wel wat voor doen.
Alleen A1 en 90% van de A2 motorfietsen kan je met een Zero eruit trekken. :Y
 
Ik had een fazer (1000) en in die tijd proefgereden met een zero, Ik denk persoonlijk 0-50 dat de zero senller is/kan zijn, maar alles boven de 50km/h wint de fazer.
Maar als het een bochtig weggetje is, denk ik dat het 100% aan de berijder ligt wie het eerste aan het einde is.
 
Met bochten scheelt 't idd nogal wie erop zit ja. Maar had @Gilles niet een keertje een sprint van een Tesla gewonnen met z'n Zero? Veel succes met je Fazer zou ik zeggen. ;)

Niet dat je een Zero om die reden zou kopen trouwens, dat even terzijde... :P
 
Een Zero heeft ook maar heel weinig vermogen, het is alleen erg goed toegankelijk.
Met een Fazer 1000 van nog geen 2000 euro kun je veel sneller optrekken: van 0 tot 100 in 2,9 seconden volgens Motorrad. Maar daar moet je wel wat voor doen.
Klopt wel aardig. De Zero heeft inderdaad niet veel vermogen, zeker onderin als ie weinig toeren maakt heeft ie eigenlijk maar heel weinig vermogen. Toch komt ie goed weg vanwege de ongekende souplesse.

Hoewel ik zeker geen scheurneus ben komt het wel eens voor dat ik naast een andere motor sta. Wat dan vaak gebeurt, de medemotorrijder merkt op dat mijn motor geen geluid maakt, je ziet hem kijken en als het groen wordt moet ie toch even laten zien wie er de snelste is...

Vaak (en soms ook niet) ben ik al een motorlengte weg voordat de ander gekoppeld heeft, dan gaan we vaak gelijk op totdat... Ja, totdat de ander moet schakelen, dan is het soms net of ze een parachute open trekken....

Op hogere snelheden komen ze alsnog langszij omdat het gebrek aan topvermogen mij parten gaat spelen.
 
Laatst bewerkt:
Met bochten scheelt 't idd nogal wie erop zit ja. Maar had @Gilles niet een keertje een sprint van een Tesla gewonnen met z'n Zero? Veel succes met je Fazer zou ik zeggen. ;)

Niet dat je een Zero om die reden zou kopen trouwens, dat even terzijde... :P
Dan heeft de Tesla geen zin gehad. Zeker de 4wd dan heb je weinig kans.
 
Dan heeft de Tesla geen zin gehad. Zeker de 4wd dan heb je weinig kans.
Die Tesla's maken het een 1.000 supersport met verlengde achterbrug nog lastig tot kansloos. 8)7
Zelf nog niet meegemaakt overigens, stoplichtsprintjes is zó 1999. Nu te oud voor. :+

En de vele Tesla's die ik tegenkom zijn meestal op de snelweg de batterij aan het sparen.
 
Wel een serieus gaaf ding! En veel betere specs dan de huidige generatie Zero's! :}

Maar inderdaad... wat een geld... :X
 
Misschien kunnen ze nog niet veel units produceren, een iets hogere prijs geeft dan wat meer marge. O-)
 
Net als in de autoindustie lijkt er een soort PK wedloop te zijn, sterkere motor, betere prestaties; alles voor het imago. En dat is te begrijpen maar zelf zoek ik gewoon een bruikbaar betrouwbaar motortje dat goed betaalbaar is.
 
Net als in de autoindustie lijkt er een soort PK wedloop te zijn, sterkere motor, betere prestaties; alles voor het imago. En dat is te begrijpen maar zelf zoek ik gewoon een bruikbaar betrouwbaar motortje dat goed betaalbaar is.
Super SOCO TC MAX € 4.499,00:+

Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe Ducati, volgens Claudio Domenicali zijn ze dicht bij introductie.
Hij is ook (expres? ;) ) gespot op een Hypermotard met Zero FX techniek onder de tank. _O-

electric-ducati-zero-3-1.jpg


Het zal in Europa vast nog even een nice product blijven, maar als de massaproductie loskomt, dan kan het ineens snel gaan.
 
Laatst bewerkt:
Wel een serieus gaaf ding! En veel betere specs dan de huidige generatie Zero's! :}

Maar inderdaad... wat een geld... :X

Het is niet niks, maar ik vind het knap wat je meer krijgt voor het geld. Dit maakt de DSR Black Forest voor 25k onverkoopbaar...
 
Ik vind het een beetje flauw van Ducati (en Ural) Iedereen kan de drivetrain van een Zero in een ander frame hangen, dat is niet echt vooruitstrevend. Juist van Ducati had ik verwacht dat ze zelf iets konden ontwikkelen.
 
Ik vind het een beetje flauw van Ducati (en Ural) Iedereen kan de drivetrain van een Zero in een ander frame hangen, dat is niet echt vooruitstrevend. Juist van Ducati had ik verwacht dat ze zelf iets konden ontwikkelen.
Even afwachten, ik vind het wel een mooie en dankbare knipoog naar Zero.

Ik weet niet hoe Ducati het gaat doen, maar ik had in eerste instantie iets via Energica verwacht.
Maar het zou wel kicken zijn als ze met iets van zichzelf komen. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan