Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Ja gewoon leuk voor de heb!

Ik bespeur sarcasme... :P

Nee was geen sarcasme_O-. Ik heb (nog) geen 2 tact, dus heb ook niet zo snel wat met hem te maken denk ik.
Ben wel een x bij hem geweest om te kijken of hij wat had staan waar ik naar opzoek ben, maar ga er met hem niet uitkomen denk ik. Maar ik vond zijn zaak en zijn kennis wel ok. Maar wel duur...:+
 
Nu moeten we daar alleen nog even melden hoe hij ons behandeld heeft.

Twijfel... energie in iets negatiefs steken. Waarschijnlijk wéér mails van hem, is het eigenlijk niet waard...

Nee was geen sarcasme_O-. Ik heb (nog) geen 2 tact, dus heb ook niet zo snel wat met hem te maken denk ik.
Ben wel een x bij hem geweest om te kijken of hij wat had staan waar ik naar opzoek ben, maar ga er met hem niet uitkomen denk ik. Maar ik vond zijn zaak en zijn kennis wel ok. Maar wel duur...:+

Oke :P
Prijs was bij mij oke (iets minder nadat ik er achter kwam dat hij overduidelijk schade had gehad en ex circuitracer was) en kennis ontbrak het wel aan gezien de afstelling die hij hem had gegeven |(
Ik zie hem meer als een handige handelaar en kan daar een leuk centje mee verdienen (wat ik hem overigens ook best gun want daar is niets tegenin te brengen) maar verder hoe hij met mij en nog 4 mensen die me gesproken hebben is omgegaan... :N |(
 
Twijfel... energie in iets negatiefs steken. Waarschijnlijk wéér mails van hem, is het eigenlijk niet waard...



Oke :P
Prijs was bij mij oke (iets minder nadat ik er achter kwam dat hij overduidelijk schade had gehad en ex circuitracer was) en kennis ontbrak het wel aan gezien de afstelling die hij hem had gegeven |(
Ik zie hem meer als een handige handelaar en kan daar een leuk centje mee verdienen (wat ik hem overigens ook best gun want daar is niets tegenin te brengen) maar verder hoe hij met mij en nog 4 mensen die me gesproken hebben is omgegaan... :N|(

Ja dat snap ik verdomd goed, Roy. Zie het ook niet als een verplichting. En waarschijnlijk heeft hij er in no-time tig positieve berichten van zichzelf op staan. Net als op zijn eigen site. Maar denk wel dat het goed is dat het in het 2-takt wereldje in NL eens bekender wordt wat hij allemaal flikt.
 
Twijfel... energie in iets negatiefs steken. Waarschijnlijk wéér mails van hem, is het eigenlijk niet waard...



Oke :P
Prijs was bij mij oke (iets minder nadat ik er achter kwam dat hij overduidelijk schade had gehad en ex circuitracer was) en kennis ontbrak het wel aan gezien de afstelling die hij hem had gegeven |(
Ik zie hem meer als een handige handelaar en kan daar een leuk centje mee verdienen (wat ik hem overigens ook best gun want daar is niets tegenin te brengen) maar verder hoe hij met mij en nog 4 mensen die me gesproken hebben is omgegaan... :N|(

Misschien was "kennis" ook niet helemaal het juiste woord:+ Vlotte babbel was misschien beter maar aangezien ik niet zoveel verstand heb van de 2 tact wereld kwam hij op mij wel ter zake kundig over. Hij had voor mij niks staan, maar kon wel voor mij wat zoeken...._O- Ja dat snap ik :+ Maar dat kan ik heel goed zelf. Dus daar is de ervaring met RH motoren bij gebleven.....

Handelaar is leuk, en is ook niets mis mee als iemand daar goed zijn geld mee verdient. Maar mensen belazeren wat ik hier overwegend nu lees..... Daar kan ik echt slecht tegen. Is ook nergens goed voor, als je gewoon degelijk werk aflevert voor een stevige prijs hou je het uiteindelijk veel langer vol....
 
Misschien was "kennis" ook niet helemaal het juiste woord:+ Vlotte babbel was misschien beter maar aangezien ik niet zoveel verstand heb van de 2 tact wereld kwam hij op mij wel ter zake kundig over. Hij had voor mij niks staan, maar kon wel voor mij wat zoeken...._O- Ja dat snap ik :+ Maar dat kan ik heel goed zelf. Dus daar is de ervaring met RH motoren bij gebleven.....

Handelaar is leuk, en is ook niets mis mee als iemand daar goed zijn geld mee verdient. Maar mensen belazeren wat ik hier overwegend nu lees..... Daar kan ik echt slecht tegen. Is ook nergens goed voor, als je gewoon degelijk werk aflevert voor een stevige prijs hou je het uiteindelijk veel langer vol....

Ja dat zoeken is hij goed in: Verkopers weken aan het lijntje houden. En pas kopen als hij zeker weet dat hij zelf kopers heeft. En ook dit weet ik van een van die verkopers van 2 RGV's 2 jaar geleden.
 
Ik zou nog geen ouwe fiets kopen van dat soort zaken,zeker in het 2 takt wereldje zijn eigenlijk geen
betrouwbare handelaren,enigste die ik vertrouw is Marcel Vlaandere,een vriendelijke kerel die veel
moeite voor je doet,de rest is alleen uit om geld uit je zak te kloppen en hebben de ballen verstand van 2 takten.
De lieden die er wel verstand van hebben zijn of particulieren of lieden die vroeger wedstrijden hebben gereden
met 2 takten en de monteurs daarvan.
 
Ja dat snap ik verdomd goed, Roy. Zie het ook niet als een verplichting. En waarschijnlijk heeft hij er in no-time tig positieve berichten van zichzelf op staan. Net als op zijn eigen site. Maar denk wel dat het goed is dat het in het 2-takt wereldje in NL eens bekender wordt wat hij allemaal flikt.

Nee verplichtingen ben ik sowieso niet goed in. Het feit dat ik elke maand trouw mijn vaste lasten betaal vind ik genoeg :P
Maar je 2e punt is idd waarom ik er wel over denk.

Misschien was "kennis" ook niet helemaal het juiste woord:+ Vlotte babbel was misschien beter maar aangezien ik niet zoveel verstand heb van de 2 tact wereld kwam hij op mij wel ter zake kundig over. Hij had voor mij niks staan, maar kon wel voor mij wat zoeken...._O- Ja dat snap ik :+ Maar dat kan ik heel goed zelf. Dus daar is de ervaring met RH motoren bij gebleven.....

Handelaar is leuk, en is ook niets mis mee als iemand daar goed zijn geld mee verdient. Maar mensen belazeren wat ik hier overwegend nu lees..... Daar kan ik echt slecht tegen. Is ook nergens goed voor, als je gewoon degelijk werk aflevert voor een stevige prijs hou je het uiteindelijk veel langer vol....

Ja ik ben dan tegen beter weten in zo... belazeren zal je mij niet zo snel in de mond horen nemen maar 100% eerlijk komt hij OP MIJ niet over en vooral de mails die hij na die tijd stuurde schieten dan bij mij het verkeerde keelgat in. Dat accepteer ik niet van de gemiddelde puber en dus ook niet van hem. Dan moet je jezelf geen 2t expert noemen maar 2t verkoper oid.

Ik zou nog geen ouwe fiets kopen van dat soort zaken,zeker in het 2 takt wereldje zijn eigenlijk geen
betrouwbare handelaren,enigste die ik vertrouw is Marcel Vlaandere,een vriendelijke kerel die veel
moeite voor je doet,de rest is alleen uit om geld uit je zak te kloppen en hebben de ballen verstand van 2 takten.
De lieden die er wel verstand van hebben zijn of particulieren of lieden die vroeger wedstrijden hebben gereden
met 2 takten en de monteurs daarvan.

En Marcel is van?
 
Nee verplichtingen ben ik sowieso niet goed in. Het feit dat ik elke maand trouw mijn vaste lasten betaal vind ik genoeg :P
Maar je 2e punt is idd waarom ik er wel over denk.



Ja ik ben dan tegen beter weten in zo... belazeren zal je mij niet zo snel in de mond horen nemen maar 100% eerlijk komt hij OP MIJ niet over en vooral de mails die hij na die tijd stuurde schieten dan bij mij het verkeerde keelgat in. Dat accepteer ik niet van de gemiddelde puber en dus ook niet van hem. Dan moet je jezelf geen 2t expert noemen maar 2t verkoper oid.



En Marcel is van?

ClassicT en GT parts,rekent ook nog eens normale prijzen in plaats van de achterlijke bedragen die sommige denken te moeten vragen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou nog geen ouwe fiets kopen van dat soort zaken,zeker in het 2 takt wereldje zijn eigenlijk geen
betrouwbare handelaren,enigste die ik vertrouw is Marcel Vlaandere,een vriendelijke kerel die veel
moeite voor je doet,de rest is alleen uit om geld uit je zak te kloppen en hebben de ballen verstand van 2 takten.
De lieden die er wel verstand van hebben zijn of particulieren of lieden die vroeger wedstrijden hebben gereden
met 2 takten en de monteurs daarvan.

Je omschrijft het goed. Ik ben nu sinds september 2017 fanatiek op zoek naar onderdelen en naar mensen die bepaalde onderdelen kunnen restaureren en ben ook tot de conclusie gekomen dat het een schimmig wereldje is. En de handelaren weten dat zelf ook: Bij een moderne fiets hoort men garantie te geven. Bij oude fietsen wordt al gauw gezegd: Tja dat had je kunnen weten. Juridisch gezien sta je als koper niet zo heel sterk. En daar maken bepaalde handelaren misbruik van.
 
De meeste goede zijn inmiddels gestopt of overleden,wat overblijft zijn figuren die misbruik maken van het feit dat
de prijzen van de motoren omhoog geschoten zijn en daar ook graag aan willen meedoen.
Maar ja hoe mooi die hoge prijzen ook zijn blijven 2 takten gevoelige motoren waar je flink mee de mist in kan gaan
als er wat aan mankeert ,het is vaak al oud spul en was toen het nieuw was al niet van super kwaliteit die je vooral
niet moet gaan vergelijken met moderne motoren.Wat je voor die hoge prijzen krijgt is technisch gezien totaal uit zijn verband getrokken
door de 2 takt gekte,de echte waarde is nog geen kwart van wat er voor gevraagd word.
Je moet dan ook niet met het idee rond gaan lopen ik geef 10000,- uit en heb dan ook wat geweldigs,nee je heb dan technisch gezien
verouderde spullen die reëel gezien nog geen kwart waard zijn.En dan ga je botsen met die handelaren want je loopt met de gedachte
dat je voor je uitgegeven 10000,- euro echt iets goeds gekocht heb,maar in werkelijkheid heb je een motor van 25jaar of veel ouder gekocht,
met de techniek uit die tijd die toen het nieuw was al niet geweldig was.En dat is de reden dat ik zelf nooit zulke bedragen zal uitgeven voor een ouderwetse
2takt,ik geef die 10000,- liever uit aan een veel betere moderne motor.Maar het blijft leuk spul.
 
Mijn maatje kocht als eerste motor een gebruikte RGV 250 en wat later een nieuwe. Hij reed ermee zoals het bedoeld was; racen :) . Lekker laten janken dat ding. Moest ook wel om de 600 viertakten enigzins bij te houden en eruit te sturen op slingerwegen en in de eifel.
Vastlopers gebeurden dan ook regelmatig. De staande cilinder meen ik me te herinneren.
De lokale Suzuki dealer werd gek van de garantieclaims en smeekte hem bijna om toch maar een gixxer 750 te kopen :+
 
Mijn maatje kocht als eerste motor een gebruikte RGV 250 en wat later een nieuwe. Hij reed ermee zoals het bedoeld was; racen :) . Lekker laten janken dat ding. Moest ook wel om de 600 viertakten enigzins bij te houden en eruit te sturen op slingerwegen en in de eifel.
Vastlopers gebeurden dan ook regelmatig. De staande cilinder meen ik me te herinneren.
De lokale Suzuki dealer werd gek van de garantieclaims en smeekte hem bijna om toch maar een gixxer 750 te kopen :+
Ja en die latere 250cc motoren zijn technisch nog heel wat beter dan wat er daarvoor gemaakt is.
 
Ja en dan zeggen ze, een twee takt kun je makkelijker zelf onderhouden. Ja dat moet ook wel, want ze gaan ook te vaak stuk _O-
 
Ligt ook aan hoe je er mee om gaat.....alles kan stuk
Ja maar dat is nou vaak juist het probleem,mensen die niet weten hoe een 2takt te onderhouden,er werd vaak
alleen maar mee gereden zonder ook maar enige vorm van motorisch onderhoud,
en vaak staan ze heel lang stil en dan gaan ze snel stuk.
Of lieden die aan het luchtfilter gaan rommelen en er race expansies onder knallen zonder de boel fatsoenlijk af te stellen,
ook dat is een doom scenario.
Een 2 takt is nu eenmaal veel gevoeliger voor dat soort zaken dan een kleppengeval.
Van bijvoorbeeld een beetje valse lucht zal kleppending niet snel stuk gaan,een 2 takt leeft dan niet lang.
 
Laatst bewerkt:
Ligt ook aan hoe je er mee om gaat.....alles kan stuk

murphy.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan