beemer fighter deeeeeeeel 3.....

52415987_610135542765000_5336814091564482560_n.jpg
 
Compliment voor deze Bike Super slim gebouwd nog veel werk in de afbouw ? en dan nog MOOI maken voor England wanneer is dat ?
 
Oef dat laswerk aan dat deksel is inderdaad "anders" ;) Maar heb dezelfde ervaring, als die kakdeksels doordrenkt zijn met olie is dat lassen bijna niet te doen. En dat gegoten materiaal heeft sowieso een rare samenstelling.

Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar dat pompje.... Is deze mechanisch aangedreven? zo ziet het er wel uit eigenlijk. En die zuigt dus de olie door de turbo uit het blok eigenlijk. Of zie ik dat verkeerd. Ik zit een beetje te knoeien aan een goed werkende setup voor olie door een koeler. zonder het originele circuit aan te passen. Zo'n pompje zou daar uitkomst kunnen bieden misschien.

Later,

Loek

PS. verder vind ik de hele turbo setup er weer waanzinnig uitzien. Een buis door de brug is toch wel heel mooi geworden :} dempers zijn ook helemaal prima zo!
 
Compliment voor deze Bike Super slim gebouwd nog veel werk in de afbouw ? en dan nog MOOI maken voor England wanneer is dat ?

voorlopig ben ik nog wel even bezig ja. :P de bike staat eigenlijk nog maar 'los' in elkaar. engeland is half augustus.

ga ook gewoon met de motor op straat rijden, dus wil hem wel zo bouwen en afwerken zoals ik dat het liefst doe. ;)
 
Oef dat laswerk aan dat deksel is inderdaad "anders" ;) Maar heb dezelfde ervaring, als die kakdeksels doordrenkt zijn met olie is dat lassen bijna niet te doen. En dat gegoten materiaal heeft sowieso een rare samenstelling.

Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar dat pompje.... Is deze mechanisch aangedreven? zo ziet het er wel uit eigenlijk. En die zuigt dus de olie door de turbo uit het blok eigenlijk. Of zie ik dat verkeerd. Ik zit een beetje te knoeien aan een goed werkende setup voor olie door een koeler. zonder het originele circuit aan te passen. Zo'n pompje zou daar uitkomst kunnen bieden misschien.

Later,

Loek

PS. verder vind ik de hele turbo setup er weer waanzinnig uitzien. Een buis door de brug is toch wel heel mooi geworden :} dempers zijn ook helemaal prima zo!

dit is idd een mechanisch aangedreven pompje, deze wordt gewoon op de krukas aangesloten en daardoor aangedreven. er komt nog een klein opvang tankje tussen de turbo en dit pompje, die werkt als een soort buffer en daar zuigt het pompje de olie uit. werkt echt mooi. :)
 
De vorige uitlaat was een kunstwerk op zich, maar deze lijkt minder op een treeplank.. staat toch weer mooier. Als je weer twijfels krijgt bij de inlaat setup kun je een schuin/ovalen deksel maken voor het filter.. en 'm direct monteren?
 
vol gas geven en daarna huilen omdat hij me niet bij kan houden..... ;):P

geen idee. ik gok dat ze daar niet zo blij mee zullen zijn, maar hangt er ook vanaf wie je aanhoud denk ik........ er zijn er bij die, zelfs al zeg je dat er wat aan veranderd is het nog niet zien. hopelijk tref ik die dan telkens als ik aangehouden wordt.
 
vol gas geven en daarna huilen omdat hij me niet bij kan houden..... ;):P

geen idee. ik gok dat ze daar niet zo blij mee zullen zijn, maar hangt er ook vanaf wie je aanhoud denk ik........ er zijn er bij die, zelfs al zeg je dat er 'wat' aan veranderd is het nog niet zien. hopelijk tref ik die dan telkens als ik aangehouden wordt.

Understatement van het jaar _O-
 
heb het met de suzrgv800 en de bmw r1100s gehad. werd aangehouden en die agenten hadden totaal geen idee dat het een verbouwde motor was.

werdt met de suzrgv800 trouwens ook een keer aangehouden...... komt er een agent aanlopen en die zegt: ik heb er thuis ook zoeen staan....... en die doet hengdengdeng. deze doet plopperdeplop........ volgens mij klopt er iets niet. :P

gelukkig had ik toen een reactie op papier van het rdw bij me op de vraag of er een ander motorblok in een frame gebouwd mocht worden, en die zeiden dat het geen probleem was zolang het vermogen maar niet hoger was dan wat hij origineel had. die agent snapte er geen reet van. _O-
 
Curves in all the right places die bandit. Ik zie een lasje dat nog moet gelegd worden? Rood afgetekend?

En de rgv 800 zal wel lekker gereden hebben me dunkt.
 
Curves in all the right places die bandit. Ik zie een lasje dat nog moet gelegd worden? Rood afgetekend?

En de rgv 800 zal wel lekker gereden hebben me dunkt.

ja klopt, ik moet nog een gat in de grote pijp maken. had hem al afgetekent, maar geen tijd meer om verder te gaan. ;)

de rgv was echt leuk, maar trilde als een volwassen vibrator. alles wat maar kon scheuren scheurde....... achteraf gezien kwam dat waarschijnlijk door de uitlaatbocht, die was qua diameter bijna 2x zo groot als origineel.
 
Oei dat is een fraai apparaat. Die frames zijn al gevuld met van alles en nog wat aan (exotische) motorblokjes maar deze is wel heel vet :Y lijkt als gegoten te passen.

Later,

Loek

dat blok paste er echt precies in. overal 5mm ruimte ongeveer. net alsof ze er bij suzuki al over nagedacht hadden. :P
 
ja klopt, ik moet nog een gat in de grote pijp maken. had hem al afgetekent, maar geen tijd meer om verder te gaan. ;)

de rgv was echt leuk, maar trilde als een volwassen vibrator. alles wat maar kon scheuren scheurde....... achteraf gezien kwam dat waarschijnlijk door de uitlaatbocht, die was qua diameter bijna 2x zo groot als origineel.
Komt daar je drang vandaan om van alle uitlaten minstens 4 versies te maken? 😜
 
een ander ideetje, water injectie voor turbo om inlaat temperaturen onder controle te houden? Dit is geen chinees pompje , maar Gotec Zwitserland,
http://www.gotec.ch/en/products/details/index.php?idIndex=16&idContent=670&cat=11&subcat=16

De EMX08 in 12V is te koop via Pro Oiler in Nederland. Wel in een andere uitvoering, aansluit draden i.p.v de 'blades'. Je moet wel zelf een sturing voorzien, maar denk dat Pro Oiler (Arnold) best wel wil helpen

In getalletjes, als je boven de 100C turbo uit temperatuur zit (en daar zit je dik boven met 2.0 bar boost, ik denk 200+C) dan is de verdampings waarde van water 2256 kJ/kg. Dit pompje geeft minder dan 0.1cc/seconde dus is minder dan 0.22 kJ/seconde.

Een 1000cc 4 cylinder aan 6000rpm (effe rond getallen gebruiken) doet 100 toeren/sec, en als viertakt verbruik 100rps* 1000cc/2 = 50 ltr lucht per seconde. Specifieke warmte van lucht is 1 kJ/kg/ K. Dus 50 ltr/sec lucht aan 1.3 kg/m3 is 0.065kJ/sec/graad

Dit zou zou inlaat temperatuur met max 30C laten dalen ( 0.22 / 0.065). Te laag, dus meerdere, of andere pompjes nodig.
 
Laatst bewerkt:
weer goed bezig,.......
hoe kom je aan dat pompje, ik zoek al een tijdje een retour pomp voor een dry-sump systeem. mischien kan dit hem zijn, al verwacht ik dat het debiet wellicht te laag is.
succes met de voortgang :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan