Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Misschien iemand van hier?
Dank aan de automobilist in een blauw metallic auto die vanmiddag bij de afrit A6 Almere/Zeewolde een groter dan groot gat liet vallen bij de stoplichten waardoor ik soepeltjes vooraan kon gaan staan!
 
Vanochtend aan het einde van de snelweg ging het sturen plotseling erg lastig en begon de motor in de bocht behoorlijk te zwabberen. Gelukkig veilig langs de kant kunnen zetten langs de provinciale weg. Lekke achterband (die was helaas pas op 3 januari gemonteerd), dus de ANWB maar gebeld. Al binnen 20 minuten arriveerde de hulp, terwijl de verwachting was dat dit 60 minuten zou duren. Meneer heeft een plug geplaatst, maar dat mocht niet baten, helaas. Direct naast het gat bleek een tweede gat te zitten. De band bleef dus leeg lopen. ANWB meneer is vervolgens achter mij aangereden, waarbij we iedere kilometer gestopt zijn om de band opnieuw op te pompen. Dit proces hebben we zo'n zes keer herhaald, tot we bij de lokale banden specialist arriveerden... helaas bleek deze gespecialiseerd te zijn in AUTO banden. Motor banden? Tuurlijk, die kan ik wel bestellen. Die heb ik maandag al binnen! Beetje jammer van alle moeite helaas. Uiteindelijk mijn dealer gebeld, die heeft de motor opgehaald en gelijk een nieuwe band gemonteerd. Ondanks alle moeite die de vriendelijke meneer van de ANWB er in heeft gestoken heb ik het idee dat het wat praktischer had gekund.

Al met al ben ik dan ook wel nieuwsgierig: wat doen jullie met een lekke band langs de weg?
 
Ik werd vandaag bijna aangereden door een bejaarde in een golfkarretje... :S



Ik denk dat ik de ANWB zou vragen om me thuis af te zetten met motor en al.

Dat was wellicht beter geweest, al was ik wel zo'n 50 km van huis. Zijn de kilometers onbeperkt bij de bergingservice van de ANWB? Daar zou ik de voorwaarden even op moeten naslaan.
 
:^
Britse motoren schakelden rechts; pas in de jaren 70 (na de opkomst van de Japanners) zijn ze overgestapt naar links.

Net even een fotootje van een van een Norton uit 1965 opgezocht, schakelpedaaltje rechts...... dus.....:X
 
Was vanavond gezellig.
Met de bezorgbrommer op pad, weg gaat door een winkelcentrum, blik was bezig hen en weer manouvreren, toen ik eraan kwam, leek deze ruimte te geven, precies als ik er langs wil. steekt hij voor me langs, dus hard remmen, ging goed.
Vervolgens gaat meneer kruipen in de 1e, dus dan er maar voorbij, rij ik naast hem, gaat hij gas geven, en blijft exact met mij oprijden, tevens knipper naar links aan, vermoed dat dat niet gaat werken, omdat ik rechtdoor moet, dus remmen en achterlangs dan maar, ff klein toetje, zo van spiegels kijken.
Terwijl ik de kruising oversteek, stuurt hij ineens aggressief terug, en gaat mij achtervolgen.
T splitsing, 3 auto's staan te wachten om de hoofdweg op te draaien (daar is het licht rood), goh, handig zo'n scooter, langs de auto's en invoegen op de hoofdweg, waar net het licht groen word. (tevens achtervolger afgeschud)
Bestelling bezorgd, kom terug en vraag of er nog gebeld is (typisch iets waar men om belt om te klagen), nee, niet gebeld.
Nog geen minuut later, telefoon.
Beller: Ik heb een klacht over uw bezorger
Ik: ohja? wat dan?
B Rijd als een idioot bla bla
Ik, Goh, als u verkeersregels in acht neemt, verkeer voor laat gaan en in de spiegels kijkt, is er niets aan de hand
B wet u dat zeker?
Ik ja
B echt zeker?
ik ja
B oke fijne avond
Ik: Fijne avond

10 minuten later, ik hoor gebons op de deur, en zie een zwarte mini scheef op de stoep staan, ik vermoed rotzooi, dus loop niet naar de deur (deze is open, maar klemt een beetje)
Telefoon gaat:
Ik Goedenavond ### waarmee kan ik u helpen
B: DOE DIE DEUR EENS OPEN MAN!!!!
Ik, deur is open hoezo?
beller staat heftig te trekken aan een schuifdeur
Meneer begint direct te schreeuwen, wat is dat nou op die brommer!!!!!!

Ik geef aan niet met hem in gesprek te willen, en vraag hem de deur te sluiten, dit wil hij niet, hij wil de manager spreken (wij zijn niet zo formeel, en hebben geen manager)
Ik vraag een medewerker mee te lopen, en loop naar buiten om de schuifdeur dicht te doen, meneer werkt mij tegen, en begint te duwen en trekken
Ik vraag hem te vertrekken, meerdere keren, tijdens het terug lopen blijft hij duwen en trekken.
Medewerker gaat tussen hem en mij instaan, ik loop naar de deur, en heb 112 gebeld, agressief persoon ter plaatse en wil niet vertrekken.
Terwijl ik de politie aan de lijn had, is meneer met zijn vriendin ingestapt en weg gereden. Agent aangegeven dat de escalatie was verdwenen en ze niet hoefden te rijden.

Met de medewerker en onze andere bezorger nog even nabesproken, wat een reactie, terwijl wij allemaal eens zijn, dat ik niets verkeerd deed.
Ach, zal wel aan mij liggen.

In discussie gaan met meneer, was op dat moment toch op nix uitgelopen, vandaar dat ik dat ook afwees.
 
Tja. Ik zou toch maar eens meer aan je eigen veiligheid denken en het voedsel een halve minuut later bezorgen.
Hier in Amsterdam halen bezorgers zowel op fiets als scooter de meest gevaarlijke capriolen uit. Vanmorgen weer bijna omver gereden door eentje die de hoek afsneedt via de stoep. Half jaar terug een bezorgscooter die het nodig vond mij in te halen in een smalle bocht met aan weerszijden stoep en ook met echt 60km/h ofzo, waarna hij tegen mijn stuur aan reedt en zelf lelijk ten val kwam. Ik zeg niet dat jij gevaarlijk rijdt, dat kan ik niet inschatten, maar het is laten we zeggen wel een gewoonte van bezorgers om het niet nauw met verkeersregels te nemen om maar zo snel mogelijk op bestemming te zijn, en dat wekt zeer zeker irritatie op bij anderen.
 
Vanochtend aan het einde van de snelweg ging het sturen plotseling erg lastig en begon de motor in de bocht behoorlijk te zwabberen. Gelukkig veilig langs de kant kunnen zetten langs de provinciale weg. Lekke achterband (die was helaas pas op 3 januari gemonteerd), dus de ANWB maar gebeld. Al binnen 20 minuten arriveerde de hulp, terwijl de verwachting was dat dit 60 minuten zou duren. Meneer heeft een plug geplaatst, maar dat mocht niet baten, helaas. Direct naast het gat bleek een tweede gat te zitten. De band bleef dus leeg lopen. ANWB meneer is vervolgens achter mij aangereden, waarbij we iedere kilometer gestopt zijn om de band opnieuw op te pompen. Dit proces hebben we zo'n zes keer herhaald, tot we bij de lokale banden specialist arriveerden... helaas bleek deze gespecialiseerd te zijn in AUTO banden. Motor banden? Tuurlijk, die kan ik wel bestellen. Die heb ik maandag al binnen! Beetje jammer van alle moeite helaas. Uiteindelijk mijn dealer gebeld, die heeft de motor opgehaald en gelijk een nieuwe band gemonteerd. Ondanks alle moeite die de vriendelijke meneer van de ANWB er in heeft gestoken heb ik het idee dat het wat praktischer had gekund.

Al met al ben ik dan ook wel nieuwsgierig: wat doen jullie met een lekke band langs de weg?

Ik heb altijd een reserve voor-en-achterband in mijn binnenzak.

Soms heb je niet alles in de hand en moet je werken met de gegeven omstandigheden.
Wat zou je zelf achteraf anders gedaan hebben ?
 
Dat was wellicht beter geweest, al was ik wel zo'n 50 km van huis. Zijn de kilometers onbeperkt bij de bergingservice van de ANWB? Daar zou ik de voorwaarden even op moeten naslaan.
Ja, de kilometers zijn onbeperkt. Je hebt wel een maximun van 2x per jaar. Ik ben een keer van Maastricht naar huis gebracht omdat de ANWB mijn band niet kon repareren. Maar ik heb ook eens gehad dat de ANWB mijnheer op zondag bij Winterswijk met mijn wiel op pad gegaan is om een ander band te scoren.
 
Tja. Ik zou toch maar eens meer aan je eigen veiligheid denken en het voedsel een halve minuut later bezorgen.
Hier in Amsterdam halen bezorgers zowel op fiets als scooter de meest gevaarlijke capriolen uit. Vanmorgen weer bijna omver gereden door eentje die de hoek afsneedt via de stoep. Half jaar terug een bezorgscooter die het nodig vond mij in te halen in een smalle bocht met aan weerszijden stoep en ook met echt 60km/h ofzo, waarna hij tegen mijn stuur aan reedt en zelf lelijk ten val kwam. Ik zeg niet dat jij gevaarlijk rijdt, dat kan ik niet inschatten, maar het is laten we zeggen wel een gewoonte van bezorgers om het niet nauw met verkeersregels te nemen om maar zo snel mogelijk op bestemming te zijn, en dat wekt zeer zeker irritatie op bij anderen.

Ik denk zeker om mijn veiligheid, had vanavond ook geen last van tijdsdruk, ging rustig (is soms wel anders)
En ik hou me zeker aan de verkeersregels, geef zelfs vaak ruimte aan auto’s.
Zoals jij schetst te zien in Amsterdam, rijd ik zeker niet, eis ook van mijn bezorgers dat ze zo niet rijden.
Iedereen kan een foutje maken, heb ik ook wel eens gedaan, maar als je zelf fout zit, gast bellen met een klacht, en vervolgens ook nog langs komt, om stennis te schoppen......
Ben zelf wel zo man om na een foutje van mijn kant, de ander aan te spreken en mijn excuses te maken, zeker ook wel eens gebeurd.
En eten op tijd gaat zeker niet boven mijn veiligheid.

Nu genoeg geluld, en weer door
 
Ondanks alle moeite die de vriendelijke meneer van de ANWB er in heeft gestoken heb ik het idee dat het wat praktischer had gekund.

Al met al ben ik dan ook wel nieuwsgierig: wat doen jullie met een lekke band langs de weg?

Ik heb altijd een setje bij me om banden te repareren, zoiets: Bihr Banden Reparatieset (Luxe)

Daarmee kan je naar een garage of je huis rijden. Zitten er echt grote gaten in dan houdt het op natuurlijk.
 
Ik heb altijd een reserve voor-en-achterband in mijn binnenzak.

Soms heb je niet alles in de hand en moet je werken met de gegeven omstandigheden.
Wat zou je zelf achteraf anders gedaan hebben ?

Je hebt inderdaad niet alles zelf in de hand. Ik vraag mij alleen achteraf af of ik niet beter had kunnen wachten op een wegsleepdienst die mij naar een motorzaak had gebracht. Nu hebben we een hele toer uitgehaald waarna mijn dealer mij alsnog heeft opgehaald. Maar ja, als je alles eens wist van tevoren...
 
Ik heb altijd een setje bij me om banden te repareren, zoiets: Bihr Banden Reparatieset (Luxe)

Daarmee kan je naar een garage of je huis rijden. Zitten er echt grote gaten in dan houdt het op natuurlijk.

Dat is wel handig inderdaad. Ik had toevallig vorige week op de motorbeurs nog staan kijken naar Ride-on, maar dacht toen nog ach, wanneer heb je nu een lekke band?
 
Vandaag een gast op een Honda die een paar keer deftig ging zigzaggen bij het naderen van een tegenligger. :? :X

Was ik zelf. Eens heel bewust achtergrond van auto in de gaten gehouden en ik ga voortaan ietsje breder in mijn anti smidsy manoeuvre. :]


Laatste keer lekke band heb ik iemand gebeld om met auto te komen. Intussen wiel los gehaald. Thuis oud wiel met oude band gepakt. Verse lucht erin en terug naar de motor gegaan. Was niet overdreven ver van huis en tegelijk op tijdstip dat nieuwe band niet geregeld kon worden.
 
Druk maken om zulke linksplakkers heeft inderdaad geen enkel nut.
Wellicht wel om je eigen frustratie te uiten, maar het lijkt wel of het er steeds meer zotten rondrijden op Neerlands wegen dus daar kan je geen drol aan veranderen.
Even los van de linksplakkers op de snelweg, vergeet ook niet de sjappies en trutjes die al rijdend aan het bellen of appen zijn.
Van dat soort asholes stikt het er ook van en zelfs dat aantal lijkt te groeien.
Er gaan komend seizoen weer een flink aantal motorrijders nat door onoplettende automobilisten.
Helaas gebeurt het elk jaar weer en je zou er maar 1 van zijn die het overkomt.
Met flinke pech heb je na het ongeluk de rest van je leven er ongemak van.
En die betreffende automobilist....die zegt een keer sorry en daarmee is de kous af.
 
Laatste keer lek was een scheur in band van de motor van de vrouw in Frankrijk. In de buurt van Boulogne sur Mer. Wij hebben zo’n pasje van BMW dat hulp regelt. Het was 7:30 in de ochtend. BMW gebeld, 90 min. later depannage ter plekke. Nadat de motor was opgeladen ging hij bellen naar de dealer. Die zei: die maat heb ik niet. Morgen.... Mijn vrouw spreekt goed Frans en zei dat is niet goed. Ik moet naar huis en morgen werken.. Zoek maar een andere bandenboer die wel kan leveren. Afijn in een andere plaats 30 km verder op band vervangen.
Ik heb wel altijd zo’n setje pluggen in de koffer. Altijd handig en ja als het regent minder, maar het is in 5 min. klaar en je staat niet een uur te wachten op een ANWB auto (BMW regelt de pechhulp ook via hen)
 
Ja hoor het was weer bijna raak, opnieuw een close call bij de Hoef in de provincie Utrecht.
Leermomentje zou @MeanBarbaarMan (heeft hij zijn naam veranderd ?) zeggen.:)
Lage stand van de zon en niet willen wachten, zijn uitzicht was belemmerd door de afslaande auto.
Ik had hem eerlijk gezegd al verwacht, en inderdaad...gas beetje terug en het kwam goed....brrr.


Google Maps
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan