Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Worldbeater, 29 sep 2016

Aloha in het ziekenhuis. :W

Ik snapte het ook niet helemaal?
Zelf rij ik sinds 2006 op Zandvoort, en zie ze in Bos uit alleen maar uit de bocht vliegen.

Jij reed al net rechtuit en ineens die highsider.
En volgens mij ook niet veel en veel te hard?

Bandenspanning en type bandjes?

Ik hoopte eigenlijk dat jij meer wist.
Maar in ieder geval goed om je hier te zien. :)

SP.jpg

1 hand rode vlag, andere hand mobiel. :')
 
Die ene 'SP' heb ik nog gemaild naar aanleiding van de crash.
Ik stond als baancommissaris bij de laatste bocht richting het rechte stuk.
een heel vreemd ongeluk. Daar verderop crasht bijna niemand. Daarom vroeg ik hem wat er nou misging. :?
En hij reed niet als een gek moet ik zeggen, gewoon een normale gemiddelde circuitrijder. :t
Ik bedoel ook niet dat ze als gekken rijden hoor, ze rijden een stuk beter dan ik zelf....
 
Ik zou willen dat ik nooit het circuit was op gegaan :')
Heb d' r een fikse knauw aan overgehouden....
Ik kan niet meer zo vrij rijden als voorheen en ik ben als de dood voor onbekende mensen die achter me rijden...

Maar Zolder heeft wel een mooi circuit :+ Dat dan weer wel
 
Doordat ik op mijn plaat gegaan ben, rijd ik een stuk voorzichtiger dan voorheen.
Op het circuit zijn de omstandigheden er een stuk meer om je grenzen op te zoeken en er misschien overheen te gaan. Ik ben gewoon bang dat ik dan weer plat ga, zeker nu ze bijna klaar is.

Die ene ging met zijn retestrakke Repsol sp1 met een lowsider plat, echt zo zonde...
Gast kan wel goed rijden, is volop met zijn sp bezig. Lichter maken, rem upgrade e.d. en nu met zijn blok bezig (upgrades, meer toeren genereren), allemaal om betere prestaties op het circuit te krijgen.
Ik houd het maar bij optisch tjoenen en de natte krant rijerij.... :+
 
Iemand een ideetje wat, waarop dit aangesloten hoort te zitten?..
De kleine vacuümslangetjes zijn aangesloten, maar kom nog 2 grotere aansluitingen tegen waar niks op zat. 4 cilinder Kawa.

20190219_142141.jpg
 
Doordat ik op mijn plaat gegaan ben, rijd ik een stuk voorzichtiger dan voorheen.
Op het circuit zijn de omstandigheden er een stuk meer om je grenzen op te zoeken en er misschien overheen te gaan. Ik ben gewoon bang dat ik dan weer plat ga, zeker nu ze bijna klaar is.

Die ene ging met zijn retestrakke Repsol sp1 met een lowsider plat, echt zo zonde...
Gast kan wel goed rijden, is volop met zijn sp bezig. Lichter maken, rem upgrade e.d. en nu met zijn blok bezig (upgrades, meer toeren genereren), allemaal om betere prestaties op het circuit te krijgen.
Ik houd het maar bij optisch tjoenen en de natte krant rijerij.... :+

haha same here. Ik werd net voor een bocht ingehaald door een mafklapper op een R1... Het was rijden met instructeur en er mocht niet ingehaald worden.
Ik schrok er zo van dat ik mis schakelde en vervolgens in de bocht rechtdoor de grindbak in reed en omviel.
Schade viel mee, deuk in ego ook maar sindsdien ben ik echt huiverig voor wat er achter me gebeurd in een bocht en ben ik bang controle te verliezen. Waar is die grens inderdaad.
En het is voor mij al zo'n 50.000km geleden denk ik :')
Als ik de tijd terug kon draaien zou ik het ongedaan maken maar er is helaas nog geen tijdmachine uitgevonden.
Ik geniet nog elke dag van het rijden, maar dat minder vrij kunnen rijden is wel jammer.

Natte krant rijerij 4 president! :+ ik ga in ieder geval wel hard rechtdoor. misschien toch maar eens een Busa kopen _O-
 
Iemand een ideetje wat, waarop dit aangesloten hoort te zitten?..
De kleine vacuümslangetjes zijn aangesloten, maar kom nog 2 grotere aansluitingen tegen waar niks op zat. 4 cilinder Kawa.

Bekijk bijlage 1355034
Dat zijn volgens mij de aansluitingen van de ontluchting van je vlotterkamers. Daar horen 2 slangetjes op, die horen over het luchtfilterhuis heen naar achteren te lopen en voor, en er een beetje onder je achterbrug te eindigen. Bij mijn Z650 zitten ze ook, net als bij m'n ZRX. In mijn werkplaats handboek van de ZRX (is dit trouwens een ZRX?) staat er echter niks over. In die van de Z650 overigens wel.
 
Yep, ZRX. In het wph inderdaad niks. Maar, als er niks op zit is dat dus geen drama(?)

Bekijk bijlage 1355037
Nee, maar je hebt wel kans dat er eventueel van boven vuil in kan komen, wat dan in je vlotterkamers terecht kan komen. En dan kan je problemen krijgen met verstopte sproeiers enzo. Zou er gewoon 2 slangetjes opzetten, zo duur is het niet. Je hebt trouwens dezelfde service manual als ik zie ik.
 
Mijn voorraadkast is leeg en we willen morgen een rondje rijden, vandaar. Trouwens, hij rijdt nu al minimaal een jaar zo rond, die ene dag extra.
Fijn boek en lèkker dat bladeren! *D
 
Mijn voorraadkast is leeg en we willen morgen een rondje rijden, vandaar. Trouwens, hij rijdt nu al minimaal een jaar zo rond, die ene dag extra.
Fijn boek en lèkker dat bladeren! *D
Lekker gaan rijden dan, het weer is er goed voor! :]:) Die ene dag maakt niet uit.
Dat boek is zeker leuk om doorheen te bladeren, heb ik ook gedaan toen het vroor en ik niet reed.
Veel plezier morgen,:t
 
haha same here. Ik werd net voor een bocht ingehaald door een mafklapper op een R1... Het was rijden met instructeur en er mocht niet ingehaald worden.
Ik schrok er zo van dat ik mis schakelde en vervolgens in de bocht rechtdoor de grindbak in reed en omviel.
Schade viel mee, deuk in ego ook maar sindsdien ben ik echt huiverig voor wat er achter me gebeurd in een bocht en ben ik bang controle te verliezen. Waar is die grens inderdaad.
En het is voor mij al zo'n 50.000km geleden denk ik :')
Als ik de tijd terug kon draaien zou ik het ongedaan maken maar er is helaas nog geen tijdmachine uitgevonden.
Ik geniet nog elke dag van het rijden, maar dat minder vrij kunnen rijden is wel jammer.

Natte krant rijerij 4 president! :+ ik ga in ieder geval wel hard rechtdoor. misschien toch maar eens een Busa kopen _O-
Dat is dan helemaal irritant, je verwacht dan ook helemaal niet iets dat je voorbij kan komen zetten, lekker snugger figuur |( Ik denk dat een Busa je best eens zou kunnen helpen, ik zeg doen... :Y _O-
 
Net een leuke motor gespot van Lazareth. _O-
Twee wielen vooraan dicht bij elkaar, je kan er gewoon mee rijden.
Maar ze kunnen ook naar buiten klappen, en met de straalmotoren in de wielen vlieg je zo over de file heen. _O-

lazareth-flying-jet-motorcycle-moto-volante-4.jpg
 
Model met 'alleen een V8 motorblok' zonder de straalmotoren ziet er ook wel dik uit. :+

lm847-lazareth-3.jpg


 
haha same here. Ik werd net voor een bocht ingehaald door een mafklapper op een R1... Het was rijden met instructeur en er mocht niet ingehaald worden.
Ik schrok er zo van dat ik mis schakelde en vervolgens in de bocht rechtdoor de grindbak in reed en omviel.
Schade viel mee, deuk in ego ook maar sindsdien ben ik echt huiverig voor wat er achter me gebeurd in een bocht en ben ik bang controle te verliezen. Waar is die grens inderdaad.
En het is voor mij al zo'n 50.000km geleden denk ik :')
Als ik de tijd terug kon draaien zou ik het ongedaan maken maar er is helaas nog geen tijdmachine uitgevonden.
Ik geniet nog elke dag van het rijden, maar dat minder vrij kunnen rijden is wel jammer.

Natte krant rijerij 4 president! :+ ik ga in ieder geval wel hard rechtdoor. misschien toch maar eens een Busa kopen _O-
Misschien toch nog eens rustig proberen in een vertrouwde groep bij een goede organisatie. Afrekenen met het verleden. ;)

2005-suzuki-hayabusa-limited-edition-with-extended-swingarm-1.JPG
 
Misschien eens naar het politie circuit gaan in lelystad?
Daar wordt goed getraind op bochten, en mafkezen komen daar vaak niet.
Mijn vriendin heeft daar al een paar keer een bochten training gedaan, en die was ook bang, en dat is helemaal weggenomen.
Groet
Sebas
 
Of dichterbij bij Motowise, dat is wat laagdrempeliger. Hier heeft mijn vriendin gelest en Joop geeft ook extra cursussen.
Een ochtend of middag op je eigen motor, 1 op 1, op het eiland of Goedereede oefenen wat jij wilt, echt een aanrader!
Gevoel voor humor, erg rustig, geduldig en verstand van praktisch motorrijden ipv enkel op de CBR manier.
Hij geeft/gaf zelf les op Lelystad, oa voor motorpolitie.
 
Net express post uit Polen van Dominator Exhaust, de fabrikant van mijn uitlaatsysteem. *O*


Ze wilden een bus met een kleine diameter maken en een losse montage-ring leveren.
Iets anders was niet mogelijk.
Maar wat ik vroeg hebben ze alsnog geproduceerd. *O*

Vanmiddag even dit misbaksel eraf halen. :+

 
De Kawa loopt lekkerder dan ooit en start nu zonder choke, toch fijn als een dagje sleutelen nut heeft gehad.
Ik wil nog wel nieuwe remblokken bestellen en de vloeistof vervangen, vergeleken met de Duc remt ie maar zwakjes.
Ik neig naar Ferodo, maar dat is alleen maar omdat ik dat voor auto's gebruik. Gesinterd of juist niet, Ferodo of iets anders?
 
De Kawa loopt lekkerder dan ooit en start nu zonder choke, toch fijn als een dagje sleutelen nut heeft gehad.
Ik wil nog wel nieuwe remblokken bestellen en de vloeistof vervangen, vergeleken met de Duc remt ie maar zwakjes.
Ik neig naar Ferodo, maar dat is alleen maar omdat ik dat voor auto's gebruik. Gesinterd of juist niet, Ferodo of iets anders?
Ik heb er gesinterde blokken in zitten, van Galfer, hetzelfde merk als mijn schijven. Maar die zullen ook wel ergens anders vandaag komen denk ik zo. Heb je trouwens al staalomvlochten remleidingen? Dat scheelt ook met je remkracht.
 
Omvlochten slangen zaten er al op. Vandaag de vloeistof ververst maar dat zag er niet heel oud uit. In ieder geval geen luchtbellen gezien, dus dat zal het verschil niet maken.
Misschien/waarschijnlijk remt een Duc gewoon veel beter, bedacht ik me later *D.
Enne, hij is van m'n vriendin hè. Is toch duidelijk een vrouwenbrommer, zo'n ZRX.. :+
 
Zaterdag werd duidelijk dat de ZRX er toch nog niet is, eerste half uur lopen als een tiet en dan plots weer wat extra plofjes en moeite om boven de 3500rpm te komen.
Het kan komen door de vette Farmfriet dampen waar we doorheen reden, maar ik zet m'n geld in op mechanisch/elektronisch.
Ik ga nu eerst de bobines en kabels vernieuwen, dan is dat uit te sluiten. Daarna de carburateurs maar openen. De laatste keer dat ik zoiets gedaan heb was ik 17..
Had ik al gezegd dat de Japanse Duc bijna naar buiten mag? 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan