Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Suzuki´s klaar voor 2019.
Wegmotor heeft de eerste km´s al gemaakt, racer vandaag olie ververst, nieuw filtertje en de rest van de kuip erop.

Van de week eens puzzelen voor een paar dagen.

Racer heeft na aanschaf aan einde seizoen vorige jaar wat kleine aanpassingen.
- nieuwe PP rem schakelset
- Translogic intellishift Quickshifter.
- carbon frame en achterbrug protectie
- stuuruitslag begrenzers.
- GB blok protectie
- Gilles tooling shiftholder

Verder alles nagezien, blok is niet open geweest maar remklauwen schoongemaakt, stekkers nagezien etc etc jullie kennen het wel de winterschoonmaak zeg maar. Motor is van 2015, maar heeft een 2009/2011 uitlaatsysteem, vond de vorige eigenaar mooier.
Helaas was na zijn schuiver de linker demper doorgeschaaft en kon hij zo snel geen carbon meer vinden, vandaar 1 titanium en 1 carbon, Titanium kon hij zo bestellen.

Contact gehad met bikesetup die de vering heeft geplaatst voor de vorige eigenaar, die had er na montage geen dag mee gereden en ik net 1 dag dus die zei is het gevoel goed en je bandenslijtage netjes dan gewoon je dagen rijden dit jaar en volgend jaar servicen.
Motor had al Ohlins cardridges, TTX schokdemper en een ohlins stuurdemper en robby moto clip-ons.
Kuipset is geen 100% en ongespoten maar blijf er dit jaar wel mee rijden, Als ik hem dit jaar heel hou dan volgend jaar kuipset laten spuiten en deuk in de tank eruit. Voor nu is het voor mij wel goed.
 

Bijlagen

  • 20190214_204526.jpg
    20190214_204526.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 17
  • 20190214_204450.jpg
    20190214_204450.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 18
  • 20190216_201245.jpg
    20190216_201245.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 18
Suzuki´s klaar voor 2019.
Wegmotor heeft de eerste km´s al gemaakt, racer vandaag olie ververst, nieuw filtertje en de rest van de kuip erop.

Van de week eens puzzelen voor een paar dagen.

Racer heeft na aanschaf aan einde seizoen vorige jaar wat kleine aanpassingen.
- nieuwe PP rem schakelset
- Translogic intellishift Quickshifter.
- carbon frame en achterbrug protectie
- stuuruitslag begrenzers.
- GB blok protectie
- Gilles tooling shiftholder

Verder alles nagezien, blok is niet open geweest maar remklauwen schoongemaakt, stekkers nagezien etc etc jullie kennen het wel de winterschoonmaak zeg maar. Motor is van 2015, maar heeft een 2009/2011 uitlaatsysteem, vond de vorige eigenaar mooier.
Helaas was na zijn schuiver de linker demper doorgeschaaft en kon hij zo snel geen carbon meer vinden, vandaar 1 titanium en 1 carbon, Titanium kon hij zo bestellen.

Contact gehad met bikesetup die de vering heeft geplaatst voor de vorige eigenaar, die had er na montage geen dag mee gereden en ik net 1 dag dus die zei is het gevoel goed en je bandenslijtage netjes dan gewoon je dagen rijden dit jaar en volgend jaar servicen.
Motor had al Ohlins cardridges, TTX schokdemper en een ohlins stuurdemper en robby moto clip-ons.
Kuipset is geen 100% en ongespoten maar blijf er dit jaar wel mee rijden, Als ik hem dit jaar heel hou dan volgend jaar kuipset laten spuiten en deuk in de tank eruit. Voor nu is het voor mij wel goed.

Prachtige fiets met direct al wat fijne opties!
 
Van mij is er ook he-le-maal klaar voor. En ik zelf ook trouwens. Kriebelt nogal met dit mooie weer buiten
 
Ik heb ook de laatste stap gezet, bandjes voor 2019. De rest is optioneel, zoals een maatpak al heeft dat wel enigszins belang. Mijn pak is uit 2004 :P
haha hier hetzelfde, mijn overall is 9 jaar en mijn combi 12 jaar dus wordt tijd voor een nieuw pak.
Had voor de beurs mijn keuze al ver gemaakt en na de beurs op de stand gekeken te hebben weet ik het zeker.
Wordt een Damen pak, binnenkort afspraak maken om op te laten meten.
 
Ik zit te denken aan PBS Bike leathers. 750 euro voor maatwerk.

NFmoto zou ik eens informeren. Ze hebben sindskort een NL importeur, Dennis Eijkenboom. Hij rijdt zelf OWcup Procup 600. Heb daar handschoenen laten maken. Echt top voor een zeer goede prijs. Op maat handschoenen met eigen design voor 200e. Kwalitatief vergelijkbaar met de toprange van Dainese en Alpinestars (a 350e).

Als ik niet net een nieuw pak had gekocht...had ik daar ook een pak laten maken. https://www.facebook.com/nfmotonederland/
 
NFmoto zou ik eens informeren. Ze hebben sindskort een NL importeur, Dennis Eijkenboom. Hij rijdt zelf OWcup Procup 600. Heb daar handschoenen laten maken. Echt top voor een zeer goede prijs. Op maat handschoenen met eigen design voor 200e. Kwalitatief vergelijkbaar met de toprange van Dainese en Alpinestars (a 350e).

Als ik niet net een nieuw pak had gekocht...had ik daar ook een pak laten maken. https://www.facebook.com/nfmotonederland/

En zo zijn er tig merken. Kevin Mos rijd ook met pbs en is er op hoge snelheid mee gecrasht. Kan overal wel vragen natuurlijk maar 750 is niet duur.
 
is opgelost, was de koppelingswitch die te hard tegen de clipon drukte en zo de stekker open drukte of zo
 
Eerste 4 dagen geboekt.
Deze week mijn bestelde banden nog halen en dan staan we er klaar voor.
6 april Zolder ( Op een gedraaide D212, iemand ervaring met het draaien van die band ?)
6 mei Assen
26 aug Zolder
23 sept Zolder

Zit nog te kijken naar een dag eind juli, begin augustus :)
Eerste dag Zolder wordt op de set banden waar ik mee gestopt ben, was een nieuwe set D212's van dunlop maar achter was die na een dag zolder op rechts toch al voor 65 % op, heb hem laten draaien en hoop er de eerste dag nog mee te kunnen doen.
begin april is het toch nog oppassen voor de middag op het stuk achter de sacramentsheuvel met vocht en natte plakken vind ik.
eerste dag is er toch altijd weer wat inkomen.

Ik neem wel een nieuwe set banden mee voor het geval het gevoel toch niet al te best is met die Dunlop.
 
Ja ik weet het... de “straf” voor het ritje dat je vrouw heeft gemaakt :P

Zal ook nog een bbq met ritje bij mij komen, alleen ff kijken wanneer dat word.
haha ja zo is het maar net :)

Wordt de 2e, de oudste (zoon) rijdt al op een JR50 van uiteraard Suzuki :)
Je kan er niet vroeg genoeg mee starten :]
 
Goedemorgen mannen! Ik heb dit seizoen een gsxr 1000 k9 maar kom niet helemaal uit de standaard vering die lijkt voor als achter veelste zwaar! Ik ben een 70kg maar dit voelt als 85+. Wat zijn de goede opties om de bpf en shock werkend te krijgen op mijn gewicht? Bedankt!
 
Goedemorgen mannen! Ik heb dit seizoen een gsxr 1000 k9 maar kom niet helemaal uit de standaard vering die lijkt voor als achter veelste zwaar! Ik ben een 70kg maar dit voelt als 85+. Wat zijn de goede opties om de bpf en shock werkend te krijgen op mijn gewicht? Bedankt!

Bekijk de instellingen van je voorveerspanning en ingaande en uitgaande demping eens. Daar is heel veel mee af te stellen.
 
Hey, zijn er hier nog die problemen hebben bij het ontluchten van de remmen. heb de remklauwen er af gehad om ze te reinigen en een dubbele
leiding geplaatst maar krijg (bijna) geen druk op de hendel.Ook al een nachtje laten staan met opgespannen hendel maar nog geen resultaat
komen geen luchtbellen meer uit. betreft een K5 750 wie geeft de gouden tip??
 
Normaliter gebruik ik een injectiespuit (kun je kopen bij de apotheek) en pomp ik het systeem vol met vloeistof dat werkt goed.

Toevallig vandaag een duimrem gemonteerd en dat was een hel om te ontluchten uiteindelijk een glazen pot met twee slangen gemaakt en een stofzuiger erop gezet dan trekt ie het systeem leeg op vacuum wel opletten dat je rempot niet leeg raakt anders zit er zo weer lucht in
 
Hey, zijn er hier nog die problemen hebben bij het ontluchten van de remmen. heb de remklauwen er af gehad om ze te reinigen en een dubbele
leiding geplaatst maar krijg (bijna) geen druk op de hendel.Ook al een nachtje laten staan met opgespannen hendel maar nog geen resultaat
komen geen luchtbellen meer uit. betreft een K5 750 wie geeft de gouden tip??

Heb jaren K4 750 gereden, nooit problemen gehad.

Maar ik zou je klauwen even van de vork halen en in andere hoeken houden en met kunststof/houten hamer/achterkant schroevendraaier erop tikken. Er moet nog lucht inzitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan