- Onderwerp starter
- #51
Ik geef je onmiddelijk gelijk. Ik repliceer slechts wat ik op het net vind en dat is vaak verwarrend en soms ook onjuist.
Vandaag heb ik de carterpan uitgesopt en olie en filter vervangen. Er kwam volgens mij niet genoeg olie uit, maar nu staat hij lekker op peil.
Een of andere sadistische Italiaan heeft bedacht dat het onderkuipje met vier schroeven vast moet zitten. Deze schroeven zitten recht achter de uitlaatbochten. Je krijgt er dus nooit en te nimmer een schroevendraaier op. Je moet de uitlaten dus los halen om het oliefilter te vervangen. Daar komen dus zeskante boutjes met carroserieringen in.
Er zitten inderdaad contactpuntjes in. Geen idee of dat origineel is maar voorlopig doen we het er mee.
Misschien ga ik nog eens de ontsteking van een BMW K75 aanpassen. Die hebben twee hall sensors en een eigen ontstekingskastje. Bovendien heb ik dat liggen.
Morgen kleppen en ontsteking stellen, nieuwe kaarsjes steken, dan moet hij weer lopen.
Vandaag heb ik de carterpan uitgesopt en olie en filter vervangen. Er kwam volgens mij niet genoeg olie uit, maar nu staat hij lekker op peil.
Een of andere sadistische Italiaan heeft bedacht dat het onderkuipje met vier schroeven vast moet zitten. Deze schroeven zitten recht achter de uitlaatbochten. Je krijgt er dus nooit en te nimmer een schroevendraaier op. Je moet de uitlaten dus los halen om het oliefilter te vervangen. Daar komen dus zeskante boutjes met carroserieringen in.
Er zitten inderdaad contactpuntjes in. Geen idee of dat origineel is maar voorlopig doen we het er mee.
Misschien ga ik nog eens de ontsteking van een BMW K75 aanpassen. Die hebben twee hall sensors en een eigen ontstekingskastje. Bovendien heb ik dat liggen.
Morgen kleppen en ontsteking stellen, nieuwe kaarsjes steken, dan moet hij weer lopen.