Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Weet je wat het is..Op zo'n supersport merk je niet eens dat je al ruim boven de 200 zit. Plat erop achter die kuip gaat het vanzelf.
Daarentegen in de Eifel werd ik helemaal zoek gereden door de Adventures en All-Roads..Het hoeft van mij niet meer zo snel. Lekker de bochten door en af en toe wat mooie achterweggetjes waar het asfalt niet zo best is vind ik hedendaags veel leuker op de motor. Zo kom je nog eens op plekken die je anders mijdt..
 
180 is ook best pittig voor een baksteen.

Ik heb mijn racebrommert in dld eens de sporen gegeven en ben gekomen tot 286 op de GPS. Ik kreeg een beetje last van tunnelvisie op die snelheid.
tegenwoordig vind ik 150 genoeg, alles erboven is teveel gedoe.

Resumé, het wordt hier langzaamaan een bejaardentopic, of was dat het al? :X
 
180 is ook best pittig voor een baksteen.

Ik heb mijn racebrommert in dld eens de sporen gegeven en ben gekomen tot 286 op de GPS. Ik kreeg een beetje last van tunnelvisie op die snelheid.
tegenwoordig vind ik 150 genoeg, alles erboven is teveel gedoe.

Resumé, het wordt hier langzaamaan een bejaardentopic, of was dat het al? :X

Dat record haalde ik op mijn GS. Op papier gaat de baksteen overigens 210. Ik voel niet de behoefte om het te gaan testen.
 
Weet je wat het is..Op zo'n supersport merk je niet eens dat je al ruim boven de 200 zit. Plat erop achter die kuip gaat het vanzelf.
Daarentegen in de Eifel werd ik helemaal zoek gereden door de Adventures en All-Roads..Het hoeft van mij niet meer zo snel. Lekker de bochten door en af en toe wat mooie achterweggetjes waar het asfalt niet zo best is vind ik hedendaags veel leuker op de motor. Zo kom je nog eens op plekken die je anders mijdt..


En dat is nu de reden waarom we zoveel hoogpoters zien opduiken... iedereen gaat het licht wel eens zien. :]:]

Een racer hoeft voor mij niet meer, verder dan een FZR600R of ZX6-R ben ik ook niet geraakt, dus harder dan 240 (teller) ben ik ook nog nooit geweest.
Enkel voor die 2-3 circuitdagen die ik jaarlijks doe zou het wel eens fijn zijn om terug op zo'n ding te kruipen ipv die rondjes af te haspelen met m'n tractor. :)
 
Op de snelweg kon dat ding keihard...maar op een pas in Oostenrijk ben ik toen een keer los gereden door een oude, plm 75 jr man op een heeeele oude bmw boxer...potje op zn hoofd, pijp in zn bakkes, maar reed als een Rossi...ik verloor op mn 150pk bb...
Ken dat, werd op de Route des Grandes Alpes met mn ZZR1400 volledig zoekgereden door een oude Africa Twin.
 
Om die dekselse snelle automobielen voor te blijven, zullen we dus op zoiets moeten gaan overstappen :

FD589735-94C6-4BF8-966D-5B8975038154.jpeg
 
Top waar ik mijn GS op heb gehad op de Autobahn was 183 op de GPS. Dat was wel met koffers, tanktas en volledige vakantie bepakking, maar ook echt alles wat ik er uit kon persen.

M'n auto doet makkelijk 210...
 
Heb de laatste tijd wel een beetje naar rappe youngtimers zitten kijken (S4/6 of X5) maar zelfs met 400pk denk ik niet dat je bij een stoplicht sneller weg bent dan de gemiddelde tweewieler (in goede omstandigheden).

Het is dan wel geen youngtimer, maar als zo'n jongen naast je staat moet je toch uitkijken met je gemiddelde tweewieler. ;)

2hy8okn.jpg
 
Oh nee, beginnen we weer over die 4-wielers, en dan als dieptepunt ook nog over zo'n rijdende bak accuzuur. Moest verboden worden. B|
 
In berggebied raak je ze meestal wel kwijt omdat inhalen met een vierwieler zo'n gedoe is. Auto's ben ik in de regel snel over uitgepraat, vooral omdat de auto's die ik leuk vind financieel niet haalbaar zijn.

Nu we het toch over auto's hebben. Van de week een Ka'tje in de achterkant gehad. Ding was afgeschreven, het blok stond 10 cm naar binnen. Mijn Insignia heeft behoefte aan een nieuwe bumper.
1550916955599.png

1550916971446.png
 
Auto's ben ik in de regel snel over uitgepraat, vooral omdat de auto's die ik leuk vind financieel niet haalbaar zijn.

Wat zeg jij nu? Ok, voor de gemiddelde Nederlander van 185cm en meer is dit misschien niet de juiste kar, maar wat mij betreft..... , veel leuker dan dit wordt het niet onder de 30k :9

2z4mxyc.jpg
 
Nana is een comfortabel en betrouwbaar werkpaard... hetgeen je van Catwoman niet kan zeggen... :)
Oké.......... :X

Toch heb ik niet zoveel met Mazda, Opel, Volkswagen en alle andere verstandige merken. Voor het dagelijks gebruik is zo'n verstandige keuze echter wel erg prettig en zo kom je weer terug bij Catwoman versus Nana. :+
 
door mail problemen van het forum geen notificaties gekregen is er nog wel wat te melden ?

vandaag deze R1200GS bekeken 2008 het update model , 85 K km gelopen , best scherpe prijs, met akrapovic en ohlins vering voor en achter,
zit te overweg ga ik terug en kijken wat er te handelen valt , deze GS lijkt me een geweldige motor en een interessant aanbieding.
 

Bijlagen

  • BMW R1200GS 2008_001.jpg
    BMW R1200GS 2008_001.jpg
    230 KB · Weergaven: 11
  • BMW R1200GS 2008_002.jpg
    BMW R1200GS 2008_002.jpg
    186 KB · Weergaven: 10
  • BMW R1200GS 2008_003.jpg
    BMW R1200GS 2008_003.jpg
    259,9 KB · Weergaven: 12
Wat ik begrepen heb is ESA vooral handig als je heel vaak wisselt tussen met en zonder duo (of zware bagage) rijden.

Als je meestal met de zelfde setup rijdt heb je er meer aan om hem goed af te (laten) stellen, en verder hooguit de preload wat op te draaien als je veel bagage hebt.

Maar ik ben geen expert of zo...
 
Wat ik begrepen heb is ESA vooral handig als je heel vaak wisselt tussen met en zonder duo (of zware bagage) rijden.

Als je meestal met de zelfde setup rijdt heb je er meer aan om hem goed af te (laten) stellen, en verder hooguit de preload wat op te draaien als je veel bagage hebt.

Maar ik ben geen expert of zo...

het is meer dan aanpassen op wel of geen duo & bagage , je kan de demping karakter tussen veel comfort of stuggen en strakker voor sportief, het past zich aan op de ondergrond,

maar ik rij 99,9 % alleen , en veranderd nooit,, als ik de machine net zou hebben dan en als het goed is het klaar.
wat ik wel weet is dat ESA dempers nog wel eens kapot gaan, heb ooit wat geëxperimenteerd met ESA op een f800 heb je er niks aan, op een R zijn de verschillen heel veel groter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan