Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Inrammen valt wel mee, met een blokje hout er op en het er dan intikken (met een hamer).
Ik put even uit herinneringen van zo'n 26 jaar geleden maar als een 19-jarige knul met alleen brommer-sleutelervaring het kan, dan kan het nooit echt moeilijk zijn.
 
Ik heb daar op het moment geen tijd voor, héél druk tijdschema dus laat ik het maar doen '(
Voordeel daaraan is wel dat ze het goed doen. 110€ aan werkuren (2 uur) besteed ik dan liever uit, dan dat ik er zelf aan ga prutsen en het evt. verklooi, dan zijn we nog verder van huis :') De motor kan ik wel voor een paar dagen missen, zeker deze week, maar vanaf volgende week heb ik 0,0% tijd om eender welk klusje op te lossen.
 
Heel veel woei vanmiddag -O-
KNMI app gaf windkracht 4 aan, maar het voelde aan als heel wat meer. Met name Amsterdam uit heel veel onvoorspelbare vlagerigheid tussen de gebouwen.

Maar, liever dit dan met de trein in de spits! :)
 
De metingen vlakbij ons kantoor in het open veld gaven gemiddeld op 2m boven de grond een strakke 7.5 m/s aan over de hele dag tot aan het begin van de avond. Dat is sterke windkracht 4. Uiteraard is een gemiddelde een gemiddelde. De max wind kwam tot 14 m/s. Daar kan je niet zo een windkracht 6-7 aan hangen omdat windkracht over een langere periode gemeten wordt (10 minuten) dan een kortdurende windstoot (enkele seconden). Tussen gebouwen kunnen de windstoten nog krachtiger zijn dan in het open veld.
 
De gebouwen zijn daar opgesteld in blokjes dus daar is de wind sowieso altijd wat onvoorspelbaar aan het spelen en zoals je zegt krachtiger.

Op de verdere route voelde het alleen ook niet aan als een vertrouwde 4, waarschijnlijk door de vele intense vlagen en open stukken.
 
De gebouwen zijn daar opgesteld in blokjes dus daar is de wind sowieso altijd wat onvoorspelbaar aan het spelen en zoals je zegt krachtiger.

Op de verdere route voelde het alleen ook niet aan als een vertrouwde 4, waarschijnlijk door de vele intense vlagen en open stukken.
In de buurt van de zee en IJsselmeer is de wind doorgaans sterker dan verder in het binnenland.

Enne, ik had het over een sterke 4 (kleine 5 :+)
 
De linksplakkers zijn aan het evolueren. Gister een malloot die een baan naar links ging (rijstrook 3 naar 2) terwijl er niks voor hem zat (en rijstrook 4 was ook vrij leeg, dus was ook niet om iemand ruimte te geven).

En daarbij hem dus lekker voor m'n neus gooien...

Per ongeluk links hangen is niet meer genoeg, ze doen het nu actief! 8)7
 
Inderdaad heerlijk, ik kan steeds beter doorrijden op de rechter baan :)
Je hebt helemaal gelijk, ik durf het alleen niet aan om alles rechts voorbij te rijden. Niet vanwege een eventuele boete, maar het voelt "onnatuurlijk" aan.
 
Je hebt helemaal gelijk, ik durf het alleen niet aan om alles rechts voorbij te rijden. Niet vanwege een eventuele boete, maar het voelt "onnatuurlijk" aan.

Waarom rij je in godsnaam motor als je er niet eens rechts langs durft? Motorrijden is af en toe een regeltje vergeten voor je eigen veiligheid. Er rechts langs, je even vrijrijden van de rest, een stoepje pakken omdat ze achter je zitten te appen etc...
 
Rechts voorbij rijden valt toch echt wel in de categorie "doen we zonder verder bij na te denken" tegenwoordig. Als je je aan alle regeltjes wilt houden kom je nergens tegenwoordig. Gewoon goed opletten dat zo'n pipo niet van plan is weer naar rechts te gaan (zijn ze eigenlijk nooit, maar goed) en lekker doorrijden.
 
Hedenochtend op de A15 wederom een hersenloze vrachtwagenchauffeur die zomaar opschuift naar de meest linkerbaan van de drie banen.
Het lijkt de laatste tijd eerder regel dan uitzondering te worden daar. |(

Toen ik toeterde om aan te geven dat ik er al naast zit en dus nergens heen kan werd ik getrakteerd op een extra zwieper naar links.:(
We hadden nog maar een paar centimeter tot aan de vrachtauto en aan de andere kant maar een paar centimeter tot aan de vangrail.:r
Spelen met leven van een ander lijkt de standaard daar te worden van deze mannen.
Ik heb ook het idee dat sommige collega chauffeurs het er juist om doen. Zeker op de a15, afremmen, 70 kmh gaan rijden en zodra je op links gaat, geven ze gas tot 90 kmh.. Nu rij ik zelf veel omgeving Rotterdam e.o. En het zijn 9/10 keer de container boertjes die erg irritant doen :(
 
Ik heb ook het idee dat sommige collega chauffeurs het er juist om doen. Zeker op de a15, afremmen, 70 kmh gaan rijden en zodra je op links gaat, geven ze gas tot 90 kmh.. Nu rij ik zelf veel omgeving Rotterdam e.o. En het zijn 9/10 keer de container boertjes die erg irritant doen :(
Ik meen mij te herinneren dat ik een paar weken terug een bericht op dit forum van ook zo'n pipo las, die hier melde dat hij, wanneer hij vind dat een motorrijder naar zijn zin te snel door de file filtert, hij zijn vrachtwagen wel even naar links stuurt...|(
 
Dan hoop je toch dat ze dat een keer bij een filterende motoragent doen en lekker poging tot doodslag aan hun broek krijgen...
 
Ik verbaas me er echt steeds vaker over hoe sommige mensen ooit een rijbewijs hebben gekregen.
Nu al een aantal dagen achter elkaar meegemaakt dat mensen met 60 (op de teller) de snelweg opgaan na een oprit van dik 800m en dan ook direct bij het eerste blokje 2 banen naar links opschuiven omdat ze over een kilometer of 3 die baan moeten hebben voor de afslag. Levensgevaarlijk dat soort types dus ik zorg dat als ik erachter rij dat ik al over de doorgetrokken streep/vluchtstrook ervoorbij ga indien mogelijk , want ik wil zo ver mogelijk bij dat soort mensen uit de buurt zijn wanneer het een keer fout gaat :N.
 
Terug
Bovenaan Onderaan