Yamaha MT-10

Ik heb inmiddels mijn derde comfortzadel onder garantie. Ik zie nu al dat, als ik niets aanpas, dit zadel ook binnen de kortste keren aan de voorkant weer door is. Het hoekje van het zadel raakt de tank op een ongelukkige wijze en daardoor slijt die daar door. Heeft iemand tips om dit te voorkomen?
 
Ik ben ook al met de 3de bezig.
En zag van de week dat 1 hoekje alweer begint te scheuren.
Ik ga maar eens in gesprek met de dealer. Ik laat hem liever opnieuw bekleden en aanpassen dan dit gedoe elke keer.
Vrees alleen dat ze er niet in mee gaan, maar goed ga het wel proberen want yamah vind het geloof wel prima.
Anders hadden ze het denk ik al wel eens aangepast....
 
Ik ben heel nieuwsgierig naar de MT-10 in real life... En ook naar de prestaties, en bovenal.. De prijs.. Zullen ze ook dit model scherp geprijsd kunnen aanbieden??
Wheelliee machine is het maar twijfel over de superduke nu wat vinden jullie
 

Bijlagen

  • 20181031_134140.jpg
    20181031_134140.jpg
    2,6 MB · Weergaven: 29
Wheelliee machine is het maar twijfel over de superduke nu wat vinden jullie

Maatje van me heeft de duke gt. Heb er een aardig stuk mee gereden, werd blijer van de 10. Duke trilt en rijd echt anders.
Leuke van de 10 is dat die nog het een en ander toe laat. De duke kan je bijvoorbeeld traction en wheelie controle of uit of aan.

Duke is ook echt wel een gaaf ding. Trekt als een malle. Maar de 10 is speelser. De tankinhoud van de duke is wel fijner 😂

Is natuurlijk allemaal persoonlijk. Ik zou lekker op beide gaan proef rijden.
 
Wheelliee machine is het maar twijfel over de superduke nu wat vinden jullie

Was vorig jaar aan het kijken voor de mt-10 of de Superduke R uiteindelijk is het de Superduke R geworden beide zijn geweldig maar erg verschillend als het gaat om karakter. Zelf kan ik de twee cilinder waarderen maar daarentegen het geluid van de MT-10 is ook geniaal. Beide een bak vermogen..... gewoon gaan proefrijden hopelijk maakt dat dan de keuze makkelijker:]:]
 
Laatst bewerkt:
Wel leuk deze discussie, want ik zit met precies hetzelfde dilemma. Mijn hoofd zegt op dit moment Yamaha (betrouwbaarheid etc.), maar mijn hart zegt KTM. Ik vindt de SD gewoon mooier. Een goede proefrit met beide moet uitkomst gaan bieden...
 
Wel leuk deze discussie, want ik zit met precies hetzelfde dilemma. Mijn hoofd zegt op dit moment Yamaha (betrouwbaarheid etc.), maar mijn hart zegt KTM. Ik vindt de SD gewoon mooier. Een goede proefrit met beide moet uitkomst gaan bieden...
Ik zit in hetzelfde schuitje! Vorig weekend mijn Tracer verkocht. Ik twijfel nu tussen een BMW S1000R en de MT-10. Volgend weekend op beide maar eens gaan rijden!
 
Ben ook in de running voor een MT-10 SP. Volgend weekend bij mooi weer maar even bij de dealer langs. :-)
 
Ik zit in hetzelfde schuitje! Vorig weekend mijn Tracer verkocht. Ik twijfel nu tussen een BMW S1000R en de MT-10. Volgend weekend op beide maar eens gaan rijden!

Ik had dezelfde short list.
Volgende week een blauwe mt-10 ophalen!

Comfort zadel staat nog op de verlanglijst.. alleen beetje jammer dat ze stuk gaan.. zijn die niet ergens op de kop te tikken.. pas ik het zelf wel aan :)
ik ga eerst wel even kijken hoe het originele zadel is.. bij de proefritten geen last gehad.. (45 minuten is ook niet erg lang natuurlijk).
 
Ik zit in hetzelfde schuitje! Vorig weekend mijn Tracer verkocht. Ik twijfel nu tussen een BMW S1000R en de MT-10. Volgend weekend op beide maar eens gaan rijden!


Zelfde dilemma gehad, maar toch gekozen voor de MT en geen seconde spijt, BMW is super, mooi, verleidelijk, en echt een genot, zeg maar een hele mooie vrouw, maar de MT10 is toch sexier, en bijt toch meer, een beetje het type vrouw waar je krassen van op je rug overhoudt :Y
 
Zelfde dilemma gehad, maar toch gekozen voor de MT en geen seconde spijt, BMW is super, mooi, verleidelijk, en echt een genot, zeg maar een hele mooie vrouw, maar de MT10 is toch sexier, en bijt toch meer, een beetje het type vrouw waar je krassen van op je rug overhoudt :Y

Hahaha, ben benieuwd. Heb op de motorbeurs beide motoren bekeken en was toen wel erg weg van de BMW. Je ziet er toch wel kwaliteit aan af, mooie knoppen etc. De MT-10 is toch iets meer plastic en minder afgewerkt. Ik heb echter nog geen meter op de motoren gereden en dat is toch het belangrijkst. Ik rij voornamelijk woon-werk binnendoor en verder in de Eiffel en dit jaar in juni naar de dolomieten. De BMW schijnt makkelijker te rijden zijn, voornamelijk door de aan-uit reactie van de MT-10, maar moet het zelf nog proberen. Kan niet wachten om proef te rijden iig!
 
Even een vraag. Als ik op de website van Yamaha kijk naar de accessoires bij de MT-10, staat daar optioneel de Ohlins stuurdemper in de lijst.
Bij de MT-10 SP staat deze niet in de lijst. Betekent dit dat deze er standaard opzit bij de SP?
 
Even een vraag. Als ik op de website van Yamaha kijk naar de accessoires bij de MT-10, staat daar optioneel de Ohlins stuurdemper in de lijst.
Bij de MT-10 SP staat deze niet in de lijst. Betekent dit dat deze er standaard opzit bij de SP?

ik heb op mijn SP een stuurdemper zitten waar ook een draadje aan zit dus die zit er standaard wel op gok ik zo
 
Ik had dezelfde short list.
Volgende week een blauwe mt-10 ophalen!

Comfort zadel staat nog op de verlanglijst.. alleen beetje jammer dat ze stuk gaan.. zijn die niet ergens op de kop te tikken.. pas ik het zelf wel aan :)
ik ga eerst wel even kijken hoe het originele zadel is.. bij de proefritten geen last gehad.. (45 minuten is ook niet erg lang natuurlijk).
Kzou zeker ff het originele zadel proberen, ook omdat die comfort dingen allemaal stuk gaan 😉
Een week Dolomieten op het standaard zadel was voor mij prima te doen.
 
Beste allen,

Ik ga morgen mijn nieuwe MT-10 ophalen :]

Iemand nog tips voor het gebruik van de QuickShifter in het algemeen?

Eventueel tips over het gebruik van de QS gedurende de inrijdperiode van 1600 |(! km?

Gr. Peter
 
Beste allen,

Ik ga morgen mijn nieuwe MT-10 ophalen :]

Iemand nog tips voor het gebruik van de QuickShifter in het algemeen?

Eventueel tips over het gebruik van de QS gedurende de inrijdperiode van 1600 |(! km?

Gr. Peter

Succes! Wel ff een paar foto's plaatsen.
 
Beste allen,

Ik ga morgen mijn nieuwe MT-10 ophalen :]

Iemand nog tips voor het gebruik van de QuickShifter in het algemeen?

Eventueel tips over het gebruik van de QS gedurende de inrijdperiode van 1600 |(! km?

Gr. Peter

Gefeliciteerd!
Persoonlijk vindt ik de QS alleen lekker werken bij hogere toerentallen, als in > 6.000toeren.
Heb m bij inrijden niet gebruikt.
 
QS werkt het beste bij de hogere toeren inderdaad.

Ik heb vrijdag de mt10 laten afstellen op de testbank, ging mij vooral om de gas response en het lijkt wel een compleet andere motor, en volgens de dyno zit hij nu op 157pk

IMG_E0052.JPG
 
QS werkt het beste bij de hogere toeren inderdaad.

Ik heb vrijdag de mt10 laten afstellen op de testbank, ging mij vooral om de gas response en het lijkt wel een compleet andere motor, en volgens de dyno zit hij nu op 157pk

Bekijk bijlage 1360558

Netjes, zag al een foto op Instagram, Woolich toch?
Verder nog aanpassingen gedaan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan