Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
image.jpg

Die 3 gaten dus.
 
Ik ben met Leeke in contact om deze hendels over te nemen, alleen weet ik niet of deze op een Speed uit 2011 passen. Die van hem was namelijk uit 2008. Weet iemand hier dat?

Inmiddels is duidelijk dat het model vanaf 2011 een radiale rempomp heeft t.o.v. een 'gewone' op de eerdere versies... Dus gaat helaas niet passen.
Iemand anders interesse?
 
Hee luitjes,
Ik heb de Speed van de hand gedaan en heb hier nog een Hyperpro 3D schokbreker liggen, deze om precies te zijn:

Triumph Speed Triple 1050 2005-2010 Hyperpro 461 schokdemper

Past op de 2005 t/m 2010 modellen en is voorzien van een zwarte veer. Is 2 jaren, 20.000km geleden voor het laatst geserviced.
Volgens mij zit er ook Length Adjustment op maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Bij interesse graag een PBtje.
 
Laatst bewerkt:
Hee luitjes,
Ik heb de Speed van de hand gedaan en heb hier nog een Hyperpro 3D schokbreker liggen, deze om precies te zijn: Triumph Speed Triple 1050 2005-2010 Hyperpro 461 schokdemper
Past op de 2005 t/m 2010 modellen en is voorzien van een zwarte veer. Is 2 jaren, 20.000km geleden voor het laatst geserviced.
Volgens mij zit er ook Length Adjustment op maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Bij interesse graag een PBtje.
Andere motor op het oog? :)
 
Andere motor op het oog? :)
Ja met het aantal kilometers wat ik maak was het de verstandige keuze om iets anders te halen. Met 20k per jaar een motor rijden die al 140k heeft gelopen is een risicootje wat ik liever niet loop. Heb nu een Appie Mille gehaald. Zo blijft er weer wat geld over voor de trouwerij later dit jaar ;)
 
Ja met het aantal kilometers wat ik maak was het de verstandige keuze om iets anders te halen. Met 20k per jaar een motor rijden die al 140k heeft gelopen is een risicootje wat ik liever niet loop. Heb nu een Appie Mille gehaald. Zo blijft er weer wat geld over voor de trouwerij later dit jaar ;)

dat is toch super tof. een motor oprijden. of een speed met 2 ton op de klok :9
 
Ja met het aantal kilometers wat ik maak was het de verstandige keuze om iets anders te halen. Met 20k per jaar een motor rijden die al 140k heeft gelopen is een risicootje wat ik liever niet loop. Heb nu een Appie Mille gehaald. Zo blijft er weer wat geld over voor de trouwerij later dit jaar ;)
Dus jij dacht, dan zoek ik meteen maar een zeer betrouwbaar merk uit :+
 
dat is toch super tof. een motor oprijden. of een speed met 2 ton op de klok :9
Absoluut, dat was ook het initiële plan maar de financiën moet het ook toelaten ;) Ik had nu even niet de luxe om aan de Triple te knutselen en tegelijkertijd op een andere fiets te rijden, helaas
 
Niks mis met die Rotax blokken ;) En de typische kwaaltjes en kuurtjes kun je doorgaans zelf redelijk eenvoudig en voordelig verhelpen of oplossen.

Klopt helemaal maar dat blok is ook nagenoeg nooit hetgene wat de problemen veroorzaakt bij de Appies.. :+

Je rijdt in een jaar gewoon meer dan dat ik in 10 jaar met 8 motoren gereden heb..! Respect hoor!
 
Klopt helemaal maar dat blok is ook nagenoeg nooit hetgene wat de problemen veroorzaakt bij de Appies.. :+

Je rijdt in een jaar gewoon meer dan dat ik in 10 jaar met 8 motoren gereden heb..! Respect hoor!
Damn, ik houd me juist nog in om het allemaal wat betaalbaar te houden (ben weer student). Voorgaande jaren reed ik zo'n 20k per jaar, ik heb nu 2 jaar over ongeveer 23k gedaan.
 
Damn, ik houd me juist nog in om het allemaal wat betaalbaar te houden (ben weer student). Voorgaande jaren reed ik zo'n 20k per jaar, ik heb nu 2 jaar over ongeveer 23k gedaan.
Hetzelfde aantal kilometers in een auto zou zeer waarschijnlijk nog duurder zijn.
 
Hetzelfde aantal kilometers in een auto zou zeer waarschijnlijk nog duurder zijn.
Ja waarschijnlijk wel, mits ik dan net zo veel terrasjes had gepakt en setjes banden had versleten ;)

Hee luitjes,
Ik heb de Speed van de hand gedaan en heb hier nog een Hyperpro 3D schokbreker liggen, deze om precies te zijn:

Triumph Speed Triple 1050 2005-2010 Hyperpro 461 schokdemper

Past op de 2005 t/m 2010 modellen en is voorzien van een zwarte veer. Is 2 jaren, 20.000km geleden voor het laatst geserviced.
Volgens mij zit er ook Length Adjustment op maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Bij interesse graag een PBtje.

Inmiddels ook op marktplaats gezet, hier het linkje
≥ Hyperpro Triumph Speed Triple 1050 2005-2010 461 schokdemper - Onderdelen | Overige - Marktplaats.nl

Ik heb overigens geen idee of mijn vraagprijs enigszins reëel is, iemand van jullie suggesties?
 
Ik ben me ondertussen aan het oriënteren op een ander uitlaatsysteem (2009 model).

High mount heeft toch wel de voorkeur, looks en het E-keurmerk.
Wat hebben jullie, wat is jullie ervaring, jullie mening? In mijn omgeving rijden er vrijwel geen speed triples rond.

P.S. reactie van motorzaak gekregen m.b.t. het olielampje, er zat ergens een deuk in een olieleiding waardoor de druk niet goed word opgebouwd.
 
Ik ben me ondertussen aan het oriënteren op een ander uitlaatsysteem (2009 model).

High mount heeft toch wel de voorkeur, looks en het E-keurmerk.
Wat hebben jullie, wat is jullie ervaring, jullie mening? In mijn omgeving rijden er vrijwel geen speed triples rond.

P.S. reactie van motorzaak gekregen m.b.t. het olielampje, er zat ergens een deuk in een olieleiding waardoor de druk niet goed word opgebouwd.
Voor kosten, gewicht en vermogen kun je beter een low-boy pakken.
 
Ik ben me ondertussen aan het oriënteren op een ander uitlaatsysteem (2009 model).

High mount heeft toch wel de voorkeur, looks en het E-keurmerk.
Wat hebben jullie, wat is jullie ervaring, jullie mening? In mijn omgeving rijden er vrijwel geen speed triples rond.

P.S. reactie van motorzaak gekregen m.b.t. het olielampje, er zat ergens een deuk in een olieleiding waardoor de druk niet goed word opgebouwd.
Highmount is praktisch in alle opzichten in het nadeel t.o.v. lowmount, los van de persoonlijke smaak uiteraard.
Ik heb de Arrows gehad onder mijn 2005, leuk geluid met en zonder dbkillers maar toen ik de Mivv GP eenmaal had gemonteerd was ik direct om. Voor een paar honderd euro een nieuwe demper, merkbaar lager gewicht en aanzienlijk meer vermogen in het laag-en-middengebied. Daarnaast vond ik het nog mooier ook.

Als je toch voor highmounts gaat, van horen en zeggen heb ik begrepen dat, naast de Arrows, de SC-projects het ook erg goed doen.
 
Ja waarschijnlijk wel, mits ik dan net zo veel terrasjes had gepakt en setjes banden had versleten ;)



Inmiddels ook op marktplaats gezet, hier het linkje
≥ Hyperpro Triumph Speed Triple 1050 2005-2010 461 schokdemper - Onderdelen | Overige - Marktplaats.nl

Ik heb overigens geen idee of mijn vraagprijs enigszins reëel is, iemand van jullie suggesties?
Ik zou de vraagprijs gewoon laten staan hoor, maar ik heb destijds een nieuwere 2ehands Wilbers 641 voor een stuk minder gekocht. Als ie ook nog een revisie nodig heeft plus jouw prijs dan zou je bijna een nieuwe kunnen kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan