Er is weer een Guzzi in huize Halflive

Ik geef je onmiddelijk gelijk. Ik repliceer slechts wat ik op het net vind en dat is vaak verwarrend en soms ook onjuist.
Vandaag heb ik de carterpan uitgesopt en olie en filter vervangen. Er kwam volgens mij niet genoeg olie uit, maar nu staat hij lekker op peil.
Een of andere sadistische Italiaan heeft bedacht dat het onderkuipje met vier schroeven vast moet zitten. Deze schroeven zitten recht achter de uitlaatbochten. Je krijgt er dus nooit en te nimmer een schroevendraaier op. Je moet de uitlaten dus los halen om het oliefilter te vervangen. |(Daar komen dus zeskante boutjes met carroserieringen in.
Er zitten inderdaad contactpuntjes in. Geen idee of dat origineel is maar voorlopig doen we het er mee.
Misschien ga ik nog eens de ontsteking van een BMW K75 aanpassen. Die hebben twee hall sensors en een eigen ontstekingskastje. Bovendien heb ik dat liggen.
Morgen kleppen en ontsteking stellen, nieuwe kaarsjes steken, dan moet hij weer lopen.
 
Vraag me niet waarom mijn telefoon niet in landscape wil filmen |(
.
Hij loopt weer! Eerst niet, vuil tussen de contactpuntjes maar nu loopt hij lekker. Alleen de rechter carburateur blijft lekken. Niemand in de buurt verkoopt vlotternaalden. Dat gaat dus internet worden. Leuke grap, die naaldsetjes kosten minimaal 14 euro per carburateur, 29,- zelfs als je ze in Nederland koopt. Morgen eerst nog maar eens kuisen.
Mocht er iemand een adresje hebben voor Dellorto PHBH28 carburateurs, naaldsetje is nummer 9436 dan hoor ik het graag.
.
Voor de geluidjes:
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens of je ontluchting niet verstopt zit van je carb.Was bij mij iig wel zo,beide slangpilaartjes dicht.
 
Omdat de vlotternaalden op korte termijn niet gaan lukken ga ik morgen nog eens poetsen en prikken. Ik zal de ontluchting ook aandacht geven. Gelukkig is de rechter carburateur het best bereikbaar.
 
Dank!
Ik heb de naalden en zittingen net besteld bij MW motoren, 9 euro per stuk, dat is redelijk. Gelijk een rubbertje voor de middenbok meegenomen, doet niet zo zeer in je voet.
 
Mijn dochter vind 'm ook fantastisch... kan ik 'm gelijk reserveren oor als zijnhaar rijbewijs gehaald heeft? Want iedereen weet mij te vertellen dat de V50 Monza met zijn 48 hele italiaanse pk's te veel vermogen heeft voor een beginner....

Neem ik 'm over een jaar of 3-4 van je over...

Grt
Steven
 
Kijk, dat zijn dochters waar je op kan bouwen!
48pk is precies 35kW, als ze 21 is kan ze daarop rijden. Misschien gaat de Imola wel weer weg over een paar jaar. Dan zal ik aan je denken. Mijn dochter zal in ieder geval tot september 2020 onder de 35kW moeten rijden, ik denk niet dat de Imola eerder weg gaat.
 
Vandaag is hij gepoetst, niet door mij. En de defecte knipperlampjes vervangen. Niet heel spannend dus.
 
Vuile landverraders die Italianen, de bobines:
IMG_20190216_115125.jpg


En de startmotor is van Lucas, Prince of darkness.

Het moet toch niet gekker worden.
 
Lucas.. Is het ding ook aan te duwen?
Ik kan het wel eens proberen. Een 3 1/2 twinnetje zal toch wel lukken? Ik vind dat lompe Engelse ding wel een stuk enthousiaster als de Duitse Bosch, hij maakt toeren alsof het niets is.
Misschien maar een Franse/Chinese Valeo op de plank leggen.
 
voor die zes tientjes die ze op marktplaats vragen voor een nieuwe is dat makkelijk te doen
Persoonlijk ga ik voor een Bosch van de nieuwe generatie die geeft me meer vertrouwen dan die franse en namaak daarvan starters .
 
We hadden een probleempje dat de rechter carburateur overliep. Ik wil daar geen gezeik mee dus twee setjes naalden en zittingen besteld. Vanmiddag even er in gezet. Helaas, dat hielp niet, de carburateur bleef lekken. Nader onderzoek bracht aan het licht dat het niet uit de vlotterkamer kwam. Het lekte bij de banjo en of het benzine filter. Na drie, vier keer het filtertje er uit, gedraaid, schoongemaakt zag ik het. Een miniscuul scheurtje in de plastic banjo dat open ging bij het aandraaien.
Ik heb het scheurtje nu dichtgesmolten. Morgen maar op jacht naar een nieuwe banjo en liefst een oude die nog van aluminium waren.

carburador-dellorto-28-phbh-4t-kart-dellorto-oficial-D_NQ_NP_15694-MLA20106331640_062014-F.jpg


Voor de visualisatie, het zwarte pikkie dat omhoog wijst.
 
We hadden een probleempje dat de rechter carburateur overliep. Ik wil daar geen gezeik mee dus twee setjes naalden en zittingen besteld. Vanmiddag even er in gezet. Helaas, dat hielp niet, de carburateur bleef lekken. Nader onderzoek bracht aan het licht dat het niet uit de vlotterkamer kwam. Het lekte bij de banjo en of het benzine filter. Na drie, vier keer het filtertje er uit, gedraaid, schoongemaakt zag ik het. Een miniscuul scheurtje in de plastic banjo dat open ging bij het aandraaien.
Ik heb het scheurtje nu dichtgesmolten. Morgen maar op jacht naar een nieuwe banjo en liefst een oude die nog van aluminium waren.

Wat is de maat van de bout en de slangpilaar?

carburador-dellorto-28-phbh-4t-kart-dellorto-oficial-D_NQ_NP_15694-MLA20106331640_062014-F.jpg


Voor de visualisatie, het zwarte pikkie dat omhoog wijst.
 
Leuk topic, volg het op de voet:P.
Heb zelf ook een Imola staan die weer tot leven gewekt moet worden.
Het gaat bij mij wel om de iets oudere versie, de voorganger. Is dat dan de Imola I :?, als jij de Imola II hebt...
Behalve dat ik in het Guzzi museum ben geweest en in dienst op de V50 NATO heb gereden, geen enkele ervaring met sleutelen aan Italianen . Enkel Japanse brikken.

:t
 
We hadden een probleempje dat de rechter carburateur overliep. Ik wil daar geen gezeik mee dus twee setjes naalden en zittingen besteld. Vanmiddag even er in gezet. Helaas, dat hielp niet, de carburateur bleef lekken. Nader onderzoek bracht aan het licht dat het niet uit de vlotterkamer kwam. Het lekte bij de banjo en of het benzine filter. Na drie, vier keer het filtertje er uit, gedraaid, schoongemaakt zag ik het. Een miniscuul scheurtje in de plastic banjo dat open ging bij het aandraaien.
Ik heb het scheurtje nu dichtgesmolten. Morgen maar op jacht naar een nieuwe banjo en liefst een oude die nog van aluminium waren.

carburador-dellorto-28-phbh-4t-kart-dellorto-oficial-D_NQ_NP_15694-MLA20106331640_062014-F.jpg


Voor de visualisatie, het zwarte pikkie dat omhoog wijst.
 
Het probleem is niet zozeer het vinden van de banjo's. Het probleem is de prijs. Je komt snel terecht op "carburateurwinkel" of een van de buitenlandse klonen daarvan. Daar betaal je tien euro 95 voor een banjo, daar komt dan nog porto bovenop. Terwijl je ook buitenlandse sites vind waar ze voor 3,30 worden verkocht. Maar dan is de levertijd en porto weer onhandig.
Ik kreeg vanmorgen een ingeving. Op de BMW R90S zaten ook Dellorto's. En ja hoor, de Hobbyist verkoopt ze. Van aluminium, gelijk een pakkinkje meebesteld. 2, 73 per stuk. En ik heb het waarschijnlijk dinsdag al in huis.
 
  • Leuk
Waarderingen: OMB
Het probleem is niet zozeer het vinden van de banjo's. Het probleem is de prijs. Je komt snel terecht op "carburateurwinkel" of een van de buitenlandse klonen daarvan. Daar betaal je tien euro 95 voor een banjo, daar komt dan nog porto bovenop. Terwijl je ook buitenlandse sites vind waar ze voor 3,30 worden verkocht. Maar dan is de levertijd en porto weer onhandig.
Ik kreeg vanmorgen een ingeving. Op de BMW R90S zaten ook Dellorto's. En ja hoor, de Hobbyist verkoopt ze. Van aluminium, gelijk een pakkinkje meebesteld. 2, 73 per stuk. En ik heb het waarschijnlijk dinsdag al in huis.

Altijd weer dat terugvallen op BMW. B|

Gewoon een goede oplossing Halflive. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan