Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

ik rem wel ,t boeit me met t koekblik niet als ze met piepende bandjes achter me moeten remmen , en t is tot nu altijd nog net goed gegaan .
Maar wel als ze met een klap achter bij jou naar binnen komen rijden. En hoofdsteunen staat niet altijd in de juiste stand ...
 
Kans op een boete door het rijden door rood is zo en zo heel klein.

Vandaag was een heerlijke rit. Buiten de spits, zomer handschoenen voor het eerst weer aan, en verkeer dat wonderbaarlijk genoeg uit zichzelf naar rechts ging *O*
 
T is imo ook een klein beetje normaal verstand denk ik ,maar als je ziet hoe af en toe iemand op een verkeerslicht aan komt denderen die al een heel poosje op groen staat , dan denk ik bij mezelf, kun je zelf niet meer nadenken dat hij ook een x geel/oranje wordt :?

Dus jij bent iemand die bij groen al gas los laat omdat het mogelijk ineens rood kan worden. Je weet helemaal niet hoe lang een lamp groen blijft, tenzij je de kruising kent.
Daar is nu juist het oranje licht voor, dat is de aankondiging van rood. Bij rood moet je stoppen, bij oranje indien mogelijk. Door oranje rijden is geen enkel probleem en niet verboden
 
Dus jij bent iemand die bij groen al gas los laat omdat het mogelijk ineens rood kan worden. Je weet helemaal niet hoe lang een lamp groen blijft, tenzij je de kruising kent.
Daar is nu juist het oranje licht voor, dat is de aankondiging van rood. Bij rood moet je stoppen, bij oranje indien mogelijk. Door oranje rijden is geen enkel probleem en niet verboden


Dat staat er niet ,maar ik rem gewoon voor geel/oranje .
 
Heb het twee keer met de auto mogen meemaken dat er iemand achterop kwam. Eerste keer als passagier en zag de bestuurder het aankomen, "brace for impact", klap viel uiteindelijk mee en we zijn er met wat blikschade en de schrik van af gekomen.

De tweede keer zat ik zelf achter het stuur.
Op het moment dat ik onder de stoplichten door rij linksaf slaand springt het licht op oranje. Voor me stagneerde het verkeer door een vrachtwagen die iets verderop een bocht moest maken. Spiegel gechecked, niets achter me dus ik kan zonder remmen rustig mijn gas minderen. Dacht ik.

3 wervels verschoven. Dit was 3 jaar geleden. Tot op de dag van vandaag nog steeds op en af last van. Kortom, zit er iemand vlak achter me en betekend remmen mezelf in gevaar brengen en kan ik nog door oranje, dan doe ik dat ook. En dat al helemaal als ik op de motor zit.
 
Heb het twee keer met de auto mogen meemaken dat er iemand achterop kwam. Eerste keer als passagier en zag de bestuurder het aankomen, "brace for impact", klap viel uiteindelijk mee en we zijn er met wat blikschade en de schrik van af gekomen.

De tweede keer zat ik zelf achter het stuur.
Op het moment dat ik onder de stoplichten door rij linksaf slaand springt het licht op oranje. Voor me stagneerde het verkeer door een vrachtwagen die iets verderop een bocht moest maken. Spiegel gechecked, niets achter me dus ik kan zonder remmen rustig mijn gas minderen. Dacht ik.

3 wervels verschoven. Dit was 3 jaar geleden. Tot op de dag van vandaag nog steeds op en af last van. Kortom, zit er iemand vlak achter me en betekend remmen mezelf in gevaar brengen en kan ik nog door oranje, dan doe ik dat ook. En dat al helemaal als ik op de motor zit.
Dit dus. Zo doe ik het ook, en als ik al stilsta, check ik altijd in mijn spiegels of iemand achter me ook daadwerkelijk stopt. Is iets wat ik als motorrijder mezelf al heel vroeg aangeleerd heb, doe het ook in de auto. Net als checken waar ik eventueel naar kan uitwijken, op de motor dan.
 
Ik ook, maar het zijn volgens mij tekenen van deze tijd. Ik rij al meer dan 35 jaar, en heb de verkeersregels goed ingeprent gekregen.
Laat stopte ik voor een zebrapad waar een paar kinderen wilde oversteken, maar bleven wachten, ik wuifde van, ga maar, toen liepen ze pas over.
Betekend volgens mij dat die ook wel eens de vouwen bijna uit de broek waren gereden door lui die nergens om geven. :r
 
Okay eens kijken wat voor commentaar ik vandaag krijg, auto voor mij op de N201 bij Aalsmeer (Veiling legmeerdijk) remt plotseling.
En rijd dan snel van mij weg, ik heb werkelijk geen idee waarom hij remde, alles voor hem was al naar rechts gegaan alleen hij niet.
 
Gebeurt me op de Pan wel eens dat mensen irritant keurig voor me gaan rijden.
Komt misschien door de donkerblauwe kleur, alleen ze gebruiken volgens mij al heel lang geen ST1100's meer.
 
Heb het twee keer met de auto mogen meemaken dat er iemand achterop kwam. Eerste keer als passagier en zag de bestuurder het aankomen, "brace for impact", klap viel uiteindelijk mee en we zijn er met wat blikschade en de schrik van af gekomen.

De tweede keer zat ik zelf achter het stuur.
Op het moment dat ik onder de stoplichten door rij linksaf slaand springt het licht op oranje. Voor me stagneerde het verkeer door een vrachtwagen die iets verderop een bocht moest maken. Spiegel gechecked, niets achter me dus ik kan zonder remmen rustig mijn gas minderen. Dacht ik.

3 wervels verschoven. Dit was 3 jaar geleden. Tot op de dag van vandaag nog steeds op en af last van. Kortom, zit er iemand vlak achter me en betekend remmen mezelf in gevaar brengen en kan ik nog door oranje, dan doe ik dat ook. En dat al helemaal als ik op de motor zit.

Ik ben ook ooit van achteren aangereden (met auto). Stond laatste in een rij en volgens het technisch onderzoek knalde de achterligger met 50-60km/h in mijn auto. Dit is 20 jaar geleden maar tot op de dag van vandaag kijk ik zeer veel in mijn achteruitkijk spiegel als ik laatste in een rij sta en zorg er altijd voor ik dusdanig afstand hou op mijn voorligger dat ik naar links/rechts kan uitwijken.
 
Okay eens kijken wat voor commentaar ik vandaag krijg, auto voor mij op de N201 bij Aalsmeer (Veiling legmeerdijk) remt plotseling.
En rijd dan snel van mij weg, ik heb werkelijk geen idee waarom hij remde, alles voor hem was al naar rechts gegaan alleen hij niet.

Je kwam vlak voordat hij remde ook wel dicht in de buurt.. misschien dat ie je wilde vragen wat meer afstand te houden? Zo doe ik dat ook wanneer ze te dicht op me zitten.
 
Even over dat dicht erop zitten, hij liet zijn gas los en remde, voor die tijd zat ik er ruim achter.
We reden weg bij de verkeerslichten van de Legmeerdijk (Aalsmeer) op de N201.
 
Gebeurt me op de Pan wel eens dat mensen irritant keurig voor me gaan rijden.
Komt misschien door de donkerblauwe kleur, alleen ze gebruiken volgens mij al heel lang geen ST1100's meer.
Jij denkt serieus dat de gemiddelde automobilist weet op wat voor motor de overheidsdiensten rijden?

Gistermiddag reed ik op een dijk, ik kom een bocht door en er is een zijweg van links. Ik zie in mijn perifere gezichtsveld opeens een motorscooter opduiken. Hij, truitje, blote armen, geen handschoenen en spijkerbroek met dito passagier, remt geen moment en passeert voor mij langs op welgeteld 1,5 meter. De vrouw reed achter me en zegt zo, dat was nou echt een “close call”.
Ik reed ongeveer 40-50 km per uur (max daar 60)
 
Nou, als ik naar de strepen kijk hield je de twee seconden regel niet echt aan, amper 1 seconde tussenruimte. Dat is geen reden voor die auto om in de ankers te gaan, maar je zat er wel dicht op...
 
Een motorscooter of zo'n driewiel-ding met autokenteken?
Bij die laatsten is aan het weggedrag over het algemeen duidelijk te zien dat de bestuurder geen motorrijbewijs heeft.
 
Gebeurt me op de Pan wel eens dat mensen irritant keurig voor me gaan rijden.
Komt misschien door de donkerblauwe kleur, alleen ze gebruiken volgens mij al heel lang geen ST1100's meer.
Dat heb ik met de RT ook... Daar rijden de "stille" mee. Fucking irritant :P

In een poging dat op te lossen had ik er xenon ingezet, dat heeft de politie nooit dus was een duidelijke hint. Echter zijn binnen een week zowel het linker als het rechter setje kapot gegaan (ali troep :')) en ben ik weer terug naar halogeen. En heb ik het probleem weer :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan